W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Peugeota 308 (T7) z lat: 2010. Peugeot 308 (T7) to kompaktowy samochód produkowany przez francuską markę Peugeot w latach 2007-2013. Jest następcą modelu 307 i oferowany jest w wersjach hatchback i kombi. Stylistycznie Peugeot 308 (T7) prezentuje się nowocześnie i atrakcyjnie. Ma dynamiczne […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Peugeota 308 (T7) z lat: 2010.
Peugeot 308 (T7) to kompaktowy samochód produkowany przez francuską markę Peugeot w latach 2007-2013. Jest następcą modelu 307 i oferowany jest w wersjach hatchback i kombi.
Stylistycznie Peugeot 308 (T7) prezentuje się nowocześnie i atrakcyjnie. Ma dynamiczne linie, smukłą sylwetkę i charakterystyczne detale, takie jak reflektory w kształcie kropli i chromowane detale na atrapie chłodnicy. Wersja kombi charakteryzuje się większymi wymiarami i większą pojemnością bagażnika.
Wnętrze Peugeota 308 (T7) jest przestronne i dobrze zaprojektowane. Oferuje wygodne siedzenia zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Materiały wykończeniowe są solidne, a deska rozdzielcza została ergonomicznie zaprojektowana, aby umożliwić łatwą obsługę. Wersja z 2007 roku oferuje mniej zaawansowane technologicznie wnętrze niż późniejsze modele, ale wciąż zapewnia podstawowe funkcje i wyposażenie.
Gamę silnikową Peugeota 308 (T7) stanowią zarówno jednostki benzynowe, jak i wysokoprężne. Benzynowe silniki mają pojemność od 1.4 do 2.0 litra, a wysokoprężne od 1.6 do 2.0 litra. W zależności od wersji, samochód może być wyposażony w manualną skrzynię biegów lub automatyczną skrzynię biegów.
W późniejszych latach produkcji Peugeot 308 (T7) otrzymał pewne ulepszenia, w tym nowe jednostki napędowe o większej efektywności paliwowej oraz dodatkowe funkcje i technologie, takie jak systemy multimedialne, asystent parkowania, klimatyzacja dwustrefowa i wiele innych.
Peugeot 308 (T7) zdobył uznanie klientów i cieszył się popularnością jako kompaktowy samochód. Oferuje kombinację komfortu, stylu i oszczędności paliwa, co przyciąga szerokie grono użytkowników.
Skrzynka bezpieczników deski rozdzielczej
Pojazdy z kierownicą po lewej stronie: skrzynka bezpieczników znajduje się w dolnej części deski rozdzielczej (po lewej stronie).
Przekręcić śrubę o ćwierć obrotu w lewo, odpiąć osłonę ciągnąc za prawą górną część, odczepić i ściągnąć osłonę, zdjąć nośnik z tyłu, do którego jest przymocowana pęseta.
Pojazdy z kierownicą po prawej stronie: znajduje się w lewym dolnym rogu deski rozdzielczej.
Otwórz pokrywę schowka, przesuń prowadnicę otwierającą w lewo poza pierwsze nacięcie, otwórz całkowicie pokrywę schowka, przekręć śrubę o ćwierć obrotu w lewo, odepnij pokrywę skrzynki bezpieczników, pociągając za górną prawą część, odłącz skrzynkę bezpieczników całkowicie zakryj i odwróć, wyjmij wspornik, z tyłu którego zamocowana jest pęseta i zapasowe bezpieczniki.
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
F1 | – | Nieużywany. |
F2 | 30 A | Blokowanie i zakleszczenie ziemi. |
F3 | 5 A | Jednostka sterująca poduszek powietrznych i napinaczy. |
F4 | 10 A | Przełączniki pedału sprzęgła i hamulca dwufunkcyjnego;
Elektrochromatyczne lusterko wsteczne; Klimatyzacja; Czujnik kąta skrętu kierownicy; Automatyczna skrzynia biegów; Jednostka przełączająca i zabezpieczająca. |
F5 | 30 A | Przednie szyby elektryczne za pomocą jednego przycisku;
Składane lusterka. |
F6 | 30 A | Tylne szyby sterowane jednym dotknięciem;
Sterowanie otwieraniem drzwi zewnętrznych. |
F7 | 5 A | Lampki sufitowe przednie i tylne;
Lampki do czytania mapy; Oświetlenie osłony przeciwsłonecznej; Oświetlenie schowka. |
F8 | 20 A | Sprzęt audio;
Audio/telefon; Ekran wielofunkcyjny; Wykrywanie niedopompowania opon; Schowki wewnętrzne. |
F9 | 30 A | Przednie gniazdo 12V;
Zapalniczka. |
F10 | 15 A | Sterowanie montowane na kierownicy;
Syrena alarmowa; Centralka alarmowa. |
F11 | 15 A | Wyłącznik zapłonu o niskim prądzie. |
F12 | 15 A | Tablica przyrządów;
Wyświetlacz lampek ostrzegawczych pasów bezpieczeństwa i przedniej poduszki powietrznej pasażera; Klimatyzacja; Moduł pamięci fotela kierowcy; Zespół dachu chowanego. |
F13 | 5 A | Skrzynka bezpieczników silnika;
Poduszki powietrzne. |
F14 | 15 A | Ekran wielofunkcyjny;
Wzmacniacz; Zestaw głośnomówiący; Czujnik deszczu i nasłonecznienia; Sterownik czujników parkowania; Moduł pamięci siedzenia pasażera. |
F15 | 30 A | Blokowanie i zakleszczenie. |
F17 | 40 A | Odszranianie tylnej szyby i lusterek bocznych. |
CII | – | Bocznik PARC. |
G36 | 30 A | Podgrzewane fotele kierowcy i pasażera. |
G37 | 5 A | Skrzynka bezpieczników przyczepy. |
G38 | 30 A | Moduł pamięci fotela kierowcy. |
G39 | – | Nieużywany. |
G40 | 30 A | Wzmacniacz Hi-Fi;
Moduł pamięci siedzenia pasażera. |
Komora silnika
Umieszczony jest w komorze silnika w pobliżu akumulatora (po lewej stronie).
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
F1 | 20 A | Zasilanie sterownika silnika, pompy wtryskowej i elektrozaworów EGR (2 litry HDI), wtryskiwaczy (2 litry HDI). |
F2 | 15 A | Klakson. |
F3 | 10 A | Spryskiwacz z przodu. |
F4 | 20 A | Spryskiwacz reflektorów. |
F5 | 15 A | Kanister przedmuchu;
lektrozawory regulacji ciśnienia turbosprężarki i wylotu turbiny (1,6 I THP 16 V), Podgrzewacz oparów oleju (1,6 litra THP 16 V); Podgrzewacz oleju napędowego (1,6 litra HDI). |
F6 | 10 A | Czujnik prędkości pojazdu;
Jednostka sterująca ABS/ESP. |
F7 | 10 A | Sterownik wspomagania kierownicy;
Automatyczna skrzynia biegów; Czujnik poziomu płynu chłodzącego silnik. |
F8 | 25 A | Sterowanie rozrusznikiem. |
F9 | 10 A | Gniazdo diagnostyczne;
Kierunkowe reflektory; Czujnik przepływu powietrza (Diesel); Pompa filtra cząstek stałych (Diesel); Sterowanie lusterkami zewnętrznymi. |
F10 | 30 A | Siłowniki sterownika silnika (benzyna: cewki zapłonowe, elektrozawory, sondy lambda, wtryskiwacze, nagrzewnice, pompa paliwa, termostat elektroniczny) (Diesel: elektrozawory, nagrzewnice). |
F11 | 40 A | Dmuchawa klimatyzacji. |
F12 | 30 A | Wycieraczki szyby przedniej wolno/szybko. |
F13 | 40 A | Zasilanie interfejsu wbudowanego systemu (zapalanie dodatnie). |
F14 | – | Nieużywany. |
F15 | 10 A | Reflektor świateł drogowych z prawej strony. |
F 16 | 10 A | Lewy reflektor świateł drogowych. |
F17 | 15 A | Reflektor świateł mijania z lewej strony. |
F18 | 15 A | Reflektor świateł mijania w prawo. |
F19 | 15 A | Nagrzewnica oparów oleju (1,6 l VTi 16V);
Elektrozawór oczyszczania kanistra (1,6 l VTi 16V); Czujniki tlenu (benzyna); Elektrozawory chłodzenia powietrza (Diesel). |
F20 | 10 A | Termostat elektroniczny;
Elektrozawory o zmiennych fazach rozrządu; Elektrozawór regulacji ciśnienia turbo (Diesel); Czujnik poziomu płynu chłodzącego silnik (Diesel). |
F21 | 5 A | Zasilanie przekaźnika zespołu wentylatora;
Sterowanie przekaźnikiem Valvetronic (1,6 litra VTi 16v); Chłodzenie turbo (1,6 litra THP 16V); Czujnik przepływu powietrza (1,6 litra HDI). |
Bezpieczniki na akumulatorze
Numer | Ampery [A] | Opis |
---|---|---|
F1 | – | Nieużywany. |
F2 | 5 A | Przełącznik hamulca dwufunkcyjnego. |
F3 | 5 A | Ładowarka akumulatora. |
F4 | 25 A | Elektrozawory ABS/ESP. |
F5 | – | Nieużywany. |
F6 | 15 A | Automatyczna skrzynia biegów. |
F7* | 80 A | Zespół elektropompy wspomagania kierownicy. |
F8* | 60 A | Zespół wentylatora. |
F9* | 70A/30A | Jednostka podgrzewania wstępnego (silnik elektryczny Diesel Valvetronic (1,6 litra THP 16V). |
F10* | 40 A | Zespół elektropompy ABS/ESP. |
F11* | 100 A | Jednostka przełączająca i zabezpieczająca. |
F12* | – | Nieużywany. |
MF1* | – | Nieużywany. |
MF2* | 30 A | Skrzynka bezpieczników przyczepy. |
MF3* | 50 A | Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim. |
MF4* | 80 A | Wbudowany interfejs systemowy. |
MF5* | 80 A | Wbudowany interfejs systemowy. |
MF6* | – | Nieużywany. |
MF7* | 30 A | Podgrzewane siedzenia. |
MF8* | 20 A | Spryskiwacz reflektorów. |
* Bezpieczniki midi i maxi zapewniają dodatkową ochronę systemów elektrycznych. Wszelkie prace przy tego typu bezpiecznikach muszą być wykonywane przez ASO PEUGEOT. |
Czesław pisze:
Brak świateł cofania.Co może być przyczyną? Model 308 Peugeot.