W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Focus I z lat: 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004. Ford Focus I (wersja europejska) to kompaktowy samochód osobowy, który był produkowany przez firmę Ford w latach 1998-2004. Jest to popularny model, który zdobył uznanie za swoją dynamiczną jazdę, nowoczesny design […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Focus I z lat: 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004.
Ford Focus I (wersja europejska) to kompaktowy samochód osobowy, który był produkowany przez firmę Ford w latach 1998-2004. Jest to popularny model, który zdobył uznanie za swoją dynamiczną jazdę, nowoczesny design i zaawansowane technologie.
Pod względem wyglądu, Ford Focus I wyróżnia się smukłą sylwetką i dynamicznymi liniami nadwozia. Jest dostępny w różnych wersjach nadwozia, w tym jako hatchback, sedan, kombi (nazwane również Turnier) i coupe-cabriolet (nazwane również CC). Każda wersja ma swój unikalny charakter i oferuje różne możliwości użytkowe.
Wnętrze Forda Focusa I jest ergonomiczne i dobrze zaprojektowane. Posiada wygodne fotele, intuicyjnie rozmieszczone elementy sterujące i odpowiednią ilość miejsca dla kierowcy i pasażerów. Samochód oferuje również przestronny bagażnik, który można powiększyć poprzez składanie tylnej kanapy.
Ford Focus I był również znany ze swojej dynamiki jazdy. Dostępne były różne jednostki napędowe, w tym benzynowe i wysokoprężne silniki o różnych pojemnościach i mocach. W zależności od wersji, samochód mógł być wyposażony w manualną skrzynię biegów lub automatyczną skrzynię biegów.
W zakresie technologii, Ford Focus I oferował wiele zaawansowanych rozwiązań. Był jednym z pierwszych samochodów w swojej klasie, który wprowadził elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESP) oraz zaawansowane systemy kontroli trakcji. Opcjonalnie można było wyposażyć samochód w systemy takie jak klimatyzacja, system audio z odtwarzaczem CD, nawigację, tempomat, elektrycznie sterowane szyby i lusterka boczne, oraz wiele innych.
Ford Focus I zdobył także uznanie za swoje osiągnięcia w dziedzinie bezpieczeństwa. Otrzymał wysokie oceny w testach zderzeniowych Euro NCAP i został wyposażony w systemy takie jak poduszki powietrzne, system ABS (układ hamulcowy z zapobieganiem blokowaniu kół) i system EBD (elektroniczny rozdział siły hamowania).
Należy pamiętać, że informacje te opierają się na dostępnych danych do roku 2021, dlatego zawsze warto skonsultować się z oficjalnymi źródłami lub salonem samochodowym, aby uzyskać najbardziej aktualne informacje na temat Forda Focusa I.
Dodatkowa skrzynka bezpieczników (komora silnika)
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | 40 | Główne zasilanie instalacji elektrycznej |
2 | — | Nieużywany |
3 | 40 | Podgrzewacz świec żarowych 2 |
4 | 50 | Podgrzewana przednia szyba |
5 | 60 | Świeca żarowa diesla |
6 | 30 | Wentylator chłodzący silnik (klimatyzacja) |
7 | 40 | Główne zasilanie instalacji elektrycznej |
8 | 30 | Zapłon |
9 | 20 | Zarządzanie silnikiem |
10 | 1 | Czujnik napięcia akumulatora |
11 | 30 | Pompa ABS |
12 | 15 | Pompa paliwowa, pompa wtryskowa oleju napędowego |
13 | 30 | Układ spryskiwaczy reflektorów |
14 | 10 | Światła do jazdy dziennej (światła postojowe) |
15 | 10 | Elektrozawór sprzęgła klimatyzacji |
16 | 15 | Światła mijania po lewej stronie |
17 | 15 | Światła mijania po prawej stronie |
18 | 10 | Nadajnik czujnika H02S (katalizator) |
19 | — | Nieużywany |
20 | 10 | Zarządzanie silnikiem |
21 | 20 | Zawory ABS |
22 | 20 | Światła do jazdy dziennej (tylko reflektory ksenonowe) |
23 | 20 | Nagrzewnica dodatkowa (silnik Diesla), zasilanie sygnalizatora akustycznego (tylko ST170) |
24 | 20 | Podgrzewacz świecy żarowej 1, subwoofer (tylko ST170) |
25 | 15 | Światła do jazdy dziennej (tylko konwencjonalne reflektory) |
26 | 10 | Wiązka główna lewa strona |
27 | 10 | Wiązka główna prawa strona |
28 | 10 | Podgrzewana przednia szyba, nagrzewnica zasilana olejem napędowym, silnik wysokoprężny |
29 | 30 | Wentylator chłodzący silnik (klimatyzacja) |
64 | 30 | Silnik dmuchawy nagrzewnicy |
65 | 30 | Wentylator chłodnicy silnika |
Centralna skrzynka bezpieczników (przedział pasażerski)
Numer | Ampery [A] | Opis |
30 | 10 | Przełącznik światła |
31 | 15 | Radio |
32 | 15 | Kierunkowskaz (GEM) |
33 | 20 | Klakson, elektryczne siedzenie |
34 | 20 | Elektryczny szyberdach |
35 | 7,5 | Oświetlenie wnętrza, elektryczne lusterka |
36 | 7,5 | Moduły elektroniczne, zestaw wskaźników |
37 | 25 | Elektryczne szyby, centralne globalne zamykanie (lewa strona) |
38 | 25 | Elektryczne szyby, centralne globalne zamykanie (prawa strona) |
39 | — | Nieużywany |
40 | 10 | Światło cofania |
41 | 7,5 | Radio (akcesoria) |
42 | 15 | Światła stopu |
43 | 15 | Elektryczne szyby, wycieraczka tylnej szyby |
44 | 20 | Przednie i tylne światła przeciwmgielne |
45 | 7,5 | Klimatyzacja, recyrkulacja powietrza |
46 | 7,5 | Moduł ABS |
47 | 15 | Zapalniczka do cygar, centralny punkt zasilania |
48 | 10 | Złącze łącza danych |
49 | 25 | Podgrzewana tylna szyba |
50 | 7,5 | Podgrzewane lusterka |
51 | — | Nieużywany |
52 | 15 | Podgrzewane przednie siedzenia |
53 | 10 | Światła cofania, podgrzewane dysze spryskiwaczy |
54 | — | Nieużywany |
55 | 25 | Elektrycznie sterowane przednie szyby |
56 | 20 | Wycieraczka przedniej szyby |
57 | 7,5 | Światła pozycyjne z prawej strony |
58 | 7,5 | Światła pozycyjne po lewej stronie |
59 | 10 | Przełącznik światła |
60 | 7,5 | Moduł poduszki powietrznej |
61 | 7,5 | Moduły elektroniczne, zestaw wskaźników |
62 | 7,5 | Oświetlenie tablicy rejestracyjnej |
63 | 20 | Centralny zamek (z tyłu skrzynki bezpieczników) |