W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Toyoty RAV4 (SXA1) z lat: 1994, 1995, 1996, 1997. Toyota RAV4 (SXA1) to pierwsza generacja popularnego crossovera, który został wprowadzony na rynek w 1994 roku. Model ten odegrał istotną rolę w kształtowaniu segmentu SUV-ów kompaktowych i crossoverów, których celem było łączenie cech samochodów […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Toyoty RAV4 (SXA1) z lat: 1994, 1995, 1996, 1997.
Toyota RAV4 (SXA1) to pierwsza generacja popularnego crossovera, który został wprowadzony na rynek w 1994 roku. Model ten odegrał istotną rolę w kształtowaniu segmentu SUV-ów kompaktowych i crossoverów, których celem było łączenie cech samochodów terenowych z wygodą i manewrowością samochodów osobowych.
Oto kilka kluczowych informacji o Toyota RAV4 (SXA1):
Pionierski model: Toyota RAV4 (SXA1) był jednym z pierwszych komercyjnych crossoverów na rynku. Nazwa „RAV4” oznacza „Recreational Activity Vehicle 4-wheel drive”, co podkreślało zdolności terenowe samochodu w połączeniu z charakterem rekreacyjnym.
Kompaktowy rozmiar: Pierwsza generacja RAV4 miała kompaktowe rozmiary, co sprawiało, że była to atrakcyjna opcja dla tych, którzy poszukiwali samochodu przystosowanego do miejskiego ruchu, a jednocześnie oferującego pewne zdolności terenowe.
Wygląd i konstrukcja: RAV4 (SXA1) wyróżniał się awangardowym designem jak na tamte czasy, z charakterystycznymi cechami nadwozia przypominającymi SUV-y. Model ten oferował podwyższoną pozycję siedzącą, co dawało lepszą widoczność na drogę.
Silniki i napęd: W zależności od rynku, Toyota RAV4 (SXA1) oferowała różne opcje napędowe, w tym benzynowe silniki o różnych pojemnościach i mocach. Wiele wersji były dostępne z napędem na cztery koła, co dodatkowo podkreślało zdolności terenowe modelu.
Popularność i wpływ: Pierwsza generacja RAV4 szybko zdobyła sobie popularność, zwłaszcza wśród osób poszukujących alternatywy dla tradycyjnych samochodów terenowych. Model ten pomógł zapoczątkować trend crossoverów, który później stał się jednym z dominujących segmentów na rynku samochodowym.
Ewolucja: W kolejnych generacjach RAV4 przeszła znaczące zmiany, rosnąc w rozmiarach, oferując nowe technologie i udoskonalając wydajność paliwową. Pomimo zmian, pierwsza generacja RAV4 pozostaje ważnym punktem w historii tego modelu oraz całego segmentu crossoverów.
Podsumowując, Toyota RAV4 (SXA1) była pionierskim modelem w segmencie crossoverów, który zapoczątkował popularność tych pojazdów na rynku. Z kompaktowymi rozmiarami, zdolnościami terenowymi i innowacyjnym designem, pierwsza generacja RAV4 odegrała istotną rolę w kształtowaniu trendów w motoryzacji.
Przedział pasażerski
R1 – Tylny przekaźnik wycieraczek
Schemat skrzynki bezpieczników w przedziale pasażerskim
Panel bezpieczników znajduje się za pokrywą na desce rozdzielczej po stronie kierowcy.
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | 10 | Światła tylne, światła postojowe, oświetlenie tablicy rejestracyjnej, oświetlenie wnętrza |
2 | 11 | Wskaźniki i liczniki, wskaźniki przypomnienia serwisowego (z wyjątkiem świateł ostrzegawczych rozładowania i otwartych drzwi), światła cofania, system klimatyzacji, elektryczne szyby, odmgławiacz tylnej szyby, centralny system blokady mechanizmu różnicowego, elektronicznie sterowany system automatycznej skrzyni biegów |
3 | 7,5 | Włącz światła sygnalizacyjne |
4 | 15 | Zapalniczka, zegar, samochodowy system audio, elektryczne lusterka wsteczne |
5 | 7,5 | Wieloportowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa |
6 | 7,5 | Wieloportowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa, lampka ostrzegawcza rozładowania |
7 | 7,5 | Układ przeciwblokujący, elektronicznie sterowana automatyczna skrzynia biegów |
8 | 20 | Wycieraczki i spryskiwacz przedniej szyby, wycieraczka i spryskiwacz tylnej szyby |
9 | – | – |
10 | 7,5 | System poduszek powietrznych SRS |
11 | 7,5 | System diagnostyki pokładowej |
12 | 10 | Światła stopu |
Skrzynka przekaźnikowa
Numer | Przekaźnik |
R1 | Przekaźnik otwarcia obwodu |
R2 | – |
R3 | Włącznik sygnału migacza |
R4 | – |
Skrzynka bezpieczników 2
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | 30 | Okna elektryczne, system zamków drzwi elektrycznych |
2 | 30 | Odmgławiacz tylnej szyby |
3 | 40 | Bezpieczniki „CIG&RAD”, „WIPER”, „WSKAŹNIK”, „ECU-IG”, „TURN”, „TAIL” i „PANEL” |
4 | – | Filtr hałasu |
Przekaźnik | ||
R1 | Odmgławiacz | |
R2 | Główny przekaźnik zasilania | |
R3 | Światła tylne | |
R4 | Przekaźnik integracyjny |
Skrzynka bezpieczników 3
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | 7,5 | System klimatyzacji |
2 | – | – |
Przekaźnik | ||
R1 | Podgrzewacz |
Komora silnika
Schemat skrzynki bezpieczników w komorze silnika
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | – | – |
2 | – | – |
3 | 15 | Reflektor lewy |
4 | 15 | Reflektor prawy |
5 | – | – |
6 | – | – |
7 | 15 | Zapasowy bezpiecznik |
8 | 10 | Zapasowy bezpiecznik |
9 | 5 | System ładowania |
10 | – | – |
11 | 15 | Reflektory awaryjne, klaksony |
12 | 15 | Wieloportowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa |
13 | 15 | Światła osobiste, światło ostrzegawcze otwartych drzwi, zegar |
14 | 20 | Wieloportowy układ wtrysku paliwa/sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa, układ ładowania |
15 | 30 | Elektryczny wentylator chłodzący |
16 | 30 | Elektryczny wentylator chłodzący |
17 | – | – |
18 | 30 | Układ rozruchowy, reflektory |
19 | 60 | -1997: Układ przeciwblokujący |
20 | – | – |
Przekaźnik | ||
R1 | Główny | |
R2 | Reflektory | |
R3 | Rozrusznik |
Skrzynka przekaźnikowa
Numer | Przekaźniki |
R1 | Główny EFI |
R2 | Elektryczny wentylator chłodzący (№1) |
R3 | Klakson |
R4 | Elektryczny wentylator chłodzący (№3) |
R5 | Sprzęgło magnetyczne (A/C) |
R6 | Elektryczny wentylator chłodzący (№2) |
Topliwy blok łącza
Numer | Bezpiecznik | Ampery [A] | Opis |
1 | MAIN | 80 | Bezpieczniki „AM 2”, „HAZ-HORN”, „EFI”, „DOME”, „RADIO” i „ALT-S” |
2 | ALT | 100 | Światła tylne, bezpieczniki „ABS”, „RADIO”, „HTR”, „AM 1”, „POWER”, „STOP” i „DEF” |
3 | HTR | 50 | System klimatyzacji |