🛍️ 2 szt., Przezroczysta antydeszczowa folia do samochodu, ochrona na lusterka boczne, wodoodporna folia, naklejki samochodowe 100×145 mm

Dodge Avenger (2011) – schematy bezpieczników i przekaźników

Dodge Avenger (2011) - schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Dodge Avenger z lat: 2011.

Dodge Avenger z roku 2011 to średniej wielkości sedan produkowany przez amerykańską firmę Dodge. To był rok, w którym model przeszedł pewne zmiany w zakresie wyglądu i wyposażenia, aby lepiej konkurować w segmencie samochodów rodzinnych i średniej wielkości sedanów. Oto kilka kluczowych informacji na temat Dodge Avenger z 2011 roku:

  1. Design: W 2011 roku Dodge Avenger przeszedł pewne zmiany w designie. Samochód został odświeżony i otrzymał nową atrapę chłodnicy oraz inne detale stylizacyjne, które nadawały mu bardziej nowoczesny wygląd. To miało na celu przyciągnięcie uwagi klientów i wyróżnienie się na rynku.
  2. Silniki: Model Avenger z 2011 roku był dostępny z różnymi opcjami jednostek napędowych. W gamie znajdowały się benzynowe silniki o różnej pojemności i mocy. Istniały także wersje z jednostkami V6, które zapewniały lepsze osiągi dla tych, którzy oczekiwali większej mocy.
  3. Wyposażenie i komfort: Dodge Avenger z 2011 roku oferował różne poziomy wyposażenia, w tym opcje z zaawansowanymi funkcjami i technologiami. Wnętrze samochodu było starannie zaprojektowane, a pasażerowie mogli cieszyć się komfortowymi fotelami, systemami multimedialnymi, klimatyzacją, elektrycznie sterowanymi szybami i lusterkami oraz wieloma innymi udogodnieniami.
  4. Bezpieczeństwo: Dodge Avenger był wyposażony w podstawowe systemy bezpieczeństwa, takie jak poduszki powietrzne i układ ABS. W niektórych wersjach dostępne były także opcje zwiększające bezpieczeństwo, takie jak systemy kontroli trakcji i stabilności.
  5. Popularność: Avenger z 2011 roku pozostawał w segmencie samochodów średniej wielkości, gdzie konkurował z innymi sedanami. To był samochód, który oferował stosunkowo przystępną cenę i różne opcje wyposażenia, przyciągając klientów poszukujących rodzinnego pojazdu lub komfortowego środka transportu.
Zobacz także:  Dodge Stratus (2001-2006) - schematy bezpieczników i przekaźników
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

 

Zintegrowany moduł zasilania (skrzynka bezpieczników) znajduje się w komorze silnika w pobliżu zespołu filtra powietrza.
To centrum zawiera bezpieczniki kasetowe i mini bezpieczniki. Etykieta identyfikująca każdy element może być wydrukowana na wewnętrznej stronie okładki.

Dodge Avenger (2011) - schematy bezpieczników i przekaźników

Wgłębienie Bezpiecznik kasetowy mini bezpiecznik Opis
1 40 A zielony Moduł górny zasilania — jeśli jest na wyposażeniu
2 20 A żółty Moduł AWD
3 10 A czerwony Centralnie montowane światło stopu (CHMSL)/przełącznik hamulca
4 10 A czerwony Stacyjka
5 20 A żółty Holowanie przyczepy – jeśli jest na wyposażeniu
6 10 A czerwony Przełącznik zasilania lusterka/sterowanie klimatem
7 30 A zielony Wyłączenie zapłonu (IOD) Sense 1
8 30 A zielony Wyłączenie zapłonu (IOD) Sense 2
9 40 A zielony Zasilanie akumulatora – Elektrycznie regulowane fotele – zależnie od wyposażenia/Pompa powietrza PZEV – zależnie od wyposażenia
10 20 A żółty Panel przyrządów/zamki zasilania/światła wewnętrzne
11 15 Amp lt niebieski Wybieralne gniazdo zasilania (wewnątrz podłokietnika środkowego)
12 20 A żółty
13 20 A żółty Zapłon
14 10 A czerwony Panel przyrządów
15 40 A zielony Przekaźnik wentylatora chłodnicy
16 15 A poł. niebieski Zapalniczka / szyberdach – jeśli jest na wyposażeniu
17 10 A czerwony Bezprzewodowy moduł sterujący (WCM)/ Zegar/Moduł sterujący układem kierowniczym (SCM)
18 40 A zielony Przekaźnik automatycznego wyłączania (ASD)
19 20 A żółty Wzmacniacz audio – jeśli jest na wyposażeniu
20 15 A poł. niebieski Radio
21 10 A czerwony Syrena – jeśli jest na wyposażeniu
22 10 A czerwony Uruchomienie zapłonu – Sterowanie klimatem/gorący uchwyt na kubek – jeśli jest na wyposażeniu
23 15 A poł. niebieski Przekaźnik 3 automatycznego wyłączania (ASD)
24 25 Amp Naturalny Szyberdach — jeśli jest na wyposażeniu
25 10 A czerwony Praca zapłonu — podgrzewane lusterka — jeśli są na wyposażeniu
26 15 A poł. niebieski Przekaźnik 2 automatycznego wyłączania (ASD)
27 10 A czerwony Uruchomienie zapłonu — moduł klasyfikacji pasażerów (OCM)/sterownik unieruchamiania pasażerów (ORC)
28 10 A czerwony Przebieg zapłonu — moduł klasyfikacji pasażerów (OCM)/ sterownik unieruchamiania pasażerów (ORC)
29 Gorący samochód (bez bezpiecznika)
30 20 A żółty Uruchomienie zapłonu — podgrzewane siedzenia — zależnie od wyposażenia
31 10 A czerwony Spryskiwacz reflektorów — zależnie od wyposażenia
32 30 Amp Różowy Przekaźnik 1 automatycznego wyłączania (ASD)
33 10 A czerwony Zespół przełączników/złącze diagnostyczne/moduł sterowania układem napędowym (PCM)
34 30 Amp Różowy Moduł przeciwblokujący (ABS) – jeżeli jest na wyposażeniu/Moduł elektronicznej kontroli stabilności (ESC) – jeżeli jest na wyposażeniu
35 40 A zielony Moduł przeciwblokujący (ABS) – jeśli jest na wyposażeniu / Moduł elektronicznej kontroli stabilności (ESC) – jeśli jest na wyposażeniu
36 30 Amp Różowy Moduł drzwi pasażera (PDM)/moduł drzwi kierowcy (DDM)
37 25 Amp Naturalny Moduł górny zasilania — jeśli jest na wyposażeniu
Zobacz także:  Dodge Challenger III (2011-2014) - schematy bezpieczników i przekaźników

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *