W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Volkswagena T-Roc z lat: 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023. Volkswagen T-Roc to kompaktowy crossover SUV wprowadzony na rynek w 2017 roku przez niemieckiego producenta samochodów. Model ten został stworzony jako konkurencja dla popularnych SUV-ów takich jak Nissan Qashqai czy Kia Sportage. […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Volkswagena T-Roc z lat: 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023.
Volkswagen T-Roc to kompaktowy crossover SUV wprowadzony na rynek w 2017 roku przez niemieckiego producenta samochodów. Model ten został stworzony jako konkurencja dla popularnych SUV-ów takich jak Nissan Qashqai czy Kia Sportage. T-Roc został zbudowany na platformie MQB, dzięki czemu oferuje doskonałe właściwości jezdne i wygodę w trakcie jazdy.
T-Roc wyróżnia się nowoczesnym designem i dostępny jest w wielu wersjach kolorystycznych, które umożliwiają spersonalizowanie samochodu według własnego gustu. Samochód ten oferuje przestronne wnętrze, które pomimo swojego kompaktowego rozmiaru oferuje dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów. T-Roc oferuje również pojemny bagażnik o pojemności 445 litrów, co czyni go jednym z najpraktyczniejszych w swojej klasie.
Volkswagen T-Roc oferuje szereg zaawansowanych technologii, w tym system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym, system nagłośnienia firmy BeatsAudio oraz pełną gamę systemów bezpieczeństwa, w tym aktywną kontrolę prędkości, system rozpoznawania znaków drogowych i automatyczne hamowanie w przypadku wykrycia zagrożenia kolizją. Samochód ten oferuje także system nawigacji satelitarnej i łączność z Internetem.
Wersje T-Roc oferują silniki benzynowe i wysokoprężne o pojemności od 1.0 do 2.0 litra, z mocą od 115 do 190 KM. Dostępne są również różne skrzynie biegów, w tym ręczne i automatyczne, a także systemy napędu na przednią oś lub na wszystkie koła.
Volkswagen T-Roc otrzymał wiele nagród i wyróżnień, w tym tytuł „Car of the Year 2018” w kategorii kompaktowych SUV-ów w Niemczech. Samochód ten zdobył również najwyższą ocenę pięciu gwiazdek w teście bezpieczeństwa Euro NCAP, co potwierdza jego wysoką jakość i bezpieczeństwo.
Podsumowując, Volkswagen T-Roc to bardzo udany model, który wprowadził wiele innowacyjnych rozwiązań technologicznych i stylistycznych na rynek motoryzacyjny. Samochód ten oferuje wiele udogodnień, doskonałe właściwości jezdne i komfort jazdy, a także wysoki poziom bezpieczeństwa i jakości wykonania. T-Roc jest idealnym wyborem dla osób poszukujących praktycznego, nowoczesnego i atrakcyjnego wizualnie samochodu w klasie SUV-ów.
Skrzynka bezpieczników komory silnika
Naciśnij przyciski zwalniające w kierunku wskazanym strzałką, aby zwolnić pokrywę skrzynki bezpieczników (1). W niektórych pojazdach na wewnętrznej stronie pokrywy skrzynki bezpieczników w komorze silnika znajdują się plastikowe szczypce (2) do wyjmowania bezpieczników.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
F1 | 25 A | Jednostka sterująca ABS |
F2 | 40 A / 60 A | Jednostka sterująca ABS;
Pompa hydrauliczna ABS; |
F3 | 15 A / 30 A | Jednostka sterująca silnika/silnika -J623- |
F4 | 5 A / 7,5 A / 10 A | Wentylator chłodnicy Czujnik poziomu i temperatury oleju Przekaźnik wysokiej mocy cieplnej Przekaźnik niskiej mocy cieplnej (olej napędowy) Zawór sterujący wałka rozrządu 1 Siłownik krzywki wydechowej dla cylindra 3 Zawór elektromagnetyczny regulacji ciśnienia doładowania Zawór sterujący wałka rozrządu zaworów dolotowych 1 Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym 1 Zawór regulacji ciśnienia oleju (benzyna) |
