Renault Magnum (2001-2014) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Renault Magnum z lat: 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014. Renault Magnum to flagowy model ciężarówki marki Renault, który został wprowadzony na rynek w 1990 roku i produkowany do 2013 roku. Jest to imponujący pojazd, […]

05/26/2023
Czas czytania: 5 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Renault Magnum z lat: 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014.

Renault Magnum to flagowy model ciężarówki marki Renault, który został wprowadzony na rynek w 1990 roku i produkowany do 2013 roku. Jest to imponujący pojazd, który zdobył uznanie wśród kierowców ciężarówek dzięki swojej wydajności, niezawodności i komfortowi jazdy.

Pod względem wyglądu, Renault Magnum wyróżnia się swoim charakterystycznym, muskularnym wyglądem. Ma masywną sylwetkę i agresywnie stylizowane elementy, takie jak charakterystyczna atrapa chłodnicy i reflektory. Magnum był dostępny w różnych wariantach nadwozia, w tym jako ciągnik siodłowy, naczepa czy samochód ciężarowy, co zapewniało elastyczność i dostosowanie do różnych zastosowań.

Wnętrze Renault Magnum zostało zaprojektowane z myślą o komforcie i wygodzie kierowcy. Kabina oferuje przestronne miejsce pracy z ergonomicznie rozmieszczonymi elementami sterującymi. Fotele są wygodne i regulowane, a kokpit zapewnia łatwy dostęp do wszystkich niezbędnych funkcji. Renault Magnum oferuje również wiele udogodnień, takich jak klimatyzację, system audio, nawigację satelitarną, tempomat i wiele innych, które poprawiają komfort podróży i zwiększają produktywność kierowcy.

Renault Magnum był wyposażony w różne silniki wysokoprężne, które charakteryzowały się dużą mocą i oszczędnością paliwa. Dostępne były różne pojemności i konfiguracje silników, co pozwalało na dopasowanie wydajności do indywidualnych potrzeb i zadań transportowych. Magnum oferował również różne systemy napędu, w tym tylny napęd lub napęd na wszystkie koła, co zapewniało dobre prowadzenie i stabilność na drodze.

Pod względem ładowności i wydajności, Renault Magnum był imponujący. Oferował dużą pojemność ładunkową i możliwość przewożenia dużych ilości towarów na długich trasach. Dzięki zaawansowanym systemom zawieszenia i hamulcowym, Magnum zapewniał doskonałe prowadzenie i kontrolę nad pojazdem, nawet przy dużym obciążeniu.

Renault Magnum był również wyposażony w szereg systemów bezpieczeństwa i asystentów, które poprawiały bezpieczeństwo jazdy. Systemy takie jak ABS, ESP, kontrola trakcji czy asystent pasa ruchu zapewniały stabilność i kontrolę na drodze, redukując ryzyko wypadków.

Podsumowując, Renault Magnum był imponującym modelem ciężarówki, który łączył w sobie wydajność, niezawodność i komfort jazdy. Jego charakterystyczny wygląd, przestronne wnętrze, silne silniki i duże możliwości załadunku czyniły go popularnym wyborem wśród kierowców ciężarówek, którzy szukali nie tylko narzędzia pracy, ale także komfortu i wydajności na długich trasach.

Zobacz także:  Renault 11 i 9 (1981-1988) - schematy bezpieczników i przekaźników
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

Skrzynka bezpiecznikowa

Renault Magnum (2001-2014) - schematy bezpieczników i przekaźników

Opis Numer Ampery [A]
Gniazdo przyczepy, 7-stykowe typu „EBS”;

Gniazdo przyczepy, 7-stykowe typu 24 S;

Sterowanie podgrzewaniem silnika;

Sterowanie zwalniaczem elektrycznym lub hydraulicznym.

F1 10
Światła boczne prawe – postojowe;

Światła obrysowe prawe;

Światła obrysowe środkowe prawe.

F2 10
Światła pozycyjne – pozycyjne;

Światła obrysowe lewe;

Światła obrysowe środkowe lewe.

F3 10
Światła boczne przyczepy / postojowe F4 10
Dostępne zasilanie (oświetlenie);

Dostępne zasilanie (zespół oświetlenia dachowego).

F5 10
Oświetlenie przyrządów na desce rozdzielczej;

Oświetlenie włączników;

Przekaźnik opóźniający spryskiwanie reflektorów.

F6 10
Światła przeciwmgielne (s);

Reflektory przeciwmgielne światło ostrzegawcze.

F8 10
Światła przeciwmgielne;

Światła do jazdy przeciwmgielnej;

Światło ostrzegawcze świateł drogowych przeciwmgielnych.

F9 10
Światło drogowe prawe F10 10
Reflektor świateł drogowych lewy;

Lampka ostrzegawcza świateł drogowych.

F11 10
Światła mijania lewe;

Światło ostrzegawcze świateł mijania.

F12 10
Światła mijania prawe F13 10
Przekaźnik wycieraczek szyby przedniej;

ECU alarmu antykradzieżowego.

F15 10
Skrzynka elektroniczna antykradzieżowa;

ECU „AIRBAG”;

Odszranianie lusterka wstecznego;

Wskaźnik ciśnienia powietrza;

Brzęczyk cofania.

F 16 10
Klimatyzacja F18 20
ECU „EBS” F20 20
Zasilanie (za wyłącznikiem głównym) F21 15
Niezależna nagrzewnica;

Skrzynka sterownicza wentylacji;

Niezależna kontrola programowania nagrzewnicy;

Elektrozawór głównego obwodu wody;

3-stopniowy regulator ciśnienia klimatyzacji;

Przekaźnik klimatyzacji.

F22 30
Światło schodkowe;

Światło (a) górne;

Obniżacz napięcia (telekomunikacja);

Czytnik map.

F23 20
ECU skrzyni biegów „ASTRONIC” F24 20
Zegar tachografu F25 5
Gniazdo przyczepy, 7-pinowe typu „EBS” F26 20
Światła stopu;

Światła stopu przyczepy.

F27 10
Sterownik zwalniacza hydraulicznego F28 10
Lewe odchylane odszranianie lusterka wstecznego;

Prawe odchylane odszranianie lusterka wstecznego.

F29 10
Silniki do regulacji reflektorów;

Radio.

F30 10
Silnik wycieraczek szyby przedniej;

Pompa spryskiwacza szyby przedniej;

Pompa spryskiwacza reflektorów.

F32 20
Gniazdo diagnostyczne;

Zawieszenie ECU.

F33 10
Tuner radiowy + zasilanie 24 V;

Niezależne programowanie grzałki;

Sygnalizator antywłamaniowy.

F34 10
Dostępne zasilanie (po kluczyku zapłonu) F35 10
Sygnał dźwiękowy;

Elektrozawór klaksonu 2-tonowy;

Elektrozawór samokierujący się osi;

Silnik odpowietrznika dachu.

F37 20
Główny wyświetlacz F38 5
Dostępne przekaźniki F40 10
ECU skrzyni biegów „ASTRONIC” F42 10
Przyczepa + zasilanie 24 V;

Przygotowanie do zarządzania na pokładzie;

Reflektor roboczy (ciągnik).

F43 15
Pompa odchylania kabiny F44 30
Elektryczny zatrzask do drzwi po stronie pasażera;

Elektryczny zaczep do drzwi po stronie kierowcy;

Moduł migacza;

Sterowanie światłami awaryjnymi;

Drzwi centralny zamek;

Blokada przeciwkradzieżowa ECU.

F45 20
Nagrzewnica osuszacza powietrza;

Zegar centralnego smarowania;

Samokierujący przekaźnik bezpieczeństwa osi.

F46 20
Sterownik zawieszenia;

Moduł zdalnego sterowania zawieszenia;

Czujnik ciśnienia sprężyn pneumatycznych tylnej osi napędowej.

F47 10
Przekaźnik świateł cofania F49 10
Lodówka F50 20
Podgrzewany fotel kierowcy;

Podgrzewany fotel pasażera;

Ogranicznik napięcia (gniazdo 12 V);

Gniazdo wtykowe SAE;

Zapalniczka;

Uchwyt butli z czynnikiem chłodniczym.

F51 20
Wideo dostępne zasilanie F53 10
Silnik przedniej rolety przeciwsłonecznej;

Silniki bocznej osłony przeciwsłonecznej.

F54 10
Dostępne zasilanie (za kluczykiem zapłonu)Dostępne przekaźniki. F55 10
Silnik podnośnika szyby F56 20
Główny tachograf ;

ECU pojazdu.

F57 10
ECU „EUP”;

Elektrozawór hamulca wydechowego.

F58 20
ECU „EBS” F60 5
Sterownik zwalniacza hydraulicznego;

Sterownik zwalniacza elektrycznego.

F86 10

Tabela przekaźników na jednostce przyłączeniowej

Opis Numerr Ampery [A]
Przekaźnik zasilania po zapłonie nr 1 RP1 50
Przekaźnik zasilania po zapłonie nr 2 RP2 50
Przekaźnik świateł bocznych / postojowych R5 20
Przekaźnik wyposażenia dodatkowego R6 20
Przekaźnik oświetlenia R8 20
Przekaźnik świateł przeciwmgielnych R9 20
Przekaźnik świateł przeciwmgielnych R10 20
Przekaźnik świateł mijania R11 20
Przekaźnik świateł drogowych R12 20
Przekaźnik świateł stopu R14 20
Przekaźnik podgrzewania nr 2 R16 20
Dostępny przekaźnik nr 1 R17 20
Przekaźnik rozmrażania lusterek wstecznych R20 20
Przekaźnik wycieraczek szyby przedniej R40 20
Przekaźnik świateł cofania R40 20
Przekaźnik zasilania ECU „VECU / EECU” R43 20
Przekaźnik sprężarki klimatyzacji R46 20
Dostępny przekaźnik nr 2 R47 20
Dostępny przekaźnik nr 3 R48 20
Klimatyzowany przekaźnik powietrza R49 20
Przekaźnik opóźnienia spryskiwaczy reflektorów R53
Przekaźnik bezpieczeństwa osi samokierującej R55 20

 

Tabela przekaźników z dala od jednostki przyłączeniowej

Opis Numer Ampery [A]
Przekaźnik podgrzewania R15 100
Przekaźnik mechanizmu odchylania kabiny RP10 50

 

Tabela diod na jednostce przyłączeniowej

Opis Numer
Dioda alarmowa D5
Dioda świateł do jazdy dziennej D6
Dioda świateł do jazdy dziennej D7
Dioda alarmowa D72
Dioda klimatyzacji D86

Uwaga: Diody jednostki przyłączeniowej nie są dostępne

 

Bezpieczniki umieszczone w komorze akumulatora

Renault Magnum (2001-2014) - schematy bezpieczników i przekaźników

Opis Numer Ampery [A]
Jednostka migacza;

Niezależne ogrzewanie;

Radio pokładowe;

Alarm;

Centralne zamknięcie.

F1 25
Tachograf (bez ADR) F89 5
Tachograf (ADR) F89 1

Bezpieczniki w skrzynce bezpieczników (1) umieszczonej w komorze akumulatora

Renault Magnum (2001-2014) - schematy bezpieczników i przekaźników

Opis Numer Ampery [A]
Zasilanie kabiny FM1 125
Elektryczna winda załadowcza FM2 200
Wstępne podgrzewanie powietrza dolotowego silnika FM3 125
FM4 40

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.