Volkswagen Bora, Vento, Jetta IV (1998-2005) – schematy bezpieczników i przekaźników

Volkswagen Bora, Vento, Jetta IV (1998-2005) - schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Volkswagena Bora, Vento, Jetta 4 z lat: 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005.

Volkswagen Jetta IV został zaprezentowany w 1998 roku jako czwarta generacja popularnego modelu niemieckiej marki. Podobnie jak w przypadku poprzedników, Jetta IV została oparta na platformie Golfa, ale tym razem zdecydowano się na wprowadzenie nieco bardziej eleganckiego i luksusowego stylu.

Zewnętrzne linie Jetty IV były mniej sportowe niż w przypadku Golfa, ale jednocześnie bardziej dynamiczne i przyciągające uwagę niż w przypadku poprzedników. Wśród cech charakterystycznych modelu można wymienić chromowane elementy, kanciaste kształty reflektorów i świateł przeciwmgielnych oraz uchwyty drzwi z chromowanymi wkładkami.

Wewnątrz Volkswagen Jetta IV oferowała przestronne i wygodne wnętrze, które przypominało luksusowe modele z wyższej klasy. W standardzie pojawiły się m.in. poduszki powietrzne, klimatyzacja, radioodtwarzacz CD i system ABS. Kierowcy mieli również do dyspozycji nowoczesne, zaawansowane technologicznie systemy bezpieczeństwa, takie jak ESP i ASR.

Na przestrzeni lat produkcji Volkswagen Jetta IV był dostępny z szerokim wyborem silników benzynowych i diesla o pojemnościach od 1,4 do 2,8 litra, oferujących moc od 75 do 204 KM. Silniki te były sprzężone z manualnymi lub automatycznymi skrzyniami biegów, w zależności od preferencji klienta.

Zobacz także:  Volkswagen Jetta i Vento VI (2010-2018) - schematy bezpieczników i przekaźników
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

Komora silnika

Znajduje się na pokrywie akumulatora. Składa się z działu bezpieczników i bezpieczników dużej mocy.

Volkswagen Bora, Vento, Jetta IV (1998-2005) - schematy bezpieczników i przekaźników

Opis

S131 50A pompa powietrza wtórnego
S132 System zarządzania silnikiem 50A
S133 Silnik wentylatora chłodzącego silnik 40/50A
S134 110A Sprzęt elektryczny
S138 110 / 150А Wyjście „B +” generatora
S162 30A ABS
S163 30A ABS
S164 Silnik wentylatora chłodzącego silnik 30A

 

Przedział pasażerski

Skrzynka bezpiecznikowa

Znajduje się na lewym końcu deski rozdzielczej i jest zakryty osłoną ochronną. Na odwrocie powinien znajdować się aktualny schemat z oznaczeniem bezpieczników.

Volkswagen Bora, Vento, Jetta IV (1998-2005) - schematy bezpieczników i przekaźników

Opis

F1 10A Lampa oświetleniowa schowka na rękawiczki, podgrzewane elektrycznie lusterka
F2 10A Kierunkowskazy, alarm, elektrokorektor reflektorów
F3 5A Przekaźnik świateł przeciwmgielnych, ściemniacz
F4 Lampy tablicy rejestracyjnej 5A
f5 7,5A Klimatyzacja, system zarządzania silnikiem, elektryczne lusterka, ogrzewanie siedzeń
F6 5A Centralny zamek i elektryczne szyby
f7 10A Lampy cofania
F9 5A ABS, system stabilizacji ruchu, system kontroli trakcji
F10 15A Elektroniczna jednostka sterująca (ECU)
F11 5A Tablica przyrządów
F12 7,5A Zasilanie narzędzia diagnostycznego
F13 10A światła hamowania
F14 10A Lampy wewnętrzne
F15 5A Tablica przyrządów, system stabilizacji ruchu
F18 10A Prawy reflektor (światło drogowe)
F19 10A Reflektor lewy (światło drogowe)
F20 15A Reflektor prawy (światła mijania), reflektor prawy (lampa wyładowcza), sterowanie reflektorami lampami wyładowczymi
F21 15A Lewy reflektor (światło mijania), lewy reflektor (lampa wyładowcza)
F22 5A Żarówka boczna (prawy reflektor)
F23 5A Żarówka boczna (lewy reflektor)
F24 20A Silnik wycieraczek szyby przedniej, silnik spryskiwacza
F25 25A Nagrzewnica elektryczna, klimatyzator
F26 25A Ogrzewana tylna szyba
F27 15A Silnik wycieraczki szyby tylnej klapy
F28 15A pompa paliwa
F29 15A Elektroniczna jednostka sterująca, zapłon
F31 Automatyczna skrzynia biegów 20A
f32 Wtryskiwacze 10A
f34 10A System zarządzania silnikiem
F35 Gniazdo 30A 12V
F36 15A Światła przeciwmgielne
F37 10A Radio samochodowe, system komfortu, centralny zamek, elektryczne szyby
F38 15A Lampa bagażnika, zamek centralny, pokrywa klapy wlewu paliwa
F39 Alarm 15A
F40 20A sygnał dźwiękowy
F41 15A Bezpiecznik zapalniczki
F42 15A radio samochodowe
f43 10A System zarządzania silnikiem
F44 15A Podgrzewane siedzenia
Zobacz także:  Volkswagen Jetta i Vento VII (2019-2023) - schematy bezpieczników i przekaźników

 

Skrzynka przekaźnikowa

Jednostka główna z przekaźnikiem znajduje się pod samym panelem, po stronie kierowcy.

Volkswagen Bora, Vento, Jetta IV (1998-2005) - schematy bezpieczników i przekaźników

Opis

  • 1 – panel główny;
  • 2 – dodatkowy panel;
  • K1 – przekaźnik klaksonowy;
  • K2 – przekaźnik przełączający styku „X”;
  • K4 – przekaźnik pompy paliwa;
  • K5 – sterownik wycieraczek;
  • K5 – centralka ogrzewania przedniego fotela pasażera;
  • K6 – sterownik ogrzewania fotela kierowcy;
  • K7 – przekaźnik odcinający lampki sygnalizacyjne hamulca;
  • K8 – przekaźnik zapalniczki;
  • k11 – przekaźnik blokady świateł cofania i rozrusznika;
  • S37 – dodatkowy bezpiecznik do podnośników szyb;
  • S111 – dodatkowy bezpiecznik przeciwkradzieżowy;
  • S114 – dodatkowy bezpiecznik przeciwkradzieżowy.
Zobacz także:  Volkswagen Bora, Vento, Jetta V (2005-2011) - schematy bezpieczników i przekaźników

 

Volkswagen Bora, Vento, Jetta IV (1998-2005) - schematy bezpieczników i przekaźników

Może być przekaźnik: włączający pompę powietrza wtórnego lub świece żarowe. Wskaźnik kierunku i przekaźnik alarmu są wbudowane w sam przełącznik alarmu. Jednostka sterująca wentylatorami elektrycznymi układu chłodzenia jest zamontowana na lewej podłużnicy pod akumulatorem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *