Peugeot 308 (T7) (2007) – schematy bezpieczników i przekaźników

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Peugeota 308 (T7) z lat: 2007. Peugeot 308 (T7) to kompaktowy samochód produkowany przez francuską markę Peugeot od 2007 roku. Jest następcą modelu 307 i jest dostępny w wersjach hatchback i kombi. Stylistycznie Peugeot 308 (T7) zapożycza wiele elementów z wcześniejszego modelu 207, […]

07/07/2023
Czas czytania: 5 minut
Peugeot 308 (T7) (2007) - schematy bezpieczników i przekaźników
Wojciech
Wojciech

Spis treści

W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Peugeota 308 (T7) z lat: 2007.

Peugeot 308 (T7) to kompaktowy samochód produkowany przez francuską markę Peugeot od 2007 roku. Jest następcą modelu 307 i jest dostępny w wersjach hatchback i kombi.

Stylistycznie Peugeot 308 (T7) zapożycza wiele elementów z wcześniejszego modelu 207, mając jednocześnie bardziej nowoczesny wygląd. Charakteryzuje go smukła sylwetka, zaokrąglone kształty i dynamiczne linie. Przód samochodu zdobią charakterystyczne reflektory, a tylną część wyróżniają umieszczone wysoko lampy.

Wnętrze Peugeota 308 (T7) jest przestronne i dobrze zaprojektowane. Samochód oferuje wygodne miejsca dla kierowcy i pasażerów, a jakość materiałów i wykończenia jest na wysokim poziomie. Deska rozdzielcza jest czytelna i intuicyjna, a ergonomiczne rozmieszczenie elementów zapewnia łatwą obsługę.

Jeśli chodzi o gamę silnikową, Peugeot 308 (T7) oferuje różne opcje zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne. Silniki benzynowe mają pojemność od 1.4 do 1.6 litra, a diesle mają pojemność od 1.6 do 2.0 litra. W zależności od wersji, samochód może być wyposażony w manualną skrzynię biegów lub automatyczną skrzynię biegów.

Pod względem technologicznym Peugeot 308 (T7) oferuje wiele funkcji i systemów, takich jak system nawigacji satelitarnej, klimatyzację, system audio, tempomat, elektryczne sterowanie szybami i wiele innych. Istnieje także wersja GTI, która jest sportową odmianą modelu 308, oferującą większą moc i sportowe osiągi.

Peugeot 308 (T7) cieszył się popularnością wśród klientów, zarówno w Europie, jak i na innych rynkach. Jego udane połączenie stylowego wyglądu, komfortowego wnętrza i różnorodnej gamy silników przyczyniło się do jego sukcesu na rynku kompaktowych samochodów.

Sprawdzanie oraz wymiana bezpieczników
Jak wiadomo bezpieczniki chronią przed przeciążeniem układu elektrycznego naszych aut. Gdy któryś z podzespołów przestanie działać, najprawdopodobniej zadziałał wyłącznik automatyczny lub przepalił się bezpiecznik. Dlatego więc przed naprawą należy sprawdzić bezpiecznik odpowiadający za dany element. O przepaleniu świadczyć będzie stopiona lub całkowicie pęknięta taśma wewnątrz bezpiecznika.
Pamiętaj o tym przed wymianą bezpiecznika!
  • wyjmij kluczyk ze stacyjki
  • sprawdź, czy wszystko zostało wyłączone
  • zawsze wymieniaj bezpieczniki o takim samym amperażu.
Zobacz także:  Peugeot Expert III i Traveller (2016-2020) - schematy bezpieczników i przekaźników

Skrzynka bezpieczników deski rozdzielczej

Pojazdy z kierownicą po lewej stronie: skrzynka bezpieczników znajduje się w dolnej części deski rozdzielczej (po lewej stronie).

Przekręcić śrubę o ćwierć obrotu w lewo, odpiąć osłonę ciągnąc za prawą górną część, odczepić i ściągnąć osłonę, zdjąć nośnik z tyłu, do którego jest przymocowana pęseta.

