W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Volvo S60 z lat: 2012. W 2012 roku Volvo S60 kontynuowało swoją drugą generację, która była wprowadzona na rynek w 2010 roku. W tym okresie, Volvo skupiło się na dalszym udoskonalaniu designu, technologii i bezpieczeństwa w modelu S60. Pod względem wizualnym, Volvo S60 […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Volvo S60 z lat: 2012.
W 2012 roku Volvo S60 kontynuowało swoją drugą generację, która była wprowadzona na rynek w 2010 roku. W tym okresie, Volvo skupiło się na dalszym udoskonalaniu designu, technologii i bezpieczeństwa w modelu S60.
Pod względem wizualnym, Volvo S60 (2012) zachowało charakterystyczny skandynawski design, który jest znakiem rozpoznawczym marki. Model ten wyróżniał się płynnymi liniami nadwozia oraz charakterystycznymi światłami przednimi i tylnymi.
W kwestii technologii, Volvo nadal stawiało na zaawansowane systemy bezpieczeństwa. W 2012 roku wprowadzono funkcję Pedestrian Detection with Full Auto Brake, która pozwalała samochodowi wykrywać pieszych na drodze i automatycznie hamować w przypadku ryzyka kolizji. To był kolejny krok w dążeniu marki do poprawy bezpieczeństwa na drodze.
Oprócz tego, dostępne były różne systemy asystujące kierowcę, takie jak systemy ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu, systemy monitorowania martwego pola oraz zaawansowane systemy kontroli trakcji i stabilności, które miały na celu zwiększenie pewności i komfortu jazdy.
Wnętrze Volvo S60 (2012) było starannie zaprojektowane, oferując wysoką jakość materiałów wykończeniowych oraz komfortową przestrzeń dla kierowcy i pasażerów. Systemy multimedialne i nawigacyjne były dostępne w zależności od wyposażenia.
Bezpieczniki – komora silnika
A – Komora silnika, górna
B – Komora silnika, przód
C – Komora silnika dolna

| Numer | Opis | Ampery [A] |
| 1 | Wyłącznik obwodu | 50 |
| 2 | Wyłącznik obwodu | 50 |
| 3 | Wyłącznik obwodu | 60 |
| 4 | Wyłącznik obwodu | 60 |
| 5 | Wyłącznik obwodu | 60 |
| 6 | — | — |
| 7 | — | — |
| 8 | Szyba czołowa* | 40 |
| 9 | Wycieraczki | 30 |
| 10 | — | — |
| 11 | Dmuchawa systemu klimatyzacji | 40 |
| 12 | — | — |
| 13 | Pompa ABS | 40 |
| 14 | Zawory ABS | 20 |
| 15 | — | — |
| 16 | Active Bending Lights-poziomowanie reflektorów* | 10 |
| 17 | Centralny moduł elektryczny | 20 |
| 18 | ABS | 5 |
| 19 | Siła sterująca zależna od prędkości* | 5 |
| 20 | Moduł sterujący silnika (ECM), skrzynia biegów, SRS | 10 |
| 21 | Podgrzewane dysze spryskiwaczy* | 10 |
| 22 | Pompa próżniowa (silnik 5-cylindrowy) | 5 |
| 23 | Panel oświetleniowy | 5 |
| 24 | — | — |
| 25 | — | — |
| 26 | — | — |
| 27 | Przekaźnik – skrzynka komory silnika | 5 |
| 28 | Światła pomocnicze* | 20 |
| 29 | Klakson | 15 |
| 30 | Moduł sterujący silnika (ECM) | 10 |
| 31 | Moduł sterujący – automatyczna skrzynia biegów | 15 |
| 32 | Sprężarka klimatyzacji | 15 |
| 33 | Cewki przekaźnikowe | 5 |
| 34 | Przekaźnik silnika rozrusznika | 30 |
| 35 | Cewki zapłonowe | 20 |
| 36 | Moduł sterujący silnika | 10 |
| 37 | Układ wtryskowy, masowy miernik powietrza, moduł sterujący silnika | 15 |
| 38 | Sprężarka klimatyzacji, zawory silnika, moduł sterujący silnika | 10 |
| 39 | Zawór EVAP, podgrzewana sonda lambda | 15 |
| 40 | Nagrzewnica pompy próżniowej/wentylatora skrzyni korbowej (silnik 5-cylindrowy) | 10 |
| 41 | Wykrywanie wycieków paliwa | 5 |
| 42 | — | — |
| 43 | Wentylator chłodzący | 60 (silnik 5-cyl.) |
| 80 (silnik 6-cylindrowy) | ||
| 44 | Elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy | 100 |
| * – Opcja/akcesoria, więcej informacji, patrz Wprowadzenie | ||
Bezpieczniki – schowek

Skrzynka bezpieczników A : bezpieczniki ogólne
Skrzynka bezpieczników B : Bezpieczniki modułu sterującego
Pozycje: skrzynka bezpieczników A
| Numer | Opis | Ampery [A] |
| 1 | Wyłącznik automatyczny – system informacyjno-rozrywkowy | 40 |
| 2 | — | — |
| 3 | — | — |
| 4 | — | — |
| 5 | — | — |
| 6 | Napęd bezkluczykowy* (klamki drzwi) | 5 |
| 7 | — | — |
| 8 | Sterowanie w drzwiach kierowcy | 20 |
| 9 | Sterowanie w drzwiach pasażera z przodu | 20 |
| 10 | Sterowanie w prawych tylnych drzwiach pasażera | 20 |
| 11 | Sterowanie w lewych tylnych drzwiach pasażera | 20 |
| 12 | Napęd bezkluczykowy* | 7,5 |
| 13 | Fotel kierowcy elektrycznie* | 20 |
| 14 | Elektrycznie regulowany fotel pasażera* | 20 |
| 15 | Składane zagłówki tylnych siedzeń | 15 |
| 16 | Moduł sterowania systemem informacyjno-rozrywkowym | 5 |
| 17 | System informacyjno-rozrywkowy, radio satelitarne Sirius* | 10 |
| 18 | System informacyjno-rozrywkowy | 15 |
| 19 | Zestaw głośnomówiący Bluetooth | 5 |
| 20 | — | — |
| 21 | Elektrycznie sterowany szyberdach* Oświetlenie zewnętrzne, czujnik systemu klimatyzacji | 5 |
| 22 | Gniazda 12 V | 15 |
| 23 | Podgrzewane tylne siedzenie* (po stronie pasażera) | 15 |
| 24 | Podgrzewane tylne siedzenie* (po stronie kierowcy) | 15 |
| 25 | — | — |
| 26 | Podgrzewany fotel pasażera z przodu* | 15 |
| 27 | Podgrzewany fotel kierowcy* | 15 |
| 28 | Wspomaganie parkowania*, moduł sterowania zaczepem przyczepy*, kamera wspomagania parkowania* System informacji o martwym polu (BLIS)* | 5 |
| 29 | Moduł sterowania napędem na wszystkie koła* | 15 |
| 30 | Aktywny system podwozia* | 10 |
Pozycje: skrzynka bezpieczników B
| Numer | Opis | Ampery [A] |
| 1 | — | — |
| 2 | — | — |
| 3 | Przednie oświetlenie sufitowe, elektryczne sterowanie szyb w drzwiach kierowcy, elektrycznie regulowane fotele*, bezprzewodowy system sterowania HomeLINK®* | 7,5 |
| 4 | Wyświetlacz informacyjny na tablicy przyrządów | 5 |
| 5 | Adaptacyjny tempomat/ostrzeżenie o kolizji* | 10 |
| 6 | Oświetlenie w progach drzwi, czujnik deszczu | 7,5 |
| 7 | Moduł kierownicy | 7,5 |
| 8 | Centralny zamek: drzwi wlewu paliwa | 10 |
| 9 | — | — |
| 10 | Spryskiwacz przedniej szyby | 15 |
| 11 | Otwieranie bagażnika | 10 |
| 12 | — | 10 |
| 13 | Pompa paliwowa | 20 |
| 14 | Panel sterowania systemem klimatyzacji | 5 |
| 15 | — | — |
| 16 | Alarm, pokładowy system diagnostyczny | 5 |
| 17 | — | — |
| 18 | System poduszek powietrznych, czujnik masy pasażera | 10 |
| 19 | System ostrzegania o kolizji* | 5 |
| 20 | Pedał gazu, funkcja automatycznego przyciemniania lusterek, podgrzewane tylne siedzenia* | 7,5 |
| 21 | — | — |
| 22 | Światła stopu | 5 |
| 23 | Elektryczny szyberdach* | 20 |
| 24 | Immobilizer | 5 |
Bezpieczniki – przestrzeń ładunkowa

| Numer | Opis | Ampery [A] |
| 1 | Elektryczny hamulec postojowy (lewa strona) | 30 |
| 2 | Elektryczny hamulec postojowy (prawa strona) | 30 |
| 3 | Podgrzewana tylna szyba | 30 |
| 4 | Gniazdo przyczepy 2* | 15 |
| 5 | — | — |
| 6 | Gniazdo 12 V w bagażniku | 15 |
| 7 | — | — |
| 8 | — | — |
| 9 | — | — |
| 10 | — | — |
| 11 | Gniazdo przyczepy 1* | 40 |
| 12 | — | — |
Brak komentarzy.