W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Dacii Logan I z lat: 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013. Dacia Logan I to samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany przez rumuńską markę Dacia w latach 2004-2012. Model ten zbudowany został na płycie podłogowej B0, którą dzielił z Renault Clio […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Dacii Logan I z lat: 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013.
Dacia Logan I to samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany przez rumuńską markę Dacia w latach 2004-2012. Model ten zbudowany został na płycie podłogowej B0, którą dzielił z Renault Clio III i Nissanem Micrą. Dacia Logan I wyróżniała się prostą i funkcjonalną stylistyką, a także przestronnym wnętrzem i dużą pojemnością bagażnika.
Pod maską Dacii Logana I kryły się benzynowe i dieslowskie silniki o pojemnościach od 1,2 do 1,6 litra i mocy od 75 do 105 KM. W zależności od wersji, do wyboru były także skrzynie manualne lub automatyczne.
Dacia Logan I cieszyła się dużą popularnością na rynku europejskim, przede wszystkim ze względu na niską cenę i atrakcyjny stosunek jakości do ceny. W 2007 roku model ten przeszedł facelifting, w ramach którego zmieniono wygląd przedniej i tylnej części nadwozia oraz unowocześniono wyposażenie wnętrza.
Znany również jako Nissan Aprio.
Przedział pasażerski
Główna skrzynka bezpieczników znajduje się na lewym końcu deski rozdzielczej pod plastikową osłoną.
Na odwrocie znajduje się aktualne oznaczenie.
Opis
F01 20A – wycieraczka, uzwojenie przekaźnika ogrzewania tylnej szyby
F02 5A – deska rozdzielcza, cewki przekaźnika K5 pompy paliwa i cewki zapłonowej, układ sterowania silnikiem ze stacyjki (ECU)
F0З 20А – światła hamowania, cofania, spryskiwaczy szyby
F04 10A – centralka poduszek powietrznych, kierunkowskazy, złącze diagnostyczne, immobilizer
F05 – F08 – Zapasowe
F09 10A – światła mijania w lewym reflektorze, światła mijania na panelu, pompa spryskiwacza reflektorów
F10 10A – światła mijania w prawym reflektorze
F11 10A – lewy reflektor, światła drogowe, światła drogowe na tablicy rozdzielczej
F12 10A – prawy reflektor, światła drogowe
F13 30A – tylne elektryczne podnośniki szyb .
F14 30A – przednie elektryczne podnośniki szyb .
F15 10A – ABS
F16 15A – Podgrzewane fotele przednie
F17 15A – Sygnał dźwiękowy
F18 10A – Żarówki lewe boczne; lampy boczne dla lewego tylnego światła; lampy do oświetlenia tablicy rejestracyjnej; podświetlenie zestawu wskaźników i elementów sterujących na tablicy rozdzielczej, konsoli i wykładzinie tunelu podłogowego; brzęczyk jednostki przełączającej
F19 7,5A – Żarówki boczne prawego reflektora; lampy boczne dla prawego tylnego światła; lampki w schowku na rękawiczki
F20 7,5A – Lampy i lampka ostrzegawcza do włączania tylnego światła przeciwmgielnego
F21 5A – Podgrzewane lusterka boczne
F22 – rezerwa
F23 – rezerwa, alarm
F24 – rezerwa
F25 – rezerwa
F26 – rezerwa
F27 – rezerwa
F28 15A – Lampy do oświetlenia wnętrza i bagażnika; stałe zasilanie jednostki głównej odtwarzania dźwięku,
F29 15A – Zasilanie ogólne (wyłącznik alarmu; włącznik kierunkowskazów; przerywane działanie wycieraczek; sterowanie centralnym zamkiem; złącze diagnostyczne układu sterowania silnikiem)
F30 20A – Zamek drzwi i bagażnika, dzwonek centralny
F31 15A – Cewka przekaźnika świateł przeciwmgłowych K8
F32 30A – Ogrzewanie tylnej szyby
F33 – rezerwa
F34 – rezerwa
F35 – rezerwa
F36 30A – Klimatyzacja, nagrzewnica
F37 5A – Lusterka elektryczne
F38 10A – Zapalniczka; zasilanie jednostki głównej odtwarzania dźwięku z wyłącznika zapłonu;
F39 30A – Cewka przekaźnika wentylatora nagrzewnicy K1; panel sterowania klimatyzacją
Komora silnika
W komorze silnika możliwe są dwie różne opcje rozmieszczenia elementów. W obu główne skrzynki znajdują się po lewej stronie, obok akumulatora.
Typ 1
Opis
597A – F1 | 60A Alarm antywłamaniowy, wyłącznik światła zewnętrznego, przekaźnik światła do jazdy dziennej (blok 1034) |
597A – F2 | 60A Wyłącznik oświetlenia otoczenia, skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim |
597В – F1 | 30A Zasilanie płytki przekaźnikowej |
597В – F2 | 25A Obwód zasilania przekaźnika układu wtryskowego |
597В – F3 | 5A Obwód zasilania przekaźnika układu wtryskowego, komputer wtrysku |
597C-F1 | 50A ABS ECU |
597C – F2 | 25A ABS ECU |
597D – F1 | 40A Szybki przekaźnik wentylatora elektrycznego (przekaźnik 236), tablica przekaźników |
299 – 231 | 20A światła przeciwmgielne |
299 – 753 | 20A Pompa spryskiwacza reflektorów |
784 – 474 | 20A Przekaźnik do włączania sprężarki klimatyzacji |
784 – 700 | 20A Przekaźnik niskiej prędkości obrotowej wentylatora elektrycznego |
1034 – 288 | 20A Przekaźnik światła do jazdy dziennej |
1034 – 289 | 20A Przekaźnik światła do jazdy dziennej |
1034 – 290 | 20A Przekaźnik światła do jazdy dziennej |
1047 – 236 | 20A przekaźnik pompy paliwa |
1047 – 238 | Przekaźnik blokujący wtrysk 20A |
233 | 40A Przekaźnik wentylatora nagrzewnicy |
236 | Przekaźnik 40A dla szybkiego wentylatora elektrycznego |
Typ 2
Opis
F01 | Obwody 60A: zasilanie stacyjki i wszystkich odbiorników zasilanych z zamka; włącznik światła zewnętrznego |
F02 | 30A Obwód zasilający przekaźnika K3 wentylatora chłodzącego (w samochodzie bez klimatyzacji) |
F03 | 25A Obwody zasilania: przekaźnik K5 pompy paliwa i cewki zapłonowej; główny przekaźnik systemu zarządzania silnikiem K6 |
F04 | Obwód 5A: stałe zasilanie ECU systemu zarządzania silnikiem; uzwojenie przekaźnika głównego K6 układu sterowania silnikiem |
F05 | 15A rezerwa |
F06 | 60A Obwód zasilania skrzynki bezpieczników w przedziale pasażerskim |
F07 | 40A Obwody zasilające: przekaźnik klimatyzatora K4; przekaźnik K3 wolnoobrotowy wentylator chłodzący (w samochodzie z klimatyzacją); przekaźnik K2 szybkoobrotowy wentylator chłodzący (w samochodzie z klimatyzacją) |
F08
F09 |
ECU obwodu ABS 25/50A |