W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Opla Corsa C z lat: 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006. Opel Corsa C to trzecia generacja subkompaktowego samochodu produkowana przez niemiecką markę Opel w latach 2000-2006. Corsa C zastąpiła model Corsa B i była dostępna w trzech wersjach nadwozia: 3-drzwiowy hatchback, […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Opla Corsa C z lat: 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006.
Opel Corsa C to trzecia generacja subkompaktowego samochodu produkowana przez niemiecką markę Opel w latach 2000-2006. Corsa C zastąpiła model Corsa B i była dostępna w trzech wersjach nadwozia: 3-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowy hatchback oraz 4-drzwiowy sedan.
W stosunku do poprzedniej generacji, Corsa C była dłuższa, szersza i wyższa, co przyczyniło się do zwiększenia przestrzeni w kabinie pasażerskiej i bagażniku. Wnętrze samochodu zaprojektowano z myślą o ergonomii i funkcjonalności, a kokpit został ułożony w taki sposób, aby kierowca miał łatwy dostęp do wszystkich elementów.
Pod maską Corsy C znajdowały się różne jednostki napędowe, w tym benzynowe silniki o pojemności od 1.0 do 1.8 litra oraz turbodiesle o pojemności 1.7 litra. Najmocniejsza wersja z silnikiem 1.8 litra rozwijała moc 125 KM i osiągała prędkość maksymalną wynoszącą 205 km/h.
Corsa C oferowała również wiele opcji wyposażenia, w tym klimatyzację, podgrzewane fotele, system audio CD, tempomat, elektryczne sterowanie szyb i lusterkami oraz system kontroli trakcji. Wersja opcjonalna wyposażona w automatyczną skrzynię biegów (Easytronic) była innowacyjna dla segmentu subkompaktów.
Corsa C zdobyła wiele nagród i wyróżnień, w tym tytuł „Car of the Year” w 2001 roku. Samochód był popularny w Europie i sprzedawał się dobrze w różnych krajach, w tym w Polsce. Jednak po 6 latach produkcji zastąpił go model Corsa D. Corsa C wciąż cieszy się jednak popularnością wśród fanów marki Opel oraz miłośników motoryzacji, którzy doceniają niezawodność, niskie koszty eksploatacji i atrakcyjny wygląd tego samochodu.
Skrzynka bezpieczników w komorze silnika
R1 | Przekaźnik silnika dmuchawy chłodziwa silnika |
R2 | Przekaźnik silnika dmuchawy chłodziwa silnika |
R3 | Przekaźnik silnika dmuchawy chłodziwa silnika |
R4 | Przekaźnik sprzęgła sprężarki AC |
R5 | Przekaźnik silnika dmuchawy chłodziwa silnika |
R6 | |
R7 | Przekaźnik sterowania silnikiem (EC) |
R8 | Konwerter sygnału czujnika prędkości koła lewy bez ABS (z wyjątkiem sekwencyjnej mechanicznej skrzyni biegów) |
R9 | Konwerter sygnału czujnika prędkości koła prawy – bez ABS (z sekwencyjną mechaniczną skrzynią biegów) |
R10 | Przekaźnik pompy paliwa-benzyna |
R11 | Podgrzewany przekaźnik tylnej szyby |
R12 | Przekaźnik pompy spryskiwaczy reflektorów |
R13 | Przekaźnik obwodów pomocniczych zapłonu |
R14 | Przekaźnik silnika rozrusznika |
R15 | Przekaźnik głównych obwodów zapłonu |
R16 | Przekaźnik tylnego światła przeciwmgielnego |
R17 | Przekaźnik świateł przeciwmgielnych |
R18 | Przekaźnik świateł bocznych/tylnych prawy |
R19 | Przekaźnik świateł drogowych |
R20 | Przekaźnik świateł pozycyjnych/tylnych lewy |
R21 | Przekaźnik świateł mijania |
F1 | (7,5A) Wielofunkcyjny moduł sterujący |
F2 | (7,5A) Zarządzanie silnikiem |
F3 | (7,5A) Cyfrowy wyświetlacz wielofunkcyjny;
Światła awaryjne; Klakson; Immobilizer; Tablica przyrządów. |
F4 | (5A) Lampa tablicy rejestracyjnej |
F5 | (20A) Elektryczne szyby |
F6 | (10A) Automatyczna skrzynia biegów (AT) |
F7 | (30A) Spryskiwacze reflektorów |
F8 | (10A) Rozrusznik |
F9 | (20A) Nagrzewnica pomocnicza, zarządzanie silnikiem, przekaźnik pompy paliwa |
F10 | (10A) Klakson |
F11 | (15A) Wielofunkcyjny moduł sterujący |
F12 | (20A) System audio;
Cyfrowy wyświetlacz wielofunkcyjny. |
F13 | (10A) System alarmowy |
F14 | (7,5A) Elektryczne lusterka boczne |
F15 | (10A) Spryskiwacze szyby przedniej |
F 16 | (5A) Lampy wewnętrzne |
F17 | (20A) Wielofunkcyjny moduł sterujący |
F18 | (20A) Szyberdach |
F19 | (5A) System alarmowy |
F20 | (20A) Elektryczne szyby |
F21 | – |
F22 | (5A) Wielofunkcyjny moduł sterujący |
F23 | (20A) Wycieraczki przedniej szyby |
F24 | (5A) Immobilizer;
Tablica przyrządów; Lampy wewnętrzne; Wspomaganie kierownicy; Cyfrowy wyświetlacz wielofunkcyjny; |
F25 | (10A) Lampy stopu |
F26 | (10A) Zapalniczka – benzyna |
F27 | (15A) Podgrzewane siedzenia |
F28 | (15A) Podgrzewane siedzenia |
F29 | (20A) Spryskiwacze szyby przedniej |
F30 | (15A) Zarządzanie silnikiem-benzyna |
F31 | (15A) Klimatyzacja (AC) |
F32 | (5A) Układ przeciwblokujący (ABS);
Podgrzewana tylna szyba. |
F33 | – |
F34 | (30A) Podgrzewacz paliwa (Diesel) |
F35 | (5A) System audio;
Elektryczne szyby; Szyberdach. |
F36 | (10A) Lewy reflektor-światło mijania |
F37 | (10A) Reflektor prawy -światło mijania |
F38 | (5A) Lampy boczne/tylne lewe |
F39 | (5A) Lampy boczne/tylne prawe |
F40 | – |
F41 | (15A) Lampy przeciwmgielne |
F42 | (10A) Tylne światła przeciwmgielne |
F43 | (10A) Lewy reflektor-światło drogowe |
F44 | (10A) Reflektor prawy-światło drogowe |
F45 | (30A) Klimatyzacja (AC) |
F46 | (20A) Zarządzanie silnikiem |
F47 | (30A) Podgrzewana tylna szyba |
F48 | (30A) Rozrusznik |
F49 | (50A) Wspomaganie kierownicy |
F50 | (40A) Układ przeciwblokujący (ABS) |
F51 | (60A) Sekwencyjna mechaniczna skrzynia biegów-benzyna |
F52 | (30A) Silnik benzynowy dmuchawy chłodziwa silnika z AC |
F53 | (30A) Silnik benzynowy dmuchawy skraplacza AC |
Skrzynka przekaźników
1 | |
2 | |
3 | Przekaźnik centralnego zamka – ryglowanie (drzwi kierowcy) |
4 | Przekaźnik centralnego zamka-zatrzask |
5 | Przekaźnik odblokowujący centralny zamek |
6 | Centralny zamek blokujący przekaźnik |
7 | Przekaźnik klaksonu systemu alarmowego |
8 | Przekaźnik lamp tablicy rejestracyjnej |
9 | Przekaźnik pompy spryskiwacza tylnej szyby |
10 | Przekaźnik silnika wycieraczek szyby przedniej-szybki |
11 | Przekaźnik klaksonowy |
12 | Przekaźnik pompy spryskiwacza szyby przedniej |
13 | Przekaźnik silnika wycieraczek szyby przedniej – powolny/przerywany |
14 | Przekaźnik silnika wycieraczki tylnej szyby |
15 | Przekaźnik kierunkowskazu – lewy |
16 | Przekaźnik kierunkowskazu – prawy |