Cupra Ateca (2022-2023) – schematy bezpieczników i przekaźników
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Cupry Ateca z lat: 2022, 2023.
Cupra Ateca to sportowy crossover kompaktowy, który został zaprojektowany i produkowany przez hiszpańską markę Cupra, będącą sportowym oddziałem koncernu SEAT. Model ten zadebiutował w 2018 roku i jest jednym z pierwszych samochodów wprowadzonych na rynek pod marką Cupra.
Cupra Ateca łączy w sobie sportową wydajność z praktycznością i funkcjonalnością charakterystyczną dla segmentu crossoverów. Oto kilka kluczowych cech tego modelu:
Design: Cupra Ateca wyróżnia się charakterystycznym designem, który obejmuje agresywne linie, większe wloty powietrza, akcenty w kolorze miedzi (identyfikujące markę Cupra) oraz unikalne detale stylistyczne.
Silnik: Pod maską Cupra Ateca znajduje się potężny silnik benzynowy o pojemności 2.0 litra, z turbodoładowaniem. Ten silnik generuje znaczną moc, co przekłada się na dynamiczną jazdę i imponujące osiągi.
Napęd na wszystkie koła: Cupra Ateca jest wyposażona w system napędu na wszystkie koła (4Drive), co pozwala na lepszą trakcję i pewniejszą jazdę, zwłaszcza w trudniejszych warunkach pogodowych.
Wyposażenie: Wnętrze Cupra Ateca oferuje sportowe fotele, wysokiej jakości materiały wykończeniowe oraz zaawansowany system multimedialny zintegrowany z ekranem dotykowym. Dostępne są także różne opcje dostosowania, umożliwiające kierowcy dostosowanie charakterystyki jazdy do własnych preferencji.
Osobowość sportowa: Cupra Ateca to nie tylko crossover z dużą przestrzenią, ale także samochód z osobowością sportową. Oferuje dynamiczną jazdę, zwinność w zakrętach i przyjemność z prowadzenia.
Wersje specjalne: Oprócz wersji podstawowej, marka Cupra czasami prezentuje limitowane wersje specjalne modelu Ateca, które dodatkowo podkreślają sportowy charakter tego samochodu.
Cupra Ateca reprezentuje próbę marki Cupra zdobycia uznanie w segmencie sportowych crossoverów, oferując zarówno sportową wydajność, jak i codzienną funkcjonalność. Dla osób poszukujących kombinacji dynamiki i praktyczności, jest to interesująca opcja do rozważenia.
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
wyjmij kluczyk ze stacyjki
sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Bezpieczniki wewnątrz pojazdu
Pojazdy z lewostronnym układem kierowniczym: pokrywa skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy
Schowek podręczny (kierownica po prawej stronie): dostęp do skrzynki bezpiecznikowej.
Otwieranie i zamykanie skrzynki bezpieczników pod tablicą rozdzielczą (w pojazdach z kierownicą po lewej stronie)
Otwieranie: złożyć pokrywę w dół.
Zamykanie: unieść pokrywę do góry do momentu słyszalnego zamknięcia.
Bezpieczniki za schowkiem podręcznym (w pojazdach z kierownicą po prawej stronie)
Otworzyć i w razie potrzeby opróżnić schowek.
Odpiąć ogranicznik schowka w dwóch krokach: najpierw odciągnąć go do tyłu (strzałka 1 ), a następnie wysunąć ostrożnie w prawo (strzałka 2 ). Wyjąć prowadnicę przy pokrywie w normalnym położeniu otwartym (30°).
Wyjąć sworznie boczne B i opuścić pokrywę w drugie położenie otwarte pod kątem 60°.
Aby zamknąć schowek, należy powtórzyć tę samą procedurę w odwrotnej kolejności.
Rozpoznawanie bezpieczników pod deską rozdzielczą po kolorach