Seat Leon II (2007) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Seata Leon II z lat: 2007. Seat Leon II to druga generacja kompaktowego samochodu produkowanego przez hiszpańską firmę motoryzacyjną Seat. Model ten został wprowadzony na rynek w 2005 roku i produkowany był do 2012 roku. Seat Leon II zbudowany został na tej samej […]

07/26/2023
Czas czytania: 4 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Seata Leon II z lat: 2007.

Seat Leon II to druga generacja kompaktowego samochodu produkowanego przez hiszpańską firmę motoryzacyjną Seat. Model ten został wprowadzony na rynek w 2005 roku i produkowany był do 2012 roku.

Seat Leon II zbudowany został na tej samej platformie co Volkswagen Golf V i Audi A3 drugiej generacji. Względem swojego poprzednika, Leon II charakteryzował się bardziej zaawansowanym stylem i nowocześniejszym designem. Samochód ten był dostępny jako 3-drzwiowy hatchback oraz 5-drzwiowy kombi o nazwie Leon ST (Sport Tourer).

Wnętrze Seat Leona II zostało starannie zaprojektowane, oferując ergonomiczny układ elementów i dobrej jakości materiały wykończeniowe. Model ten wyróżniał się także rozsądnym poziomem wyposażenia i dostępnymi opcjami, które oferowały różne funkcje i systemy, takie jak klimatyzacja, system multimedialny, systemy bezpieczeństwa itp.

Pod maską Seat Leona II znajdowały się różne jednostki napędowe, w tym benzynowe i wysokoprężne silniki o różnych pojemnościach i mocach. Wersje wyposażone w silniki TSI i TDI zaoferowały dobre osiągi i ekonomiczną eksploatację.

Seat Leon II zdobył uznanie za swoje osiągi, prowadzenie oraz dobre wrażenia z jazdy. Model ten był doceniany przez entuzjastów motoryzacji za sportowy charakter i przyjemność z prowadzenia.

W 2009 roku przeprowadzono facelifting, który przyniósł pewne zmiany w wyglądzie i ulepszenia w wyposażeniu. Produkcja drugiej generacji Seat Leona zakończyła się w 2012 roku, a model ten został zastąpiony przez trzecią generację, która kontynuowała popularność i sukces modelu na rynku.

Zobacz także:  Seat Ateca (2018) - schematy bezpieczników i przekaźników
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

 

Skrzynka bezpieczników po lewej stronie deski rozdzielczej

Seat Leon II (2007) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Opis Ampery [A]
1 Diagnostyka;

Tablica rozdzielcza;

Rozdzielnica sterowania reflektorami;

Tablica rozdzielcza reflektorów;

Przepływomierz;

Podgrzewane wycieraczki.

10
2 Sterownik silnika;

Centralka ABS-ESP;

Automatyczna skrzynia biegów;

Tablica przyrządów;

Tablica rozdzielcza przyczepy;

Włącznik świateł;

Czujnik hamulca;

Wspomaganie kierownicy;

Reflektory prawe i lewe.

5
3 Poduszka powietrzna 5
4 Ogrzewanie;

Przełącznik biegu wstecznego;

Przełącznik ASR-ESP;

Telefon;

Dysze;

Elektrochromowe lusterko przeciwodblaskowe;

Nawigacja Tomtom.

5
5 Prawy reflektor ksenonowy 5
6 Lewy reflektor ksenonowy 5
7
8 Zestaw do wstępnego montażu przyczepy (rozwiązanie assistance) 5
9
10
11
12 Centralny zamek 10
13 Diagnoza;

Przełącznik świateł;

Czujnik deszczu.

10
14 Automatyczna skrzynia biegów;

Ogrzewanie;

Centralka ESP;

Dźwignia automatycznej skrzyni biegów.

5
15 Jednostka sterująca kabla 7,5
16
17 Alarm 5
18
19 Zestaw przeciwmgielny (rozwiązanie wspomagane)
20
21 Silnik D2L (2,0 l 147 kW 4-biegowy TFSI) 10
22 Sterowanie dmuchawą 40
23 Elektryczne szyby (przód) 30
24
25 Ogrzewanie tylnej szyby 25
26 Tylne elektryczne szyby 30
27 Silnik (jednostka sterująca paliwa/przekaźnik pompy) 15
28 Kontrola wygody 25
29
30 Automatyczna skrzynia biegów 20
31 Pompa próżniowa 20
32
33 Szyberdach 30
34 Kontrola wygody 25
35
36 System spryskiwaczy reflektorów 20
37 Podgrzewane siedzenia 30
38 Silnik D2L (2,0 l 147 kW 4-biegowy TFSI) 10
39 20
40 Sterowanie dmuchawą 40
41 Silnik wycieraczki tylnej;

Okablowanie tablicy rozdzielczej.

15
42 Gniazdo 12 V;

Zapalniczka.

15
43 Wstępna instalacja wspornika przyczepy 15
44 Wstępna instalacja wspornika przyczepy 20
45 Wstępna instalacja wspornika przyczepy 15
46
47 Silnik D2L (2,0 l 147 kW 4-biegowy TFSI) 10
48 Silnik D2L (2,0 l 147 kW 4-biegowy TFSI) 10
49

Skrzynka bezpieczników w komorze silnika, lewa strona

Seat Leon II (2007) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Opis Ampery [A]
1 Czysty 30
2 Kolumna kierownicy 5
3 Jednostka sterująca kabla 5
4 ABS 30
5 Skrzynia biegów AQ 15
6 Panel przyrządów 5
7
8 Radio 15
9 Telefon 5
10 Przekaźnik główny w komorze silnika FSI / silnika wysokoprężnego / zasilaniu modułu wtryskowego 5
Przekaźnik główny w komorze silnika D2L (2,0 FSI 147 kW) 10
11
12 wejście 5
13 Zasilanie modułu wtrysku benzyny 25
Zasilanie modułu wtrysku oleju napędowego 30
14 Cewka 20
15 Silnik T71 / 20 FSI 5
Przekaźnik pompy 10
16 Pompa ADS 30
17 Klakson 15
18
19 Czysty 30
20
21 Sonda lambda 15
22 Pedał hamulca;

Czujnik prędkości.

5
23 Silnik 1.6, główny przekaźnik (przekaźnik nr 100) 5
T 71 diesel EGR 10
Wysokociśnieniowa pompa paliwowa 2.0 D2L 15
24 ARF;

Zawór zmiany.

10
25 Właściwe oświetlenie 40
26 Oświetlenie lewe 40
27 Silnik 1.6 SLP 40
1.9 TDI przekaźnik świec żarowych 50
28 KL15 40
29 Elektryczne szyby (przód i tył) 50
Elektryczne szyby (przód) 30
30 X – przekaźnik odciążający 40

Boczna skrzynka

Numer Opis Ampery [A]
B1 Alternator < 140 W 150
Alternator > 140 W 200
C1 Wspomaganie kierownicy 80
D1 Zasilanie wielozaciskowe „30”;

Wewnętrzna skrzynka bezpieczników.

100
E1 Wentylator < 500 W / Wentylator > 500 W 50
80
F1 PTC (dodatkowe ogrzewanie elektryczne powietrzem) 100
G1 Zasilanie bezpiecznika przyczepy w wewnętrznej skrzynce bezpieczników 50
H1 Centralka sterująca zamka centralnego (4F8 z automatyczną blokadą)

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 4 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.