W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mercedes-Benz Klasa C W203 z lat: 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007. Mercedes-Benz Klasa C W203 to linia samochodów kompaktowych produkowanych przez niemieckiego producenta Mercedes-Benz w latach 2000-2007. Model ten był oferowany w różnych wersjach nadwoziowych, w tym jako sedan, kombi, […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mercedes-Benz Klasa C W203 z lat: 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007.
Mercedes-Benz Klasa C W203 to linia samochodów kompaktowych produkowanych przez niemieckiego producenta Mercedes-Benz w latach 2000-2007. Model ten był oferowany w różnych wersjach nadwoziowych, w tym jako sedan, kombi, coupe i kabriolet.
Mercedes-Benz Klasa C W203 wprowadziła nowoczesny design i nowe technologie w porównaniu do poprzednika, W202. Samochód był bardziej zaokrąglony i aerodynamiczny, a także oferował większą przestronność i nowoczesne wyposażenie.
Wersje Klasa C W203 były dostępne z różnymi jednostkami napędowymi, w tym benzynowymi i wysokoprężnymi silnikami. Silniki benzynowe obejmowały różne pojemności i moc, z opcją wyboru silników V6 lub V8 dla bardziej sportowych wariantów. Silniki wysokoprężne były dostępne w różnych mocach, oferując oszczędność paliwa i wysoką trwałość.
Kabina Mercedes-Benz Klasa C W203 była dobrze zaprojektowana i oferowała wysoką jakość materiałów oraz luksusowe wyposażenie. Samochód był wyposażony w wiele funkcji i systemów, takich jak klimatyzacja, system audio, nawigacja satelitarna, elektrycznie regulowane fotele, tempomat i wiele innych, podnoszących komfort i wygodę podróżowania.
Mercedes-Benz Klasa C W203 zdobyła popularność ze względu na swoje luksusowe wykończenie, solidność i wydajność. Model ten oferował dobrą jakość jazdy, precyzyjne prowadzenie i komfortową przestrzeń dla kierowcy i pasażerów.
Warto zauważyć, że Mercedes-Benz wprowadzał różne aktualizacje do modelu Klasa C W203 w trakcie produkcji, co wpływało na dostępne opcje i funkcje. Aktualne informacje na temat konkretnych wersji i roczników można uzyskać od producenta lub lokalnego dealera Mercedes-Benz.
Skrzynka bezpieczników w komorze silnika
Skrzynka bezpieczników znajduje się w komorze silnika (po lewej stronie), pod pokrywą.

| Numer | Opis | Ampery [A] |
|---|---|---|
| 43a | Przekaźnik klaksonu fanfary | 15 |
| 43b | Przekaźnik klaksonu fanfary | 15 |
| 44 | Nadajnik/odbiornik telefonu i TELE AID, D2B Nadajnik i odbiornik telefonu, D2B Punkt separacji telefonów komórkowych |
5 |
| 45 | Jednostka sterująca systemów przytrzymujących | 7,5 |
| 46 | Przekaźnik włączania/wyłączania wycieraczek
Przekaźnik 1 i 2 prędkości wycieraczek |
40 |
| 47 | Podświetlenie schowka z włącznikiem Zapalniczka przednia (z podświetleniem) |
15 |
| 48 | Obowiązuje dla silnika 612.990 (do 31.3.04): Jednostka sterująca pompy próżniowej wspomagania hamulców Obowiązuje dla silnika 112 i silnika 113: Obwód 15 tuleja złącza (z bezpiecznikiem) Obowiązuje dla silnika 646, wersja USA (do 31.3.04): Obwód 30 tuleja złącza Obowiązuje dla silnika 646 (od 1.4.04): czujnik O 2 przed złączem TWC [kAt] |
15 |
| 49 | Jednostka sterująca systemów przytrzymujących | 7,5 |
| 50 | Moduł włącznika światła Obowiązuje dla silnika 612.990: Stopień wyjściowy jarzenia (do 31.3.04), czujnik masowego przepływu powietrza z gorącą folią (1.4.04 do 30.11.04) |
5 |
| 51 | AAC ze zintegrowanym sterowaniem dodatkowy silnik wentylatora Zestaw wskaźników Obowiązuje dla kodu (581) komfortowa klimatyzacja automatyczna: czujnik wielofunkcyjny C-AAC [K-KLA], czujnik nasłonecznienia C-AAC [K-KLA] (łącznie 4), lampa przednia lewa, Zespół lampy przedniej prawej Obowiązuje dla pojazdów AMG: Pompa obiegowa chłodnicy powietrza doładowującego Obowiązuje dla modelu 203.0 (do 31.7.01): Jednostka sterująca SPS [PML] |
7,5 |
| 52 | Rozrusznik | 15 |
| 53 | Przekaźnik rozrusznika Tylna jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym Obowiązuje dla silnika 611/612/642/646: Jednostka sterująca CDI |
25 |
| 53 | Obowiązuje dla silników benzynowych: Przekaźnik rozrusznika Tylna jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym Obowiązuje dla silnika 111/271/272: Jednostka sterująca ME-SFI [ME] Obowiązuje dla silnika 112/113: Jednostka sterująca ME-SFI [ME] Obwód 87M1e tuleja łącząca |
15 |
| 54 | Obowiązuje dla silnika 271.940: Jednostka sterująca ME-SFI [ME] Zawór sterujący płukania (wersja USA) Zawór odcinający kanistra z węglem aktywnym Obowiązuje dla silnika 271.942: Jednostka sterująca NOX (tlenki azotu) |
15 |
| 54 | Obowiązuje dla silników 611/612: Jednostka sterująca CDI Obowiązuje dla silnika 611/612 (do 30.11.04): Element grzewczy przewodu odpowietrzającego |
7,5 |
| 55 | Czujnik kąta skrętu Distronic:
Jednostka sterująca DTR |
7,5 |
| 56 | Jednostka sterująca ESP i BAS Wyłącznik światła stop |
5 |
| 57 | Czujnik kąta skrętu (do 31.5.02) Jednostka sterująca EIS [EZS] Moduł kolumny kierownicy (od 1.6.02) Obowiązuje dla silnika 112/113: Jednostka sterująca ME-SFI [ME] |
5 |
| 58 | Dotyczy transmisji 716: pompa hydrauliczna SEQ | 40 |
| 59 | Jednostka sterująca ESP i BAS | 50 |
| 60 | Jednostka sterująca ESP i BAS | 40 |
| 61 | Dotyczy skrzyni biegów 716: Zautomatyzowana ręczna jednostka sterująca skrzynią biegów | 15 |
| 62 | Złącze łącza danych Moduł wyłącznika światła Wyłącznik światła stop |
5 |
| 63 | Moduł włącznika światła | 5 |
| 64 | Radio Jednostka radiowo-nawigacyjna COMAND jednostka obsługowa, wyświetlacz i jednostka sterująca |
10 |
| 65 | Dotyczy silnika 112/113: Elektryczna pompa powietrza | 40 |
| Przekaźnik | ||
| I | Przekaźnik systemu klaksonu fanfary | |
| K | Przekaźnik zacisku 87, podwozie | |
| L | Przekaźnik prędkości wycieraczek 1 i 2 | |
| M | Przekaźnik zacisku 15R | |
| N | SEQ [ASG] przekaźnik sterujący pompą (z automatyczną manualną skrzynią biegów Sequentronic (ASG)) | |
| O | Przekaźnik pompy powietrza (tylko silniki 112, 113, 271) | |
| P | Zacisk 15 przekaźnik | |
| Q | Przekaźnik włączania/wyłączania wycieraczek | |
| R | Przekaźnik zacisku 87, silnik | |
| S | Przekaźnik rozrusznika |
Skrzynka na przednie bezpieczniki

| Numer | Opis | Ampery [A] |
|---|---|---|
| 1 | Skrzynka bezpieczników wewnętrznych | 125 |
| 2 | Skrzynka bezpieczników bagażowych | 200 |
| 3 | Dodatkowy uchwyt bezpiecznika 1, wnęka na koło zapasowe | 125 |
| 4 | Skrzynka bezpieczników silnika | 200 |
| 5 | Silnik i elektryczny wentylator ssący klimatyzacji ze zintegrowanym sterowaniem Dotyczy silników Diesla: Stopień mocy jarzenia |
125 |
| 6 | Skrzynka bezpieczników silnika | 60 |
Skrzynka bezpieczników tablicy rozdzielczej
Skrzynka bezpieczników znajduje się na krawędzi deski rozdzielczej po stronie kierowcy, za pokrywą.

| Numer | Opis | Ampery [A] |
|---|---|---|
| 21 | Jednostka sterująca lewych drzwi przednich | 30 |
| 22 | Sterownik prawych drzwi przednich | 30 |
| 23 | Do 30.11.04: Centralna jednostka sterująca bramy | 15 |
| 24 | odtwarzacz CD ze zmieniarką (w schowku) | 7,5 |
| 25 | Górna jednostka sterująca panelu sterowania | 30 |
| 26 | Wzmacniacz dźwięku | 25 |
| 27 | Jednostka sterująca regulacją przedniego siedzenia po stronie kierowcy , z pamięcią Specjalna wielofunkcyjna jednostka sterująca pojazdu (SVMCU [MSS]) |
30 |
| 28 | Zapasowy | 30 |
| 29 | Sterownik regulacji przedniego fotela po stronie kierowcy , z pamięcią Sterownik regulacji przedniego fotela po stronie kierowcy , z pamięcią Specjalny wielofunkcyjny sterownik pojazdu |
30 |
| 30 | Jednostka recyrkulacji systemów grzewczych | 40 |
| 31 | Sterownik EIS [EZS] Sterownik elektrycznej blokady kierownicy |
20 |
| 32 | Sterownik drzwi tylnych lewych | 30 |
| 33 | Sterownik prawych tylnych drzwi | 30 |
| 34 | Punkt separacji telefonów komórkowych do 31.5.01: Nadajnik/odbiornik telefonu i TELE AID, D2B Nadajnik i odbiornik telefonu, D2B Interfejs telefoniczny Kompensator E-net do 31.5.01, wersja japońska: Jednostka sterująca E-call |
7,5 |
| 34 | do 31.3.04: Jednostka sterująca regulacją przedniego fotela pasażera z pamięcią od 1.4.04: Jednostka sterująca regulacją przedniego fotela po stronie pasażera z pamięcią do 31.5.03, Taxi: Specjalna wielofunkcyjna jednostka sterująca pojazdu od 1.6.03, Taxi: Wielofunkcyjna jednostka sterująca pojazdu specjalnego od 1.6.01, Policja: Wielofunkcyjna jednostka sterująca pojazdu specjalnego |
15 |
| 34 | od 1.4.04: Jednostka sterująca regulacją przedniego fotela pasażera z pamięcią od 1.4.04, Taxi: Specjalna wielofunkcyjna jednostka sterująca pojazdu |
30 |
| 35 | do 31.3.04: Nagrzewnica STH | 30 |
| 35 | od 1.4.04: Nagrzewnica STH | 20 |
| 36 | do 31.03.04, Policja: Gniazdo wewnętrzne | 30 |
| 36 | Obowiązuje dla silnika (612.990) (do 29.2.04): Pompa obiegowa chłodnicy powietrza doładowującego od 1.4.04, wersja japońska: Jednostka sterująca bramki audio |
15 |
| 36 | Uniwersalny przenośny interfejs CTEL (UPCI [UHI]) jednostka sterująca | 7,5 |
| 37 | Pompa obiegowa chłodnicy powietrza doładowującego do 29.2.04: Sterownik pompy próżniowej wspomagania hamulców |
25 |
| 38 | do 29.2.04: Jednostka sterująca regulacją przedniego fotela po stronie pasażera z pamięcią od 1.4.04, Policja: Jednostka sterująca wielofunkcyjna pojazdu specjalnego (SVMCU [MSS]) |
30 |
| 39 | Zapasowy | 30 |
| 40 | Jednostka sterująca regulacją przedniego fotela po stronie pasażera z pamięcią Jednostka sterująca uniwersalnego przenośnego interfejsu CTEL (UPCI [UHI]) Punkt separacji telefonów komórkowych Interfejs telefoniczny Kompensator E-net od 1.6.01, standard MB telefon: Jednostka nadawczo-odbiorcza telefonu, D2B jako z 1.6.01, TELE AID: Nadajnik/odbiornik telefonu i TELE AID, D2B od 1.6.01, pojazdy kanadyjskie: Przez punkt separacji pokrywy bagażnika/FFS [RBA] wyłącznik awaryjny pokrywy bagażnika i tylną jednostkę sterującą SAM z Moduł bezpieczników i przekaźników Wersja USA: Przez punkt separacji pokrywy bagażnika/FFS [RBA] wyłącznik awaryjnego zwalniania pokrywy bagażnika i tylną jednostkę sterującą SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym od 1.4.04, wersja japońska: jednostka sterująca e-call |
7,5 |
| 40 | do 31.5.01: Specjalna wielofunkcyjna jednostka sterująca pojazdu | 30 |
| 41 | Jednostka sterująco-obsługowa HEAT do 31.5.01: AAC [KLA] Jednostka sterująco-obsługowa Comfort AAC [kLa] Jednostka sterująco-obsługowa |
7,5 |
| 41 | od 1.6.01: Jednostka sterująco-sterująca AAC [KLA] Jednostka sterująco-obsługowa Comfort AAC [KLA] |
15 |
| 42 | Klaster instrumentów | 7,5 |
Skrzynka bezpieczników przedziału bagażowego
Skrzynka bezpieczników znajduje się w bagażniku (po lewej stronie), za pokrywą.

| Numer | Opis | Ampery [A] |
|---|---|---|
| 1 | Sterownik regulacji fotela przedniego pasażera z pamięcią
Przełącznik częściowo elektrycznej regulacji fotela pasażera z przodu |
30 |
| 2 | Sterownik regulacji przedniego fotela kierowcy z pamięcią
Przełącznik częściowo elektrycznej regulacji fotela kierowcy |
30 |
| 3 | Lampa sufitowa
Prawa lampa bagażnika |
7,5 |
| 3 | Tuner telewizyjny (do 29.2.04) Tuner telewizyjny (WIĘKSZOŚĆ) (od 1.4.04) |
20 |
| 4 | Przekaźnik pompy paliwa (N10/2kA) | 20 |
| 5 | Obowiązuje dla silnika 112.961 (do 31.3.04): Pompa obiegowa chłodnicy powietrza doładowującego
Obowiązuje bez silnika 112,961: Przekaźnik rezerwowy 2 |
20 |
| 6 | Zapasowy | 25 |
| 7 | Przekaźnik rezerwowy 1 | 7,5 |
| 8 | Moduł wzmacniacza, antena okienna Sygnalizator alarmowy (H3) Czujnik pochylenia ATA [EDW] |
7,5 |
| 9 | Jednostka sterująca napowietrznego panelu sterowania | 25 |
| 10 | Podgrzewana tylna szyba | 40 |
| 11 | Zapasowy | 20 |
| 12 | Gniazdo wewnętrzne Obowiązuje dla modelu 203.0 wersja USA (do 31.3.04): Gniazdo zasilania |
15 |
| 13 | Pompa pneumatyczna fotela wielokonturowego
Centralka systemu sterowania głosowego Lampka ostrzegawcza |
5 |
| 14 | Silnik wycieraczki tylnej klapy | 15 |
| 15 | Przekaźnik zmiany polaryzacji korka wlewu paliwa 1
Przekaźnik zmiany polaryzacji korka wlewu paliwa 2 |
10 |
| 16 | Jednostka sterująca systemem sterowania głosem | 20 |
| 17 | Jednostka sterująca rozpoznawania przyczepy | 20 |
| 18 | Gniazdo zaczepu przyczepy (13-stykowe) | 20 |
| 19 | Wielokonturowa pompa pneumatyczna z siedziskiem | 20 |
| 20 | Przekaźnik rolety tylnej szyby Obowiązuje dla modelu 203.2/7 Wersja USA: Gniazdo zasilania |
15 |
| Przekaźniki | ||
| A | Przekaźnik pompy paliwa | |
| B | Przekaźnik 2, zacisk 15R | |
| C | Przekaźnik rezerwowy 2 | |
| D | Przekaźnik rezerwowy 1 | |
| E | Przekaźnik odszraniania tylnej szyby | |
| F | Przekaźnik 1, zacisk 15R | |
| G | Przekaźnik korka wlewu, odwracacz polaryzacji 1 | |
| H | Przekaźnik korka wlewu, odwracacz polaryzacji 2 |
Brak komentarzy.