F5 | 10 A | Zawór regulacji ciśnienia paliwa (olej napędowy) Zawór dozujący paliwo (olej napędowy) Przekaźnik zasilania prądem elementów silnika (benzyna) |
F6 | 5 A | Włącznik świateł hamowania |
F7 | 10 A | Pompa chłodzenia powietrza doładowującego Grzałka odpowietrznika skrzyni korbowej Zawór płynu chłodzącego skrzyni biegów Zawór recyrkulacji powietrza turbosprężarki Zawór klapy kolektora dolotowego Zawór sterujący strumieniem chłodzenia tłokaZawór płynu chłodzącego |
F8 | 10 A / 15 A | Sonda lambda 1 przed katalizatorem Jednostka sterująca nadajnika NOx Jednostka sterująca 2 nadajnika NOx Sonda lambda 1 za katalizatorem |
F9 | 5 A / 10 A / 20 A | Automatyczna jednostka sterująca okresu żarzenia (olej napędowy) Grzałka odpowietrznika skrzyni korbowej Przepływomierz powietrza |
F10 | 15 A / 20 A | Jednostka sterująca pompą paliwa |
F11 | 40 A | Dodatkowy element nagrzewnicy powietrza |
F12 | 40 A | Dodatkowy element nagrzewnicy powietrza |
F13 | 30 A | Jednostka mechatroniczna skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem Pomocnicza pompa hydrauliczna 1 do oleju skrzyni biegów |
F14 | – | – |
F15 | 15A | Przekaźnik klaksonu |
F 16 | 20 A | Przekaźnik zasilania prądem elementów silnika (benzyna) |
F17 | 7,5 A | Jednostka sterująca silnika/silnika
Jednostka sterująca ABS |
F18 | 5 A / 7,5 A | Jednostka sterująca monitorowania akumulatora |
F19 | 30 A | Przekaźnik silnika wycieraczek 1
Przekaźnik silnika wycieraczek 2 |
F20 | 10 A | Klakson alarmowy |
F21 | 15 A / 20 A | Moduł mechatroniczny do dwusprzęgłowej skrzyni biegów |
F22 | 5 A / 7,5 A | Jednostka sterująca silnika/silnika |
F23 | 30 A | Rozrusznik |
F24 | 40 A | Dodatkowy element nagrzewnicy powietrza |
F31 | 15A | Pompa próżniowa do hamulców |
F32 | – | – |
F33 | 15A | Pomocnicza pompa hydrauliczna 1 do oleju skrzyni biegów |
F34 | – | – |
F35 | – | – |
F36 | – | – |
F37 | 20 A | Jednostka sterująca nagrzewnicą pomocniczą |
F38 | – | – |
R1 | Przekaźnik rozrusznika 1 | |
R2 | Przekaźnik rozrusznika 2 | |
R3 | Przekaźnik klaksonu | |
R4 | Przekaźnik wysokiej mocy cieplnej (olej napędowy) | |
R5 | Przekaźnik główny (benzyna) Zacisk 30 przekaźnik zasilania napięciem (olej napędowy) |
|
R6 | Automatyczna jednostka sterująca okresem świecenia (olej napędowy) | |
R7 | Przekaźnik niskiej mocy cieplnej (olej napędowy) | |
R8 | Przekaźnik zasilania prądem podzespołów silnika (benzyna 2,0 l) | |
R9 | Przekaźnik silnika wycieraczek 1 | |
R10 | Przekaźnik silnika wycieraczek 2 |
Bezpieczniki dużej mocy
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
SBJ | 125A | Bezpieczniki na uchwycie bezpiecznika C (tablica rozdzielcza): nr 4, 14, 22, 31, 38, 42, 53 Zacisk 15 przekaźnik napięcia zasilania Przekaźnik gniazd zasilania |
SBG | 400 A | Alternator |
508 | Bateria | |
SBE | 80 A | Jednostka sterująca wspomaganiem kierownicy |
SBK | 80 A | Bezpieczniki na uchwycie bezpiecznika C (tablica przyrządów): nr 1, 3, 15, 30, 43, 46, 50, 52 |
SBL | 50 A | Wentylator chłodnicy |
Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
F1 | 20 A / 30 A | Jednostka sterująca podgrzewacza czynnika redukującego |
F2 | 10 A | Jednostka sterująca elektroniką kolumny kierownicy |
F3 | – | – |
F4 | 7,5 A | Klakson alarmowy |
F5 | 5 A / 7,5 A | Interfejs diagnostyczny magistrali danych |
F6 | 5 A / 7,5 A | Dźwignia zmiany biegów |
F7 | 10 A | Sterowanie nagrzewnicą i klimatyzacją Odbiornik zdalnego sterowania dla dodatkowej nagrzewnicy płynu chłodzącego Przekaźnik ogrzewania tylnej szyby |
F8 | 10 A / 7,5 A | Obrotowy włącznik świateł Przycisk elektromechanicznego hamulca postojowego Czujnik deszczu i światła Złącze diagnostyczne Czujnik alarmu antywłamaniowego Jednostka sterująca wyborem trybu jazdy Jednostka sterująca doświetlaniem zakrętów i regulacją zasięgu reflektorów |
F9 | 5 A / 7,5 A | Jednostka sterująca elektroniką kolumny kierownicy |
F10 | 7,5 A | Wyświetlacz przedniego wyświetlacza informacyjnego i jednostki sterującej Odtwarzacz CD |
F11 | 40 A | Pokładowa jednostka sterująca zasilaniem |
F12 | 20 A | Jednostka sterująca 1 dla elektroniki informacyjnej |
F13 | 25 A | Przedni lewy pas bezpieczeństwa (kierownica po lewej stronie) Przedni prawy pas bezpieczeństwa (kierownica po prawej stronie) |
F14 | 40 A | Jednostka sterująca dmuchawy świeżego powietrza |
F15 | 10 A | Jednostka sterująca elektronicznej blokady kolumny kierownicy |
F 16 | 7,5 A | Jednostka sterująca stabilizacją transmisji i odbioru Schowek z interfejsem do telefonu komórkowego Koncentrator USB |
F17 | 7,5 A | Wkład tablicy rozdzielczej Jednostka sterująca modułu wywołania alarmowego i jednostka komunikacyjna |
F18 | 7,5 A | Uchwyt pokrywy tylnej |
F19 | 7,5 A | Interfejs do systemu wprowadzania i uruchamiania |
F20 | 7,5 A / 10 A | Przekaźnik układu dozowania środka redukującego |
F21 | 15A | Jednostka sterująca napędu na wszystkie koła |
F22 | 15A | Jednostka sterująca detektora przyczepy |
F23 | 30 A / 20 A | Sterownik regulacji przesuwanego szyberdachu |
F24 | 40 A | Pokładowa jednostka sterująca zasilaniem |
F25 | 30 A | Sterownik drzwi kierowcy |
F26 | 30 A | Pokładowa jednostka sterująca zasilaniem |
F27 | 30 A | Pokładowa jednostka sterująca zasilaniem |
F28 | 25 A | Jednostka sterująca detektora przyczepy |
F29 | – | – |
F30 | – | – |
F31 | 30 A | Jednostka sterująca tylnej pokrywy |
F32 | 10 A | Kamera przednia do systemów wspomagania kierowcy Jednostka sterująca adaptacyjnego tempomatu Jednostka sterująca wspomagania parkowania |
F33 | 5 A / 7,5 A | Jednostka sterująca poduszką powietrzną |
F34 | 7,5 A | Lusterko wewnętrzne Przekaźnik gniazd zasilania Włącznik świateł cofania Czujnik ciśnienia w obwodzie czynnika chłodniczego |
F35 | 10 A / 7,5 A | Połączenie diagnostyczne |
F36 | 5 A / 7,5 A | Prawy przedni reflektor |
F37 | 5 A / 7,5 A | Lewy przedni reflektor |
F38 | 25 A | Jednostka sterująca detektora przyczepy |
F39 | 30 A | Jednostka sterująca przednich drzwi pasażera |
F40 | 20 A | Gniazdo 12 V 2
Gniazdo 12 V 3 |
F41 | 25 A | Przedni prawy pas bezpieczeństwa (kierownica po lewej stronie) Przedni lewy pas bezpieczeństwa (kierownica po prawej stronie) |
F42 | 40 A | Pokładowa jednostka sterująca zasilaniem |
F43 | 40 A | Cyfrowa jednostka sterująca pakietem dźwiękowym |
F44 | 15A | Jednostka sterująca detektora przyczepy |
F45 | – | – |
F46 | – | – |
F47 | 15A | Silnik wycieraczki TYLNEJ szyby |
F48 | – | – |
F49 | 5 A / 7,5 A | Nadajnik położenia sprzęgła |
F50 | 40 A | Jednostka sterująca tylnej pokrywy |
F51 | – | – |
F52 | 15A | Elektronicznie sterowana jednostka sterująca tłumieniem |
F53 | 30 A | Podgrzewany przekaźnik tylnej szyby |
R1 | Przekaźnik układu dozowania środka redukującego | |
R2 | – | |
R3 | – | |
R4 | Zacisk 15 przekaźnik zasilania napięciem | |
R5 | Podgrzewany przekaźnik tylnej szyby | |
R6 | Przekaźnik do gniazd zasilających |