W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mercedesa-Benz Zetros. Mercedes-Benz Zetros to ciężki samochód terenowy produkowany przez firmę Mercedes-Benz od 2008 roku. Jest to potężny pojazd zaprojektowany przede wszystkim do pracy w trudnych warunkach terenowych i spełniania wymagań związanych z przewozem ciężkiego ładunku. Zetros charakteryzuje się niezwykle solidną konstrukcją i […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mercedesa-Benz Zetros.
Mercedes-Benz Zetros to ciężki samochód terenowy produkowany przez firmę Mercedes-Benz od 2008 roku. Jest to potężny pojazd zaprojektowany przede wszystkim do pracy w trudnych warunkach terenowych i spełniania wymagań związanych z przewozem ciężkiego ładunku.
Zetros charakteryzuje się niezwykle solidną konstrukcją i wytrzymałością, co czyni go idealnym do zadań off-roadowych. Wyposażony jest w wysokoprężny silnik o dużym momencie obrotowym, co zapewnia mu dobrą przyczepność i umożliwia pokonywanie trudnego terenu. Dostępne są różne warianty mocy i napędu, w tym 4×4 i 6×6, które jeszcze bardziej zwiększają zdolności terenowe pojazdu.
Kabina Zetros jest przestronna i funkcjonalna, zaprojektowana z myślą o komforcie kierowcy i pasażerów. Oferuje wiele opcji dostosowania wnętrza do indywidualnych potrzeb i wyposażenie w nowoczesne systemy bezpieczeństwa i komunikacji. Dodatkowo, Zetros może być dostosowany do różnych zastosowań, takich jak transport towarów, pojazd ratowniczy czy baza dla mobilnego laboratorium.
Ponadto, Zetros posiada wysoką nośność i możliwość montażu różnych nadwozi, w tym kontenerów, cystern czy zabudów specjalistycznych. Jest to więc wszechstronny samochód, który może być dostosowany do szerokiej gamy zadań i branż.
Podsumowując, Mercedes-Benz Zetros to niezwykle solidny i wytrzymały samochód terenowy, który doskonale radzi sobie w trudnych warunkach terenowych. Jego wszechstronność, wydajność i możliwość dostosowania do różnych zastosowań sprawiają, że jest on popularnym wyborem dla profesjonalistów, którzy potrzebują niezawodnego pojazdu do pracy w trudnym terenie.
Rozmieszczenie bezpieczników w płytce mocowania bezpieczników głównych
Moduł podstawowy (GM) płytki mocowania głównych bezpieczników
1 | Bezpieczniki rezerwowe |
2 | Bezpieczniki F1–F41 |
3 | Przekaźniki |
GM
|
Opis
|
Ampery [A] |
---|---|---|
F1
|
Tylne światła przeciwmgielne
|
10 A
|
F2
|
Oświetlenie zestawu wskaźników/przełączników i korektor zasięgu świateł
|
10 A
|
F3
|
Pompa recyrkulacyjna dodatkowego ogrzewania
|
15 A
|
F4
|
Radio 12 V, FleetBoard® zacisk 30
|
10 A
|
F5
|
Reflektor roboczy/obrotowe światło ostrzegawcze
|
10 A
|
F6
|
Zarezerwowany przekaźnik K3 (dodatkowy reflektor)
|
10 A
|
F7
|
Wzmocniony sygnał D+ i ogrzewanie wstępnego filtra paliwa
|
15 A
|
F8
|
Ogrzewanie lusterek
|
10 A
|
F9
|
Wyciągarka
|
10 A
|
F10
|
Złącze diagnostyczne, zestaw wskaźników, układ regulacji ciśnienia w oponach
|
10 A
|
F11
|
Gniazdo przyczepy 15-stykowe
|
20 A
|
F12
|
Gniazdo ABS przyczepy
|
20 A
|
F13
|
Gniazdo ładunku/układu regulacji ciśnienia w oponach
|
10 A
|
F14
|
Zarezerwowany dla modułu sterującego układu zmywania reflektorów
|
10 A
|
F15
|
Alternator D+
|
10 A
|
F16
|
Przystawka odbioru mocy
|
10 A
|
F17
|
Ogrzewanie, klimatyzacja
|
20 A
|
F18
|
Dodatkowy bezpiecznik wycieraczek
|
10 A
|
F19
|
Zapalniczka
|
10 A
|
F20
|
Podnośnik szyby po stronie pasażera/wzbudzanie drugiego generatora
|
15 A
|
F21
|
Podnośnik szyby po stronie kierowcy
|
15 A
|
F22
|
Wycieraczki, spryskiwacze, kierunkowskazy
|
10 A
|
F23
|
Światło mijania z prawej strony
|
10 A
|
F24
|
Światło mijania z lewej strony
|
10 A
|
F25
|
Światło drogowe z lewej strony
|
10 A
|
F26
|
Światło drogowe z prawej strony
|
10 A
|
F27
|
Lewa strona pojazdu: światło cofania, światło pozycyjne, boczne światła obrysowe, oświetlenie tablicy rejestracyjnej, tylne światło przyczepy
|
10 A
|
F28
|
Prawa strona pojazdu: światło cofania, światło pozycyjne, boczne światła obrysowe, tylne światło przyczepy
|
10 A
|
F29
|
Moduł sterujący skrzyni biegów: układ elektroniczny/układ sterowania retarderem
|
10 A
|
F30
|
Wyłącznik akumulatora, zestaw wskaźników
|
10 A
|
F31
|
Ustawianie lusterek zewnętrznych
|
10 A
|
F32
|
Napęd na wszystkie koła: terenowy, bieg neutralny/układ regulacji ciśnienia w oponach
|
10 A
|
F33
|
Wycieraczki, spryskiwacze, kierunkowskazy, zacisk S15 moduł przekaźników
|
10 A
|
F34
|
Światło stop, światło cofania, ostrzegacz cofania
|
15 A
|
F35
|
Gniazdo ABS przyczepy
|
10 A
|
F36
|
Przekaźnik K4 rozrusznika zacisk 50
|
20 A
|
F37
|
Wycieraczki, przełącznik zespolony
|
10 A
|
F38
|
Zestaw wskaźników, tachograf
|
10 A
|
F39
|
Klakson, diagnostyka
|
10 A
|
F40
|
Napęd na wszystkie koła: układ wyłączający blokady
|
10 A
|
F41
|
Podświetlenie tablicy rozdzielczej
|
10 A
|
GM
|
Przekaźniki
|
|
---|---|---|
A1
|
Światło dzienne
|
|
A2
|
Zarezerwowany SRA-S moduł sterujący
|
|
K1
|
Wycieraczki, spryskiwacze, kierunkowskazy
|
|
K3
|
Zarezerwowany przekaźnik K3 (dodatkowy reflektor)
|
|
K4
|
Wzmacnianie zacisku 15
|
|
K5
|
Wzmacnianie sygnału D+
|
|
K6
|
Światło stop
|
|
K7
|
Światło cofania
|
Rozmieszczenie bezpieczników w płytce mocowania dodatkowych bezpieczników
Dodatkowy moduł (ZM)
1 | Bezpieczniki F1–F14 (A1) |
2 | Bezpieczniki F1–F14 (A2) |
3 | Przekaźnik (A31) |
A1
|
Opis
|
Ampery [A] |
---|---|---|
F1
|
Programator dodatkowego ogrzewania
|
20 A
|
F2
|
Ogrzewanie dodatkowe
|
20 A
|
F3
|
Radio/FleetBoard® zacisk 15
|
10 A
|
F4
|
Zestaw głośnomówiący zacisk 15
|
10 A
|
Układ chłodzenia oleju skrzyni rozdzielczej zacisk 30
|
15 A
|
|
F5
|
Gniazdo lampy ręcznej, lampki do czytania po stronie pasażera
|
10 A
|
F6
|
Przetwornik napięcia T2 12 V/15 A gniazda
|
15 A
|
F7
|
Przetwornik napięcia T1 12 V/15 A radia, komunikacji
|
15 A
|
F8
|
Przetwornik napięcia złącza do podłączania zabudowanego urządzenia z przodu zacisk 15
|
10 A
|
F9
|
osuszacz sprężonego powietrza
|
10 A
|
F10
|
Zacisk 30 do zabudowy
|
15 A
|
F11
|
BlueTEC®: układ elektroniczny
|
15 A
|
F12
|
Światło dzienne
|
10 A
|
F13
|
Moduł sterujący skrzyni biegów: układ elektroniczny
|
10 A
|
F14
|
Złącza do podłączania zabudowanego urządzenia z przodu
|
20 A
|
A2
|
Opis
|
Ampery [A] |
---|---|---|
F1
|
Ogrzewanie szyby przedniej
|
25 A
|
F2
|
Zestaw głośnomówiący zacisk 30
|
10 A
|
F3
|
Przekaźnik czasowy ogrzewania szyby przedniej
|
10 A
|
F4
|
Gniazdo 24 V/15 A
|
15 A
|
F5
|
Gniazdo konsoli środkowej 24 V/15 A
|
15 A
|
F6
|
Wolne
|
–
|
F7
|
Układ generacji zacisk S30
|
20 A
|
F8
|
Wolne
|
–
|
F9
|
Oświetlenie wnętrza
|
10 A
|
F10
|
Tachograf
|
10 A
|
F11
|
Wolne
|
–
|
F12
|
Wolne
|
–
|
F13
|
Wolne
|
–
|
F14
|
Wolne
|
–
|
A5
|
Diody odbiorników
|
---|---|
D1
|
GGVS: zatrzymanie wyłącznika akumulatora przez oświetlenie pojazdu
|
D2
|
GGVS: zatrzymanie wyłącznika akumulatora przez światła awaryjne
|
D3
|
GGVS: zatrzymanie wyłącznika akumulatora przez ogrzewanie dodatkowe
|
D4
|
Dioda ogrzewania dodatkowego zacisk 15
|
D5
|
GGVS: zatrzymanie wyłącznika akumulatora przez zestaw wskaźników
|
D6
|
Dioda ogrzewania dodatkowego zacisk 30
|
D7
|
Gniazdo urządzeń: dioda blokująca układu elektronicznego kierunkowskazów
|
D8
|
Gniazdo urządzeń: dioda blokująca układu elektronicznego kierunkowskazów
|
D9
|
Dioda ogrzewania dodatkowego
|
D10
|
Dioda ogrzewania dodatkowego D+
|
D11
|
Wolne
|
D12
|
Wolne
|
D13
|
Wolne
|
D14
|
Wolne
|
A31
|
Przekaźniki
|
|
---|---|---|
K1
|
Światła przeciwmgielne
|
|
K2
|
Reflektory do jazdy dziennej
|
|
K3
|
Położenie neutralne przystawek odbioru mocy w przypadku automatycznej skrzyni biegów
|
|
K4
|
Układ generacji 12 V zacisk S15: radio/komunikacja
|
|
K5
|
Układ generacji 12 V zacisk S58: radio/komunikacja
|
|
K6
|
Ogrzewanie dodatkowe
|
|
K7
|
Ogrzewanie dodatkowe
|
|
K8
|
Przekaźnik sterowania wymuszonego 1 stopnia dmuchawy
|
|
K9
|
Układ wyłączania blokady ABS
|
|
K10
|
GGVS: zatrzymanie wyłącznika akumulatora przez światła awaryjne
|
A32
|
Przekaźniki odbiorników
|
|
---|---|---|
K1
|
Układ odciążający zacisk 58
|
|
K2
|
Układ odciążający zacisk 56
|
|
K3
|
Układ odciążający zacisk 56a
|
|
K4
|
Przekaźnik czasowy ogrzewanego osuszacza sprężonego powietrza
|
|
K5
|
Elektryczny wyłącznik akumulatora
|
|
K6
|
Układ wyłączający 12 V radio/komunikację/podświetlenie panelu obsługi Allison
|
A34
|
Przekaźniki
|
|
---|---|---|
K1
|
Pompa recyrkulacyjna dodatkowego ogrzewania
|
|
K2
|
Ogrzewanie szyby przedniej
|
|
K3
|
Przekaźnik czasowy ogrzewania szyby przedniej
|
|
K4
|
Przekaźnik urządzenia sygnalizacyjnego/układu chłodzenia oleju skrzyni rozdzielczej
|
|
K5
|
Brzęczyk urządzenia sygnalizacyjnego/układu chłodzenia oleju skrzyni rozdzielczej
|
|
K6
|
Ogrzewanie dodatkowe
|
|
K7
|
Wolne
|
|
K8
|
Przekaźnik grupy terenowej
|