W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Toyoty Corolla E110 z lat: 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002. Toyota Corolla E110 to szósta generacja popularnego modelu Corolla, produkowana w latach 1995-2002. Jest to model, który kontynuował sukces i tradycję Corolli, oferując niezawodność, komfort i efektywność, które były charakterystyczne dla marki […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Toyoty Corolla E110 z lat: 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002.
Toyota Corolla E110 to szósta generacja popularnego modelu Corolla, produkowana w latach 1995-2002. Jest to model, który kontynuował sukces i tradycję Corolli, oferując niezawodność, komfort i efektywność, które były charakterystyczne dla marki Toyota. Oto kilka kluczowych informacji na temat Toyota Corolla E110:
Design i Rozmiar: Corolla E110 charakteryzowała się bardziej zaokrąglonym designem w porównaniu do poprzednich generacji. Linie samochodu były gładkie i eleganckie, a wygląd ogólny był bardziej współczesny. Model był dostępny w różnych wariantach nadwozia, w tym sedan, hatchback i kombi.
Silniki i Napęd: Corolla E110 oferowała różnorodne jednostki napędowe, w tym benzynowe i dieslowskie silniki o różnych pojemnościach i mocach. Modele te były znane z oszczędności paliwa i niezawodności, co przyczyniało się do popularności Corolli jako samochodu codziennego użytku.
Wnętrze i Komfort: Wnętrze Corolli E110 zostało zaprojektowane, aby być ergonomicznym i praktycznym. Deska rozdzielcza była przejrzysta i łatwa w obsłudze, a materiały wykończeniowe były solidne. Model ten oferował przyzwoity komfort podróżowania dla kierowcy i pasażerów.
Bezpieczeństwo: Podobnie jak w poprzednich generacjach, standardy bezpieczeństwa w latach 90. były mniej zaawansowane niż obecnie. Niemniej jednak Toyota starała się wprowadzić pewne ulepszenia w tym zakresie, takie jak systemy hamowania i poduszki powietrzne.
Popularność i Wpływ: Corolla E110 kontynuowała popularność Corolli jako jednego z najlepiej sprzedających się modeli w historii. Jej niezawodność, niskie koszty utrzymania i dobra wartość re-sprzedaży przyciągały klientów na całym świecie.
Wersje Specjalne i Wydania: Podobnie jak w poprzednich generacjach, w trakcie produkcji Corolli E110 wprowadzono różne wersje specjalne i limitowane wydania, które oferowały dodatkowe udogodnienia lub estetyczne akcenty.
Dziedzictwo: Corolla E110 jest ważnym etapem w historii Corolli i Toyoty jako marki. Model ten utrwalił reputację Corolli jako niezawodnego, ekonomicznego i praktycznego samochodu, który spełniał oczekiwania szerokiej gamy klientów.
Podsumowanie: Toyota Corolla E110 to szósta generacja modelu Corolla, która dostarczała niezawodność, komfort i ekonomiczność, charakterystyczną dla marki Toyota. Jej popularność potwierdza jej znaczenie w historii motoryzacji, a także wpływ na dalszy rozwój serii Corolla.
Komora silnika
Opis
Skrzynka bezpieczników i przekaźników
Znajduje się po lewej stronie komory silnika.
Opis
1 | 5А – System ładowania |
2 | 10A HEAD (RH-UPR) – Prawy reflektor (DRL – światła do jazdy dziennej) |
3 | 15A EFI – 4A-FE, 5A-FE, 7A-FE, 4E-FE: Wielopunktowy układ wtrysku paliwa / sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa |
15A F-HTR – 2C-E: Wielopunktowy układ wtrysku paliwa / sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa | |
4 | 10А – Sygnał dźwiękowy (klakson);
System antykradzieżowy. |
5 | 10А – System ostrzegania o zagrożeniach;
Kierunkowskazy. |
6 | 15A AM2 – Układ rozruchowy;
Bezpieczniki: „ST”, „IGN”. |
7 | – |
