K27/7 – Przekaźnik zasilania AdBlue (z silnikiem 642.8 z BlueTEC)
F12 – Bezpiecznik nagrzewnicy stacjonarnej (hybrydowy)
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mercedesa-Benz Klasa E W212 z lat: 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016. Mercedes-Benz Klasa E W212 to samochód wprowadzony na rynek w 2009 roku, który zastąpił poprzednią generację W211. Ten model był produkowany do 2016 roku i przyniósł wiele udoskonaleń w porównaniu […]
W poniższym wpisie przedstawiamy schematy i lokalizacje skrzynek bezpieczników oraz przekaźników dla Mercedesa-Benz Klasa E W212 z lat: 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016.
Mercedes-Benz Klasa E W212 to samochód wprowadzony na rynek w 2009 roku, który zastąpił poprzednią generację W211. Ten model był produkowany do 2016 roku i przyniósł wiele udoskonaleń w porównaniu do swojego poprzednika.
Pod względem designu, Klasa E W212 prezentuje się nowocześnie i elegancko. Charakteryzuje się smukłą sylwetką, opływowymi liniami nadwozia i charakterystycznymi reflektorami przednimi w kształcie litery „C”. Odświeżony wygląd zewnętrzny nadał mu bardziej dynamiczny i nowoczesny wyraz.
Wnętrze Klasa E W212 oferuje wysoką jakość materiałów i wykończenia, a także bogate wyposażenie. Kabina pasażerska jest przestronna i luksusowo wykończona, zapewniając komfortową podróż zarówno kierowcy, jak i pasażerom. Ergonomiczny układ deski rozdzielczej oraz łatwo dostępne i intuicyjne elementy sterujące zapewniają wygodę i łatwość obsługi.
Klasa E W212 oferuje różne warianty napędowe, w tym benzynowe i wysokoprężne silniki o różnych pojemnościach i mocach. Dostępne są również wersje z napędem na cztery koła oraz różne opcje transmisji, takie jak manualna skrzynia biegów, automatyczna skrzynia biegów lub dwusprzęgłowa skrzynia biegów. Samochód zapewnia dobrą dynamikę jazdy oraz oszczędność paliwa.
Mercedes-Benz Klasa E W212 wyposażony jest w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, takie jak systemy wspomagające jazdę, asystent pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, system monitorowania martwego pola, systemy ostrzegania przed kolizją i wiele innych. Dodatkowo, bogate wyposażenie dodatkowe obejmuje m.in. systemy multimedialne, nawigację, kamerę cofania, systemy parkowania i wiele innych udogodnień.
Pod względem jazdy, Klasa E W212 oferuje komfortową i stabilną jazdę. Zawieszenie jest dobrze zestrojone, zapewniając równowagę pomiędzy komfortem a dynamiką. Samochód świetnie radzi sobie zarówno na długich trasach, jak i w miejskim ruchu.
Mercedes-Benz Klasa E W212 to samochód, który łączy w sobie elegancję, luksus, zaawansowane technologie i wysoki poziom bezpieczeństwa. Jest to idealny wybór dla osób poszukujących prestiżowego i komfortowego samochodu klasy średniej.
Skrzynka bezpieczników przedziału bagażowego
Znajduje się po prawej stronie bagażnika, za osłoną.
| Numer | Opis | Ampery [A] | 
|---|---|---|
| 37 | Elektromagnes zagłówka fotela kierowcy NECK-PRO;
 Elektromagnes zagłówka fotela pasażera NECK-PRO  | 
7,5 | 
| 38 | Dotyczy modelu 212.2: Silnik wycieraczki tylnej klapy | 15 | 
| 39 | do 31.05.2010: Sterownik lewych tylnych drzwi
 Obowiązuje dla pojazdów z kierownicą po prawej stronie od 01.06.2010: Sterownik lewych przednich drzwi  | 
30 | 
| 40 | Zapasowy | – | 
| 41 | do 31.05.2010: Sterownik prawych tylnych drzwi Obowiązuje dla pojazdów z kierownicą po lewej stronie od 01.06.2010: Sterownik prawych przednich drzwi  | 
30 | 
| 42 | Przekaźnik pompy paliwa Dotyczy silników 156, 271, 272, 273, 274, 276, 278, 642, 651: Jednostka sterująca układu paliwowego  | 
25 | 
| 43 | Moduł komunikacyjny usług telematycznych | 7,5 | 
| 44 | Przełącznik częściowo elektrycznej regulacji fotela przedniego pasażera | 30 | 
| 45 | Przełącznik częściowo elektrycznej regulacji fotela kierowcy | 30 | 
| 46 | Wzmacniacz anten FM 1, AM, CL [ZV] i KEYLESS-GO;
 Wzmacniacz anteny tylnej szyby 1; Antena DAB pasmo III; Centralka zabezpieczenia wnętrza i zabezpieczenia przed odholowaniem  | 
7,5 | 
| 47 | Zapasowy | – | 
| 48 | Zapasowy | – | 
| 49 | Ogrzewanie tylnej szyby | 40 | 
| 50 | Prawy przedni odwracalny zwijacz napinacza awaryjnego | 50 | 
| 51 | Lewy przedni odwracalny zwijacz napinacza awaryjnego | 50 | 
| 52 | Zapasowy | – | 
| 53 | Jednostka sterująca rozpoznawaniem przyczepy | 30 | 
| 54 | Jednostka sterująca rozpoznawaniem przyczepy | 15 | 
| 55 | Zapasowy | – | 
| 56 | Gniazdo przyczepy | 15 | 
| 57 | Jednostka sterująca rozpoznawaniem przyczepy | 20 | 
| 57 | Konwerter napięcia podświetlanej listwy progowej lewych przednich;
 Konwerter napięcia podświetlanej listwy progowej prawych przednich drzwi  | 
7,5 | 
| 58 | Jednostka sterująca rozpoznawaniem przyczepy | 25 | 
| 59 | Lewy przedni zderzak Czujnik DISTRONIC (DTR) Prawy przedni zderzak DISTRONIC (DTR) czujnik  | 
7,5 | 
| 60 | Pompa pneumatyczna z wielokonturowym siedziskiem | 7,5 | 
| 60 | Dynamiczna pompa pneumatyczna z wielokonturowym siedziskiem | 30 | 
| 61 | Sterownik pokrywy bagażnika;
 Sterownik tylnej klapy  | 
40 | 
| 62 | Jednostka sterująca siedzenia kierowcy | 25 | 
| 63 | Jednostka sterująca ogrzewaniem tylnych siedzeń | 25 | 
| 64 | Jednostka sterująca przedniego siedzenia pasażera | 25 | 
| 65 | do 28.02.2013: Sterownik ogrzewania kierownicy | 7,5 | 
| 65 | od 01.03.2013: Sterownik modułu rurki kolumny kierownicy | 10 | 
| 66 | Silnik dmuchawy tylnej | 7,5 | 
| 67 | Jednostka sterująca wzmacniacza systemu dźwiękowego | 40 | 
| 68 | Jednostka sterująca AIRmatic;
 Elektroniczna jednostka sterująca poziomem tylnej osi  | 
15 | 
| 69 | Wzmacniacz tylnych głośników basowych | 25 | 
| 70 | Jednostka sterująca monitorowania ciśnienia w oponach | 5 | 
| 71 | Gniazdo wewnętrzne pojazdu, przednie Zapalniczka przednia z podświetleniem popielniczki  | 
15 | 
| 72 | Gniazdo w przestrzeni ładunkowej | 15 | 
| 73 | Złącze diagnostyczne Odbiornik zdalnego sterowania nagrzewnicy stacjonarnej; Obowiązuje z skrzynią biegów 722.930/931: Jednostka sterująca trybem skrzyni biegów  | 
5 | 
| 74 | Sterownik KEYLESS-GO Obowiązuje od 01.03.2013: Zespół lampy przedniej prawej Obowiązuje od 01.03.2013: Zespół lampy przedniej lewej Obowiązuje od 01.12.2011: Sterownik przetwornicy DC/AC  | 
15 | 
| 75 | Nagrzewnica stacjonarna; Obowiązuje od 01.03.2013 (z reflektorami Dynamic LED: Lewy zespół lampy przedniej; Prawy zespół lampy przedniej  | 
20 | 
| 75 | Dotyczy silnika 156: Przekaźnik silnika wentylatora chłodnicy oleju | 25 | 
| 76 | Tylny uchwyt na kubek Gniazdo tylnej konsoli środkowej Tylne złącze elektryczne USB  | 
15 | 
| 77 | Tylny uchwyt na kubek Ważny do 28.02.2013: Jednostka sterująca systemu wykrywania masy (WSS) Obowiązuje dla pojazdów z Chin, Korei Południowej: Procesor nawigacji  | 
7,5 | 
| 78 | Jednostka sterująca interfejsem multimedialnym;
 Jednostka połączeniowa multimediów  | 
7,5 | 
| 79 | Obowiązuje do 31.05.2010 r.: Jednostka sterująca czujnikami radarowymi Obowiązuje od 01.06.2010 r.: Jednostka sterująca systemu czujników wideo i radarowych Obowiązuje od 01.03.2013 r.: Jednostka sterująca bramką podwozia  | 
5 | 
| 80 | Jednostka sterująca systemu parkowania | 5 | 
| 81 | Wzmacniacz/kompensator anteny systemu telefonii komórkowej;
 Złącze elektryczne telefonu komórkowego;  | 
5 | 
| 82 | Regulator dmuchawy lewego przedniego siedzenia;
 Regulator dmuchawy prawego przedniego siedzenia  | 
10 | 
| 83 | Tuleja złącza obwodu 15R Jednostka sterująca systemem wzywania pomocy Ważna do 31.05.2010: Procesor nawigacji Wersja japońska: Jednostka sterująca elektronicznym poborem opłat  | 
7,5 | 
| 84 | Moduł zasilania kamery cofania Jednostka sterująca Digital Audio Broadcasting Ważna do 28.02.2013: Jednostka sterująca kamery cofania Ważna od 01.03.2013: Kamera cofania Ważna do 31.05.2010: Jednostka sterująca tunerem SDAR/high definition Ważna od 01.06.2010 : Jednostka sterująca satelitarnym cyfrowym radiem audio (SDAR) Obowiązuje od 01.03.2013: Jednostka sterująca kamerą 360°  | 
5 | 
| 85 | Ważny do 28.02.2015: Tuner TV (analogowy/cyfrowy) Ważny do 28.02.2015: Cyfrowy tuner TV Ważny od 01.03.2015: Tuner  | 
7,5 | 
| 86 | Odtwarzacz DVD Lewy tylny wyświetlacz Prawy tylny wyświetlacz  | 
7,5 | 
| 87 | Jednostka sterująca systemem wzywania pomocy Specjalna wielofunkcyjna jednostka sterująca pojazdu (SVMCU) Obowiązuje od 01.06.2011 z silnikiem 157, 274, 276, 278: Przekaźnik pompy obiegowej płynu chłodzącego Obowiązuje od 01.03.2015: Moduł komunikacyjny usług telematycznych  | 
7,5 | 
| 88 | Obowiązuje z skrzynią biegów 722.9: Inteligentny moduł serwo do DIRECT SELECT | 15 | 
| 89 | Sterownik rozpoznawania przyczepy Wielofunkcyjny sterownik pojazdu specjalnego (SVMCU) Obowiązuje do 28.02.2013 z silnikiem 157: Sterownik układu paliwowego Obowiązuje od 01.03.2013 (ze statycznymi reflektorami LED): Prawy zespół lampy przedniej Lewy zespół lampy przedniej  | 
30 | 
| 90 | Przekaźnik pompy obiegowej płynu chłodzącego Dotyczy silnika 642.8 z BlueTEC: blok bezpieczników AdBlue®  | 
40 | 
| 91 | Obowiązuje dla skrzyni biegów 722 z funkcją ECO start/stop: Przednia jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 10 | 
| 92 | Obowiązuje od 01.03.2013: Jednostka sterująca KEYLESS-GO Obowiązuje od 01.03.2013: Tylny moduł przełączający Ważna do 30.11.2011: Jednostka sterująca przetwornicy DC/AC  | 
15 | 
| Przekaźnik | ||
| A | Przekaźnik obwodu 15 | |
| B | Przekaźnik obwodu 15R (1) | |
| C | Przekaźnik ogrzewania tylnej szyby | |
| D | Dotyczy silnika Diesla: Przekaźnik pompy paliwa | |
| E | Przekaźnik wycieraczek szyby przedniej | |
| F | Przekaźnik regulacji siedzenia | |
| G | Przekaźnik obwodu 15R (2) | 
Skrzynka bezpieczników komory silnika
Skrzynka bezpieczników znajduje się w komorze silnika po stronie kierowcy, pod osłoną.

| Numer | Opis | Ampery [A] | 
|---|---|---|
| 1 | Obowiązuje dla pojazdu z kierownicą po lewej stronie: Jednostka sterująca elektronicznego programu stabilizacji toru jazdy; Jednostka sterująca elektronicznego programu stabilizacji toru jazdy Premium; Hybrydowy: Jednostka sterująca układu hamowania rekuperacyjnego’ Regulator dmuchawy  | 
25 | 
| 2 | do 31.05.2010: Sterownik lewych przednich drzwi
 Obowiązuje dla pojazdów z kierownicą po prawej stronie od 01.06.2010: Sterownik lewych tylnych drzwi  | 
30 | 
| 3 | do 31.05.2010: Sterownik prawych przednich drzwi
 Obowiązuje dla pojazdów z kierownicą po lewej stronie od 01.06.2010: Sterownik prawych tylnych drzwi  | 
30 | 
| 4 | Obowiązuje z silnikiem 157: Sterownik układu paliwowego
 Obowiązuje dla silników 642, 651 do 31.05.2010: Czujnik skraplania filtra paliwa z elementem grzejnym  | 
20 | 
| 4 | Obowiązuje dla silnika 651 (z doposażonym podgrzewanym filtrem paliwa) do 31.05.2010: Sterownik czujnika kondensacji filtra paliwa z elementem grzejnym | 7,5 | 
| 5 | Zestaw wskaźników Przełącznik świateł zewnętrznych Tylna jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym Ważna od 01.03.2013: Jednostka sterująca elektronicznego programu stabilizacji Obowiązuje od 01.03.2013: Jednostka sterująca elektronicznego programu stabilności Premium  | 
7,5 | 
| 6 | Obowiązuje dla silnika wysokoprężnego: jednostka sterująca CDI Obowiązuje dla silnika benzynowego: jednostka sterująca ME-SFI Obowiązuje dla silnika 271.958, 274.920: jednostka sterująca CNG  | 
10 | 
| 7 | Rozrusznik | 20 | 
| 8 | Dodatkowa jednostka sterująca systemu bezpieczeństwa | 7,5 | 
| 9 | Gniazdo schowka na rękawiczki | 15 | 
| 10 | Silnik wycieraczek;
 Ogrzewanie postojowe wycieraczek  | 
30 | 
| 11 | Wyświetlacz Audio/COMAND;
 Panel sterowania Audio/COMAND; Uchwyt modułu nawigacyjnego;  | 
7,5 | 
| 12 | Jednostka sterująca i obsługowa ACC
 Jednostka sterująca górnego panelu kontrolnego AIRMATIC: Grupa przycisków zawieszenia  | 
7,5 | 
| 13 | Jednostka sterująca modułu rurki kolumny kierownicy; Kamera wielofunkcyjna; Stereofoniczna kamera wielofunkcyjna  | 
7,5 | 
| 14 | Jednostka sterująca elektronicznego programu stabilizacji toru jazdy;
 Jednostka sterująca elektronicznego programu stabilizacji toru jazdy Premium  | 
7,5 | 
| 15 | Dodatkowa jednostka sterująca systemu bezpieczeństwa | 7,5 | 
| 16 | Hybrydowy: elektryczna sprężarka czynnika chłodniczego Obowiązuje ze skrzynią biegów 722.930/931: DIRECT SELECT INTERFACE Dotyczy skrzyni biegów 722 (z wyjątkiem 722.930/931): Elektroniczna jednostka sterująca modułu dźwigni zmiany biegów  | 
5 | 
| 17 | Jednostka sterująca górnego panelu sterowania;
 Moduł sterujący panoramicznego dachu przesuwnego  | 
30 | 
| 18 | Przełącznik świateł zewnętrznych Hybrydowy: Jednostka sterująca energoelektroniki Obowiązuje do 28.02.2013: Grupa przełączników tablicy rozdzielczej Jednostka sterująca górnego panelu Obowiązuje dla skrzyni biegów 722 z ECO start/stop: Przekaźnik pompy pomocniczej oleju przekładniowego  | 
7,5 | 
| 19 | Obowiązuje z wyjątkiem skrzyni biegów 722.9: Elektroniczna jednostka sterująca blokady zapłonu, Elektryczna jednostka sterująca blokady kierownicy | 20 | 
| 20 | Obowiązuje dla pojazdu z kierownicą po lewej stronie: jednostka sterująca elektronicznego programu stabilizacji toru jazdy, jednostka sterująca elektronicznego programu stabilizacji toru jazdy Premium
 Obowiązuje dla pojazdu z kierownicą po lewej stronie, hybryda: jednostka sterująca układu hamulcowego z odzyskiem energii  | 
40 | 
| 21 | Rozpoznawanie zajętości przedniego siedzenia pasażera i ACSR Jednostka sterująca systemu wykrywania masy (WSS),z wyjątkiem wersji hybrydowej do 28.02.2013: Przełącznik świateł hamowania Hybrydowy do 28.02.2013: Przełącznik świateł hamowania hybrydowego; Przełączany przez włącznik lampki schowka na rękawiczki, Lampka schowka na  | 
7,5 | 
| 22 | Dotyczy silnika wentylatora o mocy 650, 800 W: Silnik wentylatora silnika spalinowego i klimatyzacji ze zintegrowanym sterowaniem Dotyczy silnika 156: Złącze elektryczne wiązki wewnętrznej i wiązki przewodów silnika Obwód 87 Tuleja złącza M2eDotyczy silnika 157, 271, 272, 273, 274, 276, 278: Złącze elektryczne wiązki przewodów wewnętrznych i wiązki przewodów silnika Dotyczy silników 271, 272.98, 274.9, 276 i silnika 651 (oprócz 4MATIC): Siłownik żaluzji chłodnicy Dotyczy silników 642, 651:  | 
15 | 
| 23 | Dotyczy silnika Diesla: Tylna jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnika;
 Dotyczy silnika 271, 642, 651: Obwód 87 Tuleja złącza M1e; Dotyczy silnika 156, 157, 271, 272, 273, 274, 276, 278, 642, 651: Złącze elektryczne wiązki przewodów wewnętrznych i wiązki przewodów silnika; Dotyczy silnika 271: Jednostka sterująca ME-SFI  | 
20 | 
| 24 | Dotyczy silników 156, 157, 271, 272, 273, 274, 276, 278, 642, 651: Złącze elektryczne do wiązki wewnętrznej i wiązki przewodów silnika;
 Dotyczy silnika wysokoprężnego: jednostka sterująca CDI; Dotyczy silnika benzynowego: jednostka sterująca ME-SFI; Obowiązuje dla silnika 271.958, 274.920: Jednostka sterująca CNG  | 
15 | 
| 25 | Dotyczy silników 642, 651 z BlueTEC: Sterownik tlenków azotu za filtrem cząstek stałych Diesel Sterownik tlenków azotu za katalizatorem SCR Sterownik czujnika cząstek sadzyDotyczy silnika benzynowego: Sterownik ME-SFIHybrydowy: Pompa obiegowa płynu chłodzącego skrzyni biegów przekaźnik elektronika HYBRYDOWA przekaźnik pompy obiegowej płynu chłodzącegoDotyczy silnika 156: Tuleja złącza, obwód 87 M3e  | 
15 | 
| 26 | Radio Radio z systemem autopilota Sterownik COMAND  | 
20 | 
| 27 | Obowiązuje dla silnika benzynowego: jednostka sterująca ME-SFI;
 Obowiązuje dla silnika diesla: Dotyczy silnika 271.958, 274.920: centralka CNG  | 
7,5 | 
| 28 | Klaster instrumentów | 7,5 | 
| 29 | Obowiązuje do 28.02.2013: Prawy przedni reflektor | 10 | 
| 30 | Obowiązuje do 28.02.2013: Zespół lampy przedniej lewej | 10 | 
| 31A | Lewy klakson fanfar
 Prawy klakson fanfar  | 
15 | 
| 31B | Lewy klakson fanfar
 Prawy klakson fanfar  | 
15 | 
| 32 | Dotyczy silnika 272: Elektryczna pompa powietrza | 40 | 
| 33 | Obowiązuje dla skrzyni biegów 722.6: Elektroniczna jednostka sterująca skrzynią biegów;
 Obowiązuje dla skrzyni biegów 722.9, 724, 725: W pełni zintegrowana jednostka sterująca skrzynią biegów  | 
10 | 
| 34 | Obowiązuje dla silników 156, 271, 272, 273, 642, 651: Sterownik układu paliwowego | 7,5 | 
| 35 | Hybrydowy: Przekaźnik zasilania jednostki sterującej HYBRID | 7,5 | 
| 36 | Jednostka sterująca Night View Assist; Ważna do 28.02.2013 r.: Jednostka sterująca DISTRONIC electric; Obowiązuje od 01.03.2013 r.: Przedni czujnik radarowy dalekiego zasięgu; Obowiązuje od 01.03.2013 r.: Jednostka sterująca COLLISION PREVENTION ASSIST  | 
7,5 | 
| Przekaźnik | ||
| J | Przekaźnik obwodu 15 | |
| k | Przekaźnik obwodu 15R | |
| Ł | Przekaźnik nagrzewnicy pozycji parkowania wycieraczek | |
| M | Obwód rozrusznika 50 przekaźnik | |
| N | Obwód silnika 87 przekaźnik | |
| O | Przekaźnik klaksonu | |
| P | Dotyczy silnika 272: Przekaźnik wtrysku powietrza wtórnego | |
| Q | Przekaźnik pomocniczej pompy oleju przekładniowego | |
| R | Obwód obudowy 87 przekaźnik | 
Dodatkowa skrzynka bezpieczników w komorze silnika (hybryda)

| Numer | Opis | Ampery [A] | 
|---|---|---|
| 130 | Jednostka sterująca układu hamulcowego z odzyskiem energii | 5 | 
| 131 | Jednostka sterująca systemu zarządzania akumulatorami | 5 | 
| 132 | Zapasowy | – | 
| 133 | Jednostka sterująca energoelektroniki | 5 | 
| 134 | Przekaźnik pompy próżniowej (-) | 5 | 
| 135 | Jednostka sterująca systemu zarządzania akumulatorami | 7,5 | 
| 136 | Separator pirotechniczny | 7,5 | 
| 137 | Pompa obiegowa energoelektroniki 1 | 7,5 | 
| 138 | Pompa obiegowa energoelektroniki 2 | 7,5 | 
| 139 | Dotyczy silnika 651: Pompa obiegowa chłodziwa skrzyni biegów | 7,5 | 
| 140 | Przekaźnik pompy próżniowej (+) | 40 | 
| 141 | Zapasowy | – | 
| 142 | Zapasowy | – | 
| Przekaźnik | ||
| S | Przekaźnik pompy obiegowej chłodziwa skrzyni biegów | |
| T | Przekaźnik zasilania jednostki sterującej HYBRID | |
| U | Przekaźnik pompy obiegowej płynu chłodzącego HYBRID power electronics | 
Przednia skrzynka bezpieczników
Bez ECO start/stop

| Numer | Opis | Ampery [A] | 
|---|---|---|
| MR8 | Pyrofuse, uruchamiany przez jednostkę sterującą dodatkowego systemu bezpieczeństwa | – | 
| MR1 | Sterownik elektrycznego wspomagania kierownicy | 50 | 
| MR2 | Zapasowy | – | 
| MR3 | Zapasowy | – | 
| MR4 | Silnik wentylatora do silnika spalinowego i klimatyzacji ze zintegrowanym sterowaniem | 100 | 
| MR5 | Obowiązuje dla silnika wysokoprężnego: Wzmacniacz nagrzewnicy PTC | 150 | 
| MR6 | Dotyczy akumulatora przedniego pokładowego układu elektrycznego: Przednia jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 60 | 
| MR7 | Przednia jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 150 | 
| PIN1 | Obowiązuje dla pojazdów z kierownicą po lewej stronie: Regulator dmuchawy;
 Obowiązuje dla pojazdów z kierownicą po prawej stronie: Jednostka sterująca elektronicznego programu stabilizacji toru jazdy Premium  | 
50 | 
| PIN2 | Dotyczy pojazdów z kierownicą po prawej stronie: Jednostka sterująca elektronicznego programu stabilizacji toru jazdy Jednostka sterująca elektronicznego programu stabilizacji toru jazdy premium  | 
50 | 
| PIN3 | Przekaźnik AIRmatic; Obowiązuje ze skrzynią biegów 725: W pełni zintegrowana jednostka sterująca skrzynią biegów  | 
60 | 
| MRG1 | Zapasowy | – | 
| MRG2 | Przednia jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 100 | 
| IG1 | Tylna jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 150 | 
| I1 | Dotyczy akumulatora przedniego pokładowego układu elektrycznego: Tylna jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 100 | 
Z ECO start/stop
| Numer | Opis | Ampery [A] | 
|---|---|---|
| MR8 | Alternator Stacjonarna jednostka sterująca nagrzewnicą  | 
350 | 
| MR4 | Silnik wentylatora do silnika spalinowego i klimatyzacji ze zintegrowanym sterowaniem | 100 | 
| MR5 | Obowiązuje dla silnika wysokoprężnego: Wzmacniacz nagrzewnicy PTC | 150 | 
| MR6 | Dotyczy akumulatora przedniego pokładowego układu elektrycznego: Przednia jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 60 | 
| MR7 | Przednia jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 150 | 
| MR9 | Zapasowy | – | 
| MG2 | Przednia jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 100 | 
| MR3 | Sterownik elektrycznego wspomagania kierownicy | 80 | 
| IG1 | Tylna jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 150 | 
| IM1 | Dotyczy akumulatora przedniego pokładowego układu elektrycznego: Tylna jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 100 | 
| PIN1 | Obowiązuje dla pojazdów z kierownicą po lewej stronie: Regulator dmuchawy;
 Obowiązuje dla pojazdów z kierownicą po prawej stronie: Jednostka sterująca elektronicznego programu stabilizacji toru jazdy Premium  | 
50 | 
| PIN2 | Dotyczy pojazdów z kierownicą po prawej stronie: Jednostka sterująca elektronicznego programu stabilizacji toru jazdy; Jednostka sterująca elektronicznego programu stabilizacji toru jazdy premium  | 
50 | 
| PIN3 | Przekaźnik AIRmatic Obowiązuje ze skrzynią biegów 725: W pełni zintegrowana jednostka sterująca skrzynią biegów  | 
60 | 
Hybrydowy
| Numer | Opis | Ampery [A] | 
|---|---|---|
| MR8 | Pyrofuse, uruchamiany przez jednostkę sterującą dodatkowego systemu bezpieczeństwa | – | 
| MR4 | Silnik wentylatora do silnika spalinowego i klimatyzacji ze zintegrowanym sterowaniem | 100 | 
| MR5 | Obowiązuje dla silnika wysokoprężnego: Wzmacniacz nagrzewnicy PTC | 150 | 
| MR6 | Dotyczy akumulatora przedniego pokładowego układu elektrycznego: Przednia jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 60 | 
| MR7 | Przednia jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 150 | 
| MR9 | HYBRYDOWY moduł bezpieczników i przekaźników | 150 | 
| MG2 | Przednia jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 100 | 
| MR3 | Sterownik elektrycznego wspomagania kierownicy | 80 | 
| IG1 | Tylna jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 150 | 
| IM1 | Dotyczy akumulatora przedniego pokładowego układu elektrycznego: Tylna jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 100 | 
| PIN1 | Obowiązuje dla pojazdów z kierownicą po lewej stronie: Regulator dmuchawy Obowiązuje dla pojazdów z kierownicą po prawej stronie: Jednostka sterująca układu hamulcowego z odzyskiem energii  | 
50 | 
| PIN2 | Dotyczy pojazdów z kierownicą po prawej stronie: Jednostka sterująca układu hamulcowego z odzyskiem energii | 50 | 
| PIN3 | Przekaźnik AIRmatic | 60 | 
Inne przekaźniki
K27/7 – Przekaźnik zasilania AdBlue (z silnikiem 642.8 z BlueTEC)
F12 – Bezpiecznik nagrzewnicy stacjonarnej (hybrydowy)
K60 – Przekaźnik pompy obiegowej płynu chłodzącego (stan na 01.06.2011 z silnikami 157, 274, 276, 278)
K67 – Przekaźnik AIRMATIC
K109 – Przekaźnik pompy próżniowej (+) (hybrydowy)
K109/1 – Przekaźnik pompy próżniowej (-) (hybrydowy)
F96 – Obwód dodatkowego akumulatora 30 bezpiecznik (7,5 A)(z ECO start/stop )
K114 – Funkcja ECO start/stop Przekaźnik dodatkowego akumulatora
Tylna skrzynka bezpieczników wstępnych (F33)
| Numer | Opis | Ampery [A] | 
|---|---|---|
| 170 | – | – | 
| 171 | Przedni moduł sterujący SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 60 | 
| 172 | Tylna jednostka sterująca SAM z bezpiecznikiem i modułem przekaźnikowym | 100 | 
Blok bezpieczników AdBlue (F37)

| Numer | Opis | Ampery [A] | 
|---|---|---|
| 19 | Jednostka sterująca AdBlue | 15 | 
| 20 | Jednostka sterująca AdBlue | 20 | 
| 21 | Jednostka sterująca AdBlue | 7,5 | 
| 22 | Jednostka sterująca AdBlue | 5 | 
Brak komentarzy.