W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Toyoty 4Runner (N120/N130) z lat: 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1994, 1995. Toyota 4Runner (N120/N130) to czwarta generacja modelu 4Runner, produkowana w latach 1989-1995. Jest to popularny SUV, który łączy zdolności terenowe z wygodą podróżowania, charakterystyczny dla marki Toyota. Oto kilka kluczowych informacji […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Toyoty 4Runner (N120/N130) z lat: 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1994, 1995.
Toyota 4Runner (N120/N130) to czwarta generacja modelu 4Runner, produkowana w latach 1989-1995. Jest to popularny SUV, który łączy zdolności terenowe z wygodą podróżowania, charakterystyczny dla marki Toyota. Oto kilka kluczowych informacji na temat Toyota 4Runner (N120/N130):
Design i Rozmiar: 4Runner N120/N130 charakteryzuje się typowym dla tamtych lat designem SUV-ów. Posiada wyraźne linie i proporcje, charakterystyczną dla serii 4Runner. Warianty nadwozia obejmowały zarówno dwudrzwiowe, jak i czterodrzwiowe wersje.
Silniki i Wydajność: Modele 4Runner N120/N130 były dostępne z różnymi jednostkami napędowymi, w tym benzynowymi silnikami V6. Choć wydajność silników była dostosowana do ówczesnych standardów, 4Runner był szczególnie ceniony za swoje zdolności terenowe i trwałość.
Zdolności Terenowe: 4Runner N120/N130 znany jest ze swoich doskonałych zdolności terenowych. Zawieszenie i układ napędowy były zaprojektowane z myślą o poruszaniu się w trudnym terenie, co czyniło go popularnym wyborem wśród miłośników off-roadu.
Wnętrze i Komfort: Wnętrze 4Runner N120/N130 było przestronne i oferowało pewien poziom komfortu. Choć wyposażenie było mniej zaawansowane niż w dzisiejszych modelach, modele te były wyposażone w podstawowe udogodnienia i funkcje.
Popularność i Wpływ: 4Runner N120/N130 zdobył uznanie wśród miłośników terenówek i SUV-ów, którzy doceniali jego zdolności terenowe i niezawodność. Model ten zyskał swoją popularność w latach 90., kiedy SUV-y zyskiwały na popularności na rynku amerykańskim i nie tylko.
Ewolucja Marki: Czwarta generacja 4Runner była kontynuacją sukcesu poprzednich wersji, wprowadzając pewne udoskonalenia i nowości w zakresie technologii terenowych.
Podsumowanie: Toyota 4Runner (N120/N130) to czwarta generacja popularnego SUV-a, który łączy zdolności terenowe z wygodą podróżowania. Choć standardy wyposażenia i technologii były wtedy inne niż dzisiaj, 4Runner N120/N130 pozostaje ważnym elementem w historii marki Toyota i serii 4Runner, która do dziś cieszy się popularnością wśród miłośników off-roadu i SUV-ów.
