Peugeot 308 (T7) (2010) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Peugeota 308 (T7) z lat: 2010. Peugeot 308 (T7) to kompaktowy samochód produkowany przez francuską markę Peugeot w latach 2007-2013. Jest następcą modelu 307 i oferowany jest w wersjach hatchback i kombi. Stylistycznie Peugeot 308 (T7) prezentuje się nowocześnie i atrakcyjnie. Ma dynamiczne […]

07/07/2023
Czas czytania: 5 minut

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Peugeota 308 (T7) z lat: 2010.

Peugeot 308 (T7) to kompaktowy samochód produkowany przez francuską markę Peugeot w latach 2007-2013. Jest następcą modelu 307 i oferowany jest w wersjach hatchback i kombi.

Stylistycznie Peugeot 308 (T7) prezentuje się nowocześnie i atrakcyjnie. Ma dynamiczne linie, smukłą sylwetkę i charakterystyczne detale, takie jak reflektory w kształcie kropli i chromowane detale na atrapie chłodnicy. Wersja kombi charakteryzuje się większymi wymiarami i większą pojemnością bagażnika.

Wnętrze Peugeota 308 (T7) jest przestronne i dobrze zaprojektowane. Oferuje wygodne siedzenia zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Materiały wykończeniowe są solidne, a deska rozdzielcza została ergonomicznie zaprojektowana, aby umożliwić łatwą obsługę. Wersja z 2007 roku oferuje mniej zaawansowane technologicznie wnętrze niż późniejsze modele, ale wciąż zapewnia podstawowe funkcje i wyposażenie.

Gamę silnikową Peugeota 308 (T7) stanowią zarówno jednostki benzynowe, jak i wysokoprężne. Benzynowe silniki mają pojemność od 1.4 do 2.0 litra, a wysokoprężne od 1.6 do 2.0 litra. W zależności od wersji, samochód może być wyposażony w manualną skrzynię biegów lub automatyczną skrzynię biegów.

W późniejszych latach produkcji Peugeot 308 (T7) otrzymał pewne ulepszenia, w tym nowe jednostki napędowe o większej efektywności paliwowej oraz dodatkowe funkcje i technologie, takie jak systemy multimedialne, asystent parkowania, klimatyzacja dwustrefowa i wiele innych.

Peugeot 308 (T7) zdobył uznanie klientów i cieszył się popularnością jako kompaktowy samochód. Oferuje kombinację komfortu, stylu i oszczędności paliwa, co przyciąga szerokie grono użytkowników.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Zobacz także:  Peugeot 307 (2005-2006) - schematy bezpieczników i przekaźników

Skrzynka bezpieczników deski rozdzielczej

Pojazdy z kierownicą po lewej stronie: skrzynka bezpieczników znajduje się w dolnej części deski rozdzielczej (po lewej stronie).

Przekręcić śrubę o ćwierć obrotu w lewo, odpiąć osłonę ciągnąc za prawą górną część, odczepić i ściągnąć osłonę, zdjąć nośnik z tyłu, do którego jest przymocowana pęseta.

Pojazdy z kierownicą po prawej stronie: znajduje się w lewym dolnym rogu deski rozdzielczej.

Otwórz pokrywę schowka, przesuń prowadnicę otwierającą w lewo poza pierwsze nacięcie, otwórz całkowicie pokrywę schowka, przekręć śrubę o ćwierć obrotu w lewo, odepnij pokrywę skrzynki bezpieczników, pociągając za górną prawą część, odłącz skrzynkę bezpieczników całkowicie zakryj i odwróć, wyjmij wspornik, z tyłu którego zamocowana jest pęseta i zapasowe bezpieczniki.

Peugeot 308 (T7) (2010) - schematy bezpieczników i przekaźników

Peugeot 308 (T7) (2010) - schematy bezpieczników i przekaźników
Peugeot 308 (T7) (2010) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
F1 Nieużywany.
F2 30 A Blokowanie i zakleszczenie ziemi.
F3 5 A Jednostka sterująca poduszek powietrznych i napinaczy.
F4 10 A Przełączniki pedału sprzęgła i hamulca dwufunkcyjnego;

Elektrochromatyczne lusterko wsteczne;

Klimatyzacja;

Czujnik kąta skrętu kierownicy;

Automatyczna skrzynia biegów;

Jednostka przełączająca i zabezpieczająca.

F5 30 A Przednie szyby elektryczne za pomocą jednego przycisku;

Składane lusterka.

F6 30 A Tylne szyby sterowane jednym dotknięciem;

Sterowanie otwieraniem drzwi zewnętrznych.

F7 5 A Lampki sufitowe przednie i tylne;

Lampki do czytania mapy;

Oświetlenie osłony przeciwsłonecznej;

Oświetlenie schowka.

F8 20 A Sprzęt audio;

Audio/telefon;

Ekran wielofunkcyjny;

Wykrywanie niedopompowania opon;

Schowki wewnętrzne.

F9 30 A Przednie gniazdo 12V;

Zapalniczka.

F10 15 A Sterowanie montowane na kierownicy;

Syrena alarmowa;

Centralka alarmowa.

F11 15 A Wyłącznik zapłonu o niskim prądzie.
F12 15 A Tablica przyrządów;

Wyświetlacz lampek ostrzegawczych pasów bezpieczeństwa i przedniej poduszki powietrznej pasażera;

Klimatyzacja;

Moduł pamięci fotela kierowcy;

Zespół dachu chowanego.

