W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Porsche 986 Boxster z lat: 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004. Porsche 986 Boxster to model, który został wprowadzony na rynek w 1996 roku jako odpowiedź na popyt na drogie, luksusowe samochody sportowe. Był to pierwszy samochód Porsche z silnikiem […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Porsche 986 Boxster z lat: 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004.
Porsche 986 Boxster to model, który został wprowadzony na rynek w 1996 roku jako odpowiedź na popyt na drogie, luksusowe samochody sportowe. Był to pierwszy samochód Porsche z silnikiem umieszczonym centralnie, a także pierwszy, który był dostępny w wersji kabriolet. Produkcja trwała do 2004 roku, kiedy to został zastąpiony modelem 987.
986 Boxster został zaprojektowany jako samochód sportowy dla entuzjastów motoryzacji, którzy szukali rozrywki i osiągów na drodze. Wyposażony był w silnik bokser o pojemności 2,5 lub 2,7 litra, który miał moc 201 lub 217 KM. Samochód miał 5-biegową skrzynię biegów, która umożliwiała osiągnięcie prędkości maksymalnej 240 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w około 6 sekund.
Jedną z cech charakterystycznych Porsche 986 Boxster był jego wygląd. Samochód został zaprojektowany z myślą o stylowym, aerodynamicznym wyglądzie, który przyciągał uwagę na drodze. Charakterystyczne elementy to dwa małe wloty powietrza z przodu samochodu oraz duży spoiler z tyłu, który zapewniał stabilność i przyczepność na drodze.
Wewnątrz kabiny Porsche 986 Boxster znajdowało się wiele luksusowych elementów, takich jak skórzane fotele i kierownica, automatyczna klimatyzacja i system audio premium. Samochód oferował również wiele opcjonalnych dodatków, w tym system nawigacji satelitarnej, skórzaną tapicerkę i automatyczną skrzynię biegów.
Pomimo swoich zalet, Porsche 986 Boxster nie był wolny od wad. Wczesne modele miały problemy z silnikami, które często ulegały awariom. Oprócz tego, samochód miał ograniczoną przestrzeń bagażową, co utrudniało podróżowanie z większymi ilościami bagażu.
Podsumowując, Porsche 986 Boxster był pierwszym samochodem Porsche z centralnie umieszczonym silnikiem i jednym z pierwszych kabrioletów sportowych marki. Miał wiele zalet, takich jak sportowy wygląd, mocny silnik i luksusowe wyposażenie, ale miał również pewne wady, takie jak problemy z silnikami i ograniczoną przestrzeń bagażową. Mimo to, model ten z pewnością zyskał status kultowego i pozostaje popularnym wyborem wśród miłośników motoryzacji.
Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim
Znajduje się przy drzwiach, za osłoną, po stronie kierowcy.


