W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Fiata Bravo z lat: 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014. Fiat Bravo (2007-2014) to kompaktowy samochód produkowany przez włoską markę Fiat jako następca modelu Bravo/Brava. Model ten został zaprojektowany z myślą o konkurowaniu z innymi popularnymi kompaktowymi hatchbackami na rynku europejskim. […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Fiata Bravo z lat: 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014.
Fiat Bravo (2007-2014) to kompaktowy samochód produkowany przez włoską markę Fiat jako następca modelu Bravo/Brava. Model ten został zaprojektowany z myślą o konkurowaniu z innymi popularnymi kompaktowymi hatchbackami na rynku europejskim.
Pod względem designu, Fiat Bravo wyróżniał się nowoczesnym i dynamicznym wyglądem. Posiadał smukłe linie, zaokrąglone kształty i pewne sportowe akcenty, które nadawały mu charakterystyczny wygląd. Zarówno przednia, jak i tylna część samochodu były starannie zaprojektowane, a szczegóły stylistyczne dodawały mu atrakcyjności.
Wnętrze Fiata Bravo było dobrze zaprojektowane i oferowało przyjemną atmosferę dla kierowcy i pasażerów. Materiały użyte we wnętrzu były solidne, a wykończenie wnętrza było staranne. Deska rozdzielcza była ergonomiczna i intuicyjna w obsłudze, a fotele zapewniały odpowiedni komfort podczas jazdy.
Fiat Bravo oferował różne warianty silnikowe, w tym jednostki benzynowe i turbodiesle o różnych pojemnościach i mocach. Dostępne były również różne skrzynie biegów, w tym manualne i automatyczne, co pozwalało dostosować samochód do indywidualnych preferencji. Jazda była przyjemna i komfortowa, a samochód oferował odpowiednie osiągi w swojej klasie.
Pod względem bezpieczeństwa, Fiat Bravo był wyposażony w poduszki powietrzne, systemy ABS, ESP i inne standardowe systemy bezpieczeństwa. Model ten zdobył dobre wyniki w testach zderzeniowych Euro NCAP, co świadczyło o jego solidnej konstrukcji i dbałości o bezpieczeństwo pasażerów.
Fiat Bravo oferował również różne opcje wyposażenia, w zależności od wersji i preferencji klienta. Można było znaleźć takie elementy jak klimatyzacja, system audio, system nawigacji, tempomat i wiele innych, które podnosiły komfort jazdy i wygodę podróżowania.
W czasie produkcji, Fiat Bravo zyskał pewne uznanie i był dobrze przyjęty na rynku. Ceniono go za atrakcyjny wygląd, przestronne wnętrze, solidne osiągi i przyzwoitą jakość wykonania. Jednak konkurencja w segmencie kompaktowych hatchbacków była silna, co miało wpływ na jego pozycję na rynku.
Skrzynka bezpieczników w desce rozdzielczej
Opis | Numer | Ampery [A] |
Układ korekcji ustawienia reflektorów (wersje z reflektorami wyładowczymi) | F13 | 15 |
System korekcji ustawienia reflektorów (wersje z reflektorami halogenowymi) | F13 | 7,5 |
Cewki zdalnego przełącznika na skrzynce bezpieczników w komorze silnika (CVM)/ Jednostka sterująca Body Computer (NBC) | F31 | 5 |
Subwoofer systemu Hi-Fi | F32 | 15 |
Tylne lewe okno elektryczne | F33 | 20 |
Tylne prawe okno elektryczne | F34 | 20 |
Sterowanie pedałem hamulca (styk normalnie zamknięty NC)/czujnik wody w oleju napędowym/przepływomierz | F35 | 5 |
Centralka systemu otwierania drzwi (CGP) (otwieranie/zamykanie drzwi, bezpieczny zamek, odryglowanie tylnej klapy) | F36 | 20 |
Sterowanie pedałem hamulca (styk normalnie zamknięty NA)/tablica przyrządów (NQS)/jednostki sterujące lampami wyładowczymi w przednich reflektorach | F37 | 7,5 |
System dźwiękowy/Ustawienia wstępne systemu dźwiękowego/Connect Nav +/Blu&Me System/Syrena alarmowa (CSA)/System alarmowy w lampie sufitowej/System chłodzenia wewnętrznego/Jednostka kontroli ciśnienia w oponach (CPP)/Gniazdo diagnostyczne/Tylne lampy sufitowe | F39 | 10 |
Podgrzewana tylna szyba | F40 | 30 |
Elektryczne odmrażacze lusterek zewnętrznych/odszraniacze na przednich dyszach | F41 | 7,5 |
