Volvo V60 (2012) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Volvo V60 z lat: 2012. Volvo V60 to średniej wielkości samochód kombi produkowany przez szwedzką markę Volvo. W roku 2012 model V60 przeszedł kilka istotnych zmian i aktualizacji, które wpłynęły na jego wygląd, wyposażenie oraz dostępne opcje silnikowe. Oto kilka informacji na temat […]

09/06/2023
Czas czytania: 7 minut
Wojciech
Wojciech

Spis treści

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Volvo V60 z lat: 2012.

Volvo V60 to średniej wielkości samochód kombi produkowany przez szwedzką markę Volvo. W roku 2012 model V60 przeszedł kilka istotnych zmian i aktualizacji, które wpłynęły na jego wygląd, wyposażenie oraz dostępne opcje silnikowe. Oto kilka informacji na temat Volvo V60 z roku 2012:

  1. Design: Volvo V60 w 2012 roku kontynuowało charakterystyczny design, który łączy elegancję z nowoczesnymi akcentami. Smukłe linie nadwozia i charakterystyczny grill z logo Volvo nadal były jego rozpoznawalnymi cechami.
  2. Wersje wyposażenia: W roku 2012 V60 oferowało różne wersje wyposażenia, w tym podstawową, Premium, Dynamic, Summum oraz sportową wersję R-Design. Każda z tych wersji miała różne opcje i dodatkowe funkcje, pozwalając kierowcom dostosować samochód do swoich preferencji.
  3. Silniki: V60 dostępne było z różnymi jednostkami napędowymi, w tym benzynowymi, dieselowymi i hybrydowymi. Wprowadzenie hybrydowej wersji Plug-in Hybrid była jednym z kluczowych wydarzeń w 2012 roku. Ta hybrydowa wersja oferowała połączenie silnika benzynowego z silnikiem elektrycznym, co pozwalało na oszczędzanie paliwa i zmniejszenie emisji CO2.
  4. Bezpieczeństwo: Jak wszystkie modele Volvo, V60 z roku 2012 był wyposażony w zaawansowane systemy bezpieczeństwa. W tym roku Volvo wprowadziło systemy bezpieczeństwa aktywnego, takie jak system automatycznego hamowania w przypadku wykrycia zagrożenia kolizją. Ponadto, samochód nadal wykorzystywał konstrukcję nadwozia zaprojektowaną do zapewnienia maksymalnej ochrony pasażerom.
  5. Technologia: Volvo V60 w 2012 roku oferowało zaawansowane rozwiązania technologiczne, w tym systemy multimedialne z ekranem dotykowym, nawigację GPS, audio wysokiej jakości oraz łączność Bluetooth. Systemy te były łatwe w obsłudze i dostarczały kierowcom komfortu i rozrywki podczas jazdy.
  6. Zmiany stylistyczne: W porównaniu z poprzednimi rocznikami, V60 z roku 2012 mogło mieć nieco zmieniony wygląd zewnętrzny, takie jak nowe wzory obręczy kół i dostępne kolory nadwozia. Wersja R-Design charakteryzowała się sportowymi detalami stylistycznymi.
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

Lokalizacja

Volvo V60 (2012) - schematy bezpieczników i przekaźników

1) Komora silnika

2) Pod schowkiem w desce rozdzielczej Skrzynka bezpieczników A (bezpieczniki ogólne)
3) Pod schowkiem w desce rozdzielczej Skrzynka bezpieczników B (bezpieczniki modułu sterującego)

Skrzynki bezpieczników znajdują się za okładziną.

