W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Renault 11 i 9 z lat: 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988. Renault 11 i Renault 9 to dwie popularne kompaktowe samochody osobowe produkowane przez francuskiego producenta samochodów Renault w latach 80. Oba modele zostały zaprojektowane jako następcy dla popularnego modelu […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Renault 11 i 9 z lat: 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988.
Renault 11 i Renault 9 to dwie popularne kompaktowe samochody osobowe produkowane przez francuskiego producenta samochodów Renault w latach 80. Oba modele zostały zaprojektowane jako następcy dla popularnego modelu Renault 14 i miały zaspokoić zapotrzebowanie rynku na przestronne, ekonomiczne i niezawodne samochody dla codziennego użytku.
Renault 11, wprowadzony na rynek w 1983 roku, był pięciodrzwiowym hatchbackiem, który oferował znaczną przestrzeń dla pasażerów i bagażu w stosunkowo kompaktowych wymiarach. Jego design był charakterystyczny dla lat 80., z wyraźnymi liniami i zaokrąglonymi kształtami. Renault 11 oferował różne wersje silnikowe, w tym benzynowe i dieselowe, aby zaspokoić różnorodne potrzeby klientów pod względem ekonomiczności i osiągów.
Renault 9, wprowadzony na rynek rok wcześniej, w 1982 roku, był czterodrzwiowym sedanem, który podzielał większość elementów konstrukcyjnych i mechanicznych z modelem Renault 11. Był bardziej konwencjonalny pod względem wyglądu, z klasyczną sylwetką sedana. Renault 9 również oferował różne wersje silnikowe, w tym benzynowe i dieselowe, dostosowane do różnych preferencji klientów.
Oba modele, Renault 11 i Renault 9, były znane z solidnej konstrukcji i dobrej trwałości. Oferowały wygodne miejsce dla pięciu pasażerów i praktyczne rozwiązania w przestrzeni bagażowej. Wnętrza były funkcjonalne i dobrze wyposażone jak na swoją klasę, choć mogły być nieco bardziej podstawowe w porównaniu do niektórych konkurentów.
Pod względem wydajności, Renault 11 i Renault 9 były dostępne z różnymi jednostkami napędowymi, które zapewniały wystarczającą moc i oszczędność paliwa w typowych warunkach miejskich i pozamiejskich. Oba modele miały przewagę w zakresie ekonomiczności, co przyciągało klientów poszukujących oszczędnych samochodów do codziennego użytku.
Renault 11 i Renault 9 zdobyły popularność na rynkach europejskich i były szeroko stosowane jako samochody rodzinne i samochody użytkowe. Mimo że nie były one szczególnie sportowe lub luksusowe, ich solidność, funkcjonalność i dobre osiągi w typowych warunkach miejskich przyciągały szerokie grono klientów.
Przedział pasażerski
Skrzynka bezpiecznikowa
Skrzynka bezpieczników jest montowana w przestrzeni na nogi pasażera pod schowkiem na rękawiczki. Aby uzyskać dostęp do bezpieczników, musisz opuścić panel.
Aby uzyskać dostęp do urządzenia, naciśnij zatrzaski i otwórz panel bezpieczników i przekaźników, przesuwając go w dół.
O przepaleniu bezpiecznika świadczy fakt, że wszyscy odbiorcy, których chroni, nie są pod napięciem. Jeśli nowy bezpiecznik również się przepala, ustal przyczynę i usuń usterkę przed włożeniem kolejnego.
Nigdy nie próbuj rozwiązywać problemu przez włożenie bezpiecznika o wyższym prądzie znamionowym lub zastąpienie go drutem lub folią; może to spowodować przegrzanie przewodów, a nawet pożar.
Przekaźniki
Przekaźniki są integralną częścią niektórych obwodów elektrycznych, a ich funkcja zależy od przeznaczenia obwodów. Przekaźniki są zamontowane na tablicy bezpiecznikowej. Wymiana przekaźnika jest bardzo prosta: musisz wyciągnąć jeden z wkładu i włożyć drugi. Przekaźniki nie nadają się do naprawy, są szczelnie zamknięte. Jeśli masz wątpliwości co do funkcjonalności przekaźnika, włóż nowy i sprawdź.
Następujące elementy znajdują się osobno:
Bezpiecznik akumulatora
W obwodzie dodatniego bieguna akumulatora jest zainstalowany bezpiecznik. Jeśli dojdzie do zwarcia w wodzie głównych celów, na przykład w obwodzie rozrusznika, wkładka wypali się i obwód zostanie otwarty. Integralność wkładki można sprawdzić wizualnie lub za pomocą lampki kontrolnej.