W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Dodge Avenger z lat: 2009, 2010.
Dodge Avenger to średniej wielkości sedan produkowany przez amerykańską firmę Dodge. Wersja z lat 2009-2010 stanowi kontynuację drugiej generacji modelu, który został wprowadzony na rynek w 2007 roku. Poniżej przedstawiam kilka kluczowych informacji na temat Dodge Avenger z tych lat:
- Design: Dodge Avenger z lat 2009-2010 charakteryzował się awangardowym i agresywnym designem, co było charakterystyczne dla tej generacji. Samochód posiadał wyraziste linie nadwozia i charakterystyczną atrapę chłodnicy, która nawiązywała do innych modeli marki Dodge. To nadawało mu sportowy wygląd.
- Silniki: Model Avenger z tych lat oferował różne opcje silników, w zależności od wersji i wyposażenia. W gamie znajdowały się silniki benzynowe o różnej pojemności i mocy, w tym także jednostki V6, co pozwalało klientom wybrać odpowiednią wersję w zależności od swoich potrzeb i preferencji.
- Wyposażenie i komfort: Wnętrze Dodge Avenger z lat 2009-2010 było starannie zaprojektowane i oferowało różne poziomy wyposażenia. Samochód był dostępny z zaawansowanymi funkcjami i technologiami, takimi jak system multimedialny, klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, a także opcjonalne udogodnienia, które poprawiały komfort jazdy.
- Bezpieczeństwo: Dodge Avenger był wyposażony w podstawowe systemy bezpieczeństwa, takie jak poduszki powietrzne i układ ABS. W niektórych wersjach dostępne były także opcje zwiększające bezpieczeństwo, takie jak systemy kontroli trakcji i stabilności.
- Popularność: Dodge Avenger z lat 2009-2010 pozostawał w segmencie samochodów średniej wielkości, gdzie konkurował z innymi sedanami. Był to samochód, który przyciągał klientów poszukujących rodzinnego pojazdu lub komfortowego środka transportu.
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
- wyjmij kluczyk ze stacyjki
- sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
- zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Zintegrowany moduł zasilania (skrzynka bezpieczników) znajduje się w komorze silnika w pobliżu zespołu filtra powietrza.
To centrum zawiera bezpieczniki kasetowe i mini bezpieczniki. Etykieta identyfikująca każdy element może być wydrukowana na wewnętrznej stronie okładki.
Wgłębienie | Bezpiecznik kasetowy | mini bezpiecznik | Opis |
---|---|---|---|
1 | 40 A zielony | — | Moduł górny zasilania — jeśli jest na wyposażeniu |
2 | — | 20 A żółty | Moduł AWD |
3 | — | 10 A czerwony | Zasilanie bateryjne — centralne światło stopu montowane wysoko (CHMSL)/przełącznik hamulca |
4 | — | 10 A czerwony | Zasilanie bateryjne-przełącznik zapłonu |
5 | — | 20 A żółty | Holowanie przyczepy — jeśli jest na wyposażeniu |
6 | — | 10 A czerwony | Pobór po wyłączeniu zapłonu (IOD) — przełącznik zasilania lusterka/sterowniki klimatyzacji |
7 | — | 30 A zielony | Wyłączenie zapłonu (IOD) Sense 1 |
8 | — | 30 A zielony | Wyłączenie zapłonu (IOD) Sense 2 |
9 | 40 A zielony | Zasilanie akumulatora — Elektrycznie regulowane fotele — zależnie od wyposażenia/Pompa powietrza PZEV — zależnie od wyposażenia | |
10 | — | 20 A żółty | Zasilanie akumulatora — węzeł przedziału kabiny (CCN) |
11 | — | 15 Amp lt niebieski | Możliwość wyboru gniazdka zasilania |
12 | — | 20 A żółty | — |
13 | — | 20 A żółty | — |
14 | — | 10 A czerwony | Pobór po wyłączeniu zapłonu (IOD) — węzeł przedziału kabiny (CCN)/Oświetlenie wewnętrzne |
15 | 40 A zielony | — | Zasilanie akumulatora — przekaźnik wentylatora chłodnicy |
16 | — | 15 A poł. niebieski | IGN Run/ACC-zapalniczka/PVVR szyberdach |
17 | — | 10 A czerwony | Pobór po wyłączeniu zapłonu (IOD) — bezprzewodowy moduł sterowania (WCM)/zegar/moduł sterowania układem kierowniczym (SCM) |
18 | 40 A zielony | — | Zasilanie bateryjne-przekaźnik automatycznego wyłączania (ASD) |
19 | — | 20 A żółty | Pobór po wyłączeniu zapłonu (IOD) — zasilanie wzmacniacza mocy 2 — jeśli jest na wyposażeniu |
20 | — | 15 A poł. niebieski | Wyłączenie zapłonu (IOD) -Radio |
21 | — | 10 A czerwony | — |
22 | — | 10 A czerwony | Uruchomienie zapłonu — sterowanie klimatem/podgrzewany uchwyt na kubek — zależnie od wyposażenia |
23 | — | 15 A poł. niebieski | Zasilanie przekaźnika automatycznego wyłączania (ASD) 3 |
24 | — | 25 Amp Naturalny | Zasilanie akumulatorowe — zasilanie szyberdachu PWR |
25 | — | 10 A czerwony | Uruchomienie zapłonu — podgrzewane lusterka — jeśli są na wyposażeniu |
26 | — | 15 A poł. niebieski | Zasilanie przekaźnika automatycznego wyłączania (ASD) 2 |
27 | — | 10 A czerwony | Przebieg zapłonu — moduł klasyfikacji pasażerów (OCM)/ sterownik unieruchamiania pasażerów (ORC) |
28 | — | 10 A czerwony | Przebieg zapłonu — moduł klasyfikacji pasażerów (OCM)/ sterownik unieruchamiania pasażerów (ORC) |
29 | — | — | Gorący samochód (bez bezpiecznika) |
30 | — | 20 A żółty | Rozruch zapłonu — podgrzewane siedzenia — zależnie od wyposażenia |
31 | — | 10 A czerwony | — |
32 | 30 Amp Różowy | — | Zasilanie przekaźnika automatycznego wyłączania (ASD) 1 |
33 | 10 A czerwony | Zasilanie akumulatora — zespół przełączników/złącze diagnostyczne/moduł sterowania układem napędowym (PCM) | |
34 | 30 Amp Różowy | Zasilanie akumulatora – Moduł zapobiegający blokowaniu się hamulców (ABS) – jeśli jest na wyposażeniu/ Moduł elektronicznej kontroli stabilności (ESC) – jeśli jest na wyposażeniu | |
35 | 40 A zielony | — | Zasilanie akumulatora – Moduł zapobiegający blokowaniu się hamulców (ABS) – zależnie od wyposażenia/ Moduł elektronicznej kontroli stabilności (ESC) – zależnie od wyposażenia |
36 | 30 Amp Różowy | — | Zasilanie akumulatora — moduł drzwi pasażera (PDM)/ moduł drzwi kierowcy (DDM) |
37 | — | 25 Amp Naturalny | Moduł górny zasilania — jeśli jest na wyposażeniu |