Volvo V60 (2013) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Volvo V60 z lat: 2013. Volvo V60 z roku 2013 kontynuowało swoją tradycję jako średniej wielkości samochód kombi produkowany przez szwedzką markę Volvo. Warto wspomnieć o kilku kluczowych aspektach tego modelu w roku 2013: Design: Volvo V60 w 2013 roku charakteryzowało eleganckie i […]

09/06/2023
Czas czytania: 7 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Volvo V60 z lat: 2013.

Volvo V60 z roku 2013 kontynuowało swoją tradycję jako średniej wielkości samochód kombi produkowany przez szwedzką markę Volvo. Warto wspomnieć o kilku kluczowych aspektach tego modelu w roku 2013:

  1. Design: Volvo V60 w 2013 roku charakteryzowało eleganckie i nowoczesne wzornictwo. Samochód zachował charakterystyczne cechy marki, takie jak smukłe linie nadwozia i charakterystyczny grill z logo Volvo. Wykończenie wnętrza było starannie zaprojektowane, z wysokiej jakości materiałami.
  2. Wersje wyposażenia: W 2013 roku V60 oferowało różne wersje wyposażenia, od podstawowej po bardziej luksusowe wersje, takie jak Summum. Wersja R-Design nadal była dostępna dla tych, którzy poszukiwali sportowego wyglądu i lepszych osiągów.
  3. Silniki: V60 w 2013 roku dostępne było z różnymi jednostkami napędowymi, w tym benzynowymi i dieselowymi. Możliwe było również wybranie hybrydowej wersji Plug-in Hybrid, która łączyła silnik benzynowy z silnikiem elektrycznym, zapewniając oszczędność paliwa i niższe emisje CO2.
  4. Bezpieczeństwo: Volvo nadal pozostało liderem w dziedzinie bezpieczeństwa. W modelu V60 z 2013 roku znajdowały się zaawansowane systemy bezpieczeństwa aktywnego, takie jak system automatycznego hamowania w sytuacji zagrożenia kolizją. Ponadto, pojazd był wyposażony w systemy kontroli trakcji i stabilności, co przyczyniało się do utrzymania bezpiecznej jazdy.
  5. Technologia: V60 oferowało zaawansowane rozwiązania technologiczne, takie jak systemy multimedialne z ekranem dotykowym, nawigację GPS oraz systemy audio wysokiej jakości. Systemy te były dostępne w zależności od wersji wyposażenia i stanowiły dodatkowy komfort podczas podróży.
  6. Zmiany w 2013 roku: Choć model V60 w roku 2013 nie przeszedł znaczących zmian wizualnych w porównaniu do poprzednich roczników, to nadal pozostawał popularnym wyborem w segmencie samochodów kombi.
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

 

Lokalizacja

Volvo V60 (2010-2011) - skrzynka bezpieczników i przekaźnikó

1) Komora silnika

2) Pod schowkiem w desce rozdzielczej Skrzynka bezpieczników A (bezpieczniki ogólne)
3) Pod schowkiem w desce rozdzielczej Skrzynka bezpieczników B (bezpieczniki modułu sterującego)

Skrzynki bezpieczników znajdują się za okładziną.

4) Bagażnik (pod podłogą)

5) Zimna strefa komory silnika (tylko Start/Stop)

Komora silnika

Volvo V60 (2013) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Opis Ampery [A]
1 Bezpiecznik główny centralnego modułu elektronicznego (CEM) ze skrzynką bezpieczników B pod schowkiem w desce rozdzielczej (w samochodach z funkcją Start/Stop to miejsce bezpiecznika jest puste) 50
2 Bezpiecznik główny centralnego modułu elektronicznego (CEM) ze skrzynką bezpieczników B pod schowkiem w desce rozdzielczej 50
3 Bezpiecznik główny centralki elektrycznej w przestrzeni ładunkowej (w samochodach z funkcją Start/Stop to miejsce bezpiecznika jest puste) 60
4 Bezpiecznik główny centralki elektrycznej w kabinie pasażerskiej ze skrzynką bezpieczników A pod schowkiem (w samochodach z funkcją Start/Stop to miejsce bezpiecznika jest puste) 60
5 Bezpiecznik główny centralki elektrycznej w kabinie pasażerskiej ze skrzynką bezpieczników A pod schowkiem (w samochodach z funkcją Start/Stop to miejsce bezpiecznika jest puste) 60
6
7 Podgrzewacz powietrza z elementem PTC (w samochodach z funkcją Start/Stop to miejsce bezpiecznika jest puste) 100
8 Spryskiwacze reflektorów (opcja) 20
9 Wycieraczki 30
10 Ogrzewanie postojowe (opcja) 25
11 Wentylator (w samochodach z funkcją Start/Stop to miejsce bezpiecznika jest puste) 40
12
13 Pompa ABS 40
14 Zawory ABS 20
15
16 Poziomowanie reflektorów (Xenon, Active Xenon) (opcja) 10
17 Bezpiecznik główny centralnego modułu elektronicznego (CEM) ze skrzynką bezpieczników B pod schowkiem w desce rozdzielczej 20
18 ABS 5
19 Wspomaganie kierownicy zależne od prędkości (opcja) 5
20 Moduł sterujący silnika, moduł sterujący skrzynią biegów, poduszki powietrzne 10
21 Podgrzewane dysze spryskiwaczy (opcja) 10
22
23 Sterowanie reflektorami 5
24
25
26
27 Wewnętrzne cewki przekaźników 5
28 Światła dodatkowe (opcja) 20
29 Klakson 15
30 Cewka przekaźnika w przekaźniku głównym systemu zarządzania silnikiem; Moduł sterujący silnika (5, 6-cyl. benzyna) 10
31 Moduł sterujący skrzynią biegów 15
32 Sprzęgło elektromagnetyczne A/C (nie 5-cyl. diesel); Pompa płynu chłodzącego (5-cyl. silnik wysokoprężny Start/Stop) 15
33 Cewka przekaźnika w przekaźniku sprzęgła elektromagnetycznego A/C (nie dotyczy 5-cyl. oleju napędowego); Cewka przekaźnika w przekaźniku pompy płynu chłodzącego (5-cyl. silnik wysokoprężny Start/Stop); Cewki przekaźników w centralce elektrycznej w zimnej strefie komory silnika (Start/Stop) 5
34 Przekaźnik rozruchu (w samochodach z funkcją Start/Stop to miejsce bezpiecznika jest puste) 30
35 Cewki zapłonowe (4-cyl. benzyna), moduł kontroli żarzenia (olej napędowy) 10
35 Cewki zapłonowe (5, 6-cyl. benzyna) 20
36 Moduł sterujący silnika (benzyna) 10
36 Moduł sterujący silnika (olej napędowy) 15
37 Zawory (benzyna 1,6 l); Czujnik masowego przepływu powietrza (benzyna 1,6 l); Czujnik masowego przepływu powietrza (D4162T); Zawór sterujący, przepływ paliwa (D4162T) 10
37 Czujnik masowego przepływu powietrza (5-cyl. olej napędowy, 6-cyl.); Zawory sterujące (5-cyl. olej napędowy); Wtryskiwacze (5, 6-cyl. benzyna); Moduł sterujący silnika (5-cyl. benzyna, 6-cyl.) 15
38 Sprzęgło elektromagnetyczne układu klimatyzacji (5, 6-cyl.); Zawory, Moduł sterujący silnika (6-cyl.) Elektrozawory (6-cyl. bez turbosprężarki); Silniki siłowników, kolektor dolotowy (6-cyl. bez turbosprężarki); Czujnik masowego przepływu powietrza (4-cyl. benzyna 2,0 l, 5-cyl. benzyna); Czujnik poziomu oleju (5-cyl. olej napędowy); Pompa płynu chłodzącego (D4162T) 10
39 Sonda lambda (4-cyl. benzyna, 5-cyl. olej napędowy), Moduł sterujący osłony rolki chłodnicy (instrukcja obsługi D3) Moduł sterujący osłony rolki chłodnicy (DRIVe) 10
39 Sonda lambda (benzyna 4-cyl.), sonda lambda (silnik wysokoprężny), moduł sterujący, osłona rolki chłodnicy (manualna 5-cyl. 2,0 l oleju napędowego) 10
39 Zawór EVAP (5, 6-cyl. benzyna), sondy lambda (5, 6-cyl. benzyna) 15
40 Pompa płynu chłodzącego (1,6 l benzyna Start/Stop, 5-cyl. benzyna Start/Stop); Nagrzewnica wentylacji skrzyni korbowej (benzyna 5-cylindrowa); Automatyczna skrzynia biegów z pompą oleju (5-cyl. benzyna Start/Stop) 10
40 Podgrzewacz filtra oleju napędowego 20
41 Moduł sterujący, osłona wałka chłodnicy (benzyna 5-cyl.) 5
41 Nagrzewnica wentylacji skrzyni korbowej (5-cyl. olej napędowy); Automatyczna skrzynia biegów z pompą oleju (5-cyl. silnik wysokoprężny Start/Stop) 10
42 Świece żarowe (diesel) 70
43 Wentylator chłodnicy (4-cyl., 5-cyl. benzyna) 60
43 Wentylator chłodnicy (6-cyl. benzyna, 5-cyl. olej napędowy) 80
44 Elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy 100
Zobacz także:  Volvo C40 Recharge (2023) - schematy bezpieczników i przekaźników
Bezpieczniki 1-7 i 42-44 są typu „Midi Fuse” i mogą być wymieniane wyłącznie przez warsztat.
Bezpieczniki 8-15 i 34 są typu „JCASE” i powinny być wymieniane przez warsztat.
Bezpieczniki 16-33 i 35-41 są typu „Mini Fuse”.

 

Pod schowkiem na rękawiczki (skrzynka bezpieczników A)

Volvo V60 (2013) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Opis Ampery [A]
1 Bezpiecznik główny modułu sterującego audio (opcja); Bezpiecznik główny dla bezpieczników 16-20: Infotainment 40
2
3
4
5
6 Klamka drzwi (bezkluczykowa (opcja)) 5
7
8 Panel sterowania, drzwi kierowcy 20
9 Panel sterowania, drzwi pasażera z przodu 20
10 Panel sterowania, tylne drzwi pasażera, prawe 20
11 Panel sterowania, tylne drzwi pasażera, lewe 20
12 Bezkluczykowy (opcja) 7,5
13 Fotel elektryczny po stronie kierowcy (opcja) 20
14 Elektrycznie sterowany fotel pasażera (opcja) 20
15
16 Moduł sterujący systemu audio-nawigacyjnego 5
17 Jednostka sterująca audio (wzmacniacz) (opcja), telewizor (opcja), radio cyfrowe (opcja) 10
18 Audio 15
19 Telematyka (opcja), Bluetooth (opcja) 5
20
21 Dach otwierany (opcja), Oświetlenie wnętrza dachu, Czujnik klimatu, Silniki przepustnic, Wlot powietrza 5
22 Gniazdo 12 V, konsola między fotelami 15
23 Ogrzewanie siedzenia prawego tylnego (opcja) 15
24 Ogrzewanie siedzenia tylnego lewego (opcja) 15
25
26 Ogrzewanie siedzenia (po stronie pasażera) 15
27 Ogrzewanie siedzenia (po stronie kierowcy) 15
28 Wspomaganie parkowania (opcja), Kamera parkowania (opcja), Moduł sterujący haka holowniczego (opcja), BLIS (opcja) 5
29 Moduł sterujący AWD (opcja) 15
30 Aktywne podwozie Four-C (opcja) 10
Zobacz także:  Volvo XC60 (2020-2022) - schematy bezpieczników i przekaźników

Pod schowkiem na rękawiczki (skrzynka bezpieczników B)