8 | 10A HEAD (LH-UPR) – Lewy reflektor (DRL – światła do jazdy dziennej) |
9 | 15А DOME – System audio;
Oświetlenie wnętrza; Oświetlenie osobiste; Oświetlenie bagażnika; Zegar; Światła do jazdy dziennej; System antykradzieżowy. |
10 | – |
11 | – |
12 | – |
13 | – |
14 | 50А AM1 – Bezpieczniki: „CIG”, „TURN”, „GAUGE”, „ECU-IG”, „WIP” |
15 | 30A – Wentylator chłodzący |
30A RDI – Wentylator chłodzący | |
16 | 40A – Układ rozruchowy |
17 | 100А ALT – Bezpieczniki: „RDI”, „CDS”, „AM1”, „POWER”, „D/L”, „TAIL”, OBD, „FOG”, „ECU-B”, „STOP”, „DEF” , „HTR” |
18 | 50A ABS – ABS |
Przekaźnik
R1 | Jednostka sterująca silnika (SILNIK GŁÓWNY) |
R2 | 4A-FE, 5A-FE, 7A-FE, 4E-FE:
Jednostka sterująca silnika (EFI); 2C-E: Ogrzewanie paliwa (F-HTR). |
R3 | Reflektory (HEAD) |
R4 | Rozrusznik (ST) |
R5 | Sygnał dźwiękowy |
R6 | Wentylator chłodzący (FAN NO.1) |
Skrzynka przekaźnikowa nr 1
Opis
1 | 30A CDS – Wentylator chłodzący |
2 | 10A HEAD (LH-LWR) – z DRL: Lewy reflektor (DRL – światła do jazdy dziennej) |
3 | 15A HEAD (RH-LWR) – z DRL: Prawy reflektor |
4 | 7,5А DRL – Światła do jazdy dziennej |
R1 | Opornik |
R2 | Wentylator chłodzący (AC FAN NO.2) |
R3 | Wentylator chłodzący (AC FAN NO.2) |
R4 | Sprzęgło sprężarki klimatyzacji (AC MG) |
Skrzynka przekaźnikowa nr 2
Opis
R1 | Zawór ABS (ABS SOL) |
R2 | Pompa ABS (ABS MTR) |
Przedział pasażerski
Kierownica z prawej strony
Kierownica z lewej strony
Elementy elektryczne
Skrzynka bezpiecznikowa
Znajduje się za schowkiem.
Opis
1 | 7,5A TURN – Kierunkowskazy, światła awaryjne |
2 | – |
3 | 10A – Tablica przyrządów;
Światła cofania; Klimatyzacja; Podnośniki szyb; Podgrzewana szyba tylna; Centralny zamek. |
4 | 20А WIP – Wycieraczka i spryskiwacz ekranu |
5 | 10A DEFI I / UP – Wielopunktowy układ wtrysku paliwa / sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa;
M − HTR – Jednostka sterująca lusterkami. |
6 | 10A ECU-IG – Układ rozruchowy;
Wentylator chłodzący; Blokada dźwigni zmiany biegów; ABS; Tempomat. |
7 | 7,5A IGN – Wielopunktowy układ wtrysku paliwa / sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa;
Układ ładowania; Poduszki powietrzne; Napinacze pasów bezpieczeństwa. |
8 | 15A STOP – Lampy światła hamowania;
Dodatkowe światło hamowania; ABS; Blokada dźwigni zmiany biegów. |
9 | 15A TAIL – Światło boczne;
Zestaw wskaźników; Oświetlenie tablicy przyrządów; Oświetlenie tablicy rejestracyjnej; Zapalniczka; Zegar; System audio; Podgrzewana tylna szyba; Jednostka sterująca automatycznej skrzyni biegów; Wielopunktowy układ wtrysku paliwa / sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa; Klimatyzacja; Alarm. |
10 | – |
11 | – |
12 | 7,5А OBD – Złącze diagnostyczne |
13 | 5/7,5A Poduszki powietrzne;
Napinacze pasów bezpieczeństwa; Tylne światło przeciwmgielne. |
14 | 5A ST – Układ rozruchowy;
Wielopunktowy układ wtrysku paliwa / sekwencyjny wielopunktowy układ wtrysku paliwa. |
15 | 30А D / L – Centralny zamek |
16 | 15A – Światło przeciwmgielne |
17 | 15A S-HTR – Podgrzewane siedzenia |
18 | – |
19 | 15A CIG – System audio;
Zegar; Zapalniczka; Elektryczne lusterka; Poduszki powietrzne; System antykradzieżowy; Napinacze; Blokada dźwigni zmiany biegów. |
20 | – |
21 | Bezpiecznik: „DOME” |
22 | 30/40А DEF – Ogrzewanie tylnej szyby;
Bezpiecznik: „DEF I − UP / M − HTR”. |
23 | MOC 30A – Podnośniki szyb;
Szyberdach. |
24 | Rozrusznik |
Niektóre przekaźniki są przymocowane z tyłu urządzenia.
Opis
Skrzynka przekaźnikowa nr 1
Opis
R1 | Kierunkowskazy (światła ostrzegawcze) |
R2 | Pompa paliwa (C / OPN) |
R3 | Podnośniki do szkła (P/W) |
Skrzynka przekaźnikowa nr 2
Opis