W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Renault Master II z lat: 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010. Renault Master II to druga generacja popularnego modelu Master, który jest dostawczym samochodem użytkowym. Był produkowany w latach 1998-2010 i zdobył uznanie wśród przedsiębiorców i firm transportowych dzięki swojej niezawodności, […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Renault Master II z lat: 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010.
Renault Master II to druga generacja popularnego modelu Master, który jest dostawczym samochodem użytkowym. Był produkowany w latach 1998-2010 i zdobył uznanie wśród przedsiębiorców i firm transportowych dzięki swojej niezawodności, pojemności ładunkowej i wszechstronności.
Pod względem wyglądu, Renault Master II charakteryzuje się klasycznym, utilitarnym designem typowym dla samochodów dostawczych. Ma duże, prostokątne nadwozie, które zapewnia dużą przestrzeń ładunkową i wygodny dostęp do bagażnika. Master II był dostępny w różnych wariantach, takich jak furgon, minibus, podwozie z zabudową, czy platforma pod zabudowę specjalistyczną, co sprawia, że jest idealnym rozwiązaniem dla różnych branż i zastosowań.
Wnętrze Renault Master II zostało zaprojektowane z myślą o funkcjonalności i wygodzie kierowcy. Kabina oferuje przestronne miejsce pracy, ergonomiczne układy kontrolne i dobrą widoczność. Wygodne fotele i intuicyjnie rozmieszczone elementy sterujące zapewniają komfort podczas długich godzin jazdy. Dodatkowo, Master II oferuje wiele schowków i pojemników na drobne przedmioty, które ułatwiają organizację narzędzi i dokumentów.
Renault Master II oferuje różne opcje silnikowe, w tym zarówno jednostki benzynowe, jak i wysokoprężne. Silniki te są znane z oszczędności paliwa i niezawodności. Dostępne są również różne pojemności silników, co pozwala dopasować moc i wydajność do indywidualnych potrzeb.
Pod względem ładowności, Renault Master II jest imponujący. Posiada dużą przestrzeń ładunkową, która może pomieścić duże ilości towarów i wyposażenie. Dodatkowo, różne warianty długości i wysokości nadwozia oraz możliwość zabudowy specjalistycznej sprawiają, że Master II jest elastycznym i wszechstronnym samochodem dostawczym.
Renault Master II oferuje również wiele opcji wyposażenia i dodatkowych funkcji. W zależności od wersji i preferencji, można znaleźć takie elementy jak klimatyzacja, system audio, nawigacja satelitarna, tempomat, czujniki parkowania, systemy bezpieczeństwa (np. ABS, ESP, poduszki powietrzne) i wiele innych.
Podsumowując, Renault Master II to niezawodny i pojemny samochód dostawczy, który oferuje duże możliwości załadunku, funkcjonalne wnętrze i różnorodne opcje silnikowe. Jest to idealny wybór dla przedsiębiorców i firm, które potrzebują niezawodnego partnera do codziennych działań transportowych.
Ze względu na to, że Renault master był produkowany przez długi czas z różnymi opcjami wyposażenia elektrycznego i modeli nadwozia, nie jest możliwe podanie jednego ogólnego opisu bezpieczników i przekaźników.
Przedział pasażerski
Skrzynka bezpiecznikowa
Znajduje się pod deską rozdzielczą za osłoną ochronną.
Opis
Skrzynka przekaźnikowa
Moduły te są montowane na płytce przekaźników przedziału pasażerskiego, na lewym pasie deski rozdzielczej.
Typ 1
Opis
F1 | 25 | Autobus 9-osobowy:
+Zasilanie bateryjne przed odcięciem baterii wyjście ogrzewania |
F2 | – | Autobus 9-osobowy:
nieużywany |
F3 | 25 | Autobus 9-osobowy:
Przekaźnik skraplacza |
F4 | 5 | Autobus 9-osobowy:
+ Zasilanie akumulatora przed odcięciem akumulatora sterowanie ogrzewaniem |
A | + Po zapłonie 1 | |
B | Nie w użyciu | |
C | Prędkość zespołu wentylatora kabiny pasażerskiej 4 | |
D | Niezależne odcięcie ogrzewania | |
E | Podgrzewany tylny ekran i lusterka boczne | |
R1 | Autobus 9-osobowy:
Klimatyzacja + zasilanie po zapłonie |
|
R2 | Autobus 9-osobowy:
Skraplacz |
|
720 | Odcięcie klimatyzacji | |
731 | Podgrzewana szyba przednia |
Typ 2
Opis
F1 | 15 | Przekaźnik skraplacza |
F2 | 25 | + Za przekaźnikiem zapłonu 2 |
F3 | 30 | Zasilanie elektryczne drzwi po odcięciu akumulatora |
F4 | – | Nie w użyciu |
F1 | 15 | Przekaźnik odcinający akumulator |
F2 | 5 | + Zasilanie akumulatora przed odcięciem akumulatora sterowanie ogrzewaniem |
F3 | 25 | + Zasilanie akumulatora przed odcięciem akumulatora wyjście grzania |
F4 | 15 | Sygnalizacja świetlna i na nogi + zasilanie bateryjne po odcięciu baterii |
F1 | 10 | + Zasilanie przekaźnika zapłonu 2 (299-752) – drzwi elektryczne – oświetlenie pasażera – centralny zamek |
F2 | 5 | Zatrzymanie awaryjne – wyłącznik otwarty |
F3 | 5 | Zamki drzwi tylnych + po zapłonie |
F4 | – | Nie w użyciu |
720 | Odcięcie klimatyzacji | |
A | + Po zapłonie 1 | |
B | Światła przeciwmgielne | |
C | Prędkość zespołu wentylatora kabiny pasażerskiej 4 | |
D | Niezależne odcięcie ogrzewania | |
E | Podgrzewany tylny ekran i lusterka boczne | |
A | Odcięcie baterii | |
B | Blokada odłączenia akumulatora | |
C | + Po zapłonie 2 | |
D | Parownik | |
E | Skraplacz |
Bezpieczniki akumulatora