Mercedes-Benz Vario (1998-2004) – schematy bezpieczników i przekaźników

Mercedes-Benz Vario (1998-2004) - schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mercedesa-Benz Vario 814 z lat: 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004.

Mercedes-Benz Vario 814 to model samochodu dostawczego, który był produkowany przez Mercedes-Benz w latach 1996-2013. Oto ogólne informacje na temat Mercedes-Benz Vario 814:

  1. Design: Mercedes-Benz Vario 814 miał charakterystyczny wygląd samochodu dostawczego z kabiny kierowcy oddzielonej od przestrzeni ładunkowej. Był dostępny w różnych konfiguracjach nadwozia, takich jak furgon, minibus czy platforma.
  2. Pojemność ładunkowa: Vario 814 oferował dużą przestrzeń ładunkową, umożliwiającą przewóz różnych towarów. W zależności od wersji i konfiguracji, można było dostosować go do indywidualnych potrzeb.
  3. Wielozadaniowość: Vario 814 był wszechstronnym pojazdem, który znalazł zastosowanie w różnych branżach i sektorach, takich jak transport towarów, przewóz pasażerów czy specjalistyczne zastosowania, np. jako ambulans.
  4. Silnik: Vario 814 był napędzany przez silniki wysokoprężne, które zapewniały odpowiednią moc i moment obrotowy. Moc silnika wynosiła około 136 KM, co pozwalało na sprawną jazdę z pełnym obciążeniem.
  5. Właściwości jezdne: Vario 814 był zaprojektowany z myślą o komfortowej i bezpiecznej jeździe. Wyposażony był w systemy kontroli trakcji i stabilności, hamulce tarczowe na wszystkich kołach oraz zawieszenie zapewniające dobrą stabilność i manewrowość.
  6. Kabina kierowcy: Vario 814 oferował przestronną kabinę kierowcy z wygodnymi fotelami i ergonomicznym układem deski rozdzielczej. Kabina była dobrze wyposażona w funkcje ułatwiające prowadzenie pojazdu i zapewniające komfort podczas długich tras.
Zobacz także:  Mercedes-Benz Klasa A W176 (2013-2018) - schematy bezpieczników i przekaźników

Mercedes-Benz Vario 814 był popularnym modelem w segmencie samochodów dostawczych, cieszącym się uznaniem wśród przedsiębiorców i profesjonalnych użytkowników. Jego pojemność ładunkowa, niezawodność, komfort jazdy i wszechstronność sprawiły, że był chętnie wybierany do zadań transportowych i logistycznych.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

Znany też jako: Mercedes Atego 815 i Mercedes Atego 1223.

 

Skrzynka bezpieczników i przekaźników

Główny bezpiecznik i skrzynka przekaźników znajdują się w dolnej części tablicy rozdzielczej po stronie pasażera za osłoną ochronną.

 

Sprawdź rzeczywiste przeznaczenie elementów w pudełku ze swoim schematem na odwrocie okładki bloku, może się różnić od przedstawionego w tej publikacji.

