W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Focus I z lat: 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004. Ford Focus I (wersja europejska) to kompaktowy samochód osobowy, który był produkowany przez firmę Ford w latach 1998-2004. Jest to popularny model, który zdobył uznanie za swoją dynamiczną jazdę, nowoczesny design […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Focus I z lat: 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004.
Ford Focus I (wersja europejska) to kompaktowy samochód osobowy, który był produkowany przez firmę Ford w latach 1998-2004. Jest to popularny model, który zdobył uznanie za swoją dynamiczną jazdę, nowoczesny design i zaawansowane technologie.
Pod względem wyglądu, Ford Focus I wyróżnia się smukłą sylwetką i dynamicznymi liniami nadwozia. Jest dostępny w różnych wersjach nadwozia, w tym jako hatchback, sedan, kombi (nazwane również Turnier) i coupe-cabriolet (nazwane również CC). Każda wersja ma swój unikalny charakter i oferuje różne możliwości użytkowe.
Wnętrze Forda Focusa I jest ergonomiczne i dobrze zaprojektowane. Posiada wygodne fotele, intuicyjnie rozmieszczone elementy sterujące i odpowiednią ilość miejsca dla kierowcy i pasażerów. Samochód oferuje również przestronny bagażnik, który można powiększyć poprzez składanie tylnej kanapy.
Ford Focus I był również znany ze swojej dynamiki jazdy. Dostępne były różne jednostki napędowe, w tym benzynowe i wysokoprężne silniki o różnych pojemnościach i mocach. W zależności od wersji, samochód mógł być wyposażony w manualną skrzynię biegów lub automatyczną skrzynię biegów.
W zakresie technologii, Ford Focus I oferował wiele zaawansowanych rozwiązań. Był jednym z pierwszych samochodów w swojej klasie, który wprowadził elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESP) oraz zaawansowane systemy kontroli trakcji. Opcjonalnie można było wyposażyć samochód w systemy takie jak klimatyzacja, system audio z odtwarzaczem CD, nawigację, tempomat, elektrycznie sterowane szyby i lusterka boczne, oraz wiele innych.
Ford Focus I zdobył także uznanie za swoje osiągnięcia w dziedzinie bezpieczeństwa. Otrzymał wysokie oceny w testach zderzeniowych Euro NCAP i został wyposażony w systemy takie jak poduszki powietrzne, system ABS (układ hamulcowy z zapobieganiem blokowaniu kół) i system EBD (elektroniczny rozdział siły hamowania).
Należy pamiętać, że informacje te opierają się na dostępnych danych do roku 2021, dlatego zawsze warto skonsultować się z oficjalnymi źródłami lub salonem samochodowym, aby uzyskać najbardziej aktualne informacje na temat Forda Focusa I.
Dodatkowa skrzynka bezpieczników (komora silnika)
| Numer | Ampery [A] | Opis |
| 1 | 40 | Główne zasilanie instalacji elektrycznej |
| 2 | — | Nieużywany |
| 3 | 40 | Podgrzewacz świec żarowych 2 |
| 4 | 50 | Podgrzewana przednia szyba |
| 5 | 60 | Świeca żarowa diesla |
| 6 | 30 | Wentylator chłodzący silnik (klimatyzacja) |
| 7 | 40 | Główne zasilanie instalacji elektrycznej |
| 8 | 30 | Zapłon |
| 9 | 20 | Zarządzanie silnikiem |
| 10 | 1 | Czujnik napięcia akumulatora |
| 11 | 30 | Pompa ABS |
| 12 | 15 | Pompa paliwowa, pompa wtryskowa oleju napędowego |
| 13 | 30 | Układ spryskiwaczy reflektorów |
| 14 | 10 | Światła do jazdy dziennej (światła postojowe) |
| 15 | 10 | Elektrozawór sprzęgła klimatyzacji |
| 16 | 15 | Światła mijania po lewej stronie |
| 17 | 15 | Światła mijania po prawej stronie |
| 18 | 10 | Nadajnik czujnika H02S (katalizator) |
| 19 | — | Nieużywany |
| 20 | 10 | Zarządzanie silnikiem |
| 21 | 20 | Zawory ABS |
| 22 | 20 | Światła do jazdy dziennej (tylko reflektory ksenonowe) |
| 23 | 20 | Nagrzewnica dodatkowa (silnik Diesla), zasilanie sygnalizatora akustycznego (tylko ST170) |
| 24 | 20 | Podgrzewacz świecy żarowej 1, subwoofer (tylko ST170) |
| 25 | 15 | Światła do jazdy dziennej (tylko konwencjonalne reflektory) |
| 26 | 10 | Wiązka główna lewa strona |
| 27 | 10 | Wiązka główna prawa strona |
| 28 | 10 | Podgrzewana przednia szyba, nagrzewnica zasilana olejem napędowym, silnik wysokoprężny |
| 29 | 30 | Wentylator chłodzący silnik (klimatyzacja) |
| 64 | 30 | Silnik dmuchawy nagrzewnicy |
| 65 | 30 | Wentylator chłodnicy silnika |
Centralna skrzynka bezpieczników (przedział pasażerski)
| Numer | Ampery [A] | Opis |
| 30 | 10 | Przełącznik światła |
| 31 | 15 | Radio |
| 32 | 15 | Kierunkowskaz (GEM) |
| 33 | 20 | Klakson, elektryczne siedzenie |
| 34 | 20 | Elektryczny szyberdach |
| 35 | 7,5 | Oświetlenie wnętrza, elektryczne lusterka |
| 36 | 7,5 | Moduły elektroniczne, zestaw wskaźników |
| 37 | 25 | Elektryczne szyby, centralne globalne zamykanie (lewa strona) |
| 38 | 25 | Elektryczne szyby, centralne globalne zamykanie (prawa strona) |
| 39 | — | Nieużywany |
| 40 | 10 | Światło cofania |
| 41 | 7,5 | Radio (akcesoria) |
| 42 | 15 | Światła stopu |
| 43 | 15 | Elektryczne szyby, wycieraczka tylnej szyby |
| 44 | 20 | Przednie i tylne światła przeciwmgielne |
| 45 | 7,5 | Klimatyzacja, recyrkulacja powietrza |
| 46 | 7,5 | Moduł ABS |
| 47 | 15 | Zapalniczka do cygar, centralny punkt zasilania |
| 48 | 10 | Złącze łącza danych |
| 49 | 25 | Podgrzewana tylna szyba |
| 50 | 7,5 | Podgrzewane lusterka |
| 51 | — | Nieużywany |
| 52 | 15 | Podgrzewane przednie siedzenia |
| 53 | 10 | Światła cofania, podgrzewane dysze spryskiwaczy |
| 54 | — | Nieużywany |
| 55 | 25 | Elektrycznie sterowane przednie szyby |
| 56 | 20 | Wycieraczka przedniej szyby |
| 57 | 7,5 | Światła pozycyjne z prawej strony |
| 58 | 7,5 | Światła pozycyjne po lewej stronie |
| 59 | 10 | Przełącznik światła |
| 60 | 7,5 | Moduł poduszki powietrznej |
| 61 | 7,5 | Moduły elektroniczne, zestaw wskaźników |
| 62 | 7,5 | Oświetlenie tablicy rejestracyjnej |
| 63 | 20 | Centralny zamek (z tyłu skrzynki bezpieczników) |
Brak komentarzy.