W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Fiata Bravo i Brava 182 z lat: 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003. Fiat Bravo i Brava (182) to kompaktowe samochody produkowane przez włoską markę Fiat w latach 1995-2001. Oba modele zostały zaprojektowane jako następcy popularnego modelu Tipo i miały […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Fiata Bravo i Brava 182 z lat: 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003.
Fiat Bravo i Brava (182) to kompaktowe samochody produkowane przez włoską markę Fiat w latach 1995-2001. Oba modele zostały zaprojektowane jako następcy popularnego modelu Tipo i miały konkurować w segmencie kompaktowych hatchbacków.
Pod względem designu, Fiat Bravo i Brava 182 wyróżniały się dynamicznymi i zaokrąglonymi kształtami, które były modne w tamtym okresie. Charakteryzowały się smukłą sylwetką, aerodynamicznymi liniami i nowoczesnym wyglądem. Oba modele oferowały również różne warianty nadwozia, w tym pięciodrzwiowy hatchback i trzydrzwiowe coupe.
Wnętrze Fiata Bravo i Brava było przestronne i funkcjonalne. Kabina była dobrze zaprojektowana, z ergonomicznie rozmieszczonymi elementami i wygodnymi fotelami. Materiały użyte we wnętrzu były solidne, choć nieco plastikowe. Istniały różnice w wyposażeniu w zależności od wersji, ale ogólnie oferowano podstawowe funkcje i systemy komfortu.
Pod względem osiągów, Fiat Bravo i Brava były dostępne z różnymi jednostkami napędowymi, w tym silnikami benzynowymi i turbodieslami. Oferowano różne poziomy mocy, co umożliwiało dostosowanie samochodu do indywidualnych preferencji. Jazda była komfortowa, a prowadzenie stabilne i przyjemne.
W przypadku bezpieczeństwa, Fiat Bravo i Brava 182 oferowały podstawowe systemy bezpieczeństwa, takie jak poduszki powietrzne i systemy ABS. Jednak na tym etapie produkcji nie były jeszcze tak zaawansowane pod względem bezpieczeństwa, jak współczesne modele.
Fiat Bravo i Brava 182 cieszyły się pewnym sukcesem na rynku, przede wszystkim ze względu na atrakcyjny wygląd i przystępną cenę. Oba modele były popularne wśród młodszych kierowców, którzy poszukiwali kompaktowego i dynamicznego samochodu.
Podsumowując, Fiat Bravo i Brava 182 to modele, które wprowadziły odświeżenie w segmencie kompaktowych hatchbacków. Choć nie były to samochody wybitne pod względem innowacji czy luksusu, oferowały solidne osiągi, przestronne wnętrze i atrakcyjny wygląd, co przyczyniło się do ich popularności na rynku.
Przedział pasażerski
Znajduje się w pobliżu kierownicy, w dolnej części deski rozdzielczej za osłoną ochronną. Aby uzyskać dostęp do urządzenia, odkręć dwie śruby mocujące i zdejmij pokrywę.
Numer | Opis | Ampery [A] |
1 | Odmrażanie tylnej szyby, odszranianie lusterek zewnętrznych | 20 |
2 | Alarm | 10 |
3 | Światła cofania, światła hamowania, zegar, kierunkowskazy, zestaw wskaźników, elektryczne lusterka zewnętrzne, system ABS/SRS, elektryczne szyby | 15 |
4 | Lampy wewnętrzne, lampa tylnych drzwi, zegar, lampa radiowa schowka na rękawiczki, wskaźnik alarmu przeciwkradzieżowego | 15 |
5 | Sygnał dźwiękowy | 20 |
6 | Wycieraczki przedniej szyby, wycieraczka tylnej szyby, spryskiwacze szyby przedniej, spryskiwacze reflektorów | 20 |
7 | Wentylator nagrzewnicy, bezpiecznik zapalniczki | 20 |
18 | Reflektor prawy – światła mijania, regulacja zasięgu świateł | 10 |
9 | Przedni obrys lewy, tylny lewy obrys, panel sterowania nagrzewnicą, lampki podświetlenia panelu sterowania nagrzewnicą, oświetlenie tablicy rejestracyjnej | 10 |
10 | Przedni obrys – prawy, tylny obrys – lewy, lampka tablicy rejestracyjnej, lampka radia, lampki zestawu wskaźników, lampka zapalniczki, przełączniki lamp | 10 |
11 | rezerwa | 30 |
12 | Światła mijania – lewy reflektor | 10 |
13 | Tylne światła przeciwmgielne | 10 |
14 | Światła drogowe – lewy reflektor, kierunkowskaz świateł drogowych | 10 |
15 | Światła drogowe – prawy reflektor | 10 |
W pobliżu jednostki głównej znajduje się dodatkowa skrzynka
Numer | Opis | Ampery [A] |
1 | Szyberdach, podgrzewane siedzenia | 20 |
2 | Światła przeciwmgielne | 20 |
3 | centralny zamek | 20 |
4 | Poduszka powietrzna | 5 |
5 | Okna elektryczne | 30 |
6 | ABS/ESP | 7,5 |
Komora silnika
Blok nr 1 znajduje się w lewej tylnej części komory silnika. Blok nr 2 znajduje się na środku z tyłu.
Numer | Opis | Ampery [A] |
F1 | układ wtrysku paliwa | 30 |
F2 | Blokada zapłonu | 40 |
F3 | rezerwa | 60 |
F4 | Skrzynka bezpiecznikowa | 80 |
F5 | Silnik wentylatora chłodzącego | 40 |
F6 | Klimatyzator | 50 |
F7 | ABS | 60 |
Blok bezpieczników pod maską 2
Numer | Opis | Ampery [A] |
F1 | System wtrysku (1.4) | 10 |
F2 | Pompa paliwa – bezpiecznik pompy paliwa (1.4) | 10 |
1 | Przekaźnik ECM (1.4) | |
2 | Przekaźnik pompy paliwa (1.6) |