Peugeot 308 (T7) (2008) – schematy bezpieczników i przekaźników

Peugeot 308 (T7) (2008) - schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Peugeota 308 (T7) z lat: 2008.

Peugeot 308 (T7) to kompaktowy samochód produkowany przez francuską markę Peugeot. Model ten został wprowadzony na rynek w 2007 roku jako następca popularnego modelu 307. Samochód był dostępny w różnych wersjach, w tym jako hatchback i kombi.

Pod względem stylistycznym Peugeot 308 (T7) cechuje się eleganckim i dynamicznym wyglądem. Posiada smukłą sylwetkę z płynnymi, zaokrąglonymi kształtami. Charakterystycznymi elementami są reflektory i atrapa chłodnicy, które nadają mu charakterystyczny wygląd.

Wnętrze Peugeota 308 (T7) jest przestronne i dobrze zaprojektowane. Wykończenie jest staranne, a materiały użyte we wnętrzu są wysokiej jakości. Deska rozdzielcza jest czytelna i ergonomiczna, co ułatwia obsługę. Samochód oferuje wygodne miejsca dla kierowcy i pasażerów, a także pojemny bagażnik w przypadku wersji kombi.

Pod względem napędu Peugeot 308 (T7) oferuje różne opcje silnikowe. Można wybierać spośród benzynowych i wysokoprężnych jednostek napędowych o różnych pojemnościach i mocach. W zależności od wersji, samochód może być wyposażony w manualną skrzynię biegów lub automatyczną skrzynię biegów.

Peugeot 308 (T7) oferuje również różnorodne systemy i funkcje, które podnoszą komfort i bezpieczeństwo jazdy. Może być wyposażony w systemy multimedialne, nawigację satelitarną, klimatyzację, tempomat, systemy bezpieczeństwa, takie jak ABS czy ESP, oraz wiele innych.

Samochód cieszył się popularnością wśród klientów, zarówno w Europie, jak i na innych rynkach. Otrzymał pozytywne oceny za komfort jazdy, jakość wykonania i osiągi. Peugeot 308 (T7) jest ważnym modelem w gamie Peugeota i przyczynił się do utrzymania marki jako jednego z głównych producentów kompaktowych samochodów na rynku.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Zobacz także:  Peugeot 807 (2010-2014) - schematy bezpieczników i przekaźników

Skrzynka bezpieczników deski rozdzielczej

Pojazdy z kierownicą po lewej stronie: skrzynka bezpieczników znajduje się w dolnej części deski rozdzielczej (po lewej stronie).

Przekręcić śrubę o ćwierć obrotu w lewo, odpiąć osłonę ciągnąc za prawą górną część, odczepić i ściągnąć osłonę, zdjąć nośnik z tyłu, do którego jest przymocowana pęseta.

Pojazdy z kierownicą po prawej stronie: znajduje się w lewym dolnym rogu deski rozdzielczej.

Otwórz pokrywę schowka, przesuń prowadnicę otwierającą w lewo poza pierwsze nacięcie, otwórz całkowicie pokrywę schowka, przekręć śrubę o ćwierć obrotu w lewo, odepnij pokrywę skrzynki bezpieczników, pociągając za górną prawą część, odłącz skrzynkę bezpieczników całkowicie zakryj i odwróć, wyjmij wspornik, z tyłu którego zamocowana jest pęseta i zapasowe bezpieczniki.

Peugeot 308 (T7) (2008) - schematy bezpieczników i przekaźników

Peugeot 308 (T7) (2008) - schematy bezpieczników i przekaźnikówPeugeot 308 (T7) (2008) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
F1 Nieużywany.
F2 Nieużywany.
F3 5 A Jednostka sterująca poduszek powietrznych i napinaczy.
F4 10 A Przełączniki pedału sprzęgła i hamulca dwufunkcyjnego;

Elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne;

Klimatyzacja;

Czujnik kąta skrętu kierownicy;

Automatyczna skrzynia biegów;

Jednostka przełączająca i zabezpieczająca.

F5 30 A Przednie szyby elektryczne za pomocą jednego przycisku;

Składane lusterka.

F6 30 A Tylne szyby sterowane jednym dotknięciem;

Sterowanie otwieraniem drzwi zewnętrznych.

F7 5 A Lampki sufitowe przednie i tylne;

Lampki do czytania mapy;

Oświetlenie osłony przeciwsłonecznej;

Oświetlenie schowka.

F8 20 A Sprzęt audio;

Audio/telefon;

Zmieniarka CD;

Wyświetlacz wielofunkcyjny;

Wykrywanie niedopompowania opon;

Schowki wewnętrzne.

F9 30 A Przednie gniazdo 12 V;

Zapalniczka.

F10 15 A Sterowanie na kierownicy;

Syrena alarmowa;

Centralka alarmowa.