Volvo V60 (2013) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Opis Ampery [A]
1 Wycieraczka tylnej szyby 15
2
3 Oświetlenie wewnętrzne, Panel sterowania drzwiami kierowcy, elektrycznie sterowane szyby, Elektrycznie sterowane fotele przednie (opcja), Zdalnie sterowany mechanizm otwierania drzwi garażowych (opcja) 7,5
4 Wyświetlacz informacyjny (DIM) 5
5 Tempomat adaptacyjny, ACC (opcja), system ostrzegania przed kolizją (opcja) 10
6 Oświetlenie wnętrza, czujnik deszczu 7,5
7 Moduł kierownicy 7,5
8 Centralny zamek, klapka wlewu paliwa 10
9 Spryskiwacz tylnej szyby 15
10 Spryskiwacze szyby przedniej 15
11 Otwierana tylna klapa 10
12 Składany zagłówek (opcja) 10
13 Pompa paliwowa 20
14 Alarm czujnika ruchu (opcja); Panel klimatyczny 5
15 Blokada kierownicy 15
16 Syrena alarmowa (opcja), Złącze łącza danych OBDII 5
17
18 Poduszki powietrzne 10
19 System ostrzegania przed kolizją 5
20 Czujnik pedału przyspieszenia, podgrzewacz powietrza z elementem PTC (opcja), ściemnianie, wewnętrzne lusterko wsteczne (opcja), ogrzewanie siedzenia tylnego (opcja) 7,5
21
22 Światło hamowania 5
23 Szyberdach (opcja) 20
24 Immobilizer 5
Zobacz także:  Volvo XC40 Mild Hybrid (2023) - schematy bezpieczników i przekaźników

Bagażnik

Volvo V60 (2013) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Opis Ampery [A]
1 Elektryczny hamulec postojowy (lewa strona) 30
2 Elektryczny hamulec postojowy (prawa strona) 30
3 Odmrażacz tylnej szyby 30
4 Gniazdo przyczepy 2 (opcja) 15
5
6
7 Gniazdo 12 V, przestrzeń bagażowa 15
8
9
10
11
12 Gniazdo przyczepy 1 (opcja) 40
13

Zimna strefa komory silnika

Volvo V60 (2013) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Opis Ampery [A]
A1 Bezpiecznik główny centralki elektrycznej w komorze silnika 175
A2 Bezpiecznik główny centralnego modułu elektronicznego (CEM) ze skrzynką bezpieczników B pod schowkiem w desce rozdzielczej, centralka elektryczna w przedziale pasażerskim ze skrzynką bezpieczników A pod schowkiem w desce rozdzielczej, centralka elektryczna w przestrzeni bagażowej 175
1 Podgrzewacz powietrza z elementem PTC (opcja) 100
2 Bezpiecznik główny centralnego modułu elektronicznego (CEM) ze skrzynką bezpieczników B pod schowkiem w desce rozdzielczej 50
3 Bezpiecznik główny centralki elektrycznej w kabinie pasażerskiej ze skrzynką bezpieczników A pod schowkiem w desce rozdzielczej 60
4 Bezpiecznik główny centralki elektrycznej w kabinie pasażerskiej ze skrzynką bezpieczników A pod schowkiem w desce rozdzielczej 60
5 Bezpiecznik główny centralki elektrycznej w przestrzeni ładunkowej 60
6 Wentylator 40
7
8
9 Uruchom przekaźnik 30
10 Dioda wewnętrzna 50
11 Akumulator pomocnicza 70
12 Centralny moduł elektroniczny (CEM) – akumulator podtrzymujący napięcie odniesienia; Akumulator podtrzymujący punkt ładowania 15
Bezpieczniki A1 i A2 są typu „MEGA Fuse” i mogą być wymieniane wyłącznie przez warsztat.
Bezpieczniki 1-11 są typu „Midi Fuse” i mogą być wymieniane wyłącznie przez warsztat.
Bezpiecznik 12 jest typu „Mini Fuse”.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.