Pojazdy z kierownicą po prawej stronie: znajduje się w lewym dolnym rogu deski rozdzielczej.

Otwórz pokrywę schowka, przesuń prowadnicę otwierającą w lewo poza pierwsze nacięcie, otwórz całkowicie pokrywę schowka, przekręć śrubę o ćwierć obrotu w lewo, odepnij pokrywę skrzynki bezpieczników, pociągając za górną prawą część, odłącz skrzynkę bezpieczników całkowicie zakryj i odwróć, wyjmij wspornik, z tyłu którego zamocowana jest pęseta i zapasowe bezpieczniki.

Peugeot 308 (T7) (2007) - schematy bezpieczników i przekaźników

Peugeot 308 (T7) (2007) - schematy bezpieczników i przekaźnikówPeugeot 308 (T7) (2007) - schematy bezpieczników i przekaźników

 

Numer Ampery [A] Opis
F1 15 A Tylna wycieraczka.
F2 Nieużywany.
F3 5 A Jednostka sterująca poduszek powietrznych i napinaczy.
F4 10 A Przełączniki pedału sprzęgła i hamulca dwufunkcyjnego;

Elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne;

Klimatyzacja;

Czujnik kąta skrętu kierownicy;

Automatyczna skrzynia biegów;

Jednostka przełączająca i zabezpieczająca.

F5 30 A Przednie szyby elektryczne za pomocą jednego przycisku;

Składane lusterka;

Szklana panoramiczna żaluzja dachowa.

F6 30 A Tylne szyby sterowane jednym dotknięciem.
F7 5 A Przednie i tylne oświetlenie sufitowe;

Lampki do czytania mapy;

Tylne lampki do czytania;

Oświetlenie osłony przeciwsłonecznej;

Oświetlenie schowka.

F8 20 A Sprzęt audio;

Audio/telefon;

Zmieniarka CD;

Wyświetlacz wielofunkcyjny;

Wykrywanie niedopompowania opon.

F9 30 A Przednie gniazdo 12 V;

Zapalniczka.

F10 15 A Sterowanie na kierownicy;

Syrena alarmowa;

Centralka alarmowa.

F11 15 A Wyłącznik zapłonu o niskim prądzie.
F12 15 A Tablica przyrządów;

Wyświetlacz lampek ostrzegawczych pasów bezpieczeństwa i przedniej poduszki powietrznej pasażera;

Klimatyzacja;

Moduł pamięci fotela kierowcy;

Moduł nauki jazdy.

F13 5 A Skrzynka bezpieczników silnika;

Poduszki powietrzne;

Sterowana ręczna dźwignia zmiany biegów.

F14 15 A Wyświetlacz wielofunkcyjny;

Wzmacniacz;

Zestaw głośnomówiący;

Czujnik deszczu i jasności;

Sterownik wspomagania parkowania;

Skrzynka bezpieczników przyczepy;

System ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu.

F15 30 A Blokowanie i zakleszczenie.
F17 40 A Odladzanie tylnej szyby i lusterek zewnętrznych.
CII Bocznik PARC.
G36 Nieużywany.
G37 5 A Skrzynka bezpieczników przyczepy.
G38 30 A Moduł pamięci fotela kierowcy.
G39 30 A Zasilanie skrzynki bezpieczników przyczepy.
G40 30 A Wzmacniacz hi-fi.

Komora silnika

Umieszczona jest w komorze silnika w pobliżu akumulatora (po lewej stronie).

Peugeot 308 (T7) (2007) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
F1 20 A Zasilanie sterownika silnika, pompy wtryskowej i elektrozaworów EGR (2 I HDI 16V), wtryskiwaczy (2 I HDI 16V).
F2 15 A Klakson.
F3 10 A Spryskiwacz przód/tył.
F4 20 A Spryskiwacz reflektorów.
F5 15 A Pompa paliwa (benzyna);

Kanister przedmuchu;

Zawory elektromagnetyczne regulacji ciśnienia turbiny i turbo (1,6 I THP 16V);

Podgrzewacz oparów oleju (1,6 I THP 16V);

Podgrzewacz oleju napędowego (1,6 I HDI 16V).

F6 10 A Czujnik prędkości pojazdu;

Jednostka sterująca ABS/ESP.

F7 10 A Sterownik wspomagania kierownicy;

Automatyczna skrzynia biegów;

Czujnik poziomu płynu chłodzącego silnik.

F8 25 A Kontrola rozrusznika.
F9 10 A Gniazdo diagnostyczne;

Reflektory kierunkowe;

Czujnik przepływu powietrza (Diesel);

Pompa filtra cząstek stałych (Diesel).

F10 30 A Siłowniki sterownika silnika (benzyna: cewki zapłonowe, elektrozawory, sondy lambda, wtryskiwacze, nagrzewnice, pompa paliwa, termostat sterowany) (Diesel: elektrozawory, grzałki).
F11 40 A Dmuchawa klimatyzacji.
F12 30 A Wycieraczki szyby przedniej wolno/szybko.
F13 40 A Zasilanie interfejsu wbudowanego systemu (zapalanie dodatnie).
F14 30 A Pompa powietrza.
F15 10 A Reflektor świateł drogowych z prawej strony.
F 16 10 A Lewy reflektor świateł drogowych.
F17 15 A Reflektor świateł mijania z lewej strony.
F18 15 A Reflektor świateł mijania w prawo.
F19 15 A Nagrzewnica oparów oleju (1,4 I 16V i 1,6 I VTi 16V);

Elektrozawór odpowietrzania kanistra (1,4 I 16V i 1,6 I VTi 16V);

Czujniki tlenu (benzyna);

Elektrozawory chłodzenia powietrza (Diesel).

F20 10 A Kontrolowany termostat;

Zawory elektromagnetyczne o zmiennych fazach rozrządu;

Zawór elektromagnetyczny regulacji ciśnienia turbo (Diesel);

Czujnik poziomu płynu chłodzącego silnik (Diesel).

F21 5 A Zasilanie przekaźnika zespołu wentylatora;

Sterowanie przekaźnikiem Valvetronic (1,4 I 16V i 1,6 I VTi 16V);

Turbo chłodzenie (1,6 ITHP 16V);

Czujnik przepływu powietrza (1,6 I HDI 16V).

Bezpieczniki na akumulatorze

Peugeot 308 (T7) (2007) - schematy bezpieczników i przekaźników

Numer Ampery [A] Opis
F1 15 A Skrzynia biegów (sterowana manualna lub automatyczna).
F2 15 A Gniazdo diagnostyczne, światła dzienne.
F3 5 A Przełącznik hamulca dwufunkcyjnego.
F4 Nieużywany.
F5* 80 A Zespół elektropompy wspomagania kierownicy.
F6* 70 A Jednostka grzewcza (Diesel).
F7* 100 A Jednostka przełączająca i zabezpieczająca.
F8 Nieużywany.
F9* 30 A Zespół elektropompy sterowanej ręcznej skrzyni biegów.
F10* 30 A Silnik elektryczny Valvetronic (1,6 I THP 16V).
MF1* 50 A Zespół wentylatora.
MF2* 50 A Skrzynka bezpieczników w przedziale pasażerskim.
MF3* 80 A Wbudowany interfejs systemowy.
MF4* Nieużywany.
MF5* 50 A Jednostka sterująca ABS/ESP.
MF6* 30 A Jednostka sterująca ABS/ESP.
MF7* 80 A Wbudowany interfejs systemowy.
MF8* Nieużywany.
* Bezpieczniki maxi zapewniają dodatkową ochronę instalacji elektrycznych. Wszelkie prace przy bezpiecznikach maxi muszą być wykonane przez ASO PEUGEOT.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów do tej pory! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie komentarze
    Copyright ©2024 Bezpieczniki24.pl.