W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Fiata 500 z lat: 2007, 2008, 2009, 2010. Fiat 500, w wersji z lat 2007-2009, to kompaktowy samochód, który odwołuje się do klasycznego stylu i charakteru legendarnego modelu z lat 60. Ten kultowy model został przywrócony do życia w nowoczesnej odsłonie, zachowując jednak […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Fiata 500 z lat: 2007, 2008, 2009, 2010.
Fiat 500, w wersji z lat 2007-2009, to kompaktowy samochód, który odwołuje się do klasycznego stylu i charakteru legendarnego modelu z lat 60. Ten kultowy model został przywrócony do życia w nowoczesnej odsłonie, zachowując jednak oryginalny urok i wyjątkowość, które uczyniły go ikoną.
Pod względem stylistycznym, Fiat 500 (2007-2009) prezentuje się niezwykle atrakcyjnie. Ma zaokrąglone kształty, sympatyczny uśmiech na przedniej części, a także wiele personalizacyjnych opcji, które umożliwiają dostosowanie samochodu do indywidualnych upodobań. Jest to samochód, który przyciąga uwagę i wyróżnia się na drodze.
Mimo niewielkich rozmiarów, wnętrze Fiata 500 (2007-2009) jest zaskakująco przestronne i ergonomiczne. Oferuje wygodne siedzenia zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów, a także przyzwoitą przestrzeń bagażową. Jako mały samochód miejski, Fiat 500 jest łatwy do parkowania i manewrowania w zatłoczonych ulicach.
Fiat 500 (2007-2009) oferuje różne warianty silnikowe, w tym benzynowe i wysokoprężne jednostki napędowe. Choć nie jest to samochód o sportowych osiągach, dostarcza wystarczającej mocy do sprawnego poruszania się po mieście. Ponadto, niskie zużycie paliwa czyni go ekonomicznym w użytkowaniu.
Wyposażenie i technologia w Fiata 500 (2007-2009) są na przyzwoitym poziomie jak na samochód tej klasy. W zależności od wersji, można znaleźć takie funkcje jak klimatyzacja, elektryczne sterowanie szybami i lusterkami, system audio oraz systemy bezpieczeństwa, w tym ABS i poduszki powietrzne. Niektóre modele mogą być wyposażone w dodatkowe opcje, takie jak skórzane tapicerki czy panoramiczny dach.
Fiat 500 (2007-2009) to samochód, który cieszy się dużą popularnością zarówno wśród młodszych, jak i starszych kierowców. Jego stylowa prezencja, przyjemna jazda i niewielkie rozmiary sprawiają, że jest idealnym wyborem dla tych, którzy szukają wyjątkowego i charakterystycznego samochodu do codziennej jazdy po mieście.
Skrzynka bezpieczników w desce rozdzielczej
Wewnętrzna tablica bezpieczników jest częścią modułu kontroli nadwozia (BCM) i znajduje się po stronie kierowcy pod tablicą rozdzielczą.
Opis | Numer | Ampery [A] |
Zasilanie prawego światła mijania | F12 | 7,5 |
Zasilanie jednostki sterującej lewego światła mijania i regulacji kierunku reflektorów | F13 | 7,5 |
Przełącznik bocznika w komorze silnika | F31 | 5 |
Światła przednie i tylne lampy sufitowe;
Lampki sufitowe w bagażniku i drzwiach. |
F32 | 7,5 |
Gniazdo diagnostyczne;
Radio samochodowe; Klimatyzacja; EOBD. |
F36 | 10 |
Wyłącznik świateł stopu;
Węzeł tablicy rozdzielczej. |
F37 | 5 |
Centralny zamek drzwi | F38 | 20 |
Pompa spryskiwacza przedniej szyby i tylnej szyby | F43 | 15 |
Elektryczna szyba po stronie kierowcy | F47 | 20 |
Elektryczna szyba po stronie pasażera | F48 | 20 |
Czujnik parkowania;
Przełączniki podświetlenia; Elektryczne lusterka. |
F49 | 5 |
Węzeł poduszki powietrznej | F50 | 7,5 |
Przełącznik radia samochodowego;
Konwergencja; System klimatyzacji; Światła stopu; Sprzęgło. |
F51 | 7,5 |
Węzeł tablicy przyrządów | F53 | 5 |
Skrzynka bezpieczników w komorze silnika
Znajduje się po prawej stronie komory silnika, obok akumulatora.
Aby uzyskać dostęp, odkręć śrubę, naciśnij zaczepy zwalniające i zdejmij pokrywę.
Numer identyfikacyjny elementu elektrycznego odpowiadającego każdemu bezpiecznikowi można znaleźć z tyłu pokrywy.
Opis | Numer | Ampery [A] |
Wentylator systemu klimatyzacji | F08 | 30 |
Przyczepa | F09 | 15 |
Brzęczyki | F10 | 15 |
Układ sterowania silnikiem (obciążenia wtórne) | F11 | 10 |
Reflektory główne | F14 | 15 |
Silnik szyberdachu | F15 | 20 |
+15 Sterownik silnika, zrobotyzowane sterowanie skrzynią biegów Dualogic;
Cewka przekaźnika T20. |
F 16 | 7,5 |
Jednostka sterująca silnika | F17 | 10 |
Sterownik silnika (1,2 8V) | F18 | 7,5 |
Sterownik silnika;
Cewka przekaźnika T09 (1.3 Multijet, 1.4 16V). |
F18 | 7,5 |
Kompresor kondycjonera | F19 | 7,5 |
Podgrzewana tylna szyba;
Odmgławiacze lusterek. |
F20 | 30 |
Pompa paliwowa | F21 | 15 |
Cewka zapłonowa;
Wtryskiwacze (1,2 8V). |
F22 | 15 |
Jednostka sterująca silnika (1.3 Multijet) | F22 | 20 |
Układ hamulcowy (jednostka sterująca, zawory) | F23 | 20 |
+15 Układ hamulcowy;
Napęd elektryczny; Czujnik odchylenia. |
F24 | 7,5 |
Reflektory przeciwmgielne | F30 | 15 |
Skrzynia biegów Dualogic (jednostka sterująca, elektrozawory) | F84 | 10 |
Gniazdo przednie (z wtyczką zapalniczki lub bez) | F85 | 15 |
+15 dla świateł cofania, wskaźnika przepływu, czujnika wody w oleju napędowym, cewek przekaźników T02, T05, T14 i T19 | F87 | 7,5 |
Opis | Przekaźnik | Ampery [A] |
Reflektory główne | T02 | 20 |
Brzęczyki | T03 | 20 |
Kompresor kondycjonera | T05 | 20 |
Jednobiegowy wentylator chłodzący silnik;
Wentylator chłodzący silnik o niskiej prędkości. |
T06 | 30 |
Wentylator chłodzący silnik o dużej prędkości | T07 | 50 |
Wentylator systemu klimatyzacji | T08 | 30 |
Układ sterowania silnikiem (przekaźnik główny) | T09 | 30 |
Zapasowy | T10 | 20 |
Reflektory przeciwmgielne | T14 | 20 |
Pompa paliwowa | T17 | 30 |
Odmgławianie | T19 | 30 |
Zapobieganie uruchomieniu dzięki zrobotyzowanej skrzyni biegów | T20 | 30 |
Pompa blokująca skrzynię biegów Dualogic | T30 | 50 |
Gniazdo przednie (z wtyczką zapalniczki lub bez) | T31 | 30 |