| Numer | Opis | Ampery [A] | 
|---|---|---|
| A1 | 1997-1998: Prawe światła drogowe; 1999-2004: Prawe światła drogowe, sterowanie światłami drogowymi.  | 
7,5 15  | 
| A2 | 1997-1998: Światła drogowe lewe; 1999-2004: Światła drogowe lewe.  | 
7,5 15  | 
| A3 | Światło obrysowe boczne prawe | 7,5 | 
| A4 | Światło obrysowe boczne w lewo | 7,5 | 
| A5 | Oświetlenie tablicy rejestracyjnej, oświetlenie przyrządów, światło lokalizacyjne (2002-2004) | 15 | 
| A6 | Podgrzewacz siedzeń | 25 | 
| A7 | Światło przeciwmgielne, tylne światło przeciwmgielne | 25 | 
| A8 | Oświetlenie tablicy rejestracyjnej (Kanada) | 7,5 | 
| A9 | 1997-1998: Prawe światła mijania; 1999-2004: Prawe światła mijania.  | 
7,5 15  | 
| A10 | 1997-1998: Lewe światła mijania; 1999-2004: Lewe światła mijania.  | 
7,5 15  | 
| B1 | Klaster, Tiptronic, Przycisk ASR ON/OFF (PSM), Diagnostyka, Power Top | 15 | 
| B2 | 1997-2000: Radio, InfoSystem (1997-1998); 2001-2004: Ostrzeżenie o zagrożeniach, A.Turn-Signal System.  | 
7,5 15  | 
| B3 | Rogi dwukolorowe | 25 | 
| B4 | Dmuchawa komory silnika | 15 | 
| B5 | Podświetlenie zapasowe, regulacja lustra pamięci CU, CU Power Top (996) | 7,5 | 
| B6 | 1997-1998: Przełącznik świateł awaryjnych, górna część zasilania (986); 1999-2004: Kierunkowskazy, okno zasilania.  | 
15 | 
| B7 | Światło stopu, tempomat | 15 | 
| B8 | Alarm CU CLS, CU DME/ME (elektronika silnika), CU Tiptronic | 15 | 
| B9 | 1997-1998: Kontrola trakcji CU ABS 1999-2004: CU ABS, ASR, PSM  | 
15 | 
| B10 | Diagnostyka zestawu wskaźników, regulacja kąta ustawienia reflektorów w pionie (1999-2004), ALWR (986 od 2001), asystent parkowania (986 od 2001) | 15 | 
| C1 | Przekaźnik MFI-DI, elektronika silnika | 25 | 
| C2 | Zapłon, grzałka sondy lambda | 30 | 
| C3 | 1997-1998: System alarmowy CU, system centralnego zamka, okno elektryczne (996); 1999-2004: Alarm CU CLS, okno elektryczne, dach słoneczny, dach CU, oświetlenie wewnętrzne.  | 
15 | 
| C4 | 1997-2001: Pompa paliwowa; 2002-2004: Pompa paliwowa.  | 
25 30  | 
| C5 | 986: do 1999: Nie używany; od 2000: Dmuchawa komory silnika, stopień 1.  | 
5 | 
| C6 | Wycieraczka | 25 | 
| C7 | Przewody sterujące Term.X | 7,5 | 
| C8 | 1997-2001: Wentylator chłodnicy 2 (prawy); 2002-2004: Wentylator chłodnicy 2 (prawy).  | 
30 40  | 
| C9 | System czyszczenia reflektorów | 25 | 
| C10 | 1997-2001: Wentylator chłodnicy 1 (lewy); 2002-2004: Wentylator chłodnicy 1 (lewy).  | 
30 40  | 
| D1 | Okno mocy | 30 | 
| D2 | Ogrzewanie lusterek, odmgławiacz tylnej szyby | 30 | 
| D3 | Napęd górny do kabrioletu, szyberdach (1999-2004) | 30 | 
| D4 | Tylne okno elektryczne (kabriolet) | 30 | 
| D5 | Zapalniczka | 15 | 
| D6 | System klimatyzacji nagrzewnicy | 30 | 
| D7 | 1997-1998: Przełącznik świateł ostrzegawczych, CU DME (986); 1999-2000: Ostrzeżenie o zagrożeniach, system A.Turn Signal; 2001-2004: Otwieranie pokrywy tylnego spoilera.  | 
15 | 
| D8 | 1997-2000: Rozszerzenie spoilera; 2001: Radio; 2002-2004: Pakiet opcji radiowych i audio.  | 
15 15 7,5  | 
| D9 | Audio Option Pack (996)
 986:  | 
15 | 
| D10 | 996: 1997-2001: Punkt mocowania do modernizacji (ostrzeżenie maksymalnie 5 A); 2002-2004: Telefon;986: Punkt mocowania do modernizacji (ostrzeżenie maksymalnie 5 A).  | 
7,5/5 | 
| E1 | Term.86S, CU-CL Alarm, Radio, Cluster CU Info System, Daytime Running Light (1999-2004), CU Sensor Overturn (1999-2004) | 7,5 | 
| E2 | Pamięć CU | 7,5 | 
| E3 | Gniazdo zasilania, gniazdo pamięci CU, lewe | 30 | 
| E 4 | Fotel elektryczny, gniazdo pamięci CU z prawej strony | 30 | 
| E5 | System informacyjny | 7,5 | 
| E6 | Term.30 Telefon/poręczny, jednostka sterująca nawigacją, ORVR (1999-2004) | 7,5 | 
| E7 | System klimatyzacji | 7,5 | 
| E8 | Term.15 Telefon/Poręczny, InfoSystem, Nawigacja (986, 2001) | 7,5 | 
| E9 | 1996-1997, 986: Term.15 Telefon / Handy; 1997-1998, 996: FDR; 1999-2001: PSM; 2002-2004: PSM.  | 
7,5 30 30 25  | 
| E10 | 1996-1997, 986: CU Tiptronic; 1997-1998, 996: FDR; 1999-2001: PSM; 2002-2004: PSM.  | 
7,5 30 30 25  | 
Skrzynka przekaźnikowa 1
Znajduje się nad panelem bezpieczników.

| Numer | Przekaźnik | 
|---|---|
| 1 | — | 
| 2 | — | 
| 3 | Migacz | 
| 4 | Odmgławiacz lusterka i tylnego okna | 
| 5 | do 1997: Głośnik telefonu przełączającego | 
| 6 | Światła do jazdy dziennej CU (podwójny przekaźnik) | 
| 7 | |
| 8 | Mycie reflektorów CU | 
| 9 | Termin.XE | 
| 10 | Klaksony dwukolorowe | 
| 12 | USA/JAPONIA: Światło przeciwmgielne | 
| 13 | Pompa paliwowa | 
| 14 | Top zasilania CU (podwójny przekaźnik) | 
| 15 | |
| 16 | Przerywana kontrola wycieraczek | 
| 18 | Uruchamianie ogrzewania | 
| 19 | Wentylator chłodnicy 1 stopień 1 | 
| 20 | Wentylator chłodnicy 1 stopień 2 | 
| 21 | Wentylator chłodnicy 2 stopień 1 | 
| 22 | Wentylator chłodnicy 2 stopień 2 | 
Skrzynka przekaźnikowa 2
Znajduje się za i pod tylnymi siedzeniami.

| Numer | Opis | Ampery [A] | 
|---|---|---|
| — | Pompa powietrza wtórnego (bezpiecznik) | 40 | 
| 1 | Przekaźnik MFI+DI | |
| 2 | do 1998: Zapłon/czujnik tlenu | |
| 3 | Rozszerzenie spoilera | |
| 4 | Sprężarka klimatyzacji | |
| 5 | — | |
| 7 | Uruchom blokadę | |
| 8 | od 2000 r: Dmuchawa komory silnika | |
| 9 | Wycofanie spoilera | |
| 10 | Pompa powietrza wtórnego | |
| 11 | — | 
Bezpieczniki główne

| Numer | Opis | 
|---|---|
| F1 | PSM | 
| F2 | KOMPONENT NA POKŁADZIE Sieć 1 | 
| F3 | KOMPONENT NA POKŁADZIE Sieć 2 | 
| F4 | Blokada zapłonu | 
| F5 | Elektronika silnika | 
| F6 | KOMPONENT NA POKŁADZIE Sieć 3 | 
| F7 | PSM | 
Brak komentarzy.