Seat Leon II (2006) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Seata Leon II z lat: 2006. Seat Leon II to druga generacja kompaktowego samochodu produkowanego przez hiszpańską firmę motoryzacyjną Seat. Model ten został wprowadzony na rynek w 2005 roku i był produkowany do 2012 roku. Seat Leon II został zbudowany na zmodernizowanej wersji […]

07/26/2023
Czas czytania: 4 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Seata Leon II z lat: 2006.

Seat Leon II to druga generacja kompaktowego samochodu produkowanego przez hiszpańską firmę motoryzacyjną Seat. Model ten został wprowadzony na rynek w 2005 roku i był produkowany do 2012 roku.

Seat Leon II został zbudowany na zmodernizowanej wersji platformy Volkswagena Golf V, co pozwoliło na podniesienie standardów jakościowych i oferowanie nowocześniejszych rozwiązań technicznych. Samochód ten był dostępny w różnych wersjach nadwozia, w tym jako 3-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowy hatchback oraz 5-drzwiowy kombi o nazwie Leon ST (Sport Tourer).

Wizualnie Seat Leon II wyróżniał się bardziej dynamicznym i sportowym wyglądem niż jego poprzednik. Charakteryzował się wyrazistymi liniami, agresywnie ukształtowanymi reflektorami i atrakcyjnymi detalami stylistycznymi. Wnętrze było starannie zaprojektowane, oferując wygodne i ergonomiczne miejsce dla kierowcy i pasażerów.

W zakresie jednostek napędowych Seat Leon II oferował różnorodne silniki benzynowe i wysokoprężne, o różnych pojemnościach i mocach. W zależności od wersji, samochód był dostępny z manualną skrzynią biegów lub automatyczną przekładnią DSG.

Seat Leon II był ceniony za dobrą jakość wykonania, dynamiczną jazdę i przystępne ceny. Model ten oferował także wiele opcji wyposażenia, w tym zaawansowane systemy bezpieczeństwa i komfortu, które były dostępne w wyższych wersjach wyposażenia.

W 2009 roku Seat przeprowadził facelifting Seat Leona II, wprowadzając zmiany w wyglądzie zewnętrznym i wnętrzu, a także dodając nowe silniki do gamy jednostek napędowych.

W 2012 roku produkcja drugiej generacji Seat Leona została zakończona, a model ten został zastąpiony przez trzecią generację, która wprowadziła kolejne ulepszenia i nowe technologie do popularnej gamy kompaktowych samochodów Seat.

Zobacz także:  Seat Arosa (1998-2004) - schematy bezpieczników i przekaźników
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

 

Skrzynka bezpieczników po lewej stronie deski rozdzielczej

Seat Leon II (2006) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Opis Ampery [A]
1 Jednostka sterująca diagnostyką;

Oświetlenie instrumentów;

Jednostka sterująca regulacją reflektorów;

Przepływomierz;

Podgrzewane szyby przednie.

10
2 Sterownik silnika;

Sterownik ABS-ESP;

Automatyczna skrzynia biegów;

Tablica przyrządów;

Sterownik przyczepy;

Włącznik świateł;

Czujnik hamulca;

Wspomaganie kierownicy;

Lewy i prawy reflektor.

5
3 Poduszka powietrzna 5
4 Ogrzewanie;

Przełącznik biegu wstecznego;

Przełącznik ASR-ESP;

Telefon;

Elektrochromatyczne lusterko.

5
5 Reflektor ksenonowy z prawej strony 5
6 Reflektor ksenonowy z lewej strony 5
7
8 Zestaw do wstępnego montażu przyczepy (rozwiązanie assistance) 5
9
10
11
12 Centralny zamek 10
13 Diagnoza;

Przełącznik świateł;

Czujnik deszczu.

10
14 Automatyczna skrzynia biegów;

Ogrzewanie;

Sterownik ESP;

Dźwignia automatycznej skrzyni biegów.

5
15 Jednostka sterująca kabla 7,5
16
17 Alarm 5
18
19 Zestaw przeciwmgielny (rozwiązanie pomocnicze)
20
21 Silnik D2L (2,0 l 147 kW 4-biegowy TFSI) 10
22 Sterowanie wentylatorem 40
23 Elektryczne szyby przednie 30
24
25 Ogrzewanie tylnej szyby 25
26 Tylne elektryczne szyby 30
27 Silnik (wskaźnik/przekaźnik pompy paliwa) 15
28 Kontrola wygody 25
29
30 Automatyczna skrzynia biegów 20
31 Pompa próżniowa 20
32
33 Szyberdach 30
34 Kontrola wygody 25
35
36 System spryskiwaczy reflektorów 20
37 Podgrzewane siedzenia 30
38 Silnik D2L (2,0 l 147 kW 4-biegowy TFSI) 10
39 20
40 Sterowanie wentylatorem 40
41 Silnik spryskiwacza szyby przedniej;

Sterownik kablowy.

15
42 Gniazdo;

Zapalniczka 12 V.

15
43 Wstępna instalacja wspornika przyczepy 15
44 Wstępna instalacja wspornika przyczepy 20
45 Wstępna instalacja wspornika przyczepy 15
46
47 Silnik D2L (2,0 l 147 kW 4-biegowy TFSI) 10
48 Silnik D2L (2,0 l 147 kW 4-biegowy TFSI) 10
49

Skrzynka bezpieczników w komorze silnika, lewa część

Seat Leon II (2006) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Opis Ampery [A]
1 Czysty 30
2 Kolumna kierownicy 5
3 Jednostka sterująca kabla 5
4 ABS 30
5 Skrzynia biegów AQ 15
6 Panel przyrządów 5
7
8 Radio 15
9 Telefon 5
10 Przekaźnik główny w komorze silnika FSI / silnika wysokoprężnego / zasilaniu modułu wtryskowego 5
Przekaźnik główny w komorze silnika D2L (2,0 FSI 147 kW) 10
11
12 Gateway 5
13 Zasilanie modułu wtrysku benzyny 25
Zasilanie modułu wtrysku oleju napędowego 30
14 Cewka 20
15 Silnik T71 / 20 FSI 5
Przekaźnik pompy 10
16 Pompa ADS 30
17 Klakson 15
18
19 Czysty 30
20
21 Sonda lambda 15
22 Pedał hamulca;

Czujnik prędkości.

5
23 Silnik 1.6, główny przekaźnik (przekaźnik nr 100) 5
T 71 diesel EGR 10
Wysokociśnieniowa pompa paliwowa 2.0 D2L 15
24 ARF;

Zawór zmiany.

10
25 Właściwe oświetlenie 40
26 Oświetlenie lewe 40
27 Silnik 1.6 SLP 40
1.9 TDI przekaźnik świec żarowych 50
28 KL15 40
29 Elektryczne szyby (przód i tył) 50
Elektryczne szyby (przód) 30
30 X – przekaźnik odciążający 40

Skrzynka boczna

Numer Opis Ampery [A]
B1 Alternator < 140 W 150
Alternator > 140 W 200
C1 Wspomaganie kierownicy 80
D1 Zasilanie wielozaciskowe „30”;

Wewnętrzna skrzynka bezpieczników.

100
E1 Wentylator < 500 W / Wentylator > 500 W 50
80
F1 PTC (dodatkowe ogrzewanie elektryczne powietrzem) 100
G1 Zasilanie bezpiecznika przyczepy w wewnętrznej skrzynce bezpieczników 50
H1 Centralka sterująca zamka centralnego (4F8 z automatyczną blokadą)

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.