W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Renault Midlum. Renault Midlum to średni samochód dostawczy marki Renault, który został wprowadzony na rynek w 2000 roku i produkowany do 2013 roku. Jest to wszechstronny pojazd, który oferuje połączenie funkcjonalności, wydajności i komfortu jazdy. Pod względem wyglądu, Renault Midlum prezentuje się profesjonalnie […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Renault Midlum.
Renault Midlum to średni samochód dostawczy marki Renault, który został wprowadzony na rynek w 2000 roku i produkowany do 2013 roku. Jest to wszechstronny pojazd, który oferuje połączenie funkcjonalności, wydajności i komfortu jazdy.
Pod względem wyglądu, Renault Midlum prezentuje się profesjonalnie i nowocześnie. Ma charakterystyczny design z dużym logo marki na atrapie chłodnicy i dynamicznie stylizowane linie nadwozia. Midlum był dostępny w różnych wariantach nadwozia, takich jak furgon, podwozie z zabudową czy samochód dostawczy z kabiną załogową, co daje możliwość dopasowania go do indywidualnych potrzeb i zastosowań.
Wnętrze Renault Midlum zostało zaprojektowane z myślą o komforcie i funkcjonalności. Kabina oferuje przestronne miejsce pracy dla kierowcy, z ergonomicznie rozmieszczonymi elementami sterującymi i wygodnymi fotelami. Kokpit jest przejrzysty i intuicyjny, umożliwiając łatwą obsługę wszystkich niezbędnych funkcji. Dodatkowo, Midlum oferuje wiele udogodnień, takich jak klimatyzację, system audio, nawigację satelitarną czy tempomat, które zwiększają komfort podróży i efektywność pracy.
Renault Midlum jest dostępny z różnymi silnikami, które charakteryzują się mocą, oszczędnością paliwa i niezawodnością. Dostępne są różne pojemności i konfiguracje silników, co pozwala na dopasowanie wydajności do indywidualnych potrzeb i wymagań transportowych. Midlum oferuje również różne opcje napędu, takie jak napęd na przednie koła lub napęd na wszystkie koła, zapewniające doskonałe prowadzenie i stabilność na drodze.
Pod względem ładowności, Renault Midlum oferuje praktyczne i elastyczne rozwiązania. Posiada różne możliwości załadunku, takie jak różne długości i szerokości platformy ładunkowej oraz systemy montażowe, które ułatwiają transport towarów o różnych kształtach i rozmiarach. Midlum może pomieścić znaczną ilość ładunku, co czyni go idealnym dla firm transportowych i dostawczych.
Renault Midlum został również wyposażony w szereg systemów bezpieczeństwa i asystentów, które zapewniają ochronę kierowcy i pasażerów. Systemy takie jak ABS, ESP, kontrola trakcji czy asystent pasa ruchu wspomagają stabilność i kontrolę pojazdu.
Skrzynka bezpiecznikowa
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | 15 | Gniazdo przyczepy 7-stykowe („ABS”);
Gniazdo przyczepy, 7-stykowe typu 24 S; Przekaźnik świateł stop. |
2 | 10 | Światła pozycyjne przednie/pozycyjne;
Tylne światła pozycyjne prawe; Tablica rejestracyjna – światło prawe; Regulacja reflektorów. |
3 | 10 | Światła obrysowe;
Tylne światła pozycyjne lewe/postojowe; Tablica rejestracyjna – światło lewe; Oświetlenie deski rozdzielczej; Oświetlenie włączników. |
4 | 10 | Światła boczne przyczepy/postojowe |
5 | 10 | Dostępne zasilanie (oświetlenie) |
7 | 10 | Elektrozawory hamulca Jake’a;
Sterowanie zatrzymaniem silnika; Zatkanie filtra paliwa; ECU „EUP”. |
8 | 15 | Światła przeciwmgielne;
Światła przeciwmgielne do jazdy. |
12 | 10 | Światła mijania prawe |
13 | 10 | Światła mijania lewe |
14 | 15 | Światła drogowe prawe;
Światła drogowe lewe; Światła drogowe długie. |
16 | 10 | Światła ostrzegawcze na desce rozdzielczej i zasilanie wskaźników;
Elektryczne lub hydrauliczne sterowanie zwalniaczem; Elektrozawór hamulca wydechowego; „ABS-ASR” ECU. |
17 | 20 | Podgrzewany fotel kierowcy;
Ogranicznik napięcia (gniazdo 12 V); Ogranicznik napięcia (telekomunikacja). |
18 | 15 | Nagrzewnice klimakonwektorowe |
19 | 25 | Podgrzewacz filtra paliwa |
20 | 20 | Obrotowe lampy ostrzegawcze;
Silnik odpowietrznika dachowego. |
21 | 10 | Zasilanie (za wyłącznikiem głównym) |
22 | 20 | Niezależny grzejnik AT 2000 |
23 | 10 | Górne światło kierowcy;
Światło górne pasażera. |
24 | 20 | Silnik podnoszenia szyby kierowcy;
Silnik podnoszenia szyby pasażera. |
25 | 5 | Zegar tachografu |
26 | 15 | Klakson |
27 | 10 | Światła stopu |
28 | 15 | ECU „ABS”;
Elektryczny przekaźnik wyłączający zwalniacz. |
29 | 10 | Odszranianie lusterek wstecznych;
Przekaźnik czasowy opóźnienia odmrażania szyby przedniej. |
30 | 10 | Zapalniczka |
31 | 20 | Gniazdo 24 V;
Spadek napięcia (dodatkowe gniazdo 12 V). |
32 | 20 | Regulator prędkości wycieraczek szyby przedniej;
Pompa spryskiwacza szyby przedniej; Pompa spryskiwacza reflektorów; Silnik wycieraczek szyby przedniej. |
33 | 20 | Gniazdo diagnostyczne;
Zawieszenie ECU. |
34 | 15 | Zasilanie pamięci tunera radiowego;
Niezależna grzałka AT 2000; Urządzenie migające. |
35 | – | – |
36 | 20 | Gniazdo przyczepy 7-stykowe („ABS”) |
37 | 15 | Elektrozaczep lewych drzwi;
Elektrozaczep prawy; Elektrozaczep prawych lusterek wstecznych; Sterowanie obrotowe; Zewnętrzne lusterka wsteczne; Oświetlenie stopniowe; Lewe górne oświetlenie drzwi tylnych; Prawe górne oświetlenie drzwi. |
38 | 25 | ECU „EUP” |
39 | 10 | Sterownik automatycznej skrzyni biegów |
42 | 10 | Zasilanie ECU automatycznej skrzyni biegów |
43 | 10 | Reflektor załadunkowy (ciągnik);
Gniazdo przyczepy, 7-stykowe 24 S; Sterowanie urządzeniami zabudowującymi; Sterowanie zasuwami sterującymi oświetleniem; Przekaźnik wyłączający hamulec wydechowy. |
45 | 10 | Skrzynka centralnego zamka drzwi |
46 | 15 | Przekaźnik podgrzewacza paliwa;
Lampa (-y) cofania; Brzęczyk cofania; Przekaźnik odszraniania lusterek wstecznych. |
47 | 10 | Zawieszenie ECU;S
krzynka zdalnego sterowania zawieszeniem. |
50 | – | – |
52 | 10 | Przekaźnik opóźnienia wycieraczek szyby przedniej. |
57 | 15 | „EUP” VECU ECU;
Tachograf elektroniczny. |
Przekaźniki | ||
R1 | Po zapłonie przekaźnik zasilania nr 1 | |
R2 | Zasilanie za przekaźnikiem zapłonu | |
R3 | Przekaźnik bezpieczeństwa wycieraczek szyby przedniej | |
R5 | Przekaźnik świateł bocznych/postojowych | |
R6 | Przekaźnik wyposażenia dodatkowego | |
R9 | Przekaźnik świateł przeciwmgielnych | |
R10 | Przekaźnik świateł przeciwmgielnych | |
R11 | Przekaźnik świateł mijania | |
R12 | Przekaźnik świateł drogowych | |
R13 | Światła drogowe dalekiego zasięgu | |
R14 | Przekaźnik świateł stopu | |
R18 | Elektryczny przekaźnik wyłączający zwalniacz | |
R20 | Lusterka wsteczne i przekaźnik odmrażania szyby przedniej. | |
R23 | Przekaźnik obrotowych świateł ostrzegawczych | |
R25 | Przekaźnik wycieraczek szyby przedniej | |
R33 | Uruchomienie przekaźnika | |
R41 | Przekaźnik podgrzewacza paliwa | |
R43 | Przekaźnik zasilania ECU „VECU/EECU” |
Boczniki
Konfiguracja A: Z ADR i ze światłami do jazdy dziennej.
Konfiguracja B: bez ADR i bez świateł dziennych.
W zależności od montażu pojazd jest wyposażony w następujące boczniki:
Numer | Bocznica |
SH1 | – |
SH2 | Bocznik ADR |
SH3 | Bocznik świateł dziennych |
Numer | Ampery [A] | Bocznica |
F61 | 50 | Odmrażanie szyby przedniej |
F200 | 200 | Zasilanie (przed wyłącznikiem głównym) |
Przekaźnik podgrzewania (R93)
Przekaźnik odmrażania szyby przedniej (opóźniony) (R48)
Przekaźniki
Numer | Przekaźnik |
R22 | Przekaźnik neutralny |
R23 | Przekaźnik obrotowych świateł ostrzegawczych |
R50 | Dostępny przekaźnik zasilania(wyposażenie producenta nadwozia). |
R53 | Przekaźnik opóźnienia spryskiwaczy reflektorów |
R54 | Przekaźnik świateł cofania |
Numer | Przekaźnik |
R34 | Przekaźnik prędkości zerowej;
Przekaźnik prędkości zerowej skrzyni biegów „ALLISON”. |
R70 | Przekaźnik wyłączający hamulec wydechowy |