Suzuki Alto 800, K10 (2012-2017) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Suzuki Alto 800, K10 z lat: 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017. Suzuki Alto 800, K10, w wersji produkowanej w latach 2012-2017, to kompaktowy samochód miejski, który był kontynuacją popularnej linii modelowej Alto. Jest to model, który miał na celu zapewnienie wydajności w […]

08/07/2023
Czas czytania: 3 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Suzuki Alto 800, K10 z lat: 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017.

Suzuki Alto 800, K10, w wersji produkowanej w latach 2012-2017, to kompaktowy samochód miejski, który był kontynuacją popularnej linii modelowej Alto. Jest to model, który miał na celu zapewnienie wydajności w poruszaniu się po zatłoczonych obszarach miejskich, przy zachowaniu oszczędności paliwa i przystępnej ceny. Oto kilka kluczowych informacji na temat Suzuki Alto 800, K10 (2012-2017):

  1. Wzornictwo i wygląd: Suzuki Alto 800 K10 charakteryzował się kompaktowymi wymiarami i prostym, minimalistycznym wzornictwem. Jego wygląd był dostosowany do miejskiego użytkowania, z naciskiem na funkcjonalność i oszczędność paliwa.
  2. Rozmiar: Alto 800 było jednym z najmniejszych samochodów produkowanych przez Suzuki. Jego kompaktowe rozmiary czyniły go idealnym do poruszania się w zatłoczonych miastach oraz do parkowania na ograniczonych przestrzeniach.
  3. Silniki: W zależności od regionu, Suzuki Alto 800 było dostępne z różnymi jednostkami napędowymi. Silniki te były zaprojektowane z myślą o ekonomii paliwa, co czyniło Alto 800 atrakcyjnym wyborem dla osób szukających oszczędności w eksploatacji.
  4. Wnętrze i wyposażenie: Wnętrze Alto 800 było proste i funkcjonalne, co było charakterystyczne dla kompaktowych samochodów miejskich. Mimo niewielkich rozmiarów, starało się zapewnić podstawowe wyposażenie i wygodę dla kierowcy i pasażerów.
  5. Ekonomia paliwa: Jednym z głównych punktów sprzedaży Suzuki Alto 800 było jego niskie zużycie paliwa. Był to ważny czynnik dla osób, które szukały oszczędnej alternatywy do codziennego dojazdu.
  6. Mobilność miejska: Alto 800 było zaprojektowane z myślą o poruszaniu się po miastach. Jego zwrotność, kompaktowe rozmiary i niskie koszty eksploatacji były odpowiednie dla kierowców, którzy przemieszczają się głównie w obszarach miejskich.
Zobacz także:  Suzuki XL7 (2006-2009) - schematy bezpieczników i przekaźników
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Zobacz także:  Suzuki Jimny III (1998-2017) - schematy bezpieczników i przekaźników

Schemat skrzynki bezpieczników w przedziale pasażerskim

Skrzynka bezpieczników znajduje się pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy.

Suzuki Alto 800, K10 (2012-2017) - schematy bezpieczników i przekaźników

Suzuki Alto 800, K10 (2012-2017) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 10 IG2 SIG
2 15 Wycieraczki
3 Nieużywany
4 7,5 Zautomatyzowana ręczna skrzynia biegów 2 (jeśli jest w wyposażeniu)
5 30 Silnik dmuchawy
6 10 Światło stop
7 10 Światło tylne
8 15 Audio
9 20 Zamek od drzwi
10 Nieużywany
11 15 Akcesorium
12 Nieużywany
13 30 Zasilanie okna
14 15 Stacyjka
15 10 Kierunkowskazy
16 10 Licznik
17 7,5 Poduszka powietrzna
18 7,5 IG1 SIG
19 Nieużywany
20 Nieużywany
21 30 Wspomaganie kierownicy
22 30 ST SIG
23 15 Klakson i światła awaryjne

 

Schemat skrzynki bezpieczników w komorze silnika

Bezpiecznik główny, bezpieczniki pierwotne i niektóre bezpieczniki pojedyncze znajdują się w komorze silnika. Jeśli główny bezpiecznik się przepali, żaden element elektryczny nie będzie działał. W przypadku przepalenia głównego bezpiecznika nie będzie działać żaden element elektryczny w odpowiedniej grupie obciążenia.

Zobacz także:  Suzuki Jimny IV (2018-2020) - schematy bezpieczników i przekaźników

Suzuki Alto 800, K10 (2012-2017) - schematy bezpieczników i przekaźników

Aby wyjąć bezpiecznik, użyj ściągacza bezpieczników znajdującego się z tyłu pokrywy skrzynki bezpieczników. Natężenie prądu każdego bezpiecznika jest pokazane z tyłu pokrywy skrzynki bezpieczników.

Numer Ampery [A] Opis
1 Nieużywany
2 Nieużywany
3 10 Przednie światła przeciwmgielne
5 50 Stacyjka
6 50 Akumulator 1
7 15 Reflektor (lewy)
8 15 Reflektor (prawy)
9 7,5 CNG (jeśli jest w wyposażeniu)
11 Nieużywany
12 Nieużywany
13 Nieużywany
14 80 Całe obciążenie elektryczne
15 Nieużywany
17 30 Wentylator chłodnicy
18 15 Wtrysk paliwa
19 10 Sprężarka klimatyzacji
21 7,5 Zautomatyzowana ręczna skrzynia biegów (jeśli jest w wyposażeniu)
Zawór CNG (jeśli jest na wyposażeniu)
22 40 Zautomatyzowana ręczna pompa do skrzyni biegów (jeśli jest na wyposażeniu)
23 30 Akumulator 2
Przekaźnik
4 Przekaźnik sprężarki klimatyzacji
10 Przekaźnik wentylatora chłodnicy
16 Główny przekaźnik
20 Przekaźnik pompy paliwa

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.