Renault Master II (1998-2003) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Renault Master II z lat: 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003. Renault Master II to druga generacja dużego furgonu produkowanego przez francuską markę Renault. Był on dostępny w latach 1997-2010 i zdobył uznanie jako niezawodny i wszechstronny samochód użytkowy. Pod względem stylistycznym, […]

05/26/2023
Czas czytania: 6 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Renault Master II z lat: 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003.

Renault Master II to druga generacja dużego furgonu produkowanego przez francuską markę Renault. Był on dostępny w latach 1997-2010 i zdobył uznanie jako niezawodny i wszechstronny samochód użytkowy.

Pod względem stylistycznym, Renault Master II miał klasyczny i funkcjonalny wygląd typowy dla furgonów. Charakteryzował się dużymi wymiarami, prostymi liniami i praktycznymi rozwiązaniami. Samochód oferował różne warianty nadwozia, w tym furgon, platformę, podwozie do zabudowy oraz wersję przystosowaną dla osób niepełnosprawnych.

Wnętrze Renault Master II było przestronne i zaprojektowane z myślą o wygodzie kierowcy i pasażerów. Kabina oferowała odpowiednią ilość miejsca do pracy oraz intuicyjnie rozmieszczone elementy sterujące. Wyposażenie wnętrza zależało od wersji i przeznaczenia pojazdu, ale dostępne były opcje takie jak klimatyzacja, system audio, elektryczne sterowanie szyb, centralny zamek i wiele innych.

Renault Master II oferował różne opcje silnikowe, w tym zarówno jednostki benzynowe, jak i dieselowe. Silniki te cechowały się dobrym momentem obrotowym i oszczędnym zużyciem paliwa, co czyniło z Mastera II ekonomiczny wybór dla przedsiębiorców i użytkowników flotowych. Samochód oferował również różne pojemności ładunkowe, dostosowane do potrzeb użytkownika.

Pod względem funkcjonalności, Renault Master II był wyposażony w wiele praktycznych rozwiązań. Duże przestrzenie ładunkowe umożliwiały przewóz dużej ilości towarów, a dostępne były również opcje dostosowane do specyficznych potrzeb, takie jak zabudowy dla przewozu osób lub specjalistycznych ładunków. Samochód oferował również różne rozwiązania zabezpieczające ładunek, takie jak półki i uchwyty.

Renault Master II cechowała się również solidną konstrukcją i dobrą trwałością, co czyniło go popularnym wyborem wśród przedsiębiorców. Samochód był znany z niezawodności i zdolności do wytrzymywania ciężkich warunków użytkowania. Dostępne były również różne opcje układu napędowego, w tym wersje z przednim napędem lub napędem na cztery koła, co pozwalało dostosować samochód do różnych warunków terenowych i wymagań użytkownika.

Podsumowując, Renault Master II to solidny i wszechstronny furgon, który oferował dużą pojemność ładunkową, praktyczne rozwiązania i niezawodność. Był to samochód, który spełniał potrzeby przedsiębiorców i użytkowników flotowych, zapewniając wydajność i efektywność w codziennej pracy.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Zobacz także:  Renault Espace III (1997-2002) - schematy bezpieczników i przekaźników

Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim

Renault Master II (1998-2003) - schematy bezpieczników i przekaźników
Numer Ampery [A] Opis
F1 5 Komputer wtryskowy + za zasilaniem zapłonu;

Przekaźnik rozrusznika;

Komputer skrzyni biegów – za przekaźnikiem zapłonu 1;

Gniazdo diagnostyczne.

F2 10 Zasilanie UCH;

Zapalniczka w pierwszym rzędzie;

Zamek drzwi;

Podgrzewana tylna szyba;

Regulator obrotów biegu jałowego;

Przekaźnik tylnych świateł przeciwmgielnych;

Kontrolka zmiany biegów;

Panel sterowania klimatyzacji;

Tempomat;

Wyłącznik stop tempomatu;

Zmienne tłumienie;

Regulacja reflektorów;

Podgrzewana szyba przednia;

Komputer czujnika zbliżeniowego parkowania;

Tempomat;

Sterowanie obciążeniem skrzyni biegów;

Komputer sterowanego zawieszenia.

F3 30 Przełącznik spryskiwacza/wycieraczki – UCH
F4 15 Tablica przyrządów;

Napinacz i komputer poduszek powietrznych;

Tachograf

F5 15 Włącznik hamulca;

Alternator;

Włącznik świateł cofania;

Przekaźnik świateł cofania.

F6 15 Przełącznik kombinacji spryskiwaczy/wycieraczek;

Silnik wycieraczek szyby przedniej.

F7 5 ABS – czujnik prędkości pojazdu
F8 15 Przekaźnik sterowania klimatyzacją;

Przekaźnik nagrzewnicy oleju napędowego;

Tablica bezpieczników silnika (pozycja B ścieżka 4, dla dodatkowych adaptacji na cofania bornier (autobus 16-osobowy)).

F9 10 Radio;

Wyświetlacz wielofunkcyjny;

Interfejs komunikacji telefonu samochodowego;

Centralna jednostka komunikacyjna.

F10 30 Panel sterowania klimatyzacją
F11 10 Zapalniczka
F12 15 Gniazdo akcesoriów
F13 5 Komputer wtryskowy;

Rewers bornier dla dodatkowych adaptacji (autobus 16-osobowy).

F14 5 Światło lewe;

Lewe światło tylne;

Wyświetlacz wielofunkcyjny;

Centralna jednostka komunikacyjna.

F15 5 Światło z prawej strony;

Światło z prawej strony;

Światło z prawej strony tablicy rejestracyjnej;

Połączenie z przyczepą kempingową;

Tachograf;

Tablica przyrządów.

F 16 10 Światło mijania lewe;

Sterowanie ustawieniem reflektorów;

Tablica rozdzielcza.

F17 10 Reflektor świateł mijania z prawej strony
F18 10 Światło drogowe lewe;

Tablica przyrządów.

F19 10 Reflektor świateł drogowych z prawej strony
F20 10 Przekaźnik tylnych świateł przeciwmgłowych;

Połączenie przyczepy kempingowej.

F21 15 Klakson
F22 5 Podgrzewane lusterka boczne
F23 20 Podgrzewany prawy tylny panel tylny
F24 20 Podgrzewany lewy tylny panel tylny
F25 10 Autobus 16-osobowy:

Elektryczna blokada drzwi przednich

F26 15 Autobus 16-osobowy:

Elektryczna blokada tylnych prawych drzwi

F27 5 z wyjątkiem autobusu 16-osobowego:

Sterowany komputer zawieszenia

F28 15 Tachograf;

Tablica przyrządów;

Syrena alarmowa;

Gniazdo diagnostyczne;

Czujnik alarmowy UCH.

F29 10 Radio;

Wyświetlacz wielofunkcyjny;

Interfejs komunikacji telefonu samochodowego;

Centralna jednostka komunikacyjna.

F30
F31 5 Czujnik uderzenia – UCH
F32 15 Podgrzewane fotele przednie;

Elektryczne sterowanie lusterkami bocznymi.

F33 20 Sterowanie przez kierowcę podnoszeniem szyb pasażera przedniego;

Sterowanie podnoszeniem szyb pasażera.

F34 20 Elektryczne sterowanie szyb
F35 20 Przekaźnik podgrzewacza oleju napędowego
F36 15 z wyjątkiem busa 16-osobowego:

Światła awaryjne;

bus 16-osobowy:

Światła awaryjne;

Tachograf;

Tablica przyrządów;

Syrena alarmowa;

Gniazdo diagnostyczne;

Czujnik alarmowy.

F37 30 Kontrola drzwi
F38 30 Bus 16-osobowy:

Odcięcie konsumenta (zasilanie bezpiecznikiem F36)

F39 30 Wyłącznik konsumenta (zasilanie bezpieczników F27, F28, F29 i F31)

Moduły bezpiecznikowe przedziału pasażerskiego (z wyjątkiem busa 16-osobowego)

Moduły te są montowane na płytce przekaźników przedziału pasażerskiego, na lewym pasie deski rozdzielczej.

Renault Master II (1998-2003) - schematy bezpieczników i przekaźników
Numer Ampery [A] Opis
F1 25 Autobus 9-osobowy:

+ Zasilanie bateryjne przed odcięciem baterii wyjście ogrzewania

F2 Autobus 9-osobowy:

nieużywany

F3 25 Autobus 9-osobowy:

Przekaźnik skraplacza

F4 5 Autobus 9-osobowy:

+ Zasilanie akumulatora przed odcięciem akumulatora sterowanie ogrzewaniem

Przekaźnik
A + Po zapłonie 1
B
C Prędkość zespołu wentylatora kabiny pasażerskiej 4
D Niezależne odcięcie ogrzewania
E Podgrzewany tylny ekran i lusterka boczne
R1 Autobus 9-osobowy:

Klimatyzacja + zasilanie po zapłonie

R2 Autobus 9-osobowy:

Skraplacz

720 Odcięcie klimatyzacji
731 Podgrzewana szyba przednia

 

Moduły bezpiecznikowe przedziału pasażerskiego (bus 16-osobowy)

Moduły te są montowane na płytce przekaźników przedziału pasażerskiego, na lewym pasie deski rozdzielczej.

Renault Master II (1998-2003) - schematy bezpieczników i przekaźników
Numer Ampery [A] Opis
Moduł 1 (M1)
F1 15 Przekaźnik skraplacza
F2 25 + Za przekaźnikiem zapłonu 2
F3 30 Zasilanie elektryczne drzwi po odcięciu akumulatora
F4
Moduł 2 (M2)
F1 15 Przekaźnik odcinający akumulator
F2 5 + Zasilanie akumulatora przed odcięciem akumulatora sterowanie ogrzewaniem
F3 25 + Zasilanie akumulatora przed odcięciem akumulatora wyjście grzania
F4 15 Sygnalizacja świetlna i na nogi + zasilanie bateryjne po odcięciu baterii
Moduł 3 (M3)
F1 10 + Zasilanie przekaźnika zapłonu 2 (299-752) – drzwi elektryczne – oświetlenie pasażera – centralny zamek
F2 5 Zatrzymanie awaryjne – wyłącznik otwarty
F3 5 Zamki drzwi tylnych + po zapłonie
F4
Przekaźnik
720 Odcięcie klimatyzacji
Górny rząd
A + Po zapłonie 1
b Światła przeciwmgielne
C Prędkość zespołu wentylatora kabiny pasażerskiej 4
D Niezależne odcięcie ogrzewania
E Podgrzewany tylny ekran i lusterka boczne
Dolny rząd
A Odcięcie baterii
B Blokada odłączenia baterii
C + Po zapłonie 2
D Parownik
E Skraplacz

 

Bezpieczniki akumulatora

Bezpieczniki te znajdują się na dodatnim zacisku akumulatora.

Renault Master II (1998-2003) - schematy bezpieczników i przekaźników

  • F1 40A Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim
  • F2 – 400A – Zasilanie skrzynki bezpiecznikowej obwodów zasilających, rozrusznika, układu rozruchowego
  • F3 – 40A – Bezpiecznik przekaźnika mocy komputera wtrysku.

 

Komora silnika

Znajduje się pod maską po lewej stronie

Renault Master II (1998-2003) - schematy bezpieczników i przekaźników

Opis

  • Przekaźnik zawieszenia pneumatycznego R1
  • Przekaźnik R2 do pracy silnika do silników G9T i G9U w modyfikacji autobusu 16-miejscowego lub do wyposażenia dodatkowego
  • R3 Przekaźnik podgrzewanej szyby przedniej
  • R4 Nieużywany
  • R5 Nieużywany
  • R6 Nieużywany
  • R7 Przekaźnik wentylatora chłodzącego 2 w pojazdach z klimatyzacją
  • R8 Nieużywany
  • R9 Dodatkowy przekaźnik ogrzewania 3
  • R10a Nie używany
  • R10b Nie używany
  • R11 Dodatkowy przekaźnik ogrzewania 2
  • Przekaźnik ECU silnika R12
  • R13 Dodatkowy przekaźnik ogrzewania 1
  • R14 Przekaźnik wentylatora chłodzenia silnika 1 w pojazdach z ogrzewaniem i klimatyzacją
  • Przekaźnik sprężarki klimatyzacji R15a
  • Przekaźnik podgrzewacza oleju napędowego R15b

Opis

Tablica A (777)

  1. 70A Bezpiecznik zasilania skrzynki bezpieczników w przedziale pasażerskim, włącznik oświetlenia zewnętrznego i kierunkowskazów, stacyjka
  2. 30A Bezpiecznik panelu sterowania klimatyzacji
  3. 70A Bezpiecznik zasilania skrzynki bezpieczników w przedziale pasażerskim, wyłącznik oświetlenia zewnętrznego kierunkowskazów
  4. Nieużywany
  5. 70A Bezpiecznik zasilania przekaźnika po zapłonie 1, przekaźnik podgrzewanej tylnej szyby, skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim
  6. 30A Bezpiecznik przekaźnika zawieszenia pneumatycznego
  7. 70A Bezpiecznik przekaźnika podgrzewanej szyby przedniej
  8. 60A Bezpiecznik przekaźnika mocy ABS ECU

Tablica B (777)

  1. 70A Bezpiecznik do zasilania podgrzewacza wstępnego
  2. 50A Przekaźnik wentylatora elektrycznego układu chłodzenia silnika 1, przekaźnik niskiej prędkości wentylatora elektrycznego układu chłodzenia silnika
  3. 30A Przekaźnik dodatkowego ogrzewania 1
  4. 40A Tylko dla silnika ZD3: Przekaźnik elektrowentylatora układu chłodzenia silnika 2
  5. 70A Przekaźnik dodatkowego ogrzewania 2 i 3
  6. Przekaźnik bezpiecznikowy 30A do zespołu pompy skrzyni biegów

Tablica A (597)

  1. 20A Bezpiecznik obwodu silnika
  2. 10A Bezpiecznik przekaźnika pompy paliwa
  3. Nieużywany
  4. 25A układ wtrysku ECU

Tablica B (597)

  1. 30A Przekaźnik dodatkowego ogrzewania 3
  2. 30A Przekaźnik dodatkowego ogrzewania 2
  3. 30A Przekaźnik dodatkowego ogrzewania 1
  4. 5A Bezpiecznik zasilania płytki stykowej dla dodatkowego wyposażenia.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.