Fiat Toro i RAM 1000 (2017-2021) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Fiata Toro i RAM 1000 z lat: 2017, 2018, 2019, 2020, 2021. Fiat Toro i RAM 1000 to modele pickup produkowane w latach 2017-2021. Oba pojazdy zostały zaprojektowane z myślą o kierowcach poszukujących kombinacji praktyczności i stylu. Zarówno Fiat Toro, jak i RAM […]

05/15/2023
Czas czytania: 5 minut
Fiat Toro i RAM 1000 (2017-2021) - schematy bezpieczników i przekaźników
Wojciech
Wojciech

Spis treści

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Fiata Toro i RAM 1000 z lat: 2017, 2018, 2019, 2020, 2021.

Fiat Toro i RAM 1000 to modele pickup produkowane w latach 2017-2021. Oba pojazdy zostały zaprojektowane z myślą o kierowcach poszukujących kombinacji praktyczności i stylu. Zarówno Fiat Toro, jak i RAM 1000 oferują pewne podobne cechy i są popularne w segmencie pickupów. Zapewniają one przestronne kabiny pasażerskie, wszechstronność użytkową oraz zdolność do jazdy po różnorodnych terenach.

Fiat Toro i RAM 1000 wyróżniają się swoim atrakcyjnym designem, posiadając charakterystyczne linie i proporcje, które nadają im nowoczesny wygląd. Oba modele są wyposażone w solidne jednostki napędowe, które zapewniają odpowiednie osiągi i wydajność w różnych warunkach jazdy. Oferowane są zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne, aby dostosować się do preferencji i potrzeb kierowców.

Wnętrza Fiat Toro i RAM 1000 zapewniają przestronność i komfort, zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Wyposażone są w nowoczesne systemy rozrywki i komunikacji, a także funkcje bezpieczeństwa, takie jak systemy kontroli trakcji i stabilizacji, poduszki powietrzne i systemy wspomagające jazdę.

Oba pojazdy mają także zdolność do przewozu ładunków, dzięki swojemu przestronnemu pick-upowemu ładowi, który umożliwia transport różnych materiałów i sprzętu. Zarówno Fiat Toro, jak i RAM 1000 oferują także opcje wariantów napędowych, wyposażenia i pakietów, które pozwalają dostosować pojazd do indywidualnych preferencji i potrzeb.

Warto zauważyć, że RAM 1000 jest wersją produkowaną przez koncern Stellantis dla rynku brazylijskiego i meksykańskiego na podstawie Fiata Toro. Oba pojazdy różnią się nieznacznie pod względem wyglądu i wyposażenia, ale ogólnie podobne są w koncepcji i oferowanych funkcjach.

Podsumowując, Fiat Toro i RAM 1000 są modelami pickup, które łączą praktyczność z atrakcyjnym designem. Oferują one wszechstronność, zdolność do jazdy w różnym terenie oraz komfortowe wnętrza. To popularne pojazdy w segmencie pickupów, które cieszą się uznaniem wśród kierowców poszukujących kombinacji użytkowej i stylowej.

Zobacz także:  Fiat Strada i RAM 700 (2021-2022) - schematy bezpieczników i przekaźników
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

Przedział pasażerski

Centralka znajduje się po lewej stronie kolumny kierownicy, a dostęp do bezpieczników można uzyskać po zdjęciu pokrywy A w dolnej części deski rozdzielczej.

Fiat Toro i RAM 1000 (2017-2021) - schematy bezpieczników i przekaźników

Fiat Toro i RAM 1000 (2017-2021) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
F31 7,5A Zasilanie +30, światła i HVAC
F33 20 A Moduł drzwi pasażera +30
F34 20 A Moduł drzwi kierowcy +30
F36 15A Sterowanie szybą kierowcy, głośność alarmu, RFHM, EOBD, radio, stabilizator napięcia, joysticki na kierownicy, USB, klakson, HVAC
F37 10 A Tablica przyrządów (wyjście dla IPC), system transmisji 4×4 (AWD)
F38 20 A Moc zamków drzwi
F42 7,5A ABS/EPS
F43 20 A Moc +30 dla T023
F47 20 A Podnośnik szyby tylnej lewy elektryczny
F48 20 A Prawy tylny elektryczny podnośnik szyby
F49 7,5A Wyjście radiowe, stabilizator napięcia, przycisk Start&stop, szyberdach, czujnik deszczu i zmierzchu, elektrochromowe lusterko wsteczne, czujnik mgły, czujnik parkowania
F50 7,5A Wejście dla ORC
F51 7,5A Wyjście dla kamery cofania, alarmu, przyczepy, centralki przełącznika deski rozdzielczej (przyciski) Cewka T05 (86), pedał hamulca NC, filtr nagrzewnicy diesla, selektor 4×4, HVAC, cewka TI 9 (86)
F53 7,5A +30 do wyłącznika zasilania, wejście pasywne, IPC
F94 15A Pick-up
Zobacz także:  Fiat Mobi (2017-2021) - schematy bezpieczników i przekaźników

Bagażnik

Umieszczony na ściance działowej, między przedziałem pasażerskim a skrzynią ładunkową.

