Porsche 914 (1969-1976) – schematy bezpieczników i przekaźników

Porsche 914 (1969-1976) - schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Porsche 914 z lat: 1969, 1970, 1971, 1972, 1973, 1974, 1975, 1976.

Porsche 914 to legendarny sportowy samochód wyprodukowany wspólnie przez Porsche i Volkswagena w latach 1969-1976. Jest to unikalny model, który powstał dzięki współpracy tych dwóch renomowanych marek i zdobył sobie miejsce w historii motoryzacji jako ikona stylu i innowacji.

Pod względem wyglądu, Porsche 914 wyróżnia się swoim charakterystycznym, niskim profilem i zaokrąglonymi kształtami. Ma małą, kompaktową sylwetkę z centralnie umieszczonym silnikiem, co przekłada się na doskonałą równowagę i wyjątkowe osiągi. Wersja z twardym dachem oferuje klasyczny design coupe, podczas gdy wersja z miękkim dachem przekształca go w atrakcyjnego roadstera.

Wnętrze Porsche 914 jest proste i minimalistyczne, charakterystyczne dla samochodów sportowych tamtej epoki. Kierowca i pasażer są umieszczeni w nisko osadzonych fotelach, co daje uczucie bliskiego kontaktu z drogą i sportowego prowadzenia. Deska rozdzielcza jest przejrzysta i ergonomiczna, z centralnie umieszczonymi przyrządami i wygodnym uchwytem dla pasażera. Mimo skromnej przestrzeni, wnętrze oferuje odpowiedni komfort dla dwóch osób.

Zobacz także:  Porsche 911 (992) (2019-2021) - schematy bezpieczników i przekaźników

Porsche 914 był dostępny w różnych wariantach silnikowych. Wersje podstawowe były wyposażone w czterocylindrowe jednostki napędowe o pojemności 1.7 lub 2.0 litra, które zapewniały odpowiednie osiągi. Wersje sportowe, takie jak Porsche 914/6, były napędzane sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 2.0 litra, który dostarczał jeszcze większej mocy i dynamiki. Współpraca między Porsche a Volkswagenem przełożyła się na wysoką jakość wykonania i niezawodność mechaniki.

Porsche 914 wyróżniał się również zaawansowanym układem zawieszenia, który zapewniał precyzyjne prowadzenie i dobrą trakcję. Zastosowanie przednich i tylnych niezależnych zawieszeń sprawiało, że samochód był stabilny i łatwy w prowadzeniu nawet na zakrętach. System hamulcowy również gwarantował skuteczne hamowanie i bezpieczną jazdę.

Mimo że Porsche 914 spotkało się z mieszczącym się w okolicach średniej opiniami w momencie premiery, to obecnie zyskało ogromną popularność wśród kolekcjonerów i miłośników klasycznych samochodów. Jego unikalny design, sportowe osiągi i udział dwóch renomowanych marek w produkcji sprawiły, że stał się kultowym modelem w historii motoryzacji.

Podsumowując, Porsche 914 to niezwykły samochód, który połączył znakomite umiejętności jezdne, charakterystyczny design i innowacyjne rozwiązania techniczne. Jego miejsce w historii motoryzacji jest niezaprzeczalne, a dzisiejsi miłośnicy motoryzacji wciąż podziwiają jego urok i wyjątkowość.

Zobacz także:  Porsche Taycan (2019-2021) - schematy bezpieczników i przekaźników
Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.

Skrzynka bezpiecznikowa

Porsche 914 (1969-1976) - schematy bezpieczników i przekaźników
Numer Ampery [A] Opis
1 16 ’69-’72:  Silniki chowanych reflektorów
25 ’73-’76:  Silniki chowanych reflektorów
2 8 Światła awaryjne, oświetlenie wewnętrzne (ewentualnie kierunkowskazy i ich kontrolki, kontrolka hamulca postojowego, kontrolka prędkościomierza, kontrolka wskaźnika paliwa, kontrolka obrotomierza, kontrolka temperatury)
3 16 ’69-’72:  Światła przeciwmgielne / drogowe, lampka kontrolna świateł postojowych, klakson
8 ’73-’76:  Światła przeciwmgielne / drogowe, lampka kontrolna świateł postojowych, klakson
4 8 Wentylator świeżego powietrza, włącznik świateł cofania (ewentualnie tylne światła, obrotomierz, wskaźnik paliwa, wskaźnik temperatury oleju, wskaźnik napięcia, idiotyczne światło alternatora, idiotyczne światło niskiego poziomu paliwa, idiotyczne światło ciśnienia oleju, zegar)
5 16 69-72:  Wycieraczki, zapalniczka, kierunkowskazy, światła hamowania, światło cofania (ewentualnie klakson, lampki kontrolne nagrzewnicy, lampka kontrolna wentylatora świeżego powietrza, silnik wentylatora świeżego powietrza)
25 73-76:  Wycieraczki, zapalniczka, kierunkowskazy, światła hamowania, światło cofania (ewentualnie klakson, lampki kontrolne nagrzewnicy, lampka kontrolna wentylatora świeżego powietrza, silnik wentylatora świeżego powietrza)
6 8 Oświetlenie tablicy rejestracyjnej, lampka zegara, lampka wskaźnika napięcia, lampka tylnego bagażnika, lampka w komorze silnika (ewentualnie lampka temperatury oleju, lampka odszraniania)
7 8 Światła postojowe – prawe (ewentualnie boczne światła obrysowe, prawe światło hamowania)
8 8 Światła postojowe – lewe (ewentualnie boczne światła obrysowe, lewe światło hamowania)
9 8 Prawe światła mijania
10 8 Lewe światła mijania
11 8 Prawa światła drogowe
12 8 Lewe światła drogowe i kontrolka świateł drogowych
Zobacz także:  Porsche 911 (991.2) (2017-2018) - schematy bezpieczników i przekaźników

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *