Mitsubishi Eclipse III (2000-2002) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mitsubishi Eclipse III z lat: 2000, 2001, 2002. Mitsubishi Eclipse III to trzecia generacja sportowego coupe produkowanego przez japońską firmę Mitsubishi Motors. Model ten został wprowadzony na rynek w 2000 roku i był produkowany aż do 2005 roku. Mitsubishi Eclipse III, również znany […]

08/03/2023
Czas czytania: 3 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mitsubishi Eclipse III z lat: 2000, 2001, 2002.

Mitsubishi Eclipse III to trzecia generacja sportowego coupe produkowanego przez japońską firmę Mitsubishi Motors. Model ten został wprowadzony na rynek w 2000 roku i był produkowany aż do 2005 roku.

Mitsubishi Eclipse III, również znany jako Mitsubishi Eclipse (3G), kontynuował tradycję swoich poprzedników, charakteryzując się sportowym wyglądem i dynamicznymi osiągami. Podobnie jak poprzednie generacje, samochód był oferowany jako 2-drzwiowe coupe oraz 2-drzwiowy kabriolet (Eclipse Spyder).

Trzecia generacja Mitsubishi Eclipse przeszła znaczny redesign w porównaniu do poprzedników. Samochód został wyposażony w bardziej smukłą sylwetkę, agresywnie stylizowane reflektory i bardziej aerodynamiczne linie nadwozia, co podkreślało jego sportowy charakter.

W zależności od rynku i wersji wyposażenia, Mitsubishi Eclipse III oferował różne opcje silników benzynowych, w tym 4-cylindrowe i 6-cylindrowe jednostki napędowe. Model ten cechował się przyzwoitymi osiągami i dobrą dynamiką jazdy, co sprawiało, że był atrakcyjnym wyborem dla miłośników sportowych aut.

Wnętrze Mitsubishi Eclipse III zostało również zmodernizowane, oferując lepsze wykończenie i wygodę dla kierowcy i pasażerów. Kabina była komfortowa, ale ze względu na swoje coupe nadwozie, miejsca na tylnej kanapie były ograniczone.

Zobacz także:  Mitsubishi Space Star (1998-2005) - schematy bezpieczników i przekaźników

Mitsubishi Eclipse III zdobył uznanie za swoje sportowe właściwości jezdne, stylowy wygląd i dynamiczne prowadzenie. Był popularny wśród osób poszukujących auta o sportowym charakterze i dobrze wyważonym stosunku ceny do osiągów.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

 

Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim

Bezpieczniki znajdują się za boczną osłoną deski rozdzielczej po stronie kierowcy.

Numer Ampery [A] Opis
1 30A Odmgławiacz i cewka dławiąca
2 30A Automatyczny sterownik sprężarki, rezystor i silnik dmuchawy
3 15A Moduł sterujący układu napędowego, ABS-ECU, światło stopu, autocruise control-ECU i immobilizer-ECU
4
5 10 A Moduł sterujący układu napędowego, czujnik prędkości wału wejściowego, czujnik prędkości wału wyjściowego, światło cofania, SRS-ECU i ETACS-ECU
6
7 15A Zapalniczka, gniazdo na akcesoria, zdalnie sterowane lusterko i centralny wyświetlacz
8 20A ETACS-ECU i bezpiecznik nr 20 (wycieraczka i spryskiwacz szyby przedniej)
9 10 A Moduł sterujący składanego dachu i ABS-ECU
10 10 A Klakson, przekaźnik klaksonu, klakson alarmu kradzieży i przekaźnik klaksonu alarmu kradzieży
11 15A Złącze łącza danych, ETACS-ECU i licznik kombinowany
12 10 A Zespół anteny silnikowej (ECLIPSE SPYDER)
13 10 A Miernik kombinowany, ETACS-ECU, SRS-ECU, automatyczny tempomat-ECU, kolumna-ECU, wielośrodkowy wyświetlacz i czujnik prędkości pojazdu
14
15
16 10 A Przekaźnik dmuchawy, silnik sterujący przepustnicy wyboru powietrza zewnętrznego/wewnątrz, przekaźnik odmgławiacza, przełącznik klimatyzacji, przedni ECU, przekaźnik sprężarki klimatyzacji i automatyczny sterownik sprężarki
17 20A System audio (pojazdy ze wzmacniaczem)
18
19 20A Szyberdach (ECLIPSE)
20 20A Wycieraczka i spryskiwacz szyby przedniej
Skrzynka bezpieczników komory silnika

Numer Ampery [A] Opis
1
2 15A Światła przeciwmgielne
3 10 A System klimatyzacji
4 10 A Zasilanie ECU, oświetlenie kopuły, oświetlenie bagażnika, uniwersalny mechanizm otwierania drzwi garażowych, montaż szyberdachu, oświetlenie bagażnika, system audio, wyświetlacz wielocentralny, licznik i wskaźnik
5 10 A System nagłośnienia
6 10 A Reflektor i alarm przeciwkradzieżowy
7 10 A Reflektor i alarm przeciwkradzieżowy
8 10 A Reostat, światło tylne, światło pozycyjne, tylne światło obrysowe i obwód oświetlenia
9 10 A Tylne światło, światło pozycyjne, tylne boczne światło obrysowe i oświetlenie tablicy rejestracyjnej
10
11 10 A Reflektor
12 10 A Reflektor
13 20A INVECS-II 4A/T, system MFI, system klimatyzacji, system chłodzenia i system immobilizera
14 10 A Układ ładowania, centralny zamek drzwi (pojazdy z systemem dostępu bezkluczykowego), kierunkowskaz i światło awaryjne
A 60A Bezpieczniki tablicy rozdzielczej nr 1, 2, 3, 10, 11
B
C 30A Bezpieczniki tablicy rozdzielczej nr 17, 19, elektryczne szyby, elektryczne siedzenie, składany dach i system audio (pojazdy ze wzmacniaczem)
D 50A Układ klimatyzacji i układ chłodzenia
E 50A System antywłamaniowy
F 30A Górny obwód kabrioletu
G 30A Obwód wyłącznika zapłonu
H 120A Obwód generatora (łącznik topliwy znajduje się na akumulatorze)
Zobacz także:  Mitsubishi L200 IV (2006-2015) - schematy bezpieczników i przekaźników

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.