RDU 1
Numer Ampery [A] Opis
F3 20 A Moc szyberdachu
F4 30A Moc elektrycznej regulacji lędźwiowego fotela (kierowca)
F5 30A Moc do przesuwania siedzenia pasażera
F6 30A Moc do przesuwania fotela kierowcy
F7 30A Zasilanie elektrycznej regulacji lędźwiowej regulacji fotela (kierowca i pasażer)
RDU 2
Numer Ampery [A] Opis
F1 30A Przedłużacz do skrzyni ładunkowej
F5 30A Przedłużacz do skrzyni ładunkowej
F6 30A Przedłużacz do skrzyni ładunkowej
F7 30A Przedłużacz do skrzyni ładunkowej

Komora silnika

Centralka znajduje się obok akumulatora. Odkręcenie śruby mocującej i zdjęcie pokrywy skrzynki bezpieczników.

Fiat Toro i RAM 1000 (2017-2021) - schematy bezpieczników i przekaźników

  • Odkręć śrubę  A dostarczonym śrubokrętem.
  • Powoli obracaj śrubę w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, aż napotka opór (nie przekraczaj jej siły na siłę).
  • Powoli odkręcaj śrubę.
  • Skuteczne odkręcanie sygnalizuje wypadanie łba śruby.
  • Zdejmij pokrywę  B  , przesuwając ją do góry, jak pokazano na rysunku.
  • Po wymianie bezpiecznika upewnij się, że pokrywa  B  jest dobrze zamknięta.

Fiat Toro i RAM 1000 (2017-2021) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
F01 70A Zasilanie obciążeń sterowanych przez Body Computer
F02 70A Zasilanie odbiorników sterowanych przez Body Computer oraz ze skrzynki bezpieczników
F03 20 A Zasilanie obciążeń sterowanych przez Body Computer
F04 30A Zasilanie zaworu ABS
F05 70A Wspomaganie kierownicy
F06 30A/50A Zasilanie pierwszej prędkości wentylatora elektrycznego chłodnicy
F07 30A/50A Zasilanie dla 2. prędkości wentylatora elektrycznego chłodnicy
F08 30A +30 zasilanie automatycznej skrzyni biegów i wybieraka biegów
F09 10 A Zasilanie centralnego wtrysku
F10 15A Moc głośnika
F11 10 A Zasilanie sond VVT i sondy lambda (dla wersji 1.8)
F11 15A Sygnał nagrzewnicy Diesel, przepływomierz masowy powietrza (MAF), sonda lambda (wersja 2.0 Diesel)
F14 10 A Grzałka przedmuchowa
F15 40A Zasilanie pompy ABS
F 16 10 A Zasilanie +15 sterownika wtrysku i sterownika ASB
F17 10A/15A Zasilanie cewek wtryskowych, wtryskiwaczy, zespołu wtryskowego (wersja 1.8 lub 2.0 Diesel)
F18 20 A Zasilanie tylnego gniazda zasilania
F19 7,5A Zasilanie sprężarki klimatyzacji
F20 7,5A Zasilanie sygnału transmisji 4X4
F21 15A zasilanie pompy paliwa
F22 7,5A Zasilanie centralnego wtrysku i czujnika wałka rozrządu (wersja 1.8)
F22 20 A Zasilanie wtrysku centralnego (wersja 2.0 Diesel)
F24 15A Zasilanie +30 dla centralnej automatycznej skrzyni biegów
F30 30A Zasilacz stabilizatora napięcia (VSU)
F81 60A Moc „świeca żarowa Diesel”
F82 40A Zasilanie grzałki filtra oleju napędowego
F83 40A zasilanie klimatyzacji
F84 30A Moc +30 dla transmisji 4X4
F87 5A Zasilanie selektora automatycznej skrzyni biegów
F89 30A Zasilanie podgrzewanej tylnej szyby (jeśli jest w wyposażeniu)
F90 7,5A Zasilanie inteligentnego czujnika baterii IBS
FXX 20 A Moc +30 dla radia
Zobacz także:  Fiat Ducato III (2015-2019) - schematy bezpieczników i przekaźników

Centralny uchwyt bezpiecznika na dodatnim biegunie akumulatora

Drugi centralny uchwyt bezpiecznika znajduje się na dodatnim biegunie akumulatora. Aby uzyskać dostęp do bezpieczników, w zależności od wersji, poprzez zaciski A, otwórz pokrywę B.Fiat Toro i RAM 1000 (2017-2021) - schematy bezpieczników i przekaźników

W celu wymiany tych bezpieczników zwrócić się do ASO Fiata

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie komentarze
    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.