W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Peugeota 308 (T7) z lat: 2011, 2012, 2013. Peugeot 308 (T7) to kompaktowy samochód produkowany przez francuską markę Peugeot w latach 2007-2013. Jest to następca modelu 307 i został zaprojektowany jako samochód z segmentu C, konkurujący z takimi modelami jak Volkswagen Golf czy […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Peugeota 308 (T7) z lat: 2011, 2012, 2013.
Peugeot 308 (T7) to kompaktowy samochód produkowany przez francuską markę Peugeot w latach 2007-2013. Jest to następca modelu 307 i został zaprojektowany jako samochód z segmentu C, konkurujący z takimi modelami jak Volkswagen Golf czy Ford Focus.
Pod względem stylistycznym Peugeot 308 (T7) charakteryzuje się nowoczesnym i atrakcyjnym wyglądem. Posiada smukłą sylwetkę z dynamicznymi liniami i wyraźnymi szczegółami. Przód samochodu zdobią charakterystyczne reflektory, które mogą być wzbogacone o diodowe światła do jazdy dziennej. Tylna część pojazdu jest również atrakcyjnie zaprojektowana, z wyraźnymi lampami tylnymi.
Wnętrze Peugeota 308 (T7) zostało starannie zaprojektowane, oferując przestronność i komfort dla kierowcy i pasażerów. Materiały wykończeniowe są solidne, a deska rozdzielcza jest ergonomiczna i intuicyjna w obsłudze. Samochód może pomieścić pięć pasażerów i oferuje wystarczającą przestrzeń zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach. Pojemność bagażnika również jest konkurencyjna w swojej klasie.
Pod względem gamy silnikowej Peugeot 308 (T7) oferuje różne opcje zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne. Silniki benzynowe mają pojemność od 1.4 do 1.6 litra, a diesle mają pojemność od 1.6 do 2.0 litra. Wybór silnika zależy od preferencji i potrzeb, a większość jednostek jest oszczędna i oferuje dobrą wydajność.
Peugeot 308 (T7) oferuje również różne systemy i funkcje technologiczne, w zależności od wyposażenia i wersji. Mogą to być systemy multimedialne, nawigacja satelitarna, klimatyzacja, tempomat, asystent parkowania, systemy bezpieczeństwa itp.
W trakcie swojej produkcji Peugeot 308 (T7) zdobył pewne nagrody i cieszył się popularnością wśród klientów. Był uważany za dobrze zbalansowany samochód oferujący połączenie komfortu, stylu i praktyczności. W 2011 roku przeszedł modernizację i otrzymał pewne aktualizacje w designie i wyposażeniu.
Skrzynka bezpieczników deski rozdzielczej
Pojazdy z kierownicą po lewej stronie: skrzynka bezpieczników znajduje się w dolnej części deski rozdzielczej (po lewej stronie).
Przekręcić śrubę o ćwierć obrotu w lewo, odpiąć osłonę ciągnąc za prawą górną część, odczepić i ściągnąć osłonę, zdjąć nośnik z tyłu, do którego jest przymocowana pęseta.
Pojazdy z kierownicą po prawej stronie: znajduje się w lewym dolnym rogu deski rozdzielczej.
Otwórz pokrywę schowka, przesuń prowadnicę otwierającą w lewo poza pierwsze nacięcie, otwórz całkowicie pokrywę schowka, przekręć śrubę o ćwierć obrotu w lewo, odepnij pokrywę skrzynki bezpieczników, pociągając za górną prawą część, odłącz skrzynkę bezpieczników całkowicie zakryj i odwróć, wyjmij wspornik, z tyłu którego zamocowana jest pęseta i zapasowe bezpieczniki.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
F1 | – | Nieużywany. |
F2 | 30 A | Blokowanie i zakleszczenie zamków |
F3 | 5 A | Jednostka sterująca poduszek powietrznych i napinaczy. |
F4 | 10 A | Przełączniki pedału sprzęgła i hamulca dwufunkcyjnego;
Elektrochromatyczne lusterko wsteczne; Klimatyzacja; Czujnik kąta skrętu kierownicy; Automatyczna skrzynia biegów; Jednostka przełączająca i zabezpieczająca. |
F5 | 30 A | Przednie szyby elektryczne za pomocą jednego przycisku;
Składane lusterka. |
F6 | 30 A | Tylne szyby sterowane jednym dotknięciem;
Sterowanie otwieraniem drzwi zewnętrznych. |
F7 | 5 A | Lampki sufitowe przednie i tylne;
Lampki do czytania mapy; Oświetlenie osłony przeciwsłonecznej; Oświetlenie schowka. |
F8 | 20 A | Sprzęt audio;
Audio/telefon; Ekran wielofunkcyjny; Wykrywanie niedopompowania opon; Schowki wewnętrzne. |
F9 | 30 A | Przednie gniazdo 12V;
Zapalniczka. |
F10 | 15 A | Sterowanie montowane na kierownicy;
Syrena alarmowa; Centralka alarmowa. |
F11 | 15 A | Wyłącznik zapłonu o niskim prądzie. |
F12 | 15 A | Tablica przyrządów;
Wyświetlacz lampek ostrzegawczych pasów bezpieczeństwa i przedniej poduszki powietrznej pasażera; Klimatyzacja; Moduł pamięci fotela kierowcy; Zespół dachu chowanego. |
F13 | 5 A | Skrzynka bezpieczników silnika;
Poduszki powietrzne. |
F14 | 15 A | Ekran wielofunkcyjny;
Wzmacniacz; Zestaw głośnomówiący; Czujnik deszczu i nasłonecznienia; Sterownik czujników parkowania; Moduł pamięci siedzenia pasażera. |
F15 | 30 A | Blokowanie i zakleszczenie. |
F17 | 40 A | Odszranianie tylnej szyby i lusterek bocznych. |
CII | – | Bocznik PARC. |
G36 | 30 A | Podgrzewane fotele kierowcy i pasażera. |
G37 | 5 A | Skrzynka bezpieczników przyczepy. |
G38 | 30 A | Moduł pamięci fotela kierowcy. |
G39 | – | Nieużywany. |
G40 | 30 A | Wzmacniacz Hi-Fi;
Moduł pamięci siedzenia pasażera. |
Komora silnika
Umieszczony jest w komorze silnika w pobliżu akumulatora (po lewej stronie).
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
F1 | 20 A | Zasilanie sterownika silnika, pompy wtryskowej i elektrozaworów EGR (2 litry HDI), wtryskiwaczy (2 litry HDI). |
F2 | 15 A | Klakson. |
F3 | 10 A | Spryskiwacz z przodu. |
F4 | 20 A | Spryskiwacz reflektorów. |
F5 | 15 A | Kanister przedmuchu;
Elektrozawory regulacji ciśnienia turbosprężarki i wylotu turbiny (1,6 I THP 16 V); Podgrzewacz oparów oleju (1,6 litra THP 16 V); Podgrzewacz oleju napędowego (1,6 litra HDI). |
F6 | 10 A | Czujnik prędkości pojazdu;
Jednostka sterująca ABS/ESP. |
F7 | 10 A | Sterownik wspomagania kierownicy;
Automatyczna skrzynia biegów; Czujnik poziomu płynu chłodzącego silnik. |
F8 | 25 A | Sterowanie rozrusznikiem. |
F9 | 10 A | Gniazdo diagnostyczne;
Kierunkowe reflektory; Czujnik przepływu powietrza (Diesel); Pompa filtra cząstek stałych (Diesel); Sterowanie lusterkami zewnętrznymi. |
F10 | 30 A | Siłowniki sterownika silnika (benzyna: cewki zapłonowe, elektrozawory, sondy lambda, wtryskiwacze, nagrzewnice, pompa paliwa, termostat elektroniczny) (Diesel: elektrozawory, nagrzewnice). |
F11 | 40 A | Dmuchawa klimatyzacji. |
F12 | 30 A | Wycieraczki szyby przedniej wolno/szybko. |
F13 | 40 A | Zasilanie interfejsu wbudowanego systemu (zapalanie dodatnie). |
F14 | – | Nieużywany. |
F15 | 10 A | Reflektor świateł drogowych z prawej strony. |
F 16 | 10 A | Lewy reflektor świateł drogowych. |
F17 | 15 A | Reflektor świateł mijania z lewej strony. |
F18 | 15 A | Reflektor świateł mijania w prawo. |
F19 | 15 A | Nagrzewnica oparów oleju (1,6 l VTi 16V);
Elektrozawór oczyszczania kanistra (1,6 l VTi 16V); Czujniki tlenu (benzyna); Elektrozawory chłodzenia powietrza (Diesel). |
F20 | 10 A | Termostat elektroniczny;
Elektrozawory o zmiennych fazach rozrządu; Elektrozawór regulacji ciśnienia turbo (Diesel); Czujnik poziomu płynu chłodzącego silnik (Diesel). |
F21 | 5 A | Zasilanie przekaźnika zespołu wentylatora;
Sterowanie przekaźnikiem Valvetronic (1,6 litra VTi 16v); Chłodzenie turbo (1,6 litra THP 16V); Czujnik przepływu powietrza (1,6 litra HDI). |
Bezpieczniki na akumulatorze
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
F1 | – | Nieużywany. |
F2 | 5 A | Dwufunkcyjny przełącznik hamulca. |
F3 | 5 A | Ładowarka akumulatora. |
F4 | 25 A | Zawory elektromagnetyczne ABS/ESP. |
F5 | – | Nieużywany. |
F6 | 15 A | Automatyczna skrzynia biegów. |