Przedział pasażerski
Numer | Opis |
1 | Główny przekaźnik tempomatu (typ próżniowy) |
2 | ECU tempomatu |
3 | Skrzynka bezpiecznikowa |
4 | Przekaźnik kontroli automatycznej anteny |
5 | Przekaźnik główny O/D |
6 | Włącz migacz sygnału |
7 | Dodaj przekaźnik sterujący |
8 | Światło przypomnienia |
9 | Wzmacniacz klimatyzacji |
10 | Przekaźnik świateł do jazdy dziennej (główny) (4 koła ABS) |
11 | ABS ECU (ABS tylnego koła) |
12 | ECU automatycznego wycinania reflektorów |
13 | Dodatkowa skrzynka bezpieczników |
14 | Przekaźnik otwarcia obwodu |
15 | Przekaźnik odcięcia klimatyzacji |
16 | Moduł sterujący silnika (ECM) / Silnik i elektronicznie sterowane ECU skrzyni biegów |
17 | Przekaźnik świateł do jazdy dziennej (główny) (ABS tylnego koła) |
18 | ECU blokady zmiany biegów |
19 | Czujnik opóźnienia ABS |
20 | ABS ECU (4 koła ABS) |
21 | Przekaźnik kontroli drzwi |
Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | 10 | Tempomat SW, tempomat ECU, główny przekaźnik tempomatu, tempomat ECU, generator (alternator) |
2 | 7,5 | Lampka ostrzegawcza ładowania, generator (alternator), główny przekaźnik EFI |
3 | 15 | Światło tylne, przełącznik klimatyzacji, oświetlenie tylne i tablicy rejestracyjnej, zapalniczka, zegar, oświetlenie licznika kombinowanego, SW odmgławiacza, elektronicznie sterowana konfiguracją skrzyni biegów SW, przednie światło postojowe, oświetlenie schowka, oświetlenie schowka SW, przełącznik zagrożenia, SW dmuchawy nagrzewnicy, przekaźnik integracyjny, przekaźnik przypomnienia o świetle, główne SW O/D, radio i odtwarzacz, reostat, blokada tylnego okna zasilania SW, tylne okno zasilania SW |
4 | 20 | SW wycieraczek i spryskiwaczy, tylne okno zasilania i przekaźnik sterujący wycieraczkami tylnymi, silnik spryskiwacza, silnik wycieraczki |
5 | 10 | Miernik kombinowany, wskaźnik ADD SW, siłownik ABS, złącze kontrolne ABS, przekaźnik ABS, przekaźnik sterujący ADD, ABS ECU, przekaźnik sterujący anteny automatycznej, tylne światło SW (M/T), poziom płynu hamulcowego SW, ostrzeżenie o odblokowaniu tylnych drzwi SW , oświetlenie tylne i tablicy rejestracyjnej, przekaźnik odmgławiacza, przekaźnik na szyberdachu, lampka ostrzegawcza ABS, temperatura oleju A/T. Lampka kontrolna, lampka kontrolna parkowania A/T, lampka kontrolna odblokowania tylnych drzwi, lampka kontrolna awarii (kontrolka ostrzegawcza silnika), lampka kontrolna wyłączenia O/D, tylna lampka ostrzegawcza przeciwblokująca, lampka kontrolna kierunkowskazów, lampka kontrolna tempomatu, Lampka ostrzegawcza pasa bezpieczeństwa, lampka kontrolna 4WD, tempomat ECU, tempomat ECU, złącze łącza danych 1, przekaźnik świateł do jazdy dziennej (główny), przełącznik odmgławiacza, dioda (dla ADD), przekaźnik kontroli drzwi, dioda (dla odmgławiacza tylnej szyby) , Elektronicznie sterowana charakterystyka skrzyni biegów SW, Moduł sterujący silnika (silnik i elektronicznie sterowana jednostka ECU skrzyni biegów (A/T), ECU silnika (M/T)), czujnik paliwa, SW dmuchawy nagrzewnicy, ECU automatycznego odcinania reflektorów, (wskaźnik SW (dla transferu, A/T 22R-E) ) i ciśnienie oleju transferowego SW (dla ADD, z elektronicznie sterowaną skrzynią biegów 22R–E)), wskaźnik SW (dla transferu, M/T), (wskaźnik SW (dla pozycji transferu, A/T 3VZ–E), płyn transferowy Czujnik temperatury (dla 3VZ–E) i ciśnienie oleju transferowego SW (dla ADD 3VZ–E)), przekaźnik integracyjny, przekaźnik przypomnienia o świetle, ciśnienie oleju SW, temperatura oleju. SW (dla 4WD A/T 22R–E), O/D Main SW, Park/Neutral Position SW (Neutral Start SW) i Back-Up Light SW (A/T), hamulec postojowy SW, tylna nagrzewnica, tylne okno zasilania i przekaźnik sterujący wycieraczkami tylnymi, ogranicznik tylnego okna zasilania, ECU blokady zmiany biegów, pozycja neutralna przełączania SW, VSV (dla 2WD, ADD), VSV (dla 4WD, ADD), Temp. Nadawca, |
6 | 15 | Światło stopu, górne światło stopu, światło stopu SW, ABS ECU, tempomat ECU, tempomat ECU, moduł sterowania silnikiem (silnik i elektronicznie sterowana jednostka ECU skrzyni biegów (A/T), ECU silnika (M/T)), blokada zmiany biegów ECU |
7 | 7,5 | Radio i odtwarzacz, automatyczny przekaźnik sterujący anteną, przekaźnik świetlny, lusterko zdalnego sterowania |
8 | 15 | Zapalniczka, zegar, przekaźnik integracyjny, ECU blokady zmiany biegów |
9 | 10 | Kierunkowskaz SW, przedni kierunkowskaz, tylny kierunkowskaz, przełącznik zagrożenia, migacz kierunkowskazów, przekaźnik integracyjny |
10 | 15 | Siłownik ABS, przekaźnik ABS, ECU ABS |
11 | — | — |
12 | 20 | ABS ECU, czujnik zwalniania ABS |
13 | 20 | Odmgławiacz tylnej szyby (+) |
14 | 30 | Przekaźnik szyberdachu, przekaźnik kontroli drzwi, silnik zamka drzwi, wykrywanie otwarcia drzwi SW, wykrywanie zamka i odblokowania drzwi SW, tył silnika zamka drzwi, sterowanie szyberdachem SW, silnik szyberdachu, sterowanie szybą elektryczną, przód silnika szyby elektrycznej, okno zasilania Tył silnika, główny przełącznik szyby zasilania i przełącznik sterowania zamkiem drzwi, tylne okno zasilania i przekaźnik sterujący wycieraczki tylnej, silnik tylnego okna zasilania, silnik wycieraczki tylnej |
Przekaźniki | ||
R1 | Światła tylne | |
R2 | Światło do jazdy dziennej (DRL nr 4)
lub rozrusznik |
|
R3 | Odmgławiacz | |
R4 | Szyberdach | |
R5 | Klakson |
Numer | Przekaźnik |
R1 | Przekaźnik integracyjny |
Dodatkowa skrzynka bezpieczników
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | 20 | Tylna grzałka, tylny przekaźnik grzałki |
2 | 10 | Wzmacniacz układu klimatyzacji, przekaźnik odcinający układ klimatyzacji, termistor układu klimatyzacji i przełącznik trójciśnieniowy układu klimatyzacji (przełącznik układu podwójnego i pojedynczego ciśnienia układu klimatyzacji), przełącznik układu klimatyzacji, temperatura wody. SW (dla 3VZ–E) |
3 | 40 | Silnik dmuchawy, rezystor dmuchawy, dmuchawa nagrzewnicy SW, przekaźnik przedniej nagrzewnicy. |
Przekaźnik | ||
R1 | Tylna grzałka | |
R2 | Grzałka przednia |
Numer | Opis |
1 | Tylne okno zasilania i przekaźnik sterujący wycieraczkami tylnymi |
Komora silnika
3VZ–E
22R–E
Numer | Opis |
1 | Dodatkowa skrzynka przekaźnikowa |
2 | Skrzynka bezpiecznikowa |
3 | Przekaźnik ABS |
Skrzynka bezpieczników w komorze silnika
Wersja 1
Wersja 2
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | 15 | Przekaźnik główny EFI, przekaźnik otwarcia obwodu, złącze łącza danych 1, moduł sterujący silnika (silnik i elektronicznie sterowany ECU skrzyni biegów (A/T), ECU silnika (M/T)), pompa paliwa, podgrzewany czujnik tlenu (czujnik tlenu) główny, Podgrzewany czujnik tlenu (czujnik tlenu) Sub, objętościowy przepływ powietrza (przepływomierz powietrza), VSV (dla PAIR), VSV (dla EGR), VSV (dla FPU) |
2 | 7,5 | Ściemniacz SW, sterowanie światłami, przekaźnik świateł do jazdy dziennej (główny), przekaźnik świateł do jazdy dziennej nr 4, dioda nr 1 (dla systemu świateł do jazdy dziennej), dioda nr 2 (dla systemu świateł do jazdy dziennej) |
7,5 | Alternator | |
3 | 15 | Oświetlenie wewnętrzne, światło mapy, radio i odtwarzacz, silnik z automatyczną anteną, przekaźnik sterujący anteną automatyczną, ABS ECU (4 koła ABS), wykrywanie zamka tylnych drzwi SW, zegar, ECU tempomatu, dioda (do okna zasilania), przekaźnik sterowania drzwiami, Dzięki uprzejmości drzwi SW Przód, Dioda (do tylnego oświetlenia wnętrza), Oświetlenie dzięki uprzejmości drzwi, Drzwi uprzejmości SW Tył, ECU automatycznego odcinania reflektorów, Zapłon SW i ostrzeżenie o odblokowaniu SW, Przekaźnik integracyjny, Głośnik lewy, Głośnik prawy |
4 | 15 | Kontrolka kierunkowskazów, klakson SW, przedni kierunkowskaz, klakson, sygnalizator zagrożenia, przekaźnik klaksonu, tylne światło sygnalizacyjne |
5 | 10 | Lewy reflektor (światła mijania), rezystor świateł do jazdy dziennej, przekaźnik świateł do jazdy dziennej nr 4 |
10 | Lewy reflektor, lampka kontrolna świateł drogowych, ściemniacz SW | |
6 | 10 | Reflektor prawy (światła mijania), rezystor świateł do jazdy dziennej, przekaźnik świateł do jazdy dziennej nr 4 |
10 | Reflektor prawy, lampka kontrolna świateł drogowych, ściemniacz SW | |
7 | 10 | Lewy reflektor (światła drogowe), rezystor świateł do jazdy dziennej, przekaźnik świateł do jazdy dziennej nr 4 |
8 | 10 | Reflektor prawy (światła drogowe), rezystor świateł do jazdy dziennej, przekaźnik świateł do jazdy dziennej nr 4 |
9 | 30 | Wyłącznik zapłonu, „IGN”, bezpieczniki „EFI”, zapłonnik (dla 3VZ–E), cewka zapłonowa (dla 3VZ–E), cewka zapłonowa i zapłonnik (dla 22R–E), filtr szumów (dla zapłonu), wtryskiwacz |
10 | 40 | Przekaźnik odmgławiacza (strona punktowa), generator (alternator), przekaźnik rozrusznika (strona cewki), uruchamianie sprzęgła SW (M/T), anulowanie rozruchu sprzęgła SW (M/T), „POWER”, „TYŁ ANTI LOCK”, „RADIO ”, „CIG”, „WSKAŹNIK”, „OBROT”, „WYCIERACZKA”, „SILNIK”, „ECU–IG” bezpieczniki |
11 | 80 | 3VZ-E, 22R-E (M/T), (60A Alternator): Przekaźnik rozrusznika (strona punktowa), przekaźnik świateł tylnych, generator (alternator), „AM1”, „GRZEJNIK”, „WENTYLATOR CDS”, „STOP”, Bezpieczniki „GRZEJNIK” |
100 | 22R-E (A/T), (70A Alternator): Przekaźnik rozrusznika (strona punktu), przekaźnik światła tylnego, generator (alternator), bezpieczniki „AM1”, „GRZEJNIK”, „WENTYLATOR CDS”, „STOP”, „GRZEJNIK” | |
12 | 60 | 4 koła ABS: przekaźnik ABS, siłownik ABS, ABS ECU |
Przekaźnik | ||
R1 | Główny EFI | |
R2 | Opornik | |
R3 | Rozrusznik | |
R4 | Reflektor |
Dodatkowa skrzynka przekaźnikowa
Wersja 1
Wersja 2
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | 30 | Silnik wentylatora skraplacza klimatyzacji, rezystor (dla wentylatora skraplacza), przekaźnik wentylatora skraplacza klimatyzacji nr 1, przekaźnik wentylatora skraplacza klimatyzacji nr 2 |
Przekaźnik | ||
R1 | Wentylator skraplacza klimatyzacji nr 1 | |
R2 | Wentylator skraplacza klimatyzacji nr 2 |