W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Audi A4 B7 z lat: 2004, 2005, 2006, 2007. Audi A4 B7 to model samochodu produkowany przez niemiecką markę Audi w latach 2004-2008. Był to następca modelu A4 B6 i został zbudowany na podobnej platformie. W porównaniu do poprzedniej generacji, Audi A4 B7 […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Audi A4 B7 z lat: 2004, 2005, 2006, 2007.
Audi A4 B7 to model samochodu produkowany przez niemiecką markę Audi w latach 2004-2008. Był to następca modelu A4 B6 i został zbudowany na podobnej platformie.
W porównaniu do poprzedniej generacji, Audi A4 B7 charakteryzowało się bardziej zaokrąglonymi kształtami, które dodawały mu elegancji i nowoczesności. Wnętrze samochodu było przestronne i wygodne, z wysokiej jakości materiałami wykończeniowymi i zaawansowanymi systemami komunikacji i rozrywki.
Audi A4 B7 było dostępne z różnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, z mocą od 102 do 420 KM. Wersja Quattro, z napędem na cztery koła, również była dostępna.
Pod względem wydajności, Audi A4 B7 oferowało dobrą równowagę między komfortem a sportowym charakterem jazdy. Wersje z mocniejszymi silnikami były bardzo dynamiczne i zapewniały przyjemność z jazdy, a wersje z mniejszymi silnikami oferowały ekonomiczny i oszczędny tryb jazdy.
W trakcie produkcji, Audi A4 B7 przeszło pewne zmiany, w tym wprowadzenie nowych opcji wyposażenia, takich jak system nawigacji satelitarnej, klimatyzacja automatyczna, tempomat, czy panoramiczny dach. W 2007 roku dokonano także delikatnego faceliftingu, który wprowadził zmiany w wyglądzie zewnętrznym samochodu.
Audi A4 B7 było bardzo popularnym modelem, który przyczynił się do dalszego rozwoju marki Audi. Był to samochód luksusowy, który oferował wysoką jakość i wydajność, a także nowoczesny design i zaawansowane systemy wyposażenia.
Komora silnika
Skrzynka bezpiecznikowa

Znajduje się pod ECM / TCM (sekcja akumulatora).
Dla silników benzynowych
| 1 | Przekaźnik podgrzewacza płynu chłodzącego (V6) |
| 2 | Przekaźnik sterowania skrzynią biegów (Multitronic) |
| 3 | Przekaźnik pompy powietrza wywiewanego |
| 4 | Jednostka sterująca silnika pompy płynu chłodzącego (AMM / BDV) |
| 5 | Przekaźnik przełącznika blokady startu (jeśli jest na wyposażeniu) |
| F1 | (15A) Układ sterowania silnikiem, włącznik świateł hamowania (czujnik położenia pedału hamulca) |
| F2 | (40A) Silnik pompy powietrza wywiewanego |
| F3 | (15A) System sterowania automatyczną skrzynią biegów (6-biegowa automatyczna / Multitronic) |
Dla silników Diesla
| 1 | Przekaźnik pompy wspomagania paliwa |
| 2 | Przekaźnik sterowania skrzynią biegów (Multitronic) |
| 3 | Przekaźnik świecy żarowej |
| 4 | Przekaźnik sterowania silnikiem |
| 5 | Przekaźnik przełącznika blokady rozruchu / przekaźnik światła cofania (Multitronic) |
| F1 | (15A) Układ sterowania silnikiem, włącznik świateł hamowania (czujnik położenia pedału hamulca) |
| F2 | (60A / 80A) Świece żarowe |
| F3 | (15A) System sterowania automatyczną skrzynią biegów (6-biegowa automatyczna / Multitronic) |
| F4 | (60A) Świece żarowe |
Główny bezpiecznik na akumulatorze

Przedział pasażerski
Główna skrzynka bezpieczników
Znajduje się po lewej stronie deski rozdzielczej za plastikową osłoną.

| Numer | Opis |
| 1 | Klimatyzator 10A |
| 2 | Oświetlenie miejsca na nogi 5A |
| 3 | 5 Przeciążone dysze spryskiwaczy przedniej szyby |
| 4 | Wentylator chłodzący 5A |
| 5 | 10A telefon, czujnik poziomu oleju silnikowego, przełączniki wielofunkcyjne, podgrzewane tylne siedzenia, roleta tylnej szyby, automatyczna skrzynia biegów (zmiana biegów) |
| 6 | Klimatyzator 5A (czujnik oceny jakości powietrza), czujnik ciśnienia |
| 7 | 10A Elektroniczny program stabilizacji toru jazdy (ESP), włącznik świateł hamowania, czujnik pedału sprzęgła, czujnik kąta skrętu |
| 8 | 5A telefon |
| 9 | Wzmacniacz hamulca 15A (pompa podciśnieniowa) |
| 10 | 5A automatyczne sterowanie zasięgiem reflektorów. Światło adaptacyjne w prawo |
| 11 | nieobecny |
| 12 | Gniazdo diagnostyczne 10A |
| 13 | Moduł kolumny kierownicy 10A |
| 14 | 10A światła hamowania |
| 15 | Zestaw wskaźników 10A, system nawigacji |
| 16 | 5A mechanizm otwierania drzwi garażowych |
| 17 | Asystent parkowania 10A, kontrola wysokości jazdy, monitorowanie ciśnienia w oponach, czujnik deszczu / światła |
| 18 | 5A Światło adaptacyjne (światło zakrętowe) lewe |
| 19 | 15A światło przeciwmgielne |
| 20 | nieobecny |
| 21 | nieobecny |
| 22 | 15A drzwi kierowcy/pasażera z przodu |
| 23 | Tylne drzwi 15A |
| 24 | Komfortowe wyposażenie elektryczne 20A z centralnym sterowaniem |
| 25 | Wentylator nagrzewnicy 30A |
| 26 | Ogrzewanie tylnej szyby 30A |
| 27 | Gniazdo przyczepy 30A (jednostka sterująca) |
| 28 | Pompa paliwa 20A, pomocnicza pompa oleju napędowego |
| 29 | nieobecny |
| 30 | Panel dachowy podnoszono-przesuwny 20A |
| 31 | Automatyczna skrzynia biegów 15A, gniazdo diagnostyczne, automatycznie osłaniane lusterko wewnętrzne |
| 32 | Gniazdo przyczepy 20A |
| 33 | Zapalniczka 15A |
| 34 | Zapasowy 15A |
| 35 | Gniazdo w bagażniku 20A |
| 36 | Wycieraczka 30A |
| 37 | Pompka spryskiwacza przedniej szyby i urządzenie do czyszczenia reflektorów 30A |
| 38 | Komfortowe wyposażenie elektryczne ze sterowaniem centralnym, zwalnianiem bagażnika 15A |
| 39 | System radiowy 20A |
| 40 | 25A sygnał dźwiękowy, klakson |
| 41 | Autonomiczna grzałka 30A |
| 42 | 25A Elektroniczny program stabilizacji (ESP) |
| 43 | Sterowanie silnikiem 15A |
| 44 | Ogrzewanie siedzenia 35A |
Skrzynki bezpieczników i przekaźników pod deską rozdzielczą
Ramka 1

Opis
| 1 | |
| 2 | |
| 3 | |
| 4 | Jednostka sterująca systemem alarmowym taksówki bez użycia rąk 3 |
| A | |
| B | Wyposażenie dodatkowe |
| c | |
| D | |
| H | (50A) Układ przeciwblokujący (ABS) |
| G | (40A / 60A) Jednostka sterująca silnika wentylatora chłodzącego 1 |
| F | (10A) Pojazdy serwisowe |
| E | Jednostka sterująca silnika wentylatora chłodzącego 2 – jeśli jest na wyposażeniu |
Ramka 2

Opis
| 1 | Przekaźnik pompy paliwa – benzyna |
| 2 | Jednostka sterująca wspomaganiem kierownicy (Servotronic) (jeśli jest zamontowana) |
| 3 | Przekaźnik klaksonu (dwutonowy) |
| 4 | Przekaźnik pompy próżniowej wspomagania hamulców (jeśli jest na wyposażeniu) |
| 5 | |
| 6 | Przekaźnik pomocniczych obwodów zapłonowych |
| 7 | |
| 8 | |
| 9 | |
| F1 | |
| F2 | (10A) Bezpiecznik termiczny elektrycznej rolety tylnej szyby |
| F3 | |
| F4 | (30A) Bezpiecznik termiczny tylnych szyb sterowanych elektrycznie |
| F5 | (10A) Elektryczne fotele (regulacja podparcia lędźwiowego) |
| F6 | (30A) Bezpiecznik termiczny przednich szyb sterowanych elektrycznie |
| F7 | (30A) Gniazdo przyczepy |
Ramka 3

Opis
| 1 | – |
| 2 | Przekaźnik podgrzewacza płynu chłodzącego 2 – duża moc |
| 3 | Przekaźnik podgrzewacza płynu chłodzącego 1 – niska moc |
| F1 | (30A) Nagrzewnica dodatkowa – 2003r |
| F2 | (40A) Grzałka płynu chłodzącego |
| F3 | (60A) Grzałka płynu chłodzącego |
W poszukiwaniu informacji o schematach bezpieczników w samochodach natrafiłem na stronę
auto-schematy.pl. Mogę polecić tę stronę ponieważ jest to jedyne miejsce z
dużą dawką porad każdego dnia. Właściciele takich marek samochodów jak Audi,
BMW, Dacia, Fiat, Dord, Kia, Mercedes, Renault,
Skoda czy Volkswagen.