F11 15 A Wyłącznik zapłonu o niskim prądzie.
F12 15 A Tablica przyrządów;

Wyświetlacz lampek ostrzegawczych pasów bezpieczeństwa i przedniej poduszki powietrznej pasażera;

Klimatyzacja;

Moduł pamięci fotela kierowcy;

Składana jednostka dachowa.

F13 5 A Skrzynka bezpieczników silnika;

Poduszki powietrzne.

F14 15 A Wyświetlacz wielofunkcyjny;

Wzmacniacz;

Zestaw głośnomówiący;

Czujnik deszczu i jasności;

Sterownik wspomagania parkowania;

Pamięć fotela pasażera.

F15 30 A Blokowanie i zakleszczenie.
F17 40 A Odladzanie tylnej szyby i lusterek zewnętrznych.
CII Bocznik PARC.
G36 30 A Podgrzewane fotele kierowcy i pasażera.
G37 5 A Skrzynka bezpieczników przyczepy.
G38 30 A Moduł pamięci fotela kierowcy.
G39 Nieużywany.
G40 30 A Wzmacniacz Hi-Fi;

Moduł pamięci siedzenia pasażera.

Komora silnika

Umieszczony jest w komorze silnika w pobliżu akumulatora (po lewej stronie).

Peugeot 308 (T7) (2008) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
F1 20 A Zasilanie sterownika silnika, pompy wtryskowej i elektrozaworów EGR (2 I HDI 16V), wtryskiwaczy (2 I HDI 16V)
F2 15 A Klakson.
F3 10 A Spryskiwacz z przodu.
F4 20 A Spryskiwacz reflektorów.
F5 15 A Kanister przedmuchowy;

Zawory elektromagnetyczne regulacji ciśnienia turbo i wylotu turbiny (1,6 I THP 16 V);

Podgrzewacz oparów oleju (1,6 I THP 16 V).

F6 10 A Czujnik prędkości pojazdu;

Jednostka sterująca ABS/ESP.

F7 10 A Sterownik wspomagania kierownicy;

Automatyczna skrzynia biegów;

Czujnik poziomu płynu chłodzącego silnik.

F8 25 A Kontrola rozrusznika.
F9 10 A Gniazdo diagnostyczne;

Kierunkowe reflektory;

Czujnik przepływu powietrza (Diesel);

Pompa filtra cząstek stałych (Diesel);

Sterowanie lusterkami zewnętrznymi.

F10 30 A Siłowniki sterownika silnika (benzyna: cewki zapłonowe, elektrozawory, sondy lambda, wtryskiwacze, nagrzewnice, pompa paliwa, termostat sterowany) (Diesel: elektrozawory, grzałki).
F11 40 A Dmuchawa klimatyzacji.
F12 30 A Wycieraczki szyby przedniej wolno/szybko.
F13 40 A Zasilanie interfejsu wbudowanego systemu (zapalanie dodatnie).
F14 Nieużywany.
F15 10 A Reflektor świateł drogowych z prawej strony.
F 16 10 A Lewy reflektor świateł drogowych.
F17 15 A Reflektor świateł mijania z lewej strony.
F18 15 A Reflektor świateł mijania w prawo.
F19 15 A Czujniki tlenu (benzyna);

Elektrozawory chłodzenia powietrza (Diesel).

F20 10 A Kontrolowany termostat;

Zawory elektromagnetyczne o zmiennych fazach rozrządu;

Zawór elektromagnetyczny regulacji ciśnienia turbo (Diesel);

Czujnik poziomu płynu chłodzącego silnik (Diesel).

F21 5 A Zasilanie przekaźnika zespołu wentylatora;

Chłodzenie Turbo (1,6 l THP 16 V).

Bezpieczniki na akumulatorze

Peugeot 308 (T7) (2008) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
F1 15 A Automatyczna skrzynia biegów.
F2 15 A Gniazdo diagnostyczne;

Światła dzienne.

F3 5 A Przełącznik hamulca dwufunkcyjnego.
F4 Nieużywany.
F5* 80 A Zespół elektropompy wspomagania kierownicy.
F6* 70 A Jednostka grzewcza (Diesel).
F7* 100 A Jednostka przełączająca i zabezpieczająca.
F8* 50A Ogrzewanie szyi kierowcy i pasażera.
F9 Nieużywany.
F10* 30 A Silnik elektryczny Valvetronic (1,6 I THP 16V).
MF1* 50 A Zespół i jednostka elektropompy z wysuwanym dachem.
MF2* 50 A Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim.
MF3* 50 A Zespół wentylatora.
MF4* 80A Wbudowany interfejs systemowy.
MF5* 80 A Wbudowany interfejs systemowy.
MF6* 40 A Jednostka sterująca ABS/ESP.
MF7* 30 A Zawory elektromagnetyczne ABS/ESP.
MF8* Nieużywany.
* Bezpieczniki maxi zapewniają dodatkową ochronę instalacji elektrycznych. Wszelkie prace przy bezpiecznikach maxi muszą być wykonane przez ASO PEUGEOT.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *