MAN TGA (2000-2011) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla MAN TGA z lat: 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011. MAN TGA (2000-2011) to seria ciężarówek produkowanych przez niemiecką firmę MAN SE w latach 2000-2011. Były one dostępne w różnych wariantach mocy silnika oraz ładowności. MAN TGA […]

05/13/2023
Czas czytania: 3 minut
Wojciech
Wojciech

Spis treści

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla MAN TGA z lat: 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011.

MAN TGA (2000-2011) to seria ciężarówek produkowanych przez niemiecką firmę MAN SE w latach 2000-2011. Były one dostępne w różnych wariantach mocy silnika oraz ładowności.

MAN TGA został wprowadzony na rynek w 2000 roku i zastąpił poprzedni model – MAN F2000. Samochód został zaprojektowany z myślą o komforcie i bezpieczeństwie kierowcy, a także o osiągach i efektywności paliwowej. W ciężarówkach TGA zastosowano nowoczesne rozwiązania technologiczne, takie jak skrzynie biegów o wysokiej sprawności czy systemy kontroli emisji spalin.

W ofercie MAN TGA znajdowały się różne wersje kabin: standardowa kabina sypialna, wydłużona kabina sypialna, kabina Mega oraz kabina MegaLiner. W zależności od wersji, TGA oferował także różne rodzaje napędu, w tym 4×2, 6×2, 6×4 oraz 8×4.

MAN TGA był oferowany z różnymi rodzajami silników wysokoprężnych, które spełniały normy emisji spalin Euro 3 oraz Euro 4. Moc silników wahała się od 310 do 680 KM. W ciężarówkach TGA zastosowano także systemy kontroli emisji spalin, takie jak katalizatory cząstek stałych (DPF) czy układy wtryskowe Common Rail.

Zobacz także:  MAN TGS i TGX (2007-2023) - schematy bezpieczników i przekaźników

W ciężarówkach TGA zastosowano także nowoczesne rozwiązania technologiczne, takie jak skrzynie biegów o wysokiej sprawności, systemy kontroli trakcji oraz systemy asystujące kierowcę, takie jak systemy wspomagające hamowanie czy systemy kontroli trakcji.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

Skrzynka bezpieczników i przekaźników

Główny bezpiecznik i skrzynka przekaźników znajduje się w tablicy rozdzielczej po stronie pasażera. Aby uzyskać dostęp, należy odkręcić śruby mocujące w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, aż się zatrzymają.

MAN TGA (2000-2011) - schematy bezpieczników i przekaźników

 

MAN TGA (2000-2011) - schematy bezpieczników i przekaźników

Opis

1 Bezpiecznik F118 dla prawego światła tylnego i światła postojowego po prawej stronie (schemat połączeń)
2 bezpiecznik F117 dla lewego tylnego obrysu i światła postojowego z lewej,
3 Bezpiecznik F125 do podświetlenia tablicy przyrządów, przełączniki dźwigniowe, podświetlenie klawiszy wyłączania,
4 F375 (zacisk 15) zewnętrzny bezpiecznik kabiny,
5 Bezpiecznik zasilania procesora sterowania samochodu F372 (zacisk 15),
6 F164 Bezpiecznik zasilania jednostki sterującej ECAS (zacisk 15), (schemat połączeń)
7 Bezpiecznik zasilania F243 centralnego komputera pokładowego – zasilanie stałe, nie przez stacyjkę,
8 pusty, rezerwowy
9 Zasilanie F412 tachografu i wskaźników na desce rozdzielczej, (zacisk 30), (schemat połączeń)
10 zasilanie zwalniacza F152 (zacisk 15),
11 Bezpiecznik ładowania F399, zasilanie wzbudzenia generatora (zacisk 15) (schemat połączeń)
12 F236 Zasilacz modułu EDC (zacisk 15), (schematy połączeń-EDC 7 C32,-EDC 7 D2840,-EDC 6.1)
13 F398 zasilanie wskaźników tachografu i deski rozdzielczej (zacisk 15), (schemat połączeń)
14 zasilanie odbiorcze F128 (napięcie stałe),
15 F244 zasilanie centralnego komputera pokładowego (zacisk 30-1),
16 F245 zasilanie centralnego komputera pokładowego (zacisk 30-2),
17 F371 zasilanie procesora sterującego pojazdem (zacisk 30),
18 Bezpiecznik kabinowy F376 dla odbiorników (zacisk 15),
19 F246 zasilanie centralnego komputera pokładowego (zacisk 15),
20 F314 Bezpiecznik światła cofania,
21  Zasilanie wycieraczek i spryskiwaczy przedniej szyby F112 (schemat połączeń)
22 zasilacz zwalniacza F374 (zacisk 30),
23 zasilacz do palnika elektrycznego F106,
24 F161 zasilanie układu EBS/ABS – zawór sterujący hamulca,
25 F160 EBS\ABS przyczepa,
26 F162 zasilacz sterujący EBS\ABS,
27 Zasilanie F366 ECAM \ ECAS (zacisk 15), (schemat połączeń)
28 Zasilanie F397 do standardowego pieca i klimatyzatora
29 rezerwa
30 rezerwa
31 rezerwa
32 rezerwa
33 rezerwa
34 rezerwa
35 rezerwa
36 rezerwa
37 skoczek,
38 narzędzie
39 Przekaźnik świateł postojowych i tylnych K116 (schemat połączeń)
40 Zintegrowany przekaźnik wycieraczek K106, (schemat połączeń)
41 Przekaźnik palnika elektrycznego K102,
42 Przekaźnik odbiorczy K171 (zacisk 15),
Zobacz także:  MAN F2000 i F3000 - schematy bezpieczników i przekaźników

 

Bezpiecznik odpowiedzialny za zapalniczkę znajduje się na dodatkowej lewej sekcji. Zobacz swój diagram.

 

Dodatkowa skrzynka

W pobliżu akumulatora można zainstalować dodatkowe bezpieczniki odpowiedzialne za pracę urządzeń ze stałym źródłem zasilania oraz innych urządzeń.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie komentarze
    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.