F13 5 A Skrzynka bezpieczników silnika;

Poduszki powietrzne.

F14 15 A Ekran wielofunkcyjny;

Wzmacniacz;

Zestaw głośnomówiący;

Czujnik deszczu i nasłonecznienia;

Sterownik czujników parkowania;

Moduł pamięci siedzenia pasażera.

F15 30 A Blokowanie i zakleszczenie.
F17 40 A Odszranianie tylnej szyby i lusterek bocznych.
CII Bocznik PARC.
G36 30 A Podgrzewane fotele kierowcy i pasażera.
G37 5 A Skrzynka bezpieczników przyczepy.
G38 30 A Moduł pamięci fotela kierowcy.
G39 Nieużywany.
G40 30 A Wzmacniacz Hi-Fi;

Moduł pamięci siedzenia pasażera.

Komora silnika

Umieszczony jest w komorze silnika w pobliżu akumulatora (po lewej stronie).

Peugeot 308 (T7) (2010) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
F1 20 A Zasilanie sterownika silnika, pompy wtryskowej i elektrozaworów EGR (2 litry HDI), wtryskiwaczy (2 litry HDI).
F2 15 A Klakson.
F3 10 A Spryskiwacz z przodu.
F4 20 A Spryskiwacz reflektorów.
F5 15 A Kanister przedmuchu;

lektrozawory regulacji ciśnienia turbosprężarki i wylotu turbiny (1,6 I THP 16 V),

Podgrzewacz oparów oleju (1,6 litra THP 16 V);

Podgrzewacz oleju napędowego (1,6 litra HDI).

F6 10 A Czujnik prędkości pojazdu;

Jednostka sterująca ABS/ESP.

F7 10 A Sterownik wspomagania kierownicy;

Automatyczna skrzynia biegów;

Czujnik poziomu płynu chłodzącego silnik.

F8 25 A Sterowanie rozrusznikiem.
F9 10 A Gniazdo diagnostyczne;

Kierunkowe reflektory;

Czujnik przepływu powietrza (Diesel);

Pompa filtra cząstek stałych (Diesel);

Sterowanie lusterkami zewnętrznymi.

F10 30 A Siłowniki sterownika silnika (benzyna: cewki zapłonowe, elektrozawory, sondy lambda, wtryskiwacze, nagrzewnice, pompa paliwa, termostat elektroniczny) (Diesel: elektrozawory, nagrzewnice).
F11 40 A Dmuchawa klimatyzacji.
F12 30 A Wycieraczki szyby przedniej wolno/szybko.
F13 40 A Zasilanie interfejsu wbudowanego systemu (zapalanie dodatnie).
F14 Nieużywany.
F15 10 A Reflektor świateł drogowych z prawej strony.
F 16 10 A Lewy reflektor świateł drogowych.
F17 15 A Reflektor świateł mijania z lewej strony.
F18 15 A Reflektor świateł mijania w prawo.
F19 15 A Nagrzewnica oparów oleju (1,6 l VTi 16V);

Elektrozawór oczyszczania kanistra (1,6 l VTi 16V);

Czujniki tlenu (benzyna);

Elektrozawory chłodzenia powietrza (Diesel).

F20 10 A Termostat elektroniczny;

Elektrozawory o zmiennych fazach rozrządu;

Elektrozawór regulacji ciśnienia turbo (Diesel);

Czujnik poziomu płynu chłodzącego silnik (Diesel).

F21 5 A Zasilanie przekaźnika zespołu wentylatora;

Sterowanie przekaźnikiem Valvetronic (1,6 litra VTi 16v);

Chłodzenie turbo (1,6 litra THP 16V);

Czujnik przepływu powietrza (1,6 litra HDI).

Bezpieczniki na akumulatorze

Peugeot 308 (T7) (2010) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
F1 Nieużywany.
F2 5 A Przełącznik hamulca dwufunkcyjnego.
F3 5 A Ładowarka akumulatora.
F4 25 A Elektrozawory ABS/ESP.
F5 Nieużywany.
F6 15 A Automatyczna skrzynia biegów.
F7* 80 A Zespół elektropompy wspomagania kierownicy.
F8* 60 A Zespół wentylatora.
F9* 70A/30A Jednostka podgrzewania wstępnego (silnik elektryczny Diesel Valvetronic (1,6 litra THP 16V).
F10* 40 A Zespół elektropompy ABS/ESP.
F11* 100 A Jednostka przełączająca i zabezpieczająca.
F12* Nieużywany.
MF1* Nieużywany.
MF2* 30 A Skrzynka bezpieczników przyczepy.
MF3* 50 A Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim.
MF4* 80 A Wbudowany interfejs systemowy.
MF5* 80 A Wbudowany interfejs systemowy.
MF6* Nieużywany.
MF7* 30 A Podgrzewane siedzenia.
MF8* 20 A Spryskiwacz reflektorów.
* Bezpieczniki midi i maxi zapewniają dodatkową ochronę systemów elektrycznych. Wszelkie prace przy tego typu bezpiecznikach muszą być wykonywane przez ASO PEUGEOT.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

  1. Avatar

    Czesław pisze:

    Brak świateł cofania.Co może być przyczyną? Model 308 Peugeot.

Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.