Jednostka sterująca układu hamulcowego (NFR)/czujnik odchylenia (YRS) | F42 | 5 |
Wycieraczka szyby przedniej/szyba przednia/spryskiwacz szyby tylnej dwukierunkowy układ pompy silnika na trzonie kolumny kierownicy | F43 | 30 |
Aktualne gniazdko/zapalniczka | F44 | 15 |
Moc silnika szyberdachu | F46 | 20 |
Szyba przednia (lewa strona) | F47 | 20 |
Szyba przednia (prawa strona) | F48 | 20 |
Panel sterowania awaryjnego (oświetlenie)/Panel sterowania środkowym prawym i lewym odgałęzieniem (oświetlenie, wyłącznik ASR)/ Elementy sterujące na kierownicy (oświetlenie)/Panel sterowania na przednim świetle sufitowym (oświetlenie)/ Centralka alarmowa systemu ochrony objętości (dezaktywacja)/Zasilanie szyberdach (jednostka sterująca, oświetlenie kontrolne)/czujnik deszczu/czujnik światła dziennego na lusterku/przyciski aktywacji ogrzewania przednich foteli | F49 | 5 |
Jednostka sterująca poduszką powietrzną (NAB) | F50 | 7,5 |
Wewnętrzny układ chłodzenia/Ustawienia wstępne systemu nagłośnienia/Connect Nav+/Blu&Me jednostka sterująca/Jednostka sterująca czujnika parkowania (NSP)/Czujnik jakości powietrza (AQS)/Automatyczna klimatyzacja/Elektryczne lusterka zewnętrzne (ruchome, składane)/ Monitorowanie ciśnienia w oponach jednostka sterująca (CPP) | F51 | 5 |
Wycieraczka tylnej szyby | F52 | 15 |
Tablica przyrządów (NQS) | F53 | 7,5 |
– | F38 | — |
– | F45 | — |
Skrzynka bezpieczników w komorze silnika (obok akumulatora)
Opis | Numer | Ampery [A] |
Przednie światło przeciwmgielne/światło zakrętowe, prawe | F09 | 7,5 |
Prawy reflektor świateł drogowych | F14 | 7,5 |
Lewy reflektor świateł drogowych | F15 | 7,5 |
Przednie światło przeciwmgielne/światło zakrętowe, lewe | F30 | 7,5 |
Klakson jednotonowy | F10 | 10 |
Obciążenia wtórne systemu diagnostyki silnika (sonda lambda, elektrozawór kanistra, elektrozawór systemu PDA, elektrozawór EGR, elektrozawór przepustnicy, elektrozawór VGT, sterownik podgrzewania świec żarowych) | F11 | 15 |
Jednostka sterująca silnika (NCM) | F 16 | 7,5 |
Jednostka sterująca silnika (NCM) | F17 | 10 |
Jednostka sterująca silnika (NCM) | F18 | 10 |
Kompresor kondycjonera | F19 | 7,5 |
Pompa silnika spryskiwaczy reflektorów | F20 | 20 |
Pompa paliwa na zbiorniku | F21 | 15 |
Obciążenia podstawowe systemu diagnostyki silnika (wtryskiwacze, cewki zapłonowe) | F22 | 15 |
Obciążenia podstawowe systemu diagnostyki silnika (wtryskiwacze, cewki zapłonowe, sterownik silnika dla wersji diesla) | F22 | 20 |
Jednostka sterująca układu hamulcowego (NFR) (elektroniczna jednostka sterująca, zawory elektromagnetyczne) | F23 | 30 |
Elektryczna jednostka sterująca układu kierowniczego (NGE) | F24 | 7,5 |
Skrzynka bezpieczników w bagażniku (opcja)
Opis | Numer | Ampery [A] |
Ogrzewanie/ruch lewego przedniego siedzenia | F56 | 30 |
Ogrzewanie/ruch prawego przedniego siedzenia | F60 | 30 |
Ogrzewanie/ruch lewego przedniego siedzenia | F67 | 10 |
Ogrzewanie/ruch prawego przedniego siedzenia | F68 | 10 |
Bezpiecznik odpowiedzialne za światła
Światła | Bezpiecznik | Ampery [A] | Skrzynka bezpiecznikowa |
Światło mijania prawe (reflektory kwarcowo-jodowe) | F12 | 7,5 | Panel |
Prawe światła mijania (reflektory biksenonowe) | F12 | 15 | Panel |
Światło mijania lewe (reflektory kwarcowo-jodowe) | F13 | 7,5 | Panel |
Światło mijania lewe (reflektory biksenonowe) | F13 | 15 | Panel |
Światło cofania | F35 | 5 | Panel |
Trzecie światło stop | F37 | 7,5 | Panel |
Tylne światło przeciwmgielne (po stronie kierowcy) | F53 | 7,5 | Panel |
Przednie światło przeciwmgielne/światło zakrętowe, prawe | F09 | 7,5 | Komora silnika |
Prawy reflektor świateł drogowych | F14 | 7,5 | Komora silnika |
Lewy reflektor świateł drogowych | F15 | 7,5 | Komora silnika |
Przednie światło przeciwmgielne/światło zakrętowe, lewe | F30 | 7,5 | Komora silnika |