W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mercedesa-Benz Klasa A W168 z lat: 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004. Mercedes-Benz Klasa A W168 to kompaktowy model samochodu osobowego, który został wprowadzony na rynek w latach 1997-2004. Był to pierwszy model z serii Klasa A marki Mercedes-Benz i oferował […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mercedesa-Benz Klasa A W168 z lat: 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004.
Mercedes-Benz Klasa A W168 to kompaktowy model samochodu osobowego, który został wprowadzony na rynek w latach 1997-2004. Był to pierwszy model z serii Klasa A marki Mercedes-Benz i oferował nowoczesny design oraz zaawansowane technologie w kompaktowym i miejskim stylu.
Mercedes-Benz Klasa A W168 wyróżniał się charakterystycznym kształtem nadwozia typu „monospace” z wysokim dachem, co zapewniało przestronne wnętrze pomimo kompaktowych wymiarów zewnętrznych. Wielu użytkowników doceniło też łatwość parkowania dzięki krótkiej karoserii.
Wnętrze Klasa A W168 było nowoczesne i funkcjonalne, oferując wygodne miejsca dla pięciu pasażerów. Wykończenie i materiały były wysokiej jakości, a kokpit został zaprojektowany w sposób ergonomiczny i intuicyjny dla kierowcy.
Klasa A W168 była dostępna w różnych wariantach silnikowych, obejmujących zarówno jednostki benzynowe, jak i wysokoprężne. Moc silników wahała się od około 75 KM do 140 KM, co zapewniało odpowiednie osiągi i dynamiczną jazdę.
W zakresie bezpieczeństwa, Klasa A W168 była wyposażona w wiele innowacyjnych rozwiązań. Na uwagę zasługuje m.in. system ESP (elektroniczny program stabilizacji), który poprawiał trakcję i kontrolę pojazdu w trudnych warunkach drogowych. Dodatkowo, samochód posiadał wiele systemów pasywnych bezpieczeństwa, takich jak poduszki powietrzne i napinacze pasów.
Mimo upływu czasu, Mercedes-Benz Klasa A W168 nadal cieszy się popularnością jako samochód używany, szczególnie wśród osób poszukujących kompaktowego, miejskiego samochodu z markowym prestiżem i dobrą jakością wykonania.
Podsumowując, Mercedes-Benz Klasa A W168 był pionierskim modelem w segmencie kompaktowych samochodów marki Mercedes-Benz. Oferował on nowoczesny design, przestronne wnętrze, zaawansowane technologie oraz wysoki poziom bezpieczeństwa. Mimo upływu lat, nadal jest rozpoznawalnym modelem i cieszy się uznaniem wśród wielu użytkowników.
Skrzynka przekaźników komory silnika

| Numer | Przekaźnik |
|---|---|
| 1 | Przekaźnik pompy spryskiwacza szyby przedniej |
| 2 | Przekaźnik klaksonowy |
| 3 | Przekaźnik blokujący lampy stop |
| 4 | Przekaźnik blokady rozrusznika |
| 5 | Przekaźnik silnika dmuchawy chłodziwa silnika |
| 6 | Przekaźnik silnika pompy ABS/ESP |
| 7 | Przekaźnik pompy wtórnego wtrysku powietrza (AIR) (benzyna) |
Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim
Skrzynka bezpieczników znajduje się pod podłogą przy fotelu pasażera (zdejmij panel podłogowy, pokrywę i wygłuszenie).

| Numer | Opis | Ampery [A] |
|---|---|---|
| 1 | Silnik benzynowy: Moduł sterujący, ISC (regulacja prędkości biegu jałowego), AGR-Ventil, Nagrzewnica lambda 1, Nagrzewnica lambda 2, Gniazdo diagnostyczne, Tempomat, Przekaźnik wtrysku powietrza wtórnego, Zawór wtrysku powietrza wtórnego, Zawór odcinający | 20 |
| 1 | Silnik wysokoprężny: moduł sterujący Diesel, siłownik Wastegate, zawór przełączający przepustnicy, zawór ciśnieniowy recyrkulacji spalin, trójdrożny czujnik temperatury katalizatora | 10 |
| 2 | Moduł sterujący silnika benzynowego/diesla, cewki zapłonowe, zawory wtryskowe, moduł przekaźnika FP (cewka), przyspieszacz elektroniczny, przekaźnik blokady rozrusznika | 25 |
| 3 | Wentylator elektryczny (chłodzenie silnika), Wentylator elektryczny (chłodzenie silnika) z klimatyzacją | 30 40 |
| 4 | Moduł sterujący silnika | 7,5 |
| 5 | Sprzęgło automatyczne | 40 |
| 6 | Moduł przekaźnika FP (benzyna) | 30 |
| 7 | Moduł świetlny | 40 |
| 8 | Przekaźnik rozrusznika | 30 |
| 9 | Silnik wycieraczek | 40 |
| 10 | Tylna wycieraczka | 20 |
| 10 | Dach laminowany | 40 |
| 11 | Przełącznik kombinowany (sterowanie wycieraczkami, migacz reflektorów, pompa spryskiwacza przedniej szyby (uruchamianie)), RNS (system nawigacji radiowej) | 15 |
| 12 | Zapalniczka, oświetlenie schowka, radio, zmieniarka CD, gniazdo 12V w bagażniku | 30 |
| 13 | Lewe przednie okno elektryczne lub okno elektryczne z ogranicznikiem nadmiernej siły Przednie prawe okno elektryczne | 30 7,5 30 |
| 14 | Zestaw wskaźników (funkcje czasowe), przekaźnik pompy wycierania/mycia, telefon komórkowy | 15 10 |
| 15 | Moduł sterujący poduszek powietrznych, czujnik ACSR (automatyczne rozpoznawanie fotelika dziecięcego), czujnik bocznej poduszki powietrznej, czujnik bocznej poduszki powietrznej | 10 |
| 16 | Regulacja zewnętrznego lusterka wstecznego, podgrzewanie zewnętrznego lusterka wstecznego, Parktronic | 15 |
| 17 | Róg fanfary | 15 |
| 18 | Zestaw wskaźników, transponder i RFL (blokada częstotliwości radiowej), przekaźnik elektroniki silnika, przekaźnik wentylatora | 10 |
| 19 | Sprzęg przyczepy | 25 |
| 20 | Sprzęg przyczepy | 15 |
| 21 | Sprzęg przyczepy | 15 |
| 22 | System dźwiękowy | 25 |
| 23 | Podświetlenie lustra makijażu | 7,5 |
| 24 | Nie przypisano | |
| 25 | Nie przypisano | |
| 26 | Nie przypisano | |
| 27 | Nie przypisano | — |
| 28 | Zestaw wskaźników, ostatni Zestaw wskaźników, ostatni Moduł sterowania ogranicznikiem nadmiaru siły (ogranicznik nadmiaru siły) | 10 |
| 29 | Centralny zamek, jednostka rozpoznawania instalacji siedzeń | 15 |
| 30 | Transponder DAS (system autoryzacji jazdy) i RFL (blokada częstotliwości radiowej), zestaw wskaźników elektrycznych | 7,5 |
| 31 | Odmrażacz tylnej szyby | 25 |
| 32 | Przenośny telefon, radio lub RNS (Radio Navigations System), zmieniarka CD, przednia lampa kopułkowa, tylna lampa kopułkowa | 15 |
| 33 | Przednie lewe okno zasilania, przednie prawe okno zasilania | 30 |
| 34 | Wspomaganie grzałki/ochrona przed zamarzaniem (diesel) | 30 |
| 35 | Moduł sterujący ATA 2x przekaźnik świetlny, syrena | 10 |
| 36 | Podgrzewane fotele przednie | 25 |
| 37 | Dźwignia wyboru programu VGS (w pełni zintegrowane sterowanie skrzynią biegów), pompa obiegowa płynu chłodzącego wspomagająca nagrzewnicę (diesel) | 10 |
| 38 | Moduł sterujący klimatyzacji (sprężarka klimatyzacji), silnik krokowy klapy recyrkulacji mieszanki powietrza, dmuchawa czujnika wnętrza, podgrzewana dysza spryskiwacza przedniej szyby | 10 |
| 39 | Moduł świetlny, lampa cofania, manualna skrzynia biegów/sprzęgło automatyczne, lampa cofania VGS (w pełni zintegrowane sterowanie skrzynią biegów) | 7,5 |
| 40 | Lampa stop, lewa, prawa i środkowa (sygnał hamowania ABS), czujnik kąta skrętu | 10 |
| 41 | Moduł sterujący klimatyzacji, gniazdo diagnostyczne | 10 |
| 42 | Tylne lewe okno zasilania, tylne prawe okno zasilania | 30 |
| 43 | ESP (elektroniczny program stabilności), przełącznik hamulca, styk NC | 15 |
| 44 | Moduł sterujący VGS (w pełni zintegrowane sterowanie skrzynią biegów) lub automatyczne sprzęgło | 10 |
| 45 | Dmuchawa wewnętrzna lub dmuchawa wewnętrzna klimatyzacji | 30 |
| 46 | Centralna ochrona przez bezpieczniki | 80 |
| 47 | Pompa wspomagania kierownicy | 60 |
| 48 | Silnik wysokoprężny: moduł kontroli wstępnego żarzenia | 60 |
| 48 | Silnik benzynowy: Wtórny wtrysk powietrza („A I R”) | 30 |
| Przekaźnik | ||
| R1 | Przekaźnik sterowania silnikiem (EC) | |
| R2 | Przekaźnik pompy paliwa | |
| R3 | Przekaźnik ESP/przekaźnik TCM | |
| R4 | Podgrzewany przekaźnik tylnej szyby |
Bezpieczniki sterujące oświetleniem (w tablicy rozdzielczej)
Znajdują się one z boku deski rozdzielczej po stronie kierowcy.

| Numer | Opis | Ampery [A] |
|---|---|---|
| 1 | Lewe światło mijania | 7,5 |
| 2 | Prawe światło mijania | 7,5 |
| 3 | Lewe światło drogowe Prawe światło drogowe Lampka kontrolna świateł drogowych (zestaw wskaźników) |
15 |
| 4 | Lampa lewa lewa Lampa tylna lewa |
7,5 |
| 5 | Prawa lampa boczna Prawa lampa tylna Zestaw wskaźników 58 K Lampy tablicy rejestracyjnej |
15 |
| 6 | Lewe/prawe światło przeciwmgielne Lewe tylne światło przeciwmgielne |
15 |
Brak komentarzy.