Seat Leon II (2008) – schematy bezpieczników i przekaźników

Seat Leon II (2008) - schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Seata Leon II z lat: 2008.

Seat Leon II to druga generacja kompaktowego samochodu produkowanego przez hiszpańską firmę motoryzacyjną Seat. Model ten został wprowadzony na rynek w 2005 roku i produkowany był do 2012 roku.

Seat Leon II został zbudowany na platformie Volkswagen Group A5 (PQ35), która była wykorzystywana również w innych modelach, takich jak Volkswagen Golf V czy Audi A3 drugiej generacji. Samochód ten oferowany był jako 3-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowy hatchback oraz 5-drzwiowe kombi o nazwie Leon ST (Sport Tourer).

Wizualnie Seat Leon II prezentował się nowocześnie i atrakcyjnie. Charakteryzował się dynamicznymi liniami i agresywnie wyglądającymi reflektorami. Wnętrze zostało starannie zaprojektowane, oferując przyjemne miejsce dla kierowcy i pasażerów. Materiały wykończeniowe były lepszej jakości niż w poprzedniej generacji, co podniosło poziom komfortu.

Seat Leon II oferował różne jednostki napędowe, w tym benzynowe i wysokoprężne silniki o różnej pojemności i mocy. Wersje sportowe FR oraz Cupra, które były bardziej wydajne i sportowe, były szczególnie popularne wśród miłośników dynamicznej jazdy.

W 2009 roku Seat przeprowadził facelifting, wprowadzając pewne zmiany w wyglądzie i ulepszenia w wyposażeniu. W ramach modernizacji zaktualizowano m.in. przedni i tylni wygląd samochodu oraz poprawiono bezpieczeństwo.

Seat Leon II zdobył pozytywne recenzje za swoje dobre prowadzenie, wydajność i komfort. Był uznawany za konkurencyjną propozycję w segmencie kompaktowych samochodów, a także za bardziej ekonomiczną alternatywę w porównaniu do niektórych konkurentów.

Zobacz także:  Seat Arona (2020) - schematy bezpieczników i przekaźników

W 2012 roku produkcja drugiej generacji Seat Leona zakończyła się, a model ten został zastąpiony przez nową, trzecią generację Seat Leona, która kontynuowała sukces tego popularnego kompaktowego samochodu.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

 

Skrzynka bezpieczników po lewej stronie deski rozdzielczej

Seat Leon II (2008) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Opis Ampery [A]
1 Diagnostyka;

Tablica rozdzielcza;

Światła instrumentów;

Tablica rozdzielcza reflektorów;

Przepływomierz;

Podgrzewane wycieraczki.

10
2 Sterownik silnika;

Centralka ABS-ESP;

Automatyczna skrzynia biegów;

Tablica przyrządów;

Tablica rozdzielcza przyczepy;

Włącznik świateł;

Czujnik hamulca;

Wspomaganie kierownicy;

Reflektory prawe i lewe.

5
3 Poduszka powietrzna 5
4 Przełącznik ogrzewania;

Bieg wsteczny;

Przełącznik ASR-ESP;

Telefon;

Dysze spryskiwaczy;

Lusterko elektrochromowe;

Nawigacja Tomtom.

5
5 Prawy reflektor ksenonowy 5
6 Lewy reflektor ksenonowy 5
7
8
9
10
11
12 Centralny zamek 10
13 Diagnoza;

Przełącznik świateł;

Czujnik deszczu.

10
14 Automatyczna skrzynia biegów;

Ogrzewanie;

Centralka ESP;

Dźwignia automatycznej skrzyni biegów.

5
15 Jednostka sterująca kabla 7,5
16
17 Alarm 5
18
19
20
21 Zarządzanie silnikiem 10
22 Przełącznik wentylatora 40
23 Elektryczne szyby (przód) 30
24
25 Ogrzewanie tylnej szyby 25
26 Tylne elektryczne szyby 30
27 Silnik (jednostka sterująca paliwa/przekaźnik pompy) 15
28 Kontrola wygody 25
29
30 Automatyczna skrzynia biegów 20
31 Pompa próżniowa 20
32
33 Szyberdach 30
34 Kontrola wygody 25
35
36 System spryskiwaczy reflektorów 20
37 Podgrzewane siedzenia 30
38 Zarządzanie silnikiem 10
39
40 Przełącznik wentylatora 40
41 Silnik wycieraczki tylnej;

Okablowanie tablicy rozdzielczej.

15
42 Gniazdo 12 V;

Zapalniczka.

15
43 Wstępna instalacja wspornika przyczepy 15
44 Wstępna instalacja wspornika przyczepy 20
45 Wstępna instalacja wspornika przyczepy 15
46
47 Zarządzanie silnikiem 10
48 Zarządzanie silnikiem 10
49

Skrzynka bezpieczników w komorze silnika, lewa strona

Seat Leon II (2008) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Opis Ampery [A]
1 Zapasowy 30
2
3 Jednostka sterująca kabla 5
4 ABS 30
5 Skrzynia biegów AQ 15
6 Kombi / Kolumna kierownicza 5
7 Klucz zapłonu 40
8 Radio 15
9 Telefon;

Nawigacja TomTom.

5
10 Zarządzanie silnikiem 5
Zarządzanie silnikiem 10
11
12 Gateway 5
13 Zasilanie modułu wtrysku benzyny 25
Zasilanie modułu wtrysku oleju napędowego 30
14 Cewka 20
15 Zarządzanie silnikiem 5
Przekaźnik pompy paliwa 10
16 Właściwe oświetlenie 30
17 Klakson 15
18
19 Zapasowy 30
20
21 Sonda lambda 15
22 Pedał hamulca;

Czujnik prędkości.

5
23 Zarządzanie silnikiem 5
Zarządzanie silnikiem 10
Zarządzanie silnikiem 15
24 ARF;

Zawór zmiany.

10
25 Pompa ABS 40
26 Oświetlenie lewe 40
27 Zarządzanie silnikiem 40
Zarządzanie silnikiem 50
28
29 Elektryczne szyby (przód i tył) 50
Elektryczne szyby (przód) 30
30 Klucz zapłonu 40

Boczna skrzynka

Numer Opis Ampery [A]
B1 Alternator < 140 W 150
Alternator > 140 W 200
C1 Wspomaganie kierownicy 80
D1 Zasilanie wielozaciskowe „30”;

Wewnętrzna skrzynka bezpieczników.

100
E1 Wentylator < 500 W / Wentylator > 500 W 50
80
F1 PTC (dodatkowe ogrzewanie elektryczne powietrzem) 80
G1 PTC (dodatkowe ogrzewanie elektryczne powietrzem) 40
H1 Centralny zamek

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *