W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy RX-8 z lat: 2003, 2004. Mazda RX-8 to sportowy samochód produkowany przez japońską firmę Mazda w latach 2003-2012. Jest to czteroosobowe coupe, które zyskało uznanie za swoją wyjątkową konstrukcję, wydajny silnik rotacyjny oraz doskonałe właściwości jezdne. RX-8 był następcą popularnego modelu Mazda […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mazdy RX-8 z lat: 2003, 2004.
Mazda RX-8 to sportowy samochód produkowany przez japońską firmę Mazda w latach 2003-2012. Jest to czteroosobowe coupe, które zyskało uznanie za swoją wyjątkową konstrukcję, wydajny silnik rotacyjny oraz doskonałe właściwości jezdne.
RX-8 był następcą popularnego modelu Mazda RX-7 i utrzymał charakterystyczną cechę RX-7, czyli silnik rotacyjny Wankla. Jest to rzadka konstrukcja, w której wirujący ruch tłoka zastępuje tradycyjne cylindry w silniku spalinowym. Dzięki temu silnik rotacyjny RX-8 był kompaktowy, lekki i miał potencjał do osiągania wysokich obrotów, co przekładało się na imponujące osiągi i wyjątkowy dźwięk wydechu.
RX-8 było dostępne w różnych wersjach wyposażenia i silników. Wersje oznaczone jako „Renesis” były napędzane 1,3-litrowym dwu wirnikowym silnikiem rotacyjnym, który dostarczał moc do koła tylnej osi. Jego charakterystyczny brak obrotu maksymalnego, a zamiast tego rosnąca moc przy wysokich obrotach, dawały kierowcy wyjątkową dynamikę i radość z jazdy.
RX-8 wyróżniał się swoją unikalną stylizacją, z niskim profilem, charakterystycznym przednim grillem i podwójnymi drzwiami „suicide doors”, które otwierały się w kierunku przeciwnym niż tradycyjne. To dodawało mu pewnego uroku i odróżniało go od innych sportowych samochodów na rynku.
Wnętrze RX-8 oferowało przestronne siedzenia dla czterech osób, dzięki czemu samochód nadawał się do użytku codziennego, jak również do sportowego prowadzenia. Samochód wyposażony był w zaawansowane technologie i funkcje, które podnosiły poziom komfortu i bezpieczeństwa.
Komora silnika
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | 120 | Do ochrony wszystkich obwodów |
2 | 40 | Podgrzewacz |
3 | 60 | Pompa powietrza |
4 | 30 | Elektryczne szyby;
Elektryczne zamki drzwi; Podświetlany system wejściowy; Szyberdach* |
5 | 50 | Odmrażacz tylnej szyby |
6 | 40 | Wiatrak elektryczny |
7 | 60 | ABS, DSC* |
8 | 30 | Zapalniczka;
Zasilanie lusterek; Gniazdo akcesoriów; System audio. |
9 | 15 | Światła drogowe*;
Środek do czyszczenia reflektorów*. |
10 | 15 | Światła mijania (prawe) |
11 | 15 | Światła mijania (lewe) |
12 | 15 | DRL* (światła drogowe) |
13 | 30 | DSC* |
14 | 20 | Podgrzewanie siedzeń* |
15 | 20 | Środek do czyszczenia reflektorów* |
16 | 10 | — |
17 | 15 | Światła przeciwmgielne* |
18 | 10 | Klimatyzator |
19 | 30 | Do ochrony różnych obwodów |
20 | 15 | Do ochrony różnych obwodów |
21 | 15 | Światła stopu |
22 | 20 | Pompa paliwowa |
23 | 15 | Klakson |
24 | 15 | Światła awaryjne;
Kierunkowskazy. |
25 | 15 | Elektryczny zawór dławiący |
26 | 20 | Wycieraczka i spryskiwacz przedniej szyby |
27 | 20 | Okna elektryczne |
28 | 15 | System sterowania silnikiem;
Dodatkowy system przytrzymujący; ABS; Wspomaganie kierownicy. |
29 | 10 | Tylne światła;
Oświetlenie tablicy rejestracyjnej; Światła postojowe; Przednie światła boczne; Tylne światła boczne. |
30 | 10 | Podświetlany system wejściowy |
31 | 10 | Układ sterowania silnikiem |
32 | 10 | Układ sterowania silnikiem |
33 | 15 | Wtrysk paliwa |
34 | 60 | Wspomaganie kierownicy |
* Niektóre modele |
Przedział pasażerski (strona kierowcy)
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | 15 | Zapalniczka |
2 | 7,5 | System audio;
Zasilanie lusterek. |
3 | 20 | Gniazdo akcesoriów |
4 | 7,5 | Klimatyzator |
5 | — | — |
6 | — | — |
7 | 7,5 | — |
8 | 20 | — |
9 | 10 | Odmrażacz lusterek* |
10 | 7,5 | DSC* |
11 | 20 | System nagłośnieniowy* |
12 | 30 | Elektryczne zamki drzwi;
Szyberdach*. |
13 | 30 | Okna elektryczne |
14 | 15 | Światła wewnętrzne |
15 | 15 | — |
16 | 10 | — |
* Niektóre modele |