Ford Mustang VI (2021-2022) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Mustang VI z lat: 2021, 2022. Ford Mustang szóstej generacji, produkowany w latach 2015-2023, to kolejny etap w rozwoju tej legendy samochodowej, który przyniósł wiele innowacji, ulepszeń i nowoczesnych rozwiązań. Stylistycznie, Mustang szóstej generacji kontynuował swoje muskularne i agresywne wzornictwo, łącząc elementy […]

06/28/2023
Czas czytania: 5 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Mustang VI z lat: 2021, 2022.

Ford Mustang szóstej generacji, produkowany w latach 2015-2023, to kolejny etap w rozwoju tej legendy samochodowej, który przyniósł wiele innowacji, ulepszeń i nowoczesnych rozwiązań.

Stylistycznie, Mustang szóstej generacji kontynuował swoje muskularne i agresywne wzornictwo, łącząc elementy klasycznego Mustanga z nowoczesnymi detalami. Charakterystyczna atrapa chłodnicy w kształcie litery „U”, muskularne nadkola, dynamiczne linie nadwozia i nisko osadzona sylwetka nadawały mu charakterystyczny wygląd. Wprowadzono również nowe reflektory, tylne lampy LED i kilka stylistycznych udoskonaleń, podkreślając sportowy charakter samochodu.

Mustang szóstej generacji oferował szeroki wybór silników, dostosowanych do różnych preferencji wydajnościowych. Wersja V6 była napędzana przez 3,7-litrowy silnik o mocy około 300 KM, zapewniający dobrą wydajność i oszczędność paliwa. Mustang GT był wyposażony w potężny silnik V8 o pojemności 5,0 litra, generujący moc w granicach 400-460 KM, dostarczając imponujących osiągów. Dla miłośników ekstremalnych wrażeń, Ford oferował także wersję Shelby GT350, która była napędzana przez wysokoobrotowy silnik V8 o pojemności 5,2 litra, generujący moc na poziomie 526 KM.

Wnętrze Mustanga szóstej generacji zapewniało nowoczesne i ergonomiczne środowisko jazdy. Wysokiej jakości materiały, wykończenia i komfortowe fotele sprawiały, że wnętrze było przyjemne i atrakcyjne. Technologiczne ulepszenia obejmowały systemy multimedialne z ekranami dotykowymi, zaawansowane systemy audio, systemy nawigacji i funkcje łączności. Mustang szóstej generacji wprowadził również wiele zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, takich jak monitorowanie martwego pola, system ostrzegania przed kolizją, system utrzymania pasa ruchu i wiele innych.

W trakcie produkcji Mustanga szóstej generacji, Ford wprowadził również specjalne wersje i edycje limitowane, takie jak Shelby GT350R, Shelby GT500, Bullitt Mustang i wiele innych. Te modele oferowały jeszcze większą moc, lepsze osiągi i unikalne detale stylizacyjne, przyciągając uwagę miłośników motoryzacji.

Mustang szóstej generacji zdobył dużą popularność zarówno wśród entuzjastów, jak i szerokiej publiczności. Jego charakterystyczny design, potężne silniki, zaawansowane technologie i wciągające doświadczenie jazdy czyniły go jednym z najbardziej pożądanych samochodów sportowych na rynku. Mustang szóstej generacji kontynuował dziedzictwo Mustanga jako kultowego amerykańskiego samochodu sportowego, który dostarczał zarówno emocji, jak i codziennego komfortu.

Zobacz także:  Ford F-650, F-750 (2004-2010) - schematy bezpieczników i przekaźników
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

 

Skrzynka rozdzielcza zasilania

Skrzynka rozdzielcza zasilania znajduje się w komorze silnika. Jest ona wyposażona w bezpieczniki wysokoprądowe, które chronią główne układy elektryczne pojazdu przed przeciążeniem.

Ford Mustang VI (2021-2022) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer bezpiecznika lub przekaźnika Ampery [A] Opis
1 60 A1 Nieużywany (zapasowy).
2 Nieużywany.
3 30 A1 Wentylator elektroniczny 1.
4 40 A1 Wentylator elektroniczny 3.
5 50 A1 Pompa automatycznego układu hamulcowego.
6 50 A1 Moduł sterujący układami nadwozia.
7 60 A1 Moduł sterujący układami nadwozia.
8 50 A1 Moduł sterujący układami nadwozia.
9 40 A1 Odszranianie tylnej szyby.
10 40 A1 Silnik dmuchawy.
11 30 A2 Lewe przednie okno.
12 30 A2 Siedzenie kierowcy.
13 30 A2 Siedzenie pasażera.
14 30 A2 Moduł siedzenia z układem ogrzewania i klimatyzacji.
15 20 A2 Pomocniczy silnik dachu składanego.
16 15 A2 Nieużywany (zapasowy).
17 20 A2 Główny silnik dachu składanego.
18 Nieużywany.
19 20 A3 Przekaźnik blokady kolumny kierowniczej.
20 10 A3 Przełącznik wł./wył. hamulców.
21 20 A3 Sygnał dźwiękowy.
22 10 A3 Przekaźnik modułu sterowania zespołem napędowym.
23 10 A3 Sprzęgło klimatyzacji.
24 30 A2 Moduł jakości napięcia.
25 20 A2 Nieużywany (zapasowy).
26 25 A2 Silniczek wycieraczki przedniej szyby.
27 Nieużywany.
28 30 A2 Zawór automatycznego układu hamulcowego.
29 30 A2 Nieużywany (zapasowy).
30 30 A2 Elektromagnes rozrusznika.
31 30 A2 Nieużywany (zapasowy).
32 10 A3 Cewka przekaźnika zapadki.
33 15 A3 Zapłon/rozruch.
34 15 A3 Zawory wydechowe.
35 Nieużywany.
36 10 A3 Czujnik alternatora.
37 Nieużywany.
38 20 A3 Zasilanie pojazdu 1.
39 Nieużywany.
40 20 A3 Zasilanie pojazdu 2.
41 15 A3 Wtryskiwacze.
42 15 A3 Zasilanie pojazdu 3.
43 Nieużywany.
44 15 A3 Zasilanie pojazdu 4.
45 Nieużywany.
46 20 A2 Pompa mechanizmu różnicowego (Mach 1).
Nieużywany (wersja podstawowa).
47 Nieużywany.
48 30 A2 Nieużywany (zapasowy).
49 30 A2 Pompa paliwowa.
50 Przekaźnik blokady kolumny kierowniczej.
51 Nieużywany.
52 Przekaźnik sygnału dźwiękowego.
53 20 A2 Zapalniczka.
54 20 A2 Dodatkowe gniazdo zasilania.
55 25 A2 Wentylator elektroniczny 2.
56 Nieużywany.
57 Przekaźnik sprzęgła klimatyzacji.
58 Nieużywany.
59 Przekaźnik zaworów wydechowych.
60 5 A3 Moduł sterowania zespołem napędowym.
61 Nieużywany.
62 5 A3 Przełącznik uruchamiania układu zapobiegającego blokowaniu kół podczas hamowania.
63 Nieużywany.
64 5 A3 Elektroniczny układ wspomagania kierownicy.
65 Nieużywany.
66 5 A3 Układ monitorowania martwego pola;

Kamera wsteczna;

Cewki przekaźnika odszraniania tylnej szyby;

Moduł układu kontroli dynamiki pojazdu.

67 Nieużywany.
68 10 A3 Przełącznik ustawienia reflektorów.
69 Przekaźnik zapalniczki;

Przekaźnik dodatkowego gniazda zasilania.

74 5 A3 Przepływomierz masowy powietrza.
75 5 A3 Moduł czujnika deszczu.
76 Przekaźnik odszraniania tylnej szyby.
77 Przekaźnik elektronicznego wentylatora chłodzenia 2.
78 Przekaźnik zapłonu/rozruchu.
79 Nieużywany.
80 Przekaźnik wycieraczek przedniej szyby.
81 Przekaźnik elektromagnesu rozrusznika.
82 Przekaźnik modułu sterowania zespołem napędowym.
83 Nieużywany.
87 10 A3 Ogrzewane lusterka zewnętrzne.
88 Nieużywany.
89 Przekaźnik wentylatora elektronicznego 1.
90 Przekaźnik pompy mechanizmu różnicowego (Mach 1).
Nieużywany (wersja podstawowa).
91 Przekaźnik wentylatora elektrycznego 3.
92 Przekaźnik silniczka dmuchawy.
93 Nieużywany.
94 Przekaźnik pompy paliwowej.
1Bezpieczniki typu J.
2Bezpieczniki typu M.
3Mikrobezpieczniki.

Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim

Skrzynka bezpieczników znajduje się z prawej strony wnęki na nogi po stronie pasażera, za panelem poszycia i plastikową kartą kodową.

Ford Mustang VI (2021-2022) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer bezpiecznika lub przekaźnika Ampery [A] Opis
1 Nieużywany.
2 10 A Okna sterowane elektrycznie;

Lusterko elektrochromatyczne;

Zamki drzwi sterowane elektrycznie.

3 7,5 A Lusterka regulowane elektrycznie;

Siedzenia z funkcją pamięci.

4 20 A Nieużywany (zapasowy).
5 Nieużywany.
6 10 A Nieużywany (zapasowy).
7 10 A Nieużywany (zapasowy).
8 5 A Zespół sterujący układu telematycznego – modem.
9 5 A Nieużywany.
10 Nieużywany.
11 Nieużywany.
12 7,5 A Elektroniczny panel sterowania;

Moduł-bramka.

13 7,5 A Moduł sterujący kolumną kierowniczą;

Zestaw wskaźników.

14 15 A Nieużywany.
15 15 A SYNC;

Wskaźniki.

16 Nieużywany.
17 7,5 A Moduł sterujący reflektorami.
18 7,5 A Nieużywany.
19 5 A Nieużywany.
20 5 A Moduł czujnika wtargnięcia.
21 5 A Wewnętrzny czujnik temperatury i wilgotności.
22 5 A Dodatkowy moduł nadwozia.
23 30 A Wzmacniacz.
24 30 A Moduł układu kontroli dynamiki pojazdu.
25 20 A Moduł rozproszonego oświetlenia wnętrza.
26 30 A Silnik przedniego okna po prawej stronie (moduł rozdzielania zasilania).
27 30 A Zasilanie tylnego okna po lewej stronie.
28 30 A Zasilanie tylnego okna po prawej stronie.
29 15 A Moduł-bramka.
30 5 A Nieużywany (zapasowy)
31 10 A Układ zamka centralnego bez kluczyka.
32 20 A Zespół audio.
33 Nieużywany.
34 30 A Magistrala położenia zapłon/rozruch.
35 5 A Skrzynka rozdzielcza zasilania przekaźnika położenia zapłon/rozruch.
36 15 A Kamera przednia.
37 20 A Moduł ogrzewanej kierownicy.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.