4) Bagażnik (pod podłogą)

5) Zimna strefa komory silnika (tylko Start/Stop)

Zobacz także:  Volvo V70 i XC70 (2016) - schematy bezpieczników i przekaźników

Komora silnika

Volvo V60 (2012) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Opis Ampery [A]
1 Bezpiecznik główny centralnego modułu elektronicznego (CEM) ze skrzynką bezpieczników B pod schowkiem w desce rozdzielczej (w samochodach z funkcją Start/Stop to miejsce bezpiecznika jest puste) 50
2 Bezpiecznik główny centralnego modułu elektronicznego (CEM) ze skrzynką bezpieczników B pod schowkiem w desce rozdzielczej 50
3 Bezpiecznik główny centralki elektrycznej w przestrzeni ładunkowej (w samochodach z funkcją Start/Stop to miejsce bezpiecznika jest puste) 60
4 Bezpiecznik główny centralki elektrycznej w kabinie pasażerskiej ze skrzynką bezpieczników A pod schowkiem (w samochodach z funkcją Start/Stop to miejsce bezpiecznika jest puste) 60
5 Bezpiecznik główny centralki elektrycznej w kabinie pasażerskiej ze skrzynką bezpieczników A pod schowkiem (w samochodach z funkcją Start/Stop to miejsce bezpiecznika jest puste) 60
6
7 Podgrzewacz powietrza z elementem PTC (w samochodach z funkcją Start/Stop to miejsce bezpiecznika jest puste) 100
8 Spryskiwacze reflektorów (opcja) 20
9 Wycieraczki 30
10 Ogrzewanie postojowe (opcja) 25
11 Wentylator (w samochodach z funkcją Start/Stop to miejsce bezpiecznika jest puste) 40
12
13 Pompa ABS 40
14 Zawory ABS 20
15
16 Poziomowanie reflektorów (Xenon, Active Xenon) (opcja) 10
17 Bezpiecznik główny centralnego modułu elektronicznego (CEM) ze skrzynką bezpieczników B pod schowkiem w desce rozdzielczej 20
18 ABS 5
19 Wspomaganie kierownicy zależne od prędkości (opcja) 5
20 Moduł sterujący silnika, moduł sterujący skrzynią biegów, poduszki powietrzne 10
21 Podgrzewane dysze spryskiwaczy (opcja) 10
22 Cewka przekaźnika, przekaźnik, pompa próżniowa (5-cyl. benzyna i 2.0T) 5
23 Sterowanie reflektorami 5
24
25
26
27 Wewnętrzne cewki przekaźników 5
28 Światła dodatkowe (opcja) 20
29 Klakson 15
30 Cewka przekaźnika, przekaźnik główny, system zarządzania silnikiem; Moduł sterujący silnika (5, 6-cyl. benzyna) 10
31 Moduł sterujący skrzynią biegów 15
32 Sprężarka klimatyzacji (nie 5-cyl. olej napędowy), pompa płynu chłodzącego (5-cyl. olej napędowy; Start/Stop) 15
33 Cewka przekaźnika, przekaźnik, sprężarka A/C (nie 5-cyl. diesel), Cewka przekaźnika, przekaźnik, pompa płynu chłodzącego (5-cyl. diesel Start/Stop); Cewki przekaźników w centralce elektrycznej w zimnej strefie komory silnika Start/Stop 5
34 Elektromagnes siłownika rozrusznika (w samochodach z funkcją Start/Stop to miejsce bezpiecznika jest puste) 30
35 Cewki zapłonowe (4-cyl. benzyna), moduł kontroli żarzenia (olej napędowy) 10
35 Cewki zapłonowe (5, 6-cyl. benzyna) 20
36 Moduł sterujący silnika (benzyna) 10
36 Moduł sterujący silnika (olej napędowy) 15
37 Zawory (benzyna 1,6 l) Czujnik masowego przepływu powietrza (DRIVe), Zawór sterujący, przepływ paliwa (DRIVe) 10
37 Czujnik masowego przepływu powietrza (5-cyl. olej napędowy), zawory sterujące (5-cyl. olej napędowy), wtryskiwacze (5, 6-cyl. benzyna), moduł sterujący silnika (6-cyl.) 15
38 Sprężarka klimatyzacji (5, 6-cyl.), Zawory silnika, Moduł sterujący silnika (6-cyl.) Elektrozawory (6-cyl. bez turbosprężarki), Siłowniki, kolektor dolotowy (6-cyl. bez turbosprężarki), Masa czujnik przepływu powietrza (4-cyl. 2,0 l benzyna), czujnik poziomu oleju (5-cyl. olej napędowy); Pompa płynu chłodzącego (D4162T) 10
39 Sonda lambda (4-cyl. benzyna, 5-cyl. olej napędowy), Moduł sterujący osłony rolki chłodnicy (instrukcja obsługi D3) Moduł sterujący osłony rolki chłodnicy (DRIVe) 10
39 Sonda lambda (benzyna 4-cyl.), sonda lambda (silnik wysokoprężny), moduł sterujący, osłona rolki chłodnicy (manualna 5-cyl. 2,0 l oleju napędowego) 10
39 Zawór EVAP (5, 6-cyl. benzyna), sondy lambda (5, 6-cyl. benzyna) 15
40 Pompa płynu chłodzącego (1,6 I benzyna Start/Stop) 10
40 Pompa próżniowa (4-cyl. 2,0 I benzyna), Nagrzewnica wentylacji skrzyni korbowej (5-cyl.), Podgrzewacz filtra oleju napędowego (5-cyl.) Podgrzewacz filtra oleju napędowego (DRIVe) 20
41 Nagrzewnica wentylacji skrzyni korbowej (5-cyl. olej napędowy) 10
42 Świece żarowe (diesel) 70
43 Wentylator chłodnicy (4-cyl., 5-cyl. benzyna) 60
43 Wentylator chłodnicy (6-cyl. benzyna, 5-cyl. olej napędowy) 80
44 Elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy 100
Zobacz także:  Volvo S60 (2009) - schematy bezpieczników i przekaźników
Bezpieczniki 1-7 i 42-44 są typu „Midi Fuse” i mogą być wymieniane wyłącznie przez warsztat.
Bezpieczniki 8-15 i 34 są typu „JCASE” i powinny być wymieniane przez warsztat.
Bezpieczniki 16-33 i 35-41 są typu „Mini Fuse”.

Pod schowkiem na rękawiczki (skrzynka bezpieczników A)

Volvo V60 (2012) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Opis Ampery [A]
1 Bezpiecznik główny modułu sterującego audio (opcja), Bezpiecznik główny dla bezpieczników 16-20 40
2
3
4
5
6 Klamka drzwi (bezkluczykowa (opcja)) 5
7
8 Panel sterowania, drzwi kierowcy 20
9 Panel sterowania, drzwi pasażera z przodu 20
10 Panel sterowania, tylne drzwi pasażera, prawe 20
11 Panel sterowania, tylne drzwi pasażera, lewe 20
12 Bezkluczykowy (opcja) 7,5
13 Fotel elektryczny po stronie kierowcy (opcja) 20
14 Elektrycznie sterowany fotel pasażera (opcja) 20
15 Składany zagłówek (opcja) 15
16 Moduł sterujący systemu audio-nawigacyjnego 5
17 Moduł sterowania audio (opcja), telewizor (opcja), radio cyfrowe (opcja) 10
18 Audio 15
19 Telematyka (opcja), Bluetooth (opcja) 5
20
21 Dach otwierany (opcja), Dach z oświetleniem wnętrza, Czujnik klimatu 5
22 Gniazdo 12 V, konsola między fotelami 15
23 Ogrzewanie siedzenia prawego tylnego (opcja) 15
24 Ogrzewanie siedzenia tylnego lewego (opcja) 15
25
26 Ogrzewanie siedzenia (po stronie pasażera) 15
27 Ogrzewanie siedzenia (po stronie kierowcy) 15
28 Wspomaganie parkowania (opcja), Kamera parkowania (opcja), Moduł sterujący haka holowniczego (opcja), BLIS (opcja) 5
29 Moduł sterujący AWD (opcja) 10
30 Aktywne podwozie Four-C (opcja) 10
Zobacz także:  Volvo XC90 (2008) - schematy bezpieczników i przekaźników

Pod schowkiem na rękawiczki (skrzynka bezpieczników B)

Volvo V60 (2012) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Opis Ampery [A]
1 Wycieraczka tylnej szyby 15
2
3 Oświetlenie wewnętrzne, Panel sterowania drzwiami kierowcy, elektrycznie sterowane szyby, Elektrycznie sterowane fotele przednie (opcja), Zdalnie sterowany mechanizm otwierania drzwi garażowych (opcja) 7,5
4 Wyświetlacz informacyjny (DIM) 5
5 Tempomat adaptacyjny, ACC (opcja), system ostrzegania przed kolizją (opcja) 10
6 Oświetlenie wnętrza, czujnik deszczu 7,5
7 Moduł kierownicy 7,5
8 Centralny zamek, klapka wlewu paliwa 10
9 Spryskiwacz tylnej szyby 15
10 Spryskiwacze szyby przedniej 15
11 Otwierana tylna klapa 10
12
13 Pompa paliwowa 20
14 Panel klimatyczny 5
15 Blokada kierownicy 15
16 Syrena alarmowa (opcja), Złącze łącza danych OBDII 5
17
18 Poduszki powietrzne 10
19 System ostrzegania przed kolizją 5
20 Pedał przyspieszenia, podgrzewacz powietrza z elementem PTC (opcja), ściemnianie, wewnętrzne lusterko wsteczne (opcja), ogrzewanie siedzenia tylnego (opcja) 7,5
21
22 Światło hamowania 5
23 Szyberdach (opcja) 20
24 Immobilizer 5

Bagażnik

Volvo V60 (2012) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Opis Ampery [A]
1 Elektryczny hamulec postojowy (lewa strona) 30
2 Elektryczny hamulec postojowy (prawa strona) 30
3 Odmrażacz tylnej szyby 30
4 Gniazdo przyczepy 2 (opcja) 15
5
6
7 Gniazdo 12 V, przestrzeń bagażowa 15
8
9
10
11
12 Gniazdo przyczepy 1 (opcja) 40
13

Zimna strefa komory silnika

Volvo V60 (2012) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Opis Ampery [A]
A1 Bezpiecznik główny centralki elektrycznej w komorze silnika 175
A2 Bezpiecznik główny centralnego modułu elektronicznego (CEM) ze skrzynką bezpieczników B pod schowkiem w desce rozdzielczej, centralka elektryczna w przedziale pasażerskim ze skrzynką bezpieczników A pod schowkiem w desce rozdzielczej, centralka elektryczna w przestrzeni bagażowej 175
1 Podgrzewacz powietrza z elementem PTC (opcja) 100
2 Bezpiecznik główny centralnego modułu elektronicznego (CEM) ze skrzynką bezpieczników B pod schowkiem w desce rozdzielczej 50
3 Bezpiecznik główny centralki elektrycznej w kabinie pasażerskiej ze skrzynką bezpieczników A pod schowkiem w desce rozdzielczej 60
4 Bezpiecznik główny centralki elektrycznej w kabinie pasażerskiej ze skrzynką bezpieczników A pod schowkiem w desce rozdzielczej 60
5 Bezpiecznik główny centralki elektrycznej w przestrzeni ładunkowej 60
6 Wentylator 40
7
8
9 Elektrozawór siłownika, rozrusznik 30
10 Dioda wewnętrzna 50
11 Akumulator pomocniczy 70
12 CEM 5
Bezpieczniki A1 i A2 są typu „MEGA Fuse” i mogą być wymieniane wyłącznie przez warsztat.
Bezpieczniki 1-11 są typu „Midi Fuse” i mogą być wymieniane wyłącznie przez warsztat.
Bezpiecznik 12 jest typu „Mini Fuse”.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie komentarze
    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.