W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Renault Master II z lat: 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003. Renault Master II to druga generacja dużego furgonu produkowanego przez francuską markę Renault. Był on dostępny w latach 1997-2010 i zdobył uznanie jako niezawodny i wszechstronny samochód użytkowy. Pod względem stylistycznym, […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Renault Master II z lat: 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003.
Renault Master II to druga generacja dużego furgonu produkowanego przez francuską markę Renault. Był on dostępny w latach 1997-2010 i zdobył uznanie jako niezawodny i wszechstronny samochód użytkowy.
Pod względem stylistycznym, Renault Master II miał klasyczny i funkcjonalny wygląd typowy dla furgonów. Charakteryzował się dużymi wymiarami, prostymi liniami i praktycznymi rozwiązaniami. Samochód oferował różne warianty nadwozia, w tym furgon, platformę, podwozie do zabudowy oraz wersję przystosowaną dla osób niepełnosprawnych.
Wnętrze Renault Master II było przestronne i zaprojektowane z myślą o wygodzie kierowcy i pasażerów. Kabina oferowała odpowiednią ilość miejsca do pracy oraz intuicyjnie rozmieszczone elementy sterujące. Wyposażenie wnętrza zależało od wersji i przeznaczenia pojazdu, ale dostępne były opcje takie jak klimatyzacja, system audio, elektryczne sterowanie szyb, centralny zamek i wiele innych.
Renault Master II oferował różne opcje silnikowe, w tym zarówno jednostki benzynowe, jak i dieselowe. Silniki te cechowały się dobrym momentem obrotowym i oszczędnym zużyciem paliwa, co czyniło z Mastera II ekonomiczny wybór dla przedsiębiorców i użytkowników flotowych. Samochód oferował również różne pojemności ładunkowe, dostosowane do potrzeb użytkownika.
Pod względem funkcjonalności, Renault Master II był wyposażony w wiele praktycznych rozwiązań. Duże przestrzenie ładunkowe umożliwiały przewóz dużej ilości towarów, a dostępne były również opcje dostosowane do specyficznych potrzeb, takie jak zabudowy dla przewozu osób lub specjalistycznych ładunków. Samochód oferował również różne rozwiązania zabezpieczające ładunek, takie jak półki i uchwyty.
Renault Master II cechowała się również solidną konstrukcją i dobrą trwałością, co czyniło go popularnym wyborem wśród przedsiębiorców. Samochód był znany z niezawodności i zdolności do wytrzymywania ciężkich warunków użytkowania. Dostępne były również różne opcje układu napędowego, w tym wersje z przednim napędem lub napędem na cztery koła, co pozwalało dostosować samochód do różnych warunków terenowych i wymagań użytkownika.
Podsumowując, Renault Master II to solidny i wszechstronny furgon, który oferował dużą pojemność ładunkową, praktyczne rozwiązania i niezawodność. Był to samochód, który spełniał potrzeby przedsiębiorców i użytkowników flotowych, zapewniając wydajność i efektywność w codziennej pracy.
Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim
Numer | Ampery [A] | Opis |
F1 | 5 | Komputer wtryskowy + za zasilaniem zapłonu;
Przekaźnik rozrusznika; Komputer skrzyni biegów – za przekaźnikiem zapłonu 1; Gniazdo diagnostyczne. |
F2 | 10 | Zasilanie UCH;
Zapalniczka w pierwszym rzędzie; Zamek drzwi; Podgrzewana tylna szyba; Regulator obrotów biegu jałowego; Przekaźnik tylnych świateł przeciwmgielnych; Kontrolka zmiany biegów; Panel sterowania klimatyzacji; Tempomat; Wyłącznik stop tempomatu; Zmienne tłumienie; Regulacja reflektorów; Podgrzewana szyba przednia; Komputer czujnika zbliżeniowego parkowania; Tempomat; Sterowanie obciążeniem skrzyni biegów; Komputer sterowanego zawieszenia. |
F3 | 30 | Przełącznik spryskiwacza/wycieraczki – UCH |
F4 | 15 | Tablica przyrządów;
Napinacz i komputer poduszek powietrznych; Tachograf |
F5 | 15 | Włącznik hamulca;
Alternator; Włącznik świateł cofania; Przekaźnik świateł cofania. |
F6 | 15 | Przełącznik kombinacji spryskiwaczy/wycieraczek;
Silnik wycieraczek szyby przedniej. |
F7 | 5 | ABS – czujnik prędkości pojazdu |
F8 | 15 | Przekaźnik sterowania klimatyzacją;
Przekaźnik nagrzewnicy oleju napędowego; Tablica bezpieczników silnika (pozycja B ścieżka 4, dla dodatkowych adaptacji na cofania bornier (autobus 16-osobowy)). |
F9 | 10 | Radio;
Wyświetlacz wielofunkcyjny; Interfejs komunikacji telefonu samochodowego; Centralna jednostka komunikacyjna. |
F10 | 30 | Panel sterowania klimatyzacją |
F11 | 10 | Zapalniczka |
F12 | 15 | Gniazdo akcesoriów |
F13 | 5 | Komputer wtryskowy;
Rewers bornier dla dodatkowych adaptacji (autobus 16-osobowy). |
F14 | 5 | Światło lewe;
Lewe światło tylne; Wyświetlacz wielofunkcyjny; Centralna jednostka komunikacyjna. |
F15 | 5 | Światło z prawej strony;
Światło z prawej strony; Światło z prawej strony tablicy rejestracyjnej; Połączenie z przyczepą kempingową; Tachograf; Tablica przyrządów. |
F 16 | 10 | Światło mijania lewe;
Sterowanie ustawieniem reflektorów; Tablica rozdzielcza. |
F17 | 10 | Reflektor świateł mijania z prawej strony |
F18 | 10 | Światło drogowe lewe;
Tablica przyrządów. |
F19 | 10 | Reflektor świateł drogowych z prawej strony |
F20 | 10 | Przekaźnik tylnych świateł przeciwmgłowych;
Połączenie przyczepy kempingowej. |
F21 | 15 | Klakson |
F22 | 5 | Podgrzewane lusterka boczne |
F23 | 20 | Podgrzewany prawy tylny panel tylny |
F24 | 20 | Podgrzewany lewy tylny panel tylny |
F25 | 10 | Autobus 16-osobowy:
Elektryczna blokada drzwi przednich |
F26 | 15 | Autobus 16-osobowy:
Elektryczna blokada tylnych prawych drzwi |
F27 | 5 | z wyjątkiem autobusu 16-osobowego:
Sterowany komputer zawieszenia |
F28 | 15 | Tachograf;
Tablica przyrządów; Syrena alarmowa; Gniazdo diagnostyczne; Czujnik alarmowy UCH. |
F29 | 10 | Radio;
Wyświetlacz wielofunkcyjny; Interfejs komunikacji telefonu samochodowego; Centralna jednostka komunikacyjna. |
F30 | — | — |
F31 | 5 | Czujnik uderzenia – UCH |
F32 | 15 | Podgrzewane fotele przednie;
Elektryczne sterowanie lusterkami bocznymi. |
F33 | 20 | Sterowanie przez kierowcę podnoszeniem szyb pasażera przedniego;
Sterowanie podnoszeniem szyb pasażera. |
F34 | 20 | Elektryczne sterowanie szyb |
F35 | 20 | Przekaźnik podgrzewacza oleju napędowego |
F36 | 15 | z wyjątkiem busa 16-osobowego:
Światła awaryjne; bus 16-osobowy: Światła awaryjne; Tachograf; Tablica przyrządów; Syrena alarmowa; Gniazdo diagnostyczne; Czujnik alarmowy. |
F37 | 30 | Kontrola drzwi |
F38 | 30 | Bus 16-osobowy:
Odcięcie konsumenta (zasilanie bezpiecznikiem F36) |
F39 | 30 | Wyłącznik konsumenta (zasilanie bezpieczników F27, F28, F29 i F31) |
Moduły bezpiecznikowe przedziału pasażerskiego (z wyjątkiem busa 16-osobowego)
Moduły te są montowane na płytce przekaźników przedziału pasażerskiego, na lewym pasie deski rozdzielczej.
Numer | Ampery [A] | Opis |
F1 | 25 | Autobus 9-osobowy:
+ Zasilanie bateryjne przed odcięciem baterii wyjście ogrzewania |
F2 | — | Autobus 9-osobowy:
nieużywany |
F3 | 25 | Autobus 9-osobowy:
Przekaźnik skraplacza |
F4 | 5 | Autobus 9-osobowy:
+ Zasilanie akumulatora przed odcięciem akumulatora sterowanie ogrzewaniem |
Przekaźnik | ||
A | + Po zapłonie 1 | |
B | — | |
C | Prędkość zespołu wentylatora kabiny pasażerskiej 4 | |
D | Niezależne odcięcie ogrzewania | |
E | Podgrzewany tylny ekran i lusterka boczne | |
R1 | Autobus 9-osobowy:
Klimatyzacja + zasilanie po zapłonie |
|
R2 | Autobus 9-osobowy:
Skraplacz |
|
720 | Odcięcie klimatyzacji | |
731 | Podgrzewana szyba przednia |
Moduły bezpiecznikowe przedziału pasażerskiego (bus 16-osobowy)
Moduły te są montowane na płytce przekaźników przedziału pasażerskiego, na lewym pasie deski rozdzielczej.
Numer | Ampery [A] | Opis |
Moduł 1 (M1) | ||
F1 | 15 | Przekaźnik skraplacza |
F2 | 25 | + Za przekaźnikiem zapłonu 2 |
F3 | 30 | Zasilanie elektryczne drzwi po odcięciu akumulatora |
F4 | — | — |
Moduł 2 (M2) | ||
F1 | 15 | Przekaźnik odcinający akumulator |
F2 | 5 | + Zasilanie akumulatora przed odcięciem akumulatora sterowanie ogrzewaniem |
F3 | 25 | + Zasilanie akumulatora przed odcięciem akumulatora wyjście grzania |
F4 | 15 | Sygnalizacja świetlna i na nogi + zasilanie bateryjne po odcięciu baterii |
Moduł 3 (M3) | ||
F1 | 10 | + Zasilanie przekaźnika zapłonu 2 (299-752) – drzwi elektryczne – oświetlenie pasażera – centralny zamek |
F2 | 5 | Zatrzymanie awaryjne – wyłącznik otwarty |
F3 | 5 | Zamki drzwi tylnych + po zapłonie |
F4 | — | — |
Przekaźnik | ||
720 | Odcięcie klimatyzacji | |
Górny rząd | ||
A | + Po zapłonie 1 | |
b | Światła przeciwmgielne | |
C | Prędkość zespołu wentylatora kabiny pasażerskiej 4 | |
D | Niezależne odcięcie ogrzewania | |
E | Podgrzewany tylny ekran i lusterka boczne | |
Dolny rząd | ||
A | Odcięcie baterii | |
B | Blokada odłączenia baterii | |
C | + Po zapłonie 2 | |
D | Parownik | |
E | Skraplacz |
Bezpieczniki akumulatora
Komora silnika
Znajduje się pod maską po lewej stronie
Opis
Opis
Tablica A (777)
Tablica B (777)
Tablica A (597)
Tablica B (597)