W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Fiata Punto 2012 z lat: 2018. Fiat Punto piątej generacji, nazywany oficjalnie Punto 2012, został wprowadzony na rynek w 2012 roku jako następca modelu Grande Punto. Samochód produkowany był do 2018 roku i oferowany był w trzech wersjach wyposażenia: Pop, Easy oraz Lounge. […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Fiata Punto 2012 z lat: 2018.
Fiat Punto piątej generacji, nazywany oficjalnie Punto 2012, został wprowadzony na rynek w 2012 roku jako następca modelu Grande Punto. Samochód produkowany był do 2018 roku i oferowany był w trzech wersjach wyposażenia: Pop, Easy oraz Lounge.
Pod względem stylistycznym Punto 2012 nawiązywał do poprzednika, lecz otrzymał bardziej nowoczesne kształty. Nadwozie miało bardziej opływowe linie, a maska silnika została wydłużona i lekko opadająca. Zmieniły się również kształty reflektorów oraz zderzaków.
W środku Punto 2012 oferował przestronne i dobrze wyposażone wnętrze. Zastosowano m.in. nowoczesny system multimedialny z ekranem dotykowym, a także klimatyzację, elektryczne sterowanie szyb oraz lusterkami oraz wiele innych udogodnień.
W gamie silnikowej Punto 2012 dostępne były benzynowe i wysokoprężne jednostki napędowe o pojemności od 1.2 do 1.6 litra oraz mocy od 69 do 105 KM. Silniki te były oferowane z manualną skrzynią biegów lub automatyczną przekładnią dwusprzęgłową.
Niestety, Fiat Punto 2012 spotkał się z krytyką za niską jakość wykonania, słabe materiały wykończeniowe oraz problemy techniczne. Wysoka awaryjność układu kierowniczego i elektroniki przyczyniła się do niekorzystnych wyników w testach bezpieczeństwa.
Mimo to, Fiat Punto 2012 pozostaje interesującą opcją dla osób poszukujących taniego samochodu miejskiego. Cenowo jest to stosunkowo atrakcyjna oferta, szczególnie na rynku wtórnym. Warto jednak pamiętać o potencjalnych problemach technicznych i starannie przeprowadzić przegląd przed zakupem.
Komora silnika
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
F09 | 20 | System nagłośnienia Hi-Fi z radiem;
Jednostką sterującą i głośnikiem subwoofera. |
F10 | 10 | Klakson jednotonowy |
F14 | 15 | Lewy reflektor świateł mijania;
Prawy reflektor świateł drogowych. |
F15 | 30 | Dodatkowa grzałka |
F19 | 7,5 | Sprężarka klimatyzacji |
F20 | 30 | Podgrzewana tylna szyba |
F21 | 15 | Elektryczna pompa paliwa w zbiorniku |
F30 | 15 | Lewe światło przeciwmgielne;
Prawe światła przeciwmgielne. |
F84 | 7,5 | Elektrozawory zarządzania zasilaniem systemu metanu |
F85 | – | Gniazdo (ustawienie) |
F86 | 15 | Gniazdo w przedziale pasażerskim;
Zapalniczka. |
F87 | 5 | Czujnik stanu naładowania akumulatora |
F88 | 7,5 | Odszraniacz w lusterku po stronie kierowcy;
Odszraniacz w lusterku po stronie pasażera. |
Deska rozdzielcza
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
01 | 7,5 | Prawe światła mijania (opcja) |
08 | 7,5 | Światło mijania lewe (opcja) |
08 | 5 | Korektor ustawienia reflektorów |
13 | 5 | Zasilanie cewek wyłącznika przekaźnika na skrzynce bezpieczników silnika i cewek wyłącznika przekaźnika na jednostce sterującej Body Computer |
02 | 5 | Przednie światło sufitowe;
Tylne światło sufitowe; Światła wizjera; Światła obrysowe drzwi; Oświetlenie bagażnika; Oświetlenie schowka (opcja). |
05 | 10 | Zasilanie i akumulator do diagnostyki EOBD;
Centralka automatycznej klimatyzacji; Alarm; Radio; Centralka Blue&Me. |
11 | 5 | Zasilanie INT tablicy przyrządów;
Włącznik pedału hamulca (styk NO); Trzecie światło hamowania. |
04 | 20 | Silniki blokujące/odblokowujące drzwi;
Silniki aktywujące zapadkę; Silnik odblokowujący klapę tylną. |
06 | 20 | Pompa spryskiwacza szyby przedniej/tylnej |
14 | 20 | Silnik elektryczny szyby w drzwiach przednich po stronie kierowcy |
07 | 20 | Silnik elektryczny szyby w drzwiach przednich po stronie pasażera |
12 | 5 | Zasilanie INT lamp kontrolnych na desce rozdzielczej, centralki parkowania, centralki pomiaru ciśnienia w oponach, elektrycznego ruchu lusterek bocznych, czujnika deszczu, centralki szyberdachu, gniazda systemu infotelematycznego My Port, lusterka wstecznego elektrochromowego |
03 | 5 | Panel przyrządów |
10 | 7,5 | Zasilanie włącznika pedału hamulca (styk NC), włącznik pedału sprzęgła, jednostka grzewcza wewnętrzna, jednostka sterująca Blue&Me, system ustawiania radia, jednostka sterująca stabilizatora napięcia, światło cofania na zderzaku, czujnik wody w filtrze oleju napędowego, jednostka sterująca podgrzewaniem wtyczki, serwo hamulca czujnik, cewki przekaźnika na skrzynce bezpieczników silnika, przepływomierz |
Bagażnik
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
17 | 20 | Elektryczny system otwierania dachu słonecznego |
14 | 7,5 | Jednostka sterująca zarządzania systemem alarmowym |
04 | 10 | Elektryczny ruch lędźwiowy na siedzeniu kierowcy |
10 | 20 | Elektryczny system szyb (silnik, jednostka sterująca) w drzwiach prawych |
16 | – | Do dyspozycji |
08 | 10 | Jednostka sterująca ogrzewaniem fotela kierowcy |
07 | – | System haka holowniczego (możliwość montażu bezpieczników na rynku wtórnym) |
05 | 15 | Gniazdo zasilania w bagażniku |
11 | 20 | Elektryczny system szyb (silnik, jednostka sterująca) w drzwiach lewych |
13 | 5 | Jednostka sterująca iTPMS (system monitorowania ciśnienia w oponach) |
09 | 10 | Jednostka sterująca ogrzewaniem przedniego fotela pasażera |
01 | – | Do dyspozycji |
02 | – | Do dyspozycji |
03 | – | Do dyspozycji |
06 | – | Do dyspozycji |
15 | – | Do dyspozycji |