Mercedes-Benz Vario (1998-2004) - schematy bezpieczników i przekaźników

Głowna sekcja

Opis

Bezpieczniki

  • F1 – 10A Oświetlenie kabiny, system diagnostyczny, terminal radiowy 30 lub 15A + winda załadunkowa KI.30
  • F2 – 10A Światła przeciwmgielne
  • F3 – 10A zacisk 15, inne
  • F4 – 10A Tachograf, LSVA (ładunki o dużej ładowności)/Zagrożenia, terminal zestawu wskaźników 30
  • F5 – 10A Prawy kierunkowskaz
  • F6 – 10A Zacisk ABS/BS 15
  • F7 – 25A Zacisk ABS/BS 30
  • F8 – 10A Zacisk świateł mijania 30
  • F9 – 10A Tachograf, LSVA (opłaty za duże obciążenia), ZV, elektrycznie podgrzewana przednia szyba, terminal dystrybutora 15
  • F10 – 10A Zapalniczka
  • F11 – 10A Światła mijania
  • F12 – 10A Gniazdo diagnostyczne, ogrzewanie/regulacja lusterek, klakson, zacisk klimatyzacji 15
  • F13 – 10A Lewy kierunkowskaz
  • F14 – 15A Wentylator nagrzewnicy
  • F15 – 10A Podświetlenie przycisków i przyrządów zacisk 58
  • F16 – 10A Oświetlenie konturowe lewe
  • F17 – 10A Prawe światło drogowe
  • F18 – 10A Terminal radiowy 15R
  • F19 – 10A Oświetlenie konturowe w prawo
  • F20 – 10A Lewe światło drogowe
  • F21 – 10A Światła cofania, zacisk 15 tablicy rozdzielczej
Zobacz także:  Mercedes-Benz Axor (2004-2014) - schematy bezpieczników i przekaźników

 

Przekaźniki

  • K1 – Zapłon
  • K2 – Sygnały zatrzymania
  • K3 – Nagrzewnica

Dodatkowa sekcja

A1

  • F1 – 15A Blokada mechanizmu różnicowego, układ NR, rozdzielacz – zacisk 30
  • F2 – 20A Ogrzewanie siedzenia
  • F3 – 20A Podnośnik szyby kierowcy
  • F4 – 10A Fotele z zaciskiem zawieszenia pneumatycznego 15
  • F5 – 10A przystawka odbioru mocy, szyberdach, EDW (alarm ogólny), winda załadunkowa
  • F6 – 10A Programowalny moduł specjalny, zacisk systemu konserwacji 15
  • F7 – 10A ADR (ADR), automatyczna skrzynia biegów, terminal windy załadowczej 15
  • F8 – 10A Poduszka powietrzna
  • F9 – 10A Dodatkowe światła
Zobacz także:  Mercedes-Benz Actros MP2 i MP3 (2003-2012) - schematy bezpieczników i przekaźników

A2

  • F1 – 10A Radio, telefon, blok diagnostyczny zacisk 30, 12 V lub 15 A + nawigator zacisk 30
  • F2 – 10A 12-woltowy przekładnik napięciowy
  • F3 – 10A Oświetlenie nadwozia, zwalniacz
  • F4 – 10A Osuszacz sprężonego powietrza, przenośna lampa, hamulec ręczny
  • F5 – 15A Wejście przekładnika napięciowego
  • F6 – 20A Gniazdo przyczepy, 15-stykowe 24 V
  • F7 – 15A Programowalny moduł specjalny, zacisk 30
  • F8 – 15A Podnośnik szyby pasażera
  • F9 – 10A ABS przyczepy, zacisk 15

A3

  • F1 – 25A ABS przyczepy, zacisk 30
  • F2 – 25A Podgrzewana przednia szyba, czujnik poziomu oleju
  • F3 – 10A automatyczna skrzynia biegów, ogrzewanie postojowe, system NR
  • F4 – 20A Nagrzewnica autonomiczna
  • F5 – 15A Zacisk rozdzielacza +D
  • F6 – 15A Obrotowe światło ostrzegawcze, środek do czyszczenia reflektorów, reflektor roboczy
  • F7 – 15A Dodatkowy moduł kierunkowskazów
  • F8 – 25A Podgrzewanie, szyberdach, centralny zamek
  • F9 – 10A Zacisk fotela z zawieszeniem pneumatycznym 30

Przekaźnik

  • K1 – Dodatkowy przekaźnik zapłonu
  • K2 – Osuszacz
  • K3 – Przekaźnik ABS przyczepy
  • K4 – Układ czyszczenia reflektorów
  • K5 – Układ chłodzenia oleju automatycznej skrzyni biegów
  • K6 – Pompa chłodnicy oleju
  • K7 – Napinacz pasa bezpieczeństwa
  • K8 – Podgrzewana przednia szyba

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *