W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Seata Cordoba II z lat: 2008, 2009. Seat Cordoba II to samochód kompaktowy produkowany przez hiszpańską firmę motoryzacyjną Seat, będącą częścią Grupy Volkswagen. Jest to druga generacja modelu Cordoba, która została wprowadzona na rynek w roku 2002 i produkowana była do 2009 roku. […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Seata Cordoba II z lat: 2008, 2009.
Seat Cordoba II to samochód kompaktowy produkowany przez hiszpańską firmę motoryzacyjną Seat, będącą częścią Grupy Volkswagen. Jest to druga generacja modelu Cordoba, która została wprowadzona na rynek w roku 2002 i produkowana była do 2009 roku.
Seat Cordoba II oparty jest na tej samej platformie, co Volkswagen Polo IV i Skoda Fabia I. Model ten był oferowany zarówno jako 3-drzwiowy hatchback, jak i 4-drzwiowy sedan. Charakteryzował się atrakcyjnym wyglądem i dostępnymi wersjami wyposażenia, które oferowały różne opcje personalizacji.
W zależności od wersji i rynku, Seat Cordoba II był dostępny z różnymi jednostkami napędowymi. W ofercie znajdowały się benzynowe i wysokoprężne silniki o różnych pojemnościach, co pozwalało na wybór odpowiedniego silnika zależnie od potrzeb i preferencji kierowcy.
Wnętrze Seat Cordoba II było zaprojektowane w sposób funkcjonalny, oferując jednocześnie odpowiedni poziom komfortu dla kierowcy i pasażerów. Samochód ten był również wyposażony w różne funkcje i systemy bezpieczeństwa, które były charakterystyczne dla aut tej klasy w tamtym okresie.
Seat Cordoba II cieszył się popularnością w niektórych krajach, szczególnie w Hiszpanii, gdzie marka Seat ma mocne korzenie. Był uznawany za pojazd ekonomiczny, niezawodny i dobrze zbudowany, co przyczyniło się do zadowolenia wielu użytkowników.
Jako że moje dane sięgają września 2021 roku, warto zauważyć, że produkcja i dostępność Seat Cordoba II mogły ulec zmianie po tej dacie, a więc dla uzyskania najbardziej aktualnych informacji o tym modelu warto skonsultować się ze źródłami motoryzacyjnymi lub oficjalnymi przedstawicielami marki Seat.
Skrzynka bezpiecznikowa
Bezpieczniki znajdują się po lewej stronie deski rozdzielczej za osłoną.
Numer | Opis | Ampery [A] |
1 | Pompa wody wtórnej 1,8 20 VT (T16) | 15 |
2 | ABS/ESP | 10 |
3 | Pusty | |
4 | Światło hamowania;
Przełącznik sprzęgła; Cewki przekaźnika. |
5 |
5 | Jednostka sterująca silnika (benzyna) | 5 |
6 | Światło po prawej stronie | 5 |
7 | Światło po lewej stronie | 5 |
8 | Sterowanie ogrzewaniem lusterek | 5 |
9 | Sonda lambda | 10 |
10 | Sygnał „S”a);
Jednostka radiowa. |
5 |
11 | Zasilanie lusterka elektrycznego | 5 |
12 | Regulacja wysokości reflektorów | 5 |
13 | Czujnik ciśnienia i poziomu oleju | 5 |
14 | Dogrzewanie silnika i pompy paliwa | 10 |
15 | Automatyczne sterowanie skrzynią biegów | 10 |
16 | Podgrzewane siedzenia | 15 |
17 | Jednostka sterująca silnika | 5 |
18 | Tablica przyrządów;
Ogrzewanie i wentylacja; Nawigacja; Regulacja wysokości reflektorów; Lusterko elektryczne. |
10 |
19 | Światło cofania | 15 |
20 | Pompa spryskiwacza przedniej szyby | 10 |
21 | Reflektor świateł drogowych, prawy | 10 |
22 | Światło drogowe, lewe | 10 |
23 | Oświetlenie tablicy rejestracyjnej;
Wskaźnik światła bocznego. |
5 |
24 | Wycieraczka tylnej szyby | 10 |
25 | Wtryskiwacze (paliwo) | 10 |
26 | Włącznik świateł hamowania/ESP (czujnik skrętu) | 10 |
27 | Tablica przyrządów/diagnoza | 5 |
28 | Tablica rozdzielcza: oświetlenie schowka, oświetlenie bagażnika, oświetlenie wnętrza | 10 |
29 | Climatronic | 5 |
30 | Centralny zamek zasilający | 5 |
31 | Sterowanie lewym przednim oknem | 25 |
32 | Pusty | |
33 | Klakson alarmowy z własnym zasilaniem | 15 |
34 | Jednostka sterująca silnika | 15 |
35 | Szyberdach | 20 |
36 | Ogrzewanie i dmuchawa wentylatora silnika | 25 |
37 | Pompa spryskiwacza reflektorów | 20 |
38 | Przednie i tylne światła przeciwmgielne | 15 |
39 | Jednostka sterująca silnika (benzyna) | 15 |
40 | Sterownik silnika diesel + pompa paliwa SDI | 30 |
41 | Wskaźnik poziomu paliwa | 15 |
42 | Transformator zapłonowy + sterownik silnika T70 | 15 |
43 | Światła mijania (prawa strona) | 15 |
44 | Sterowanie lewym tylnym oknem | 25 |
45 | Sterowanie prawym przednim oknem | 25 |
46 | Wycieraczka szyby przedniej | 20 |
47 | Podgrzewana jednostka tylnej szyby | 20 |
48 | Jednostka wskaźnika | 15 |
49 | Zapalniczka | 15 |
50 | Jednostka blokująca | 20 |
51 | Radio/CD/GPS/Telefon | 20 |
52 | Klakson | 20 |
53 | Światła mijania (lewa strona) | 15 |
54 | Sterowanie prawą tylną szybą | 25 |
a) Sygnał „S” to układ, który obejmuje rozrusznik i blokadę kierownicy i umożliwia, po wyłączeniu zapłonu i bez wyjmowania kluczyka ze stacyjki i stacyjki, włączenie niektórych elementów elektrycznych, w tym m.in. radio, lampka sufitowa itp. Funkcja ta jest dezaktywowana po wyjęciu kluczyka z kierownicy i stacyjki. |
Bezpieczniki pod kierownicą w uchwycie przekaźnika
Bezpieczniki PTC
Numer | Opis | Ampery [A] |
1 | PTC (dodatkowe ogrzewanie elektryczne powietrzem) | 40 |
2 | PTC (dodatkowe ogrzewanie elektryczne powietrzem) | 40 |
3 | PTC (dodatkowe ogrzewanie elektryczne powietrzem) | 40 |
Skrzynka bezpieczników w komorze silnika na akumulatorze
Bezpieczniki metalowe
Numer | Opis | Ampery [A] |
1 | Silnik alternatora/rozrusznika | 175 |
2 | Rozdzielacz napięcia zasilania wewnątrz pojazdu | 110 |
3 | Pompa wspomagania kierownicy | 50 |
4 | Podgrzewanie świec zapłonowych (diesel) | 50 |
5 | Wentylator nagrzewnicy elektrycznej;
Wentylator klimatyzacji. |
40 |
6 | Jednostka ABS | 40 |
Bezpieczniki niemetalowe
Numer | Opis | Ampery [A] |
7 | Jednostka ABS | 25 |
8 | Grzejnik i wentylator Clima Electroblower | 30 |
9 | Jednostka ABS | 10 |
10 | Jednostka sterująca kabla | 5 |
11 | Wentylator klimatyzacji | 5 |
12 | Pusty | |
13 | Jednostka Jatco do automatycznej skrzyni biegów | 5 |
14 | Pusty | |
15 | Pusty | |
16 | Pusty |