W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Toyoty Avensis T250 z lat: 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009. Toyota Avensis T250 to trzecia generacja modelu Avensis, produkowana w latach 2003-2008. Ten model kontynuował tradycję poprzednich wersji, oferując nowoczesny design, komfort i wydajność, które były charakterystyczne dla serii Avensis. Oto […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Toyoty Avensis T250 z lat: 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009.
Toyota Avensis T250 to trzecia generacja modelu Avensis, produkowana w latach 2003-2008. Ten model kontynuował tradycję poprzednich wersji, oferując nowoczesny design, komfort i wydajność, które były charakterystyczne dla serii Avensis. Oto kilka kluczowych informacji na temat Toyota Avensis T250:
Design i Rozmiar: Avensis T250 został zaprojektowany z myślą o bardziej nowoczesnym wyglądzie. Samochód cechował się dynamicznymi liniami, wyrazistym przodem i zaokrąglonymi kształtami. Wprowadzono zarówno wersje nadwozia sedan, jak i kombi, co pozwoliło dostosować samochód do różnych potrzeb klientów.
Wnętrze i Komfort: Wnętrze Avensisa T250 zaprojektowano, aby zapewnić komfortową i funkcjonalną przestrzeń dla kierowcy i pasażerów. Materiały wykończeniowe były solidne, a ergonomia deski rozdzielczej ułatwiała obsługę urządzeń i systemów. Przestronne wnętrze wpływało na wygodę podróżowania.
Silniki i Wydajność: Model Avensis T250 był dostępny z różnymi jednostkami napędowymi, w tym benzynowymi i dieslowskimi silnikami. Dostępne silniki cechowały się ekonomicznością i oszczędnością paliwa, a także odpowiednimi osiągami.
Bezpieczeństwo i Technologia: Trzecia generacja Avensisa wprowadziła wiele ulepszeń w dziedzinie technologii i bezpieczeństwa. Oferowano zaawansowane systemy bezpieczeństwa, takie jak systemy kontroli trakcji i stabilizacji, poduszki powietrzne oraz opcjonalne systemy wspomagające jazdę.
Zróżnicowane Wyposażenie: Avensis T250 oferował różnorodne poziomy wyposażenia, co pozwalało klientom wybrać opcje i technologie odpowiednie dla ich potrzeb. Wersje wyposażeniowe obejmowały różne udogodnienia i systemy, w tym zaawansowane systemy multimedialne i nawigacyjne.
Ewolucja: Po trzeciej generacji Avensis, nastąpiły kolejne odsłony modelu, które przyniosły dalsze ulepszenia w obszarze designu, technologii i wydajności. Każda generacja kontynuowała dążenie do doskonalenia i dostarczania wartości klientom.
Podsumowanie: Toyota Avensis T250 była ważnym modelem w historii Avensisa, kontynuując tradycję serii i dostarczając nowoczesny design, komfort oraz technologiczne udogodnienia. Trzecia generacja Avensisa z pewnością wpłynęła na dalszy rozwój tego modelu i kształtowanie trendów w segmencie samochodów średniej klasy.
Przedział pasażerski
LHD (kierownica po lewej stronie)
RHD (kierownica po prawej stronie)
Bezpiecznik | Opis |
1 | Skrzynka bezpiecznikowa |
2 | Przekaźnik integracyjny |
3 | Przekaźnik otwarcia obwodu |
4 | Przekaźnik tylnych świateł przeciwmgielnych |
5 | Przekaźnik odmgławiacza tylnej szyby |
6 | Skrzynka przekaźników |
7 | Przekaźnik kierunkowskazów |
8 | Wzmacniacz klucza transpondera |
9 | EPS ECU |
10 | Komputer z kluczem transpondera |
11 | Wzmacniacz antenowy |
12 | Blok połączeń |
13 | Przekaźnik wycieraczek |
14 | Odbiornik kontroli drzwi |
15 | ECU kontroli poziomu świateł przednich |
16 | Silnik i ECT ECU (A / T) ECU silnika (M / T) |
17 | Zespół sterowania klimatyzacji |
18 | Złącze opcjonalne (ECU nawigacji) |
19 | Sterowanie blokadą zmiany biegów ECU |
20 | Zespół czujnika poduszki powietrznej |
21 | ECU nawigacji |
22 | Dodatkowa skrzynka bezpieczników |
23 | RHD: ECU przeciwkradzieżowy |
Skrzynka bezpieczników przedziału pasażerskiego
Bezpiecznik | Ampery [A] | Opis | |
1 | IGN | 10 | System poduszek powietrznych SRS;
Wskaźnik i mierniki; Układ rozruchowy; Wieloportowy układ wtrysku paliwa; Sekwencyjny wieloportowy układ wtrysku paliwa. |
2 | S/ROOF | 20 | Rozsuwany dach |
3 | RR FOG | 7,5 | Tylne światło przeciwmgielne |
4 | FR FOG | 15 | Przednie światło przeciwmgielne;
Lampka kontrolna. |
5 | AM1 | 25 | System startowy;
Bezpieczniki „CIG”, „RAD NO.1”. |
6 | PANEL | 7,5 | Oświetlenie zestawu wskaźników;
Oświetlenie tablicy przyrządów; Elektronicznie sterowana skrzynia biegów; Wyświetlacz wielofunkcyjny; Oświetlenie schowka podręcznego; Oświetlenie konsoli; Czyszczenie reflektorów; Przednie światło przeciwmgielne; System parkowania TOYOTA. |
7 | RR WIP | 20 | Tylna wycieraczka i spryskiwacz |
8 | GAUGE2 | 7,5 | Światło cofania;
System poziomowania reflektorów; Kierunkowskazy i światła awaryjne. |
9 | CIG | 15 | Zapalniczka |
10 | HTR | 10 | Ogrzewacze siedzeń;
Klimatyzacja. |
11 | – | – | – |
12 | RAD NO.1 | 7,5 | System audio;
Wielofunkcyjny wyświetlacz; Elektrycznie sterowane lusterka wsteczne; Licznik i mierniki; Gniazdko elektryczne. |
13 | PWR SEAT | 30 | Fotel elektryczny |
14 | TAIL | 10 | Światła tylne;
Światła postojowe; Oświetlenie tablicy rejestracyjnej; Światło bagażnika; System automatycznego sterowania światłami; Przednie światło przeciwmgielne; Tylne światło przeciwmgielne; Licznik kombinacji. |
15 | OBD2 | 7,5 | System diagnostyki pokładowej |
16 | P / POINT | 15 | Gniazdo zasilania |
17 | DOOR | 25 | System zamka elektrycznego |
18 | WIP | 25 | Wycieraczka i spryskiwacz przedniej szyby;
Czyszczenie reflektorów. |
