Ford Fiesta III (1989-1997) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Fiesta III z lat: 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997. Ford Fiesta III, również znany jako Ford Fiesta Mk3, był trzecią generacją popularnego samochodu osobowego produkowanego przez Forda w latach 1989-1997. Oto kilka informacji na temat tego modelu: Stylistyka […]

06/24/2023
Czas czytania: 3 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Forda Fiesta III z lat: 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997.

Ford Fiesta III, również znany jako Ford Fiesta Mk3, był trzecią generacją popularnego samochodu osobowego produkowanego przez Forda w latach 1989-1997. Oto kilka informacji na temat tego modelu:

  1. Stylistyka i design: Ford Fiesta III przeszedł gruntowną modernizację wizualną w porównaniu do poprzedniej generacji. Charakteryzował się bardziej zaokrąglonymi kształtami, a linie nadwozia były bardziej dynamiczne. Ten model wprowadził bardziej nowoczesny i atrakcyjny wygląd, który był typowy dla lat 90.
  2. Rozmiar i komfort: Fiesta III była nadal kompaktowym samochodem, ale w porównaniu do poprzednika, wnętrze zostało nieco powiększone, co przyczyniło się do lepszego komfortu dla pasażerów. Mimo niewielkich rozmiarów, samochód oferował odpowiednią ilość miejsca dla kierowcy i pasażerów.
  3. Silniki i osiągi: Ford Fiesta III oferował różne warianty silników, w tym benzynowe jednostki o różnej pojemności. Wybór silników obejmował również wersje wysokoprężne. Osiągi były zadowalające dla typowego użytku miejskiego, a samochód był również ekonomiczny pod względem spalania paliwa.
  4. Technologia i wyposażenie: W zależności od wersji wyposażeniowej, Fiesta III była dostępna z różnymi opcjami i dodatkowymi funkcjami, takimi jak elektryczne szyby, centralny zamek, klimatyzacja czy systemy audio. Niektóre wersje wyposażone były także w nowoczesne rozwiązania, takie jak ABS czy poduszki powietrzne.
  5. Popularność i sukces rynkowy: Ford Fiesta III cieszył się dużą popularnością na rynku europejskim i światowym. Jego atrakcyjny wygląd, ekonomiczność i kompaktowe rozmiary przyciągały klientów poszukujących praktycznego i oszczędnego samochodu do codziennego użytku. Fiesta III zdobyła wiele pozytywnych recenzji i zdobyła szerokie grono zadowolonych użytkowników.
  6. Wersje specjalne: Podobnie jak poprzednie generacje, Fiesta III również wprowadziła różne edycje specjalne, które oferowały unikalne style i dodatkowe funkcje. Przykładem tego było wydanie XR2i, które miało sportowy charakter i oferowało wyższe osiągi.
Zobacz także:  Ford Transit Connect i Tourneo Connect (2023) - schematy bezpieczników i przekaźników

Ford Fiesta III odegrał ważną rolę w historii Forda jako kolejny udany model z serii Fiesta. Jego nowoczesny wygląd, komfort, oszczędność paliwa i dobrze zestrojone właściwości jezdne czyniły go popularnym wyborem w segmencie kompaktowych samochodów osobowych. Ford Fiesta III kontynuował sukces swoich poprzedników, umacniając pozycję marki Ford jako producenta udanych i popularnych samochodów w segmencie kompaktowych pojazdów.

Zobacz także:  Ford Transit Custom i Tourneo Custom (2022) - schematy bezpieczników i przekaźników
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

Schemat skrzynki bezpieczników w przedziale pasażerskim

Bezpieczniki i przekaźniki znajdują się w desce rozdzielczej.

Ford Fiesta III (1989-1997) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
1 3 Elektryczny układ sterowania silnikiem
2 15 Lampa wewnętrzna, zapalniczka, zegar, pamięć radiowa
3 20 Centralny zamek
4 30 Ogrzewane tylne okno
5 10 Dip oświetlenie
6 10 Lampa boczna lewa, lampa przeciwmgielna tylna
7 10 Lampa boczna prawa
8 10 Światła mijania lewe
9 10 Wiązka mijania prawego
10 15 Światło drogowe lewe, światło punktowe prawe
11 15 Światło drogowe prawe, światło punktowe lewe
12 20 Dmuchawa nagrzewnicy, lampa cofania
13 30 Wentylator chłodnicy
14 15 XR2i, RS Turbo, RS 1800: przednie światła przeciwmgielne
15 15 Klakson
16 20 Spryskiwacz/wycieraczka
17 10 Światła hamowania, instrumenty
18 30 Okna elektryczne
19 20 Elektryczna pompa paliwa
20 10 Czujnik HEGO
21 10 Kierunkowskazy lewe
22 10 Kierunkowskazy prawe
23 Wolny
24 Wolny
25 15 od 1992 r.: Zwolnienie klapy tylnej
26 15 Zwolnienie klapy tylnej
30 od 1992 r.: Podgrzewana szyba przednia
27 30 Podgrzewana szyba przednia
28 30 Podgrzewana szyba przednia
20 Moc szyberdachu
Przekaźnik
A Prędkość biegu jałowego automatycznej skrzyni biegów
XR2i: Klakson
B 1.6 EFi i DOHC 16-zaworowy; od 1992 r.: Pompa paliwa
C XR2i, RS Turbo, RS 1800: przednie światła przeciwmgielne
D Światło mijania reflektorów
E „DIM/DIP”
I Ogrzewane tylne okno
II Przednia wycieraczka
III 1,1/1,3/1,4 CF; do 1990 roku: Wtrysk paliwa
1,1/1,3/1,4 CF; od 1990 r.: Opóźnienie
DOHC 16-zaworowy: wtrysk paliwa
IV Moduł EWG
V Zapłon
VI Automatyczna skrzynia
Pompa paliwowa
VII Światła drogowe
VIII „DIM/DIP”
IX Nieużywany
X Nieużywany
XI Podgrzewana szyba przednia
XII ABS
Zobacz także:  Ford F-250, F-350, F-450, F-550 (2008-2010) - schematy bezpieczników i przekaźników

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.