W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Porsche 914 z lat: 1969, 1970, 1971, 1972, 1973, 1974, 1975, 1976. Porsche 914 to legendarny sportowy samochód wyprodukowany wspólnie przez Porsche i Volkswagena w latach 1969-1976. Jest to unikalny model, który powstał dzięki współpracy tych dwóch renomowanych marek i zdobył sobie miejsce […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Porsche 914 z lat: 1969, 1970, 1971, 1972, 1973, 1974, 1975, 1976.
Porsche 914 to legendarny sportowy samochód wyprodukowany wspólnie przez Porsche i Volkswagena w latach 1969-1976. Jest to unikalny model, który powstał dzięki współpracy tych dwóch renomowanych marek i zdobył sobie miejsce w historii motoryzacji jako ikona stylu i innowacji.
Pod względem wyglądu, Porsche 914 wyróżnia się swoim charakterystycznym, niskim profilem i zaokrąglonymi kształtami. Ma małą, kompaktową sylwetkę z centralnie umieszczonym silnikiem, co przekłada się na doskonałą równowagę i wyjątkowe osiągi. Wersja z twardym dachem oferuje klasyczny design coupe, podczas gdy wersja z miękkim dachem przekształca go w atrakcyjnego roadstera.
Wnętrze Porsche 914 jest proste i minimalistyczne, charakterystyczne dla samochodów sportowych tamtej epoki. Kierowca i pasażer są umieszczeni w nisko osadzonych fotelach, co daje uczucie bliskiego kontaktu z drogą i sportowego prowadzenia. Deska rozdzielcza jest przejrzysta i ergonomiczna, z centralnie umieszczonymi przyrządami i wygodnym uchwytem dla pasażera. Mimo skromnej przestrzeni, wnętrze oferuje odpowiedni komfort dla dwóch osób.
Porsche 914 był dostępny w różnych wariantach silnikowych. Wersje podstawowe były wyposażone w czterocylindrowe jednostki napędowe o pojemności 1.7 lub 2.0 litra, które zapewniały odpowiednie osiągi. Wersje sportowe, takie jak Porsche 914/6, były napędzane sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 2.0 litra, który dostarczał jeszcze większej mocy i dynamiki. Współpraca między Porsche a Volkswagenem przełożyła się na wysoką jakość wykonania i niezawodność mechaniki.
Porsche 914 wyróżniał się również zaawansowanym układem zawieszenia, który zapewniał precyzyjne prowadzenie i dobrą trakcję. Zastosowanie przednich i tylnych niezależnych zawieszeń sprawiało, że samochód był stabilny i łatwy w prowadzeniu nawet na zakrętach. System hamulcowy również gwarantował skuteczne hamowanie i bezpieczną jazdę.
Mimo że Porsche 914 spotkało się z mieszczącym się w okolicach średniej opiniami w momencie premiery, to obecnie zyskało ogromną popularność wśród kolekcjonerów i miłośników klasycznych samochodów. Jego unikalny design, sportowe osiągi i udział dwóch renomowanych marek w produkcji sprawiły, że stał się kultowym modelem w historii motoryzacji.
Podsumowując, Porsche 914 to niezwykły samochód, który połączył znakomite umiejętności jezdne, charakterystyczny design i innowacyjne rozwiązania techniczne. Jego miejsce w historii motoryzacji jest niezaprzeczalne, a dzisiejsi miłośnicy motoryzacji wciąż podziwiają jego urok i wyjątkowość.
Skrzynka bezpiecznikowa
Numer | Ampery [A] | Opis |
1 | 16 | ’69-’72: Silniki chowanych reflektorów |
25 | ’73-’76: Silniki chowanych reflektorów | |
2 | 8 | Światła awaryjne, oświetlenie wewnętrzne (ewentualnie kierunkowskazy i ich kontrolki, kontrolka hamulca postojowego, kontrolka prędkościomierza, kontrolka wskaźnika paliwa, kontrolka obrotomierza, kontrolka temperatury) |
3 | 16 | ’69-’72: Światła przeciwmgielne / drogowe, lampka kontrolna świateł postojowych, klakson |
8 | ’73-’76: Światła przeciwmgielne / drogowe, lampka kontrolna świateł postojowych, klakson | |
4 | 8 | Wentylator świeżego powietrza, włącznik świateł cofania (ewentualnie tylne światła, obrotomierz, wskaźnik paliwa, wskaźnik temperatury oleju, wskaźnik napięcia, idiotyczne światło alternatora, idiotyczne światło niskiego poziomu paliwa, idiotyczne światło ciśnienia oleju, zegar) |
5 | 16 | 69-72: Wycieraczki, zapalniczka, kierunkowskazy, światła hamowania, światło cofania (ewentualnie klakson, lampki kontrolne nagrzewnicy, lampka kontrolna wentylatora świeżego powietrza, silnik wentylatora świeżego powietrza) |
25 | 73-76: Wycieraczki, zapalniczka, kierunkowskazy, światła hamowania, światło cofania (ewentualnie klakson, lampki kontrolne nagrzewnicy, lampka kontrolna wentylatora świeżego powietrza, silnik wentylatora świeżego powietrza) | |
6 | 8 | Oświetlenie tablicy rejestracyjnej, lampka zegara, lampka wskaźnika napięcia, lampka tylnego bagażnika, lampka w komorze silnika (ewentualnie lampka temperatury oleju, lampka odszraniania) |
7 | 8 | Światła postojowe – prawe (ewentualnie boczne światła obrysowe, prawe światło hamowania) |
8 | 8 | Światła postojowe – lewe (ewentualnie boczne światła obrysowe, lewe światło hamowania) |
9 | 8 | Prawe światła mijania |
10 | 8 | Lewe światła mijania |
11 | 8 | Prawa światła drogowe |
12 | 8 | Lewe światła drogowe i kontrolka świateł drogowych |