19 | ECU-IG | 7,5 | Elektryczne wentylatory chłodzące;
Układ ładowania; ABS; System kontroli stabilności pojazdu; Elektryczne wspomaganie kierownicy. |
20 | S-HTR | 20 | Ogrzewacze siedzisk |
21 | GAUGE1 | 10 | Podświetlenie przełączników;
Wyświetlacz informacyjny; Przekaźnik integracji; Wskaźniki i mierniki; System kontroli blokady zmiany biegów; Elektronicznie sterowana skrzynia biegów; Automatyczne przeciwodblaskowe lusterko wsteczne; Wycieraczki szyby przedniej; Hamulec postojowy. |
22 | STOP | 15 | Światło stop;
System kontroli blokady zmiany biegów; ABS; Wysoko zamontowane światło stopu; Wieloportowy układ wtrysku paliwa; Sekwencyjny wieloportowy układ wtrysku paliwa. |
Przekaźnik | |||
R1 | – | – | |
R2 | HTR | Podgrzewacz | |
R3 | SEAT HTR | Podgrzewacz siedzenia | |
R4 | IG1 | Zapłon | |
R5 | TAIL | Światła tylne |
Dodatkowa skrzynka bezpieczników przedziału pasażerskiego
Bezpiecznik | Ampery [A] | Opis | |
1 | – | – | – |
2 | P-RR P / W | 20 | Zasilanie okna |
3 | P-FR P / W | 20 | Zasilanie okna |
4 | D-RR P / W | 20 | Zasilanie okna |
5 | D-FR P / W | 20 | Zasilanie okna |
6 | ECU-B 1 | 7,5 | Wielomodowa ręczna skrzynia biegów |
7 | FUEL OPN | 10 | Otwieracz drzwi wlewu paliwa |
8 | FR DIC | 20 | Odmrażacz przedniej szyby;
Bezpiecznik „MIR HTR”. |
9 | – | – | – |
10 | DEF I/UP | 7,5 | System klimatyzacji |
11 | ST | 7,5 | Wieloportowy układ wtrysku paliwa;
Sekwencyjny wieloportowy układ wtrysku paliwa; Wyświetlacz informacyjny; Układ rozruchowy. |
12 | MIR HTR | 10 | Odmgławiacz zewnętrznego lusterka wstecznego |
13 | RAD NO.2 | 15 | System audio;
Wyświetlacz informacyjny. |
14 | DOME | 7,5 | Oświetlenie wewnętrzne;
Oświetlenie osobiste; Oświetlenie stóp; Oświetlenie drzwi; Oświetlenie bagażnika; Światła próżności. |
15 | ECU-B 2 | 7,5 | System klimatyzacji;
Bezprzewodowe sterowanie zamkiem drzwi. |
16 | PWR SEAT | 30 | Fotel elektryczny |
Skrzynka przekaźnika przedziału pasażerskiego
LHD
RHD
Numer | Przekaźnik |
R1 | Odmrażacz przedniej szyby (FR DEICER) |
R2 | Gniazdo zasilania (P / POINT) |
R3 | Przednie światło przeciwmgielne (FR FOG) |
R4 | Rozrusznik (ST) |
Sedan
Liftback
Wagon
Numer | Opis |
R1 | Wzmacniacz mikrofonu telefonicznego |
R2 | Przekaźnik sterujący i silnik szyberdachu |
R3 | Silnik i przekaźnik tylnej wycieraczki |
Komora silnika
1AZ-FSE, 1AZ-FE, 1ZZ-FE, 3ZZ-FE
1CD-FTV
Numer | Opis |
1 | Elektroniczna jednostka sterująca |
2 | Dodatkowa skrzynka bezpieczników |
3 | Skrzynka bezpiecznikowa |
4 | Sterowanie reflektorami po lewej stronie |
5 | Skrzynka przekaźników |
6 | Przekaźnik sterujący spryskiwacza reflektorów |
7 | Sterowanie reflektorami po prawej stronie |
8 | ECU kontroli poślizgu z siłownikiem (z VSC) |
9 | ECU kontroli poślizgu z siłownikiem (bez VSC) |
10 | Przekaźnik świecy żarowej |
11 | Zespół podgrzewacza mocy |
Skrzynka bezpiecznikowa komory silnika
1AZ-FSE, 1AZ-FE, 1ZZ-FE, 3ZZ-FE
1CD-FTV
Numer | Nazwa | Ampery [A] | Opis |
1 | – | – | – |
2 | VSC | 25 | 1CD – FTV:ABS, VSC |
ABS | 25 | 1CD – FTV:ABS | |
3 | – | – | – |
4 | – | – | – |
5 | – | – | – |
6 | ALT-S | 7,5 | System ładowania |
7 | DCC | 30 | Bezpieczniki „ECU-B NO.2”, „DOME”, „RAD NO.2” |
8 | AM2 | 30 | System startowy;
Bezpieczniki „ST”, „IGN”. |
9 | HAZARD | 10 | Kierunkowskazy i światła awaryjne |
10 | F-HTR | 25 | 1CD – FTV:
Nagrzewnica paliwa |
11 | HORN | 15 | Klakson |
12 | EFI | 20 | Wieloportowy układ wtrysku paliwa;
Sekwencyjny wieloportowy układ wtrysku paliwa; Bezpieczniki „EFI nr 1”, „EFI nr 2”. |
13 | PWR HTR | 25 | 1CD – FTV:
Nagrzewnica elektryczna |
14 | RR DEF | 30 | Odmgławiacz tylnej szyby |
15 | MAIN | 40 | Czyszczenie reflektorów;
Reflektory; Bezpieczniki „H-LP HI LH”, „H-LP HI RH”, „H-LP LH”, „H-LP RH” |
16 | AM1 NO.1 | 50 | 1CD – FTV:„ACC”, „CIG”, „RAD NO.1”,
„ECU-B NO.1”, „FL P / W”, „FR P / W”, „RL P / W”, „ RR P / W ” |
17 | H / CLN | 30 | Czyszczenie reflektorów |
18 | HTR | 40 | Klimatyzator;
Nagrzewnica. |
19 | CDS | 30 | Elektryczny wentylator chłodzący |
20 | RDI | 40 | 1CD – FTV, 1ZZ-FE, 3ZZ-FE:
Elektryczny wentylator chłodzący |
30 | 1AZ-FE, 1AZ-FSE:
Elektryczny wentylator chłodzący |
||
21 | VSC | 50 | 1CD – FTV:
ABS, VSC |
ABS | 40 | 1CD – FTV:
ABS |
|
22 | IG2 | 15 | 1AZ-FSE, 1AZ-FE, 1ZZ-FE, 3ZZ-FE:
Układ rozruchowy; Wieloportowy układ wtrysku paliwa; Sekwencyjny wieloportowy układ wtrysku paliwa. |
23 | THROTTLE | 10 | 1AZ-FSE, 1AZ-FE, 1ZZ-FE, 3ZZ-FE:
Elektroniczny układ sterowania przepustnicą |
ETCS | 10 | 1AZ-FSE, 1AZ-FE, 1ZZ-FE, 3ZZ-FE:
Elektroniczny układ sterowania przepustnicą |
|
24 | A / F | 20 | 1AZ-FSE, 1AZ-FE:
Czujnik stosunku powietrza do paliwa |
25 | – | – | 1AZ-FSE, 1AZ-FE, 1ZZ-FE, 3ZZ-FE: – |
26 | – | – | 1AZ-FSE, 1AZ-FE, 1ZZ-FE, 3ZZ-FE: – |
27 | EMPS | 50 | 1ZZ-FE, 3ZZ-FE:
Elektryczne wspomaganie kierownicy |
Przekaźnik | |||
R1 | EFI MAIN | 1CD – FTV:
Jednostka sterująca silnika |
|
R2 | EDU | 1CD – FTV:
Jednostka sterująca silnika |
|
R3 | FAN NO.3 | 1CD – FTV:
Elektryczny wentylator chłodzący |
|
R4 | FAN NO.1 | Elektryczny wentylator chłodzący | |
R5 | FAN NO.2 | 1AZ-FSE, 1AZ-FE, 1ZZ-FE, 3ZZ-FE:
Elektryczny wentylator chłodzący |
|
R6 | – | 1AZ-FSE, 1AZ-FE, 1ZZ-FE, 3ZZ-FE: | |
R7 | FAN NO.3 | 1AZ-FSE, 1AZ-FE, 1ZZ-FE, 3ZZ-FE:
Elektryczny wentylator chłodzący |
|
R8 | – | 1AZ-FSE, 1AZ-FE, 1ZZ-FE, 3ZZ-FE: – | |
R9 | EMPS | 1ZZ-FE, 3ZZ-FE:
Elektryczne wspomaganie kierownicy |
Skrzynka przekaźników komory silnika
Numer | Nazwa | Ampery [A] | Opis |
1 | H-LP HI LH | 10 | Reflektor lewy (światło drogowe) |
2 | H-LP HI RH | 10 | Reflektor prawy (światła drogowe);Wskaźnik i mierniki. |
3 | H-LP LH | 15 | Reflektor lewy (światło mijania) |
4 | H-LP RH | 15 | Reflektor prawy (światło mijania) |
Przekaźniki | |||
R1 | HORN | Klakson | |
R2 | F-HTR | Podgrzewacz paliwa | |
R3 | H-LP | Reflektor | |
R4 | DIM | Opornik | |
R5 | FAN NO.2 | Elektryczny wentylator chłodzący |
Dodatkowa skrzynka bezpiecznikowa komory silnika (1CD-FTV)
Bezpiecznik | Ampery [A] | Opis | |
1 | – | – | – |
2 | HTR2 | 50 | Nagrzewnica elektryczna |
3 | HTR1 | 50 | Nagrzewnica elektryczna |
4 | GLOW | 80 | Świeca żarowa |
5 | ALT | 140 | Przekaźnik IG1;Przekaźnik TAIL;
Przekaźnik SEAT HTR; Bezpieczniki „H-LP CLN”, „AM1 NO.1”, „RDI”, „CDS”, „VSC” (50A), „VSC” (25A), „ABS” ( 40A), „ABS” (25A), „H / CLN”, „RR DEF”, „GLOW”, „HTR NO1”, „HTR NO2”, „RFGHTR”, „AM1 NO.2”, „RR FOG”, „S / ROOF”, „STOP”, „P / POINT”, „FR FOG”, „OBD2”, „DOOR”. |
Przekaźniki | |||
R1 | – | – | |
R2 | HTR2 | Nagrzewnica elektryczna | |
R3 | HTR1 | Nagrzewnica elektryczna |
Dodatkowa skrzynka bezpiecznikowa komory silnika (1AZ-FSE, 1AZ-FE, 1ZZ-FE, 3ZZ-FE)
Numer | Nazwa | Ampery [A] | Opis |
1 | EFI NO.1 | 10 | Wieloportowy układ wtrysku paliwa;
Sekwencyjny wieloportowy układ wtrysku paliwa. |
2 | EFI NO.2 | 7,5 | System kontroli emisji |
3 | VSC | 20 | ABS, VSC |
ABS | 25 | ABS | |
4 | ALT | 100 | 1ZZ-FE, 3ZZ-FE:
Bezpieczniki „AM1 NO.1”, „H-LP CLN”, „ABS” (25A), „VSC” (25A), „ABS” (40A), „VSC” (50 A) , „CDS”, „RDI”, „HTR”, „RR DEF”, „RR FOG”, „FR FOG”, „AM1”, „DOOR”, „STOP”, „OBD2”, „S / ROOF”, „PWR SEAT”, „P / POINT”, „TAIL”, „PANEL”, „RR WIP”, „ECU-IG”, „WIP”, „GAUGE2”, „GAUGE1”, „HTR”, „S-HTR” |
120 | 1AZ-FSE, 1AZ-FE:
Bezpieczniki „AM1 NO.1”, „H-LP CLN”, „ABS” (25A), „VSC” (25A), „ABS” (40A), „VSC” (50 A) , „CDS”, „RDI”, „HTR”, „RR DEF”, „RR FOG”, „FR FOG”, „AM1”, „DOOR”, „STOP”, „OBD2”, „S / ROOF”, „FOTEL PWR”, „P / POINT”, „TAIL”, „PANEL”, „RR WIP”, „ECU-IG”, „WIP”, „GAUGE2”, „GAUGE1”, „HTR”, „S-HTR”. |
||
5 | VSC | 40 | ABS, VSC |
ABS | 40 | ABS | |
6 | AM1 NO.1 | 50 | Bezpieczniki „PWR SEAT”, „FR DIC”, „FUEL OPN”,„ECU-B 1 ″, P-RR P / W”, „P-FR P / W”,
„D-RR P / W”, „D-FR P / W ” |
7 | H-LP CLN | 30 | Czyszczenie reflektorów |
Przekaźnik | |||
R1 | INJ | Wtryskiwacz | |
R2 | EFI | Jednostka sterująca silnika | |
R3 | IG2 | Zapłon | |
R4 | A / F | Czujnik stosunku powietrza do paliwa |