Renault 11 i 9 (1981-1988) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Renault 11 i 9 z lat: 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988. Renault 11 i Renault 9 to dwie popularne kompaktowe samochody osobowe produkowane przez francuskiego producenta samochodów Renault w latach 80. Oba modele zostały zaprojektowane jako następcy dla popularnego modelu […]

05/25/2023
Czas czytania: 3 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Renault 11 i 9 z lat: 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988.

Renault 11 i Renault 9 to dwie popularne kompaktowe samochody osobowe produkowane przez francuskiego producenta samochodów Renault w latach 80. Oba modele zostały zaprojektowane jako następcy dla popularnego modelu Renault 14 i miały zaspokoić zapotrzebowanie rynku na przestronne, ekonomiczne i niezawodne samochody dla codziennego użytku.

Renault 11, wprowadzony na rynek w 1983 roku, był pięciodrzwiowym hatchbackiem, który oferował znaczną przestrzeń dla pasażerów i bagażu w stosunkowo kompaktowych wymiarach. Jego design był charakterystyczny dla lat 80., z wyraźnymi liniami i zaokrąglonymi kształtami. Renault 11 oferował różne wersje silnikowe, w tym benzynowe i dieselowe, aby zaspokoić różnorodne potrzeby klientów pod względem ekonomiczności i osiągów.

Renault 9, wprowadzony na rynek rok wcześniej, w 1982 roku, był czterodrzwiowym sedanem, który podzielał większość elementów konstrukcyjnych i mechanicznych z modelem Renault 11. Był bardziej konwencjonalny pod względem wyglądu, z klasyczną sylwetką sedana. Renault 9 również oferował różne wersje silnikowe, w tym benzynowe i dieselowe, dostosowane do różnych preferencji klientów.

Zobacz także:  Renault Kangoo I (1997-2008) - schematy bezpieczników i przekaźników

Oba modele, Renault 11 i Renault 9, były znane z solidnej konstrukcji i dobrej trwałości. Oferowały wygodne miejsce dla pięciu pasażerów i praktyczne rozwiązania w przestrzeni bagażowej. Wnętrza były funkcjonalne i dobrze wyposażone jak na swoją klasę, choć mogły być nieco bardziej podstawowe w porównaniu do niektórych konkurentów.

Pod względem wydajności, Renault 11 i Renault 9 były dostępne z różnymi jednostkami napędowymi, które zapewniały wystarczającą moc i oszczędność paliwa w typowych warunkach miejskich i pozamiejskich. Oba modele miały przewagę w zakresie ekonomiczności, co przyciągało klientów poszukujących oszczędnych samochodów do codziennego użytku.

Renault 11 i Renault 9 zdobyły popularność na rynkach europejskich i były szeroko stosowane jako samochody rodzinne i samochody użytkowe. Mimo że nie były one szczególnie sportowe lub luksusowe, ich solidność, funkcjonalność i dobre osiągi w typowych warunkach miejskich przyciągały szerokie grono klientów.

Zobacz także:  Renault Kadjar (2015-2022) - schematy bezpieczników i przekaźników
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

Przedział pasażerski

Skrzynka bezpiecznikowa

Skrzynka bezpieczników jest montowana w przestrzeni na nogi pasażera pod schowkiem na rękawiczki. Aby uzyskać dostęp do bezpieczników, musisz opuścić panel.

Renault 11 i 9 (1981-1988) - schematy bezpieczników i przekaźników

Aby uzyskać dostęp do urządzenia, naciśnij zatrzaski i otwórz panel bezpieczników i przekaźników, przesuwając go w dół.

Renault 11 i 9 (1981-1988) - schematy bezpieczników i przekaźników

O przepaleniu bezpiecznika świadczy fakt, że wszyscy odbiorcy, których chroni, nie są pod napięciem. Jeśli nowy bezpiecznik również się przepala, ustal przyczynę i usuń usterkę przed włożeniem kolejnego.

Nigdy nie próbuj rozwiązywać problemu przez włożenie bezpiecznika o wyższym prądzie znamionowym lub zastąpienie go drutem lub folią; może to spowodować przegrzanie przewodów, a nawet pożar.

Przekaźniki

Zobacz także:  Renault Megane I (1996-2003) - schematy bezpieczników i przekaźników

Przekaźniki są integralną częścią niektórych obwodów elektrycznych, a ich funkcja zależy od przeznaczenia obwodów. Przekaźniki są zamontowane na tablicy bezpiecznikowej. Wymiana przekaźnika jest bardzo prosta: musisz wyciągnąć jeden z wkładu i włożyć drugi. Przekaźniki nie nadają się do naprawy, są szczelnie zamknięte. Jeśli masz wątpliwości co do funkcjonalności przekaźnika, włóż nowy i sprawdź.

 

Następujące elementy znajdują się osobno:

  • Przekaźniki kierunkowskazów i alarmów znajdują się obok włącznika świateł hamowania pod tablicą rozdzielczą.
  • Przerywany przekaźnik wycieraczek znajduje się na panelu bezpieczników. Aby wymienić przekaźnik, należy odłączyć wielostykowe złącze elektryczne i odkręcić śruby mocujące.

Bezpiecznik akumulatora

W obwodzie dodatniego bieguna akumulatora jest zainstalowany bezpiecznik. Jeśli dojdzie do zwarcia w wodzie głównych celów, na przykład w obwodzie rozrusznika, wkładka wypali się i obwód zostanie otwarty. Integralność wkładki można sprawdzić wizualnie lub za pomocą lampki kontrolnej.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.