W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Volkswagena Transportera T4 z lat: 1990, 1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003. Volkswagen Transporter T4, nazywany także VW T4, to kolejna generacja popularnego samochodu dostawczego marki Volkswagen produkowana w latach 1990-2003. Zastąpił on model T3, a […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Volkswagena Transportera T4 z lat: 1990, 1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003.
Volkswagen Transporter T4, nazywany także VW T4, to kolejna generacja popularnego samochodu dostawczego marki Volkswagen produkowana w latach 1990-2003. Zastąpił on model T3, a sam został zastąpiony przez T5.
T4 miał zupełnie nową konstrukcję, która została opracowana z myślą o lepszym użytkowaniu i komforcie jazdy. Został wyposażony w wiele nowych funkcji i rozwiązań, które poprawiły jego wydajność i oszczędność paliwa, a także zapewniły większy komfort i bezpieczeństwo jazdy.
Pojazd miał bardzo uniwersalne zastosowanie, ponieważ był dostępny w wielu wariantach i różnych rozmiarach. Był to zarówno van dostawczy, jak i osobowy. W zależności od potrzeb można było wybrać wersję z krótkim lub długim rozstawem osi, a także z różnymi rodzajami nadwozia.
Wersje dostawcze T4 były dostępne z dwoma rodzajami nadwozia: furgon i pick-up. Furgony miały wydłużony dach i pojemność ładunkową od 5,8 do 10,7 m³. Pick-upy miały płaską platformę ładunkową i możliwość przewozu ładunków o wadze do 1,2 tony.
Wersje osobowe T4 były dostępne jako kombivan, multivan oraz caravelle. Kombivan miał wyposażenie podobne do osobowych samochodów, ale z dodatkową przestrzenią ładunkową. Multivan był przeznaczony dla rodzin lub grup turystów, miał wygodne siedzenia i możliwość zamontowania stołu. Caravelle to luksusowy wariant kombi z wygodnymi fotelami i różnymi dodatkowymi funkcjami, takimi jak klimatyzacja i system audio.
W zależności od wersji, T4 był dostępny z różnymi silnikami benzynowymi i diesla, o mocy od 60 do 150 KM. Wszystkie silniki były wyposażone w wtrysk paliwa, który zapewniał wysoką wydajność i oszczędność.
Wnętrze T4 było przestronne i funkcjonalne, z wygodnymi siedzeniami i dużą ilością miejsca do przechowywania bagażu. Wyposażenie obejmowało m.in. system klimatyzacji, elektrycznie sterowane okna i lusterka oraz system audio.
Podsumowując, Volkswagen Transporter T4 był bardzo udaną i popularną generacją samochodu dostawczego marki Volkswagen. Zyskał uznanie użytkowników dzięki swojej uniwersalności, wydajności i komfortowi jazdy, a także dzięki różnym wariantom nadwozia i silników.
Lokalizacje

Opis
| 1 | Sterownik klimatyzacji 1 – z automatyczną regulacją temperatury – w panelu sterowania nagrzewnicy z przodu |
| 2 | Sterownik klimatyzacji 2 – z automatyczną regulacją temperatury – w panelu sterowania nagrzewnicy, tył – słupek środkowy |
| 3 | Jednostka sterująca wentylatora parownika (A/C) – Z tylną klimatyzacją – Za prawym tylnym panelem poszycia |
| 4 | Sterownik silnika wentylatora klimatyzacji/nagrzewnicy 1 – z automatyczną regulacją temperatury – przód – zespół wentylatora |
| 5 | Sterownik silnika dmuchawy klimatyzacji/nagrzewnicy 2- z automatyczną regulacją temperatury – tył-dół korpusu, pośrodku |
| 6 | Wzmacniacz antenowy – za deską rozdzielczą, po stronie pasażera |
| 7 | Rezystor alternatora – przy dodatkowych przekaźnikach – CV/AUF, z alternatorem 150A/automatyczną skrzynią biegów/automatyczną regulacją temperatury – za centralną częścią deski rozdzielczej |
| 8 | Dodatkowy akumulator – pod siedzeniem kierowcy |
| 9 | Bateria akumulatora |
| 10 | Centralka sygnalizacji centralnego zamka – za deską rozdzielczą |
| 11 | Tempomat (z silnikiem przepustnicy) – tempomat jest sterowany przez ECM |
| 12 | Elektroniczny tempomat (bez silnika przepustnicy) – za deską rozdzielczą, po stronie pasażera |
| 13 | Złącze diagnostyczne (DLC) – tablica przyrządów, po stronie kierowcy |
| 14 | Jednostka diagnostyczna – 05/99 (oprócz AAC / ABL / AET / AES / AJA) – w zestawie wskaźników |
| 15 | Przekaźnik silnika wentylatora chłodzącego – za lewym reflektorem |
| 16 | Rezystor silnika wentylatora chłodzącego 1/2 – za lewym reflektorem |
| 17 | Sterownik nagrzewnicy płynu chłodzącego (z dodatkową nagrzewnicą płynu chłodzącego – D3W / B4W / D4W) – w nagrzewnicy – podwozie, pośrodku |
| 18 | Sterownik nagrzewnicy płynu chłodzącego (z opcjonalną nagrzewnicą płynu chłodzącego – B7W / D7W) – za deską rozdzielczą, po stronie pasażera |
| 19 | Brzęczyk ostrzegawczy ciśnienia oleju silnikowego – w jednostce sterującej zestawu wskaźników |
| 21 | Skrzynka bezpieczników / przekaźników, zestaw wskaźników 1 |
| 22 | Skrzynka bezpieczników / przekaźników 2, deska rozdzielcza – pod bezpiecznikiem deski rozdzielczej / skrzynka przekaźników 1 |
| 23 | Skrzynka bezpieczników / przekaźników, deska rozdzielcza 3 – nad deską rozdzielczą bezpiecznik / skrzynka przekaźników 1 |
| 24 | Skrzynka bezpieczników / przekaźników, listwa 4 – za listwą, środek |
| 25 | Skrzynka bezpieczników / przekaźników, siedzenie kierowcy – pod siedzeniem |
| 26 | Skrzynka bezpieczników/przekaźników, komora silnika — zasilanie z akumulatora |
| 27 | Dodatkowy bezpiecznik (5A / 7,5A / 10A) – z tyłu systemu audio |
| 28 | Dodatkowy bezpiecznik (10A) – z tyłu centralki systemu nawigacyjnego |
| 29 | Reflektory nie wyłączone brzęczyk ostrzegawczy – w jednostce sterującej zestawu wskaźników |
| 30 | Rezystor silnika dmuchawy nagrzewnicy – ręczna regulacja temperatury – zespół dmuchawy, przód |
| 31 | Klakson 1/2 – za przednim zderzakiem |
| 32 | Jednostka sterująca immobilizera – za zestawem wskaźników |
| 33 | Antena pierścieniowa immobilizera – przy stacyjce |
| 34 | Przekaźnik kierunkowskazów, przekaźnik alarmowy – w wyłączniku alarmowym |
| 35 | Moduł sterowania zestawem wskaźników / cyfrowy wyświetlacz wielofunkcyjny – w zestawie wskaźników |
| 36 | Czujnik temperatury zewnętrznej – za przednim zderzakiem |
| 37 | Sterownik ogrzewania fotela kierowcy – we włączniku ogrzewania fotela |
| 38 | Sterownik ogrzewania fotela pasażera – we włączniku ogrzewania fotela |
| 39 | Centralka SRS – pod deską rozdzielczą, na środku |
| 40 | Elektryczna jednostka sterująca szyberdachu |
| 41 | Sterowanie tematyczne – na wyświetlaczu systemu nawigacyjnego |
| 42 | Jednostka sterująca interfejsu telefonicznego – za zestawem wskaźników |
| 43 | Elektroniczna centralka skrzyni biegów – przy centralce silnika |
| 44 | Czujnik prędkości pojazdu – skrzynia biegów |
Komora silnika
Znajduje się na pokrywie przed akumulatorem.

Opis
| 1 | 60A przekaźnik świec żarowych |
| 2 | 50A Silnik wentylatora chłodzącego |
| 3 | 50A Silnik wentylatora chłodzącego |
| 4 | 50A Układ przeciwblokujący (ABS) |
| 5 | Generator 110A/150A/175A |
| 6 | 30A System utrzymywania stabilności kursu walutowego |
| 7 | Układ przeciwblokujący 30A (z ESP) |
| 8 | 5A System utrzymywania stabilności i jakości wymiany |
Przedział pasażerski
Główny bezpiecznik i skrzynka przekaźników znajduje się pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy.
Opis
Opis
| 1 | 10A Reflektor lewy – światła mijania, regulacja zasięgu reflektorów |
| 2 | 10A Reflektor prawy – światła mijania, regulacja zasięgu reflektorów |
| 3 | 10A lampy tablicy rejestracyjnej |
| 4 | 15A Wycieraczka/spryskiwacz tylnej szyby, przekaźnik pomocniczego obwodu zapłonu 2, wyposażenie dodatkowe |
| 5 | 15A/20A Wycieraczka/spryskiwacz przedniej szyby, grzałki do dysz spryskiwaczy przedniej szyby (05/01) |
| 6 | 30A Układ klimatyzacji, silnik wentylatora nagrzewnicy |
| 7 | 10A Przednie prawe boczne/tylne prawe boczne światła |
| 8 | 10A Lampy przednie lewe / tylne lewe |
| 9 | 20A Podgrzewana szyba tylna, podgrzewane lusterko zewnętrzne |
| 10 | 15A Światła przeciwmgielne, światła przeciwmgielne |
| 11 | 10A lewy reflektor-światło drogowe |
| 12 | 10A RH reflektor-światło drogowe |
| 13 | 10A sygnał dźwiękowy |
| 14 | System ABS 10A (z ESP), system automatycznej skrzyni biegów, dodatkowe wyposażenie, centralny zamek, tempomat, elektryczne szyby, elektrycznie sterowane lusterka wsteczne na drzwiach, światło(a) cofania |
| 15 | 10A System zarządzania silnikiem, nagrzewnica wentylacyjna skrzyni korbowej, tempomat, czujnik prędkości pojazdu |
| 16 | Wskaźnik ABS 15A, lampka oświetlenia schowka, kierunkowskazy, immobilizer, zestaw wskaźników |
| 17 | 10A Dodatkowa grzałka |
| 18 | 20A System zarządzania silnikiem, pompa paliwa |
| 19 | 10A Jednostka sterująca silnika wentylatora chłodzącego, silnik pompy płynu chłodzącego |
| 20 | 10A światła stopu |
| 21 | 15A system audio, złącze diagnostyczne (DLC), oświetlenie wnętrza, system nawigacji; |
| 22 | 10A Bezpiecznik zapalniczki, radio |
Dodatkowa skrzynka bezpieczników
Znajduje się pod głównym blokiem.

Opis
| 1 | 15A Złącze zasilania akcesoriów |
| 2 | 15A Złącze elektryczne przyczepy |
| 3 | 10A Dachowe światło identyfikacyjne |
| 4 | 20A Nagrzewnica dodatkowa (AC V / AH Y / AJT / AU F) |
| 5 | 10A Układ przeciwblokujący (ABS) |
| 6 | NA telefon |
| 7 | 15A taksówka |
| 8 | 10A Wentylator dachowy |
| 9 | 15A system audio, zestaw wskaźników |
| 10 | 15A Centralny zamek |
| 11 | 15A Podgrzewane siedzenia |
| 12 | 30A Podgrzewane lusterka zewnętrzne, podgrzewana szyba tylna |
| 13 | NA TELEFON (ACV / AH Y / AJT / AU F) |
| 14 | Klimatyzacja 30A – ręczna automatyczna regulacja temperatury |
| 15 | 20A Dodatkowa grzałka |
Dodatkowa skrzynka przekaźników 1
Znajduje się w górnej części jednostki głównej.

Opis
| 1 | (53) Przekaźnik pompy płynu chłodzącego |
| 2 | (125) Przekaźnik kontroli biegu jałowego (AM) |
| 3 | (137) Sterownik świec żarowych (ABL) |
| 4 | (53) Przekaźnik obwodów pomocniczych zapłonu 2 (niektóre modele) |
| 5 | (53) Przekaźnik obwodów pomocniczych zapłonu 2 (AES, z klimatyzacją) |
| F1 | (30) Bezpiecznik szyby elektrycznej |
| F2 | (15) Jednostka sterująca silnika |
| F3 | (15) Siłownik |
Dodatkowa skrzynka przekaźników 2
Znajduje się za deską rozdzielczą pośrodku.

Opis
| 1 | (106) Przekaźnik dodatkowej grzałki |
| 2 | Przekaźnik przełącznika głośnika audio / telefonu |
| 3 | (53) Przekaźnik silnika dmuchawy nagrzewnicy – tył (ciepłe powietrze) |
| 4 | (114) Przekaźnik silnika dmuchawy nagrzewnicy – automatyczna kontrola temperatury |
| 5 | (152) Przekaźnik zaworu chłodziwa chłodnicy nagrzewnicy (tylna nagrzewnica) |
| 6 | (38) Przekaźnik siłownika przełączania wlotu powietrza (A/C/grzałka) |
| 7 | (53) Przekaźnik alternatora (AES, z alternatorem 150A) |
| 8 | (53) Przekaźnik alternatora (ACV / AUF, z alternatorem 150A / automatyczna / automatyczna regulacja temperatury) |
| 9 | (175) Przekaźnik wyłącznika blokującego rozruch / przekaźnik świateł cofania |
| 10 | (87) Jednostka sterująca połączenia piasty koła